[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 00:25

Nou er op kicken doe ik zeker niet.

Ooit de MH17 foto's ergens voorbij zien komen nou daar Google ik echt niet meer op. Maar zoals de experimenten uit de wereld oorlogen is geschiedenis en dat vind ik pp een bepaalde manier interessant.

Net als die lucht begrafenis ik kan het niet aanzien dus lees vooral er over. Het is een manier zoals hun in het leven staan.

Net als die volken die hun doden bewaren of elke 3 jaar opgraven en verzorgen. Vind ik luguber maar hun niet. Kick er ook niet op. Is ook weer geschiedenis.

Museums met echte lichamen vind ik echt helemaal niets sla ik lekker over. Zou me lichaam nooit beschikbaar stellen voor dat.
En voor wetenschap ook niet. Gelukkig doen genoeg andere mensen dat snap natuurlijk dat het heel belangrijk is. Op dit moment worden er geloof ik geen eens meer lichamen aangenomen voor de wetenschap omdat ze vol zitten. Er liggen genoeg lichamen in de koelingen.

Pharootz

Berichten: 311
Geregistreerd: 20-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 00:32

Veel van de dingen die hier genoemd worden vind ik meer luguber op het walgelijke spectrum dan op het fascinerende spectrum, hoe mensen erop reageren vind ik ook wonderlijk. Ik doel dan op foto's van echt nare situaties. De grens er tussen is kennelijk voor mij daar. Misschien omdat bepaalde gebeurtenissen, zoals MH17, nog te recent zijn om met fascinatie naar te kijken.

Wat ikzelf fascinerend vind, zijn de Vikingse geloven en gebruiken. Een goed voorbeeld is de Blood Eagle, de zwaarste en pijnlijkste dood voor een misdadiger en de enige kans op Walhalla die de misdadiger nog had.

De Chinese keizers namen hun gevolg mee het graf in voor het hiernamaals. Het terracotta leger was slechts het niet levende deel, de trouwste dienaren werden meegestuurd het graf in.

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 00:34

Ik kijk heel bewust niet naar die IS filmpjes. Net als moorden en zelfmoorden in bewegende beelden.

Die prachtige foto dan weer wel. Of de stoel van de president die door John Wilkes Booth is doodgeschoten, vind ik fascinerend. Ik weet de naam van de president zo even niet. De rest komt door Bones.

Het verhaal van Bonnie and Clyde vind ik ook intrigerend, vooral hoe het in de 2013 miniserie werd neergezet. Vast geromantiseerd.

Ook fascinerend vind ik Titanic, niet enorm luguber als in vieze beelden. Maar wel erg indrukwekkend en maatschappelijk gezien erg macaber natuurlijk.

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 00:36

Ik moet zeggen dat ik foto's van dode mensen ook heel bijzonder vind omdat je vaak zo goed kan zien dat het leven weg is. Het is dan alleen nog een lichaam en geen persoon meer. Dat vind ik wel bijzonder eigenlijk.

Ashleytjuhh

Berichten: 6692
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 00:36

het past niet echt bij de laatste paar pagina's.

maar je hebt ook een film die waargebeurd is over hockey of rugby team dat neerstort en dan gaan ze hun teamgenoten opeten om te overleven.

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 00:37

Janine1990 schreef:
Ik kijk heel bewust niet naar die IS filmpjes. Net als moorden en zelfmoorden in bewegende beelden.

Die prachtige foto dan weer wel. Of de stoel van de president die door John Wilkes Booth is doodgeschoten, vind ik fascinerend. Ik weet de naam van de president zo even niet. De rest komt door Bones.

Het verhaal van Bonnie and Clyde vind ik ook intrigerend, vooral hoe het in de 2013 miniserie werd neergezet. Vast geromantiseerd.

Ook fascinerend vind ik Titanic, niet enorm luguber als in vieze beelden. Maar wel erg indrukwekkend en maatschappelijk gezien erg macaber natuurlijk.


Kennedy was vermoord door Booth toch? Of Lincoln?

Pharootz

Berichten: 311
Geregistreerd: 20-10-12

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 00:43

Ik kijk er trouwens ook van op dat Jack the Ripper nog niet voorbij is gekomen. Eliza Day vind ik ook een apart verhaal. Daar heeft Nick Cave ook een nummer over gemaakt van een meisje dat te mooi was om te mogen leven.

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 00:48

Marjoow schreef:
Ik moet zeggen dat ik foto's van dode mensen ook heel bijzonder vind omdat je vaak zo goed kan zien dat het leven weg is. Het is dan alleen nog een lichaam en geen persoon meer. Dat vind ik wel bijzonder eigenlijk.



Dit vind ik ook heel bijzonder. Net als dat dark tourist verhaal een stukje terug. Hoe andere culturen met de dood omgaan, heel interessant.

Daks

Berichten: 5835
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 00:50

Ooit een filmpje gezien van IS die iets doen met 2 gevangenen. Ik heb nog nachtmerries.

Alles kan ik zien weinig raakt mij maar dat filmpje |(

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 00:53

IS vind ik ook verschrikkelijk. Ik heb een filmpje gezien dat ze een bom afschoten op een auto, waar 4 mensen in zaten. En dan denk je "iedereen is op slag dood". Tot je ze hoort gillen. Daar kan ik nog nachtmerries van krijgen.
En ik heb een filmpje gezien waarin ze 4 mensen verdrinken in een zwembad door ze in een zware kooi naar de bodem te laten zakken. Dat is ook zo gruwelijk...

Edit: en ik moest natuurlijk zo stom zijn om naar die laatste te googlen. Nu ben ik misselijk.

Anoniem

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 01:08

Ik plaats hier een slotje voor overleg.

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 17:58

Moderatoropmerking:
Er komen hier veel fascinerende verhalen en foto's voorbij. Sommige daarvan zijn wel behoorlijk gewelddadig of gruwelijk en voldoen daarmee niet aan het criterium "jeugdjournaal-proof"; wat we op Bokt hanteren. We willen jullie vragen dergelijke verhalen of beelden niet meer te delen in dit topic. Lugubure, macabere zaken mogen wel gedeeld worden maar martelingen, gruweldaden, heftige verwondingen en andere angstaanjagende verhalen of foto's niet (meer). We hebben inmiddels ook een aantal van zulke posts verwijderd. We begrijpen de fascinatie voor dit onderwerp maar willen ook rekening houden met onze jongere gebruikers, en vragen jullie dat ook te doen.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 18:02

Fijn dat hij toch weer open is!

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 18:04

Bedankt dat het weer open is!

Vraag me alleen even af of bepaalde geschiedkundige zaken dan ook niet benoemd mogen worden? Als titel? Want elke nieuwsgierige ziel zal daar natuurlijk op gaan Googlen...

Avalanche

Berichten: 16224
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 18:09

Dan staan de foto's er niet op toch? Googlen is op eigen risico

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 18:11

... Wat mag dan nog wel :')

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 18:11

Avalanche81 schreef:
Dan staan de foto's er niet op toch? Googlen is op eigen risico


Mee eens. Wie wat gaat googelen kun je niet op handhaven en is iemamds eigen risico

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 18:12

lieveli schreef:
... Wat mag dan nog wel :')

Het komt goed :(:)

Jij mag nog bokken dat is toch ook een wonder :')

Divers

Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 18:13

Rebecca schreef:
lieveli schreef:
... Wat mag dan nog wel :')

Het komt goed :(:)

Jij mag nog bokken dat is toch ook een wonder :')

Proest :')

Schuur_

Berichten: 4906
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 18:14

_/-\o_ Bokt zou Bokt niet zijn zonder Lieveli

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 18:14

Rebecca schreef:
lieveli schreef:
... Wat mag dan nog wel :')

Het komt goed :(:)

Jij mag nog bokken dat is toch ook een wonder :')


Ik zeg niks :')

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 18:16

Het lijkt mij ook dat als hier maar geen foto's in staan het gewoon moet kunnen, zolang er maar niet in detail word verteld. Bokt kan zich toch niet bezig houden met wat iedereen hier op het forum opzoekt buiten bokt?

Buiten dat, heb ik een heleboel foto's van paardenverwondingen (en soms mensen) gezien hier in topics die veel smeriger waren dan wat tot nu toe (netjes in spoiler) hier langs komt

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 18:20

Ik vind de foto van Regina Kay Walters vreselijk, bloedstollend. Luguber zonder bloed.

Onali

Berichten: 18497
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 18:41

Ik had ook gepb't met de mod. Zo'n onzin om het topic te sluiten. Blij dat hij weer open is.

Gister de link gelezen van Japan, oh mijn God wat .... afschuwelijk |(

Die opstelling van 'het onderzoek' naar bombeschadigingen heb ik gezien bij Mythbusters, gelukkig deden ze het daar met multiplex of piepschuim. Ik zag het staan en kreeg echt kippevel, die arme mensen zeg.

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 18:43

Mensen zoeken het zelf op toch..
Zonder onze uitspraken vinden ze dit vast ook. Want wij vonden het ook.
Kunnen er geen 18+/16+ slotjes op topics....