[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35677
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:33

Even nog over body worlds en de toestemming die die mensen gegeven zouden hebben; er was juist veel commotie omdat het dus níet zo duidelijk was of die mensen toestemming gegeven hebben en omdat de herkomst van de lijken überhaupt niet echt bekend was.

verootjoo
Berichten: 35677
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:36


blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:40

Als je het over luguber hebt moet ik ook denken aan de martel methodes uit de middeleeuwen...
Zoals bijvoorbeeld in bravehaert (misschien schrijf ik het fout).

Cowboy55
Berichten: 8534
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:46

Ik zet voor het volgende geen link, maar wie het wil vinden hoeft maar te zoeken onder F1 GP South Africa Kyalami 1977. 2 lugubere incidenten tijdens die wedstrijd:

Tijdens de race rent een jonge (19 jaar!!!) wedstrijdmarshall met de naam Frederik Jansse van Vuuren met zijn brandblusser de baan over om een brandende auto te blussen. Hij ziet daarbij de aanstormende auto's van Hans Stuck en Tom Pryce over het hoofd. Stuck weet de marshall nog te ontwijken, Pryce vliegt er boven op.

Luguber feit1: de auto van Pryce rijdt na de klap nog door maar gaat bij de volgende bocht rechtdoor en ramt en passant de auto van de Fransman Jacques Lafitte van de baan. Lafitte is woest en wil verhaal halen bij Pryce.....maar ontdekt dat hij van de baan gereden is door een dode: de brandblusser die de marshall bij zich droeg heeft de coureur zo-goed-als onthoofd. De auto heeft nog een paar honderd meter afgelegd met een dode Tom Pryce achter het stuur.

Luguber feit2: het lichaam van de jonge marshall Jansse van Vuuren is zo gemangeld door de klap dat men niet weet wie hij is. Een deel van zijn kleding is letterlijk van hem afgerukt, waardoor het in eerste instantie zelfs lijkt of hij in tweeen is gescheurd. Uiteindelijk worden alle Marshalls na de race bij elkaar geroepen en wordt de presentielijst voorgelezen. Zo ontdekt men wie de overleden marshall is.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:22

Op een 1 of andere manier kan ik beter tegen ongelukken, dan allerlei (oorlogs)misdaden....

Captain

Berichten: 21426
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:36

Ik kijk graag horror slasher films en bloed doet me werkelijk niets maar bij filmpjes waarbij je weet dat het echt is heb ik wel ontzettend veel moeite.. Gek is dat eigenlijk want met alle technieken van tegenwoordig is nep haast niet meer van echt te onderscheiden.

Kennen jullie de films "Hostel"? Daar worden mensen van verschillende nationaliteiten ontvoerd en verkocht via internet.. Mensen van over de hele wereld kunnen een bod doen om dan die persoon op hun eigen manier te vermoorden. Een Amerikaan is duurder dan een Rus. Ondanks dat het een film is denk ik dat dat soort dingen wel echt bestaan.

Net als de film "the Purge".. Vind dat ook nare films omdat ik me best zou kunnen voorstellen dat zoiets echt ingevoerd gaat worden ooit.

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:36

Suzanne F. schreef:
Hebben jullie al filmpjes en foto’s gezien van het Japanse zelfmoord bos? Google maar op Japan suicide forest.


Ik heb er net naar gekeken. Griezelig, en ongelofelijk dat er mensen zijn die daar "gewoon" gaam wandelen, als je op elk moment met een hangend lichaam geconfronteerd kunt worden..

Anoniem

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:53

Ik zag laatst trouwens een filmpje van een of andere president die zich in zijn mond schoot met een pistool.

Ik vind het heel "fascinerend" hoe je bijvoorbeeld in Game of Thrones zoveel nare, heel realistische doden kan zien, maar wanneer je een filmpje kijkt waarin het écht gebeurt het zoveel naarder is en harder aankomt. De weet dat iets echt is maakt het zoveel erger.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:00

Moderatoropmerking:
Sinds de afgelopen moderatoropmerking zijn hier en daar wat posts aangepast. We begrijpen dat het lastig is om te bepalen waar exact de grens ligt, zeker ook omdat iedereen een andere persoonlijke grens heeft - dat geldt uiteraard ook voor ons als team. Filmpjes en video's worden niet meer gedeeld, dat is heel fijn! Hier en daar komen echter nog wel érg plastische beschrijvingen langs.

Zoals eerder beschreven hanteren we een 'jeugdjournaal'-grens. Het doel is niet om betuttelend te zijn, dit heeft alles te maken met jongere gebruikers, die wellicht uit nieuwsgierigheid het topic aanklikken maar daar wellicht geconfronteerd worden met dingen die ze achteraf liever niet hadden willen lezen. Zouden jullie die grens in je achterhoofd willen houden met het posten in dit topic?

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:03

Maar standaard omschrijvingen en links in spoilers zetten dan voor de zekerheid?

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:06

Xyris schreef:
Maar standaard omschrijvingen en links in spoilers zetten dan voor de zekerheid?


Dat maakt niks uit. Want het filmpje van de goochelaar stond ook in een spoiler en die is verwijderd.

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:10

Oh oke

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:12

Bij twijfel is een spoilertag inderdaad een optie. Het is verder niet nodig om het gehele topic in spoilertags te zetten uiteraard; ook op het jeugdjournaal worden ook zeker wel schokkende(r) zaken besproken. Echter gaat het om echt heel plastische/gedetailleerde beschrijvingen. Soms staan die bijna gelijk aan foto's of filmpjes en kunnen ook een vergelijkbaar effect hebben op een iemand die onvermoed zo'n beschrijving leest. Afbeeldingen en filmpjes zijn daarin natuurlijk nog een flink stuk beeldender en daar vragen we dus al helemaal terughoudend mee te zijn. Als iemand ervoor kiest ze wel te willen zien, zijn ze vaak goed te vinden via Google; maar dan is het in elk geval een bewuste keuze ze te bekijken.

Ik begrijp absoluut dat dit een lastige grens is, het is voor ons als team ook erg lastig een grens te trekken. Desondanks moeten we dat wel doen...

Ellen_ov

Berichten: 1328
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:26

Captain schreef:
Ik kijk graag horror slasher films en bloed doet me werkelijk niets maar bij filmpjes waarbij je weet dat het echt is heb ik wel ontzettend veel moeite.. Gek is dat eigenlijk want met alle technieken van tegenwoordig is nep haast niet meer van echt te onderscheiden.

Kennen jullie de films "Hostel"? Daar worden mensen van verschillende nationaliteiten ontvoerd en verkocht via internet.. Mensen van over de hele wereld kunnen een bod doen om dan die persoon op hun eigen manier te vermoorden. Een Amerikaan is duurder dan een Rus. Ondanks dat het een film is denk ik dat dat soort dingen wel echt bestaan.

Net als de film "the Purge".. Vind dat ook nare films omdat ik me best zou kunnen voorstellen dat zoiets echt ingevoerd gaat worden ooit.

goh, hoezo denk je dat?

Jolliegirl

Berichten: 33003
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:37

Ik lees mee..

Interessant om bepaalde dingen te zien/lezen.
Heel luguber, het een nog heftiger dan het ander.. Maar dit is wat er echt gebeurt in de wereld... Bizar..

kimmie261

Berichten: 19231
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:52

jaren geleden hoorde ik van de "falun gong"beweging in China , dit is an sich niets bezonders zou je denken, gewoon soort yoga beweging,alleen vind de chineese regering dit niet en mensen worden vandaag de dag ervoor opgepakt en gemarteld,en echt... ze hebben het een en ander vast afgekeken van de japanners vroeger,voor echt geïnteresseerden , falun gong en torture op google .

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 22:55

verootjoo schreef:
Even nog over body worlds en de toestemming die die mensen gegeven zouden hebben; er was juist veel commotie omdat het dus níet zo duidelijk was of die mensen toestemming gegeven hebben en omdat de herkomst van de lijken überhaupt niet echt bekend was.


Ik denk dat je in de war bent met de andere voorstelling.

Body worlds is absoluut een gevalletje met toestemming, een enorm levensproject van Gunther von Hagens. Wereldwijd erg bekend.

De tentoonstelling die jij bedoelt is waarschijnlijk Real Human Bodies, waarbij werd gezegd dat het afkomstig is uit California, maar het bijbehorende bedrijf is helemaal niet bekend met de voorstelling en de stukken daarin. Er werd onder andere gezegd dat het gaat om Chinese zwervers, zo van de straat geplukt.

Hiraeth

Berichten: 3233
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 23:40

Wat een bijzonder interessant topic. Ik heb net ook vol afschuw het verhaal gelezen over de 'Japanse Mengele', ook voor mij een hele eye-opener die de atoombommen echt in context plaatst.

Tijdens het lezen van het topic schoot mij ook iets te binnen. Normaal gesproken heb ik best een hoge grens qua wat ik aan kan, maar toen ik laatst een Deense docuserie aan het kijken was moest ik echt meerdere keren even pauzeren. De docuseries is 4 x een half uur en het gaat eigenlijk in op het psychologische aspect achter martelen. Waarom martelen mensen? Zijn we allemaal in staat om dit te doen? Vooral de eerste aflevering vind ik heftig (gaat over de Killing Fields in Cambodia).

Daarnaast spreken ze met mensen die hebben gemarteld en waarom ze dat hebben gedaan. Zo zie je bijvoorbeeld een oud vrouwtje in rijstvelden met drie tanden, een glimlach en een best vriendelijk gezicht die gewoon een war criminal is. Ook had je een onwijs intelligente jongen die in z'n jeugd was ontvoerd door de kindersoldaten van Kony en zich daar bij moest voegen. Zijn lichaamstaal veranderde echt zó toen hij moest laten zien hoe mensen dan tegen elkaar praten en wat ze allemaal doen. En dat was dan nog 'nep'.

Enige nadeel is dat de serie voor minstens de helft in het Deens is, maar ik vind 'm redelijk te volgen met mijn paar levels Deens op Duolingo. :o

Aflevering 1

idylle
Berichten: 5839
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 00:32

Na gegoogeld te hebben op japanse suicide forest had ik een filmpje op YouTube, echt bizar, maar ook wel een mooi idee dat die man mensen op andere gedachten wil brengen.
Toen dat filmpje afgelopen was, was het volgende automatische filmpje :interview met een japanse kannibaal. Dat is echt bizar!! Geen interview voor mensen met zwakke magen en last hebben dat je dan niet kunt slapen....
Even korte uitleg;
De kannibaal wordt geïnterviewd en adhv schetsen (door hemzelf gemaakt als ik het goed begrijp) worden de verhalen die hij verteld getekend in cartoon vorm. Ook heeft hij fotos van de slachtoffers na die tijd die hij laat zien. Dus daarom niet geschikt voor mensen die er snel last van hebben. (Krijg de spoiler niet voor elkaar, dus hopelijk is de waarschuwing toch een beetje tactvol omschreven)

Blacky

Berichten: 4147
Geregistreerd: 25-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 03:06

Super interessant topic! Een aantal jaar geleden is er ook al zo’n interessant topic geopend op bokt met soms echt fascinerende en haast niet voor te stellen verhalen, hier een linkje voor de geïnteresseerde..

[ENT-HK] Indrukwekkende foto's en video's

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110859
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 03:20

Suzanne F. schreef:
blokje schreef:
Vreselijk...


Zo heel veel zie je niet.
Geen bloed etc als je het niet zou weten zou je niet direct door hebben dat het mis is


Wanneer hadden ze door dat het echt fout was dan? Toen hij de kist openmaakte? Zat er veel publiek bij?


Een vriendin van mij woont momenteel in Japan en is ook in Aokigahara (dat bos) geweest.
Ze vertelde dat het eigenlijk heel toeristisch is en op de parkeerplaats was het eigenlijk een vrolijke bedoeling en vooral heel druk.
Maar eenmaal in het bos vond ze het heel beklemmend en eng stil. Alsof ze met iedere stap een kilo zwaarder werd.
Ze hoorde ook bijna geen vogels fluiten, heel apart. Mijn vriendin is een heel nuchter en vrolijk persoon, maar werd in het bos bijna zelf depressief :=
Eenmaal buiten het bos was dat gevoel ook meteen weer weg.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 07:49

Ik vindt balut trouwens ook best luguber. En ja, het wordt écht gegeten :brr:

SteffiiY

Berichten: 22547
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:11

sanso schreef:
Ik vindt balut trouwens ook best luguber. En ja, het wordt écht gegeten :brr:

Ja dat vind ik ook niet zo'n prettige gedachte. Heb tijdens mijn reis in Azie meerdere mensen dit zien eten (ook toeristen) maar ik ben er niet aan begonnen. De gedachte maakt me al misselijk.

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:49

Wat is Balut?
Zit op mn werk en denk dat dit een NSFW is...

verootjoo
Berichten: 35677
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:51

Een bevrucht ei, met dus een embryo erin :r