Welk cadeau geven aan moeder

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lau

Berichten: 16677
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:36


Liselot

Berichten: 32201
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Welk cadeau geven aan moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:37

Sorry, maar ik snap echt niet dat je gaat. Dat van je grootouders vind ik grote kul, want die kan je ook een keer bij jou uitnodigen of daar langs gaan als ze de kleine willen zien

MirandaDvG

Berichten: 758
Geregistreerd: 12-10-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:39

ze haalt ongevraagd dingen uit je huis. Komt niet op jouw verjaardag op dagen. Geeft 'geen' cadeau voor de kinderen hun verjaardag.

Eerlijk, ik zou ook niet meer naar haar verjaardag gaan. Laat staan wat geven voor dr verjaardag.
Ook zou ik haar niet meer over de vloer willen hebben.

Dit gedrag pik je van je vrienden toch ook niet

DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Re: Welk cadeau geven aan moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:40

Een blanco cadeaukaart van bol.com. (waarde van 0,- dus) }:)

Krijgt ze toch een cadeaukaart van wat ze wil.

betadine

Berichten: 3243
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:48

MirandaDvG schreef:
ze haalt ongevraagd dingen uit je huis. Komt niet op jouw verjaardag op dagen. Geeft 'geen' cadeau voor de kinderen hun verjaardag.

Eerlijk, ik zou ook niet meer naar haar verjaardag gaan. Laat staan wat geven voor dr verjaardag.
Ook zou ik haar niet meer over de vloer willen hebben.

Dit gedrag pik je van je vrienden toch ook niet


Ik zou eerlijk gezegd ook niets geven. Ook niet gaan voor haar verjaardag.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Welk cadeau geven aan moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:52

Geef gewoon wat je zelf wil geven aan haar.
Als ze laat merken dat ze er niet blij mee is dan zeg je gewoon 'oh vind je het geen goed cadeau? Wel dan zal ik het gewoon terug meenemen!'

Jildau

Berichten: 9411
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Welk cadeau geven aan moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:03

Waarom moet je naar de verjaardag van je moeder zodat je grootouders je kind kunnen zien? Die snap ik niet helemaal. Zij kunnen toch ook bij jou komen of jij bij hun?

Ik zou niets geven en niet heengaan. Het leven is te kort om tijd te besteden aan zulke mensen.

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:15


Lau

Berichten: 16677
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Welk cadeau geven aan moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:16

Omg *orders both*

Danielleeee_
Berichten: 3178
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Welk cadeau geven aan moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:25

Ze heeft spullen gestolen, weigerde ze terug te geven en heeft ze verkocht en weigert vervolgens het bedrag terug te geven? Ik zou daar van zijn lang zal ze leven niet meer heen gaan, ondanks dat het mijn moeder is.

Ik zou lekker een afspraak met je grootouders maken en niet naar die verjaardag gaan. Daar doe je jezelf volgens mij geen enkel plezier mee, en volgens mij is het ook belangrijk hoe jij je erbij voelt in plaats van je moeder en grootouders.

Grooming_Mom

Berichten: 438
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:56

Hou het gewoon dicht bij jezelf, je kunt alleen je eigen gedrag aanpassen niet dan van een ander. Wat je daarentegen accepteert van andere dat kun je wel veranderen.

Ik zou het bol.com verhaal afschaffen. Je moeder zou het graag willen maar kan niet afdwingen dat je haar dat ook geeft. Een kadokaart van Bol met een banketstaaf bedrag staat zeker garant voor drama dus ik zou gaan voor een knappe bos bloemen met een mooie tekening van je dochter. Beter om een gemeende bos bloemen te geven dan een sarcastische kado kaart lijkt mij.

En met de rest eens over je grootouders, nodig ze bij jou uit of ga naar hun. Ze kennen het gedrag van je moeder ook dus ze snappen het vast.

Marjo

Berichten: 37253
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Welk cadeau geven aan moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:12

Zo, dat jij nog naar de verjaardag van je moeder gaat zeg... Ik denk dat ik allang het contact verbroken had...

Ik zou helemaal niets geven. Als ze dan vraagt waar haar cadeau is zeggen dat je de Bol.com kaart gebruikt hebt om nieuwe potten en pannen te kopen :)

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:01

Roodvos schreef:
Goeroe :')

Je moeder vindt zelf dat ze een cadeau van €60 heeft gegeven aan jou en je dochter, om diverse feestelijke gelegenheden in 1x af te dekken? Correct? (Ik lees verjaardag, kerst). Nou prima, dat zou ik dan in dankbaarheid aanvaarden als cadeau. En daar niet zelf een andere draai aan geven.

Dit betekent dan dat haar schuld m.b.t. potten/ketels nog open staat.
En ze heeft 22 euro betaald aan potten/ketels die €55-60 waard zijn. Ok, laten we zeggen €55, dan heeft ze daarover nog €33 schuld. Nou vooruit, doe eens gek, en geef haar €35 voor haar verjaardag. Ik zou dan in dit geval zelf creatief zijn met computer, printer en bol.com logo. En een soort factuur/berekening maken, zoiets:
- Schuld koperen potten -/- €55
- Afbetaald op schuld koperen potten €22
- Restschuld -/- € 33
- Verjaardagscadeau € 35
- Te ontvangen €2

En haar dan die creatieve uitspatting samen met 2 euro in een envelop doen. Of misschien heb je nog wel ergens een bol.com doosje liggen die je kan gebruiken.

En als ze helemaal uit haar plaat gaat sla je je dochter onder de arm, zeg tegen je grootouders dat je hun nog wel belt voor een afspraak, en gaat gewoon weer naar huis :evaw: .

_O-

Jij verdient de nobelprijs _O-

Chessie

Berichten: 1459
Geregistreerd: 04-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:06

Potje met hyacinthen bollen? Dan heb jenhet gewoon verkeerd begrepen :+

LEKKERGEK

Berichten: 998
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Welk cadeau geven aan moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 00:27

Bol.com kado kaart geven, en niet het bedrag erop schrijven. Dan moet ze dat als de visite weg is online checken, en krijg je achteraf pas het gezeur?

Jorex

Berichten: 9971
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Welk cadeau geven aan moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 00:49

Ik zou haar niks geven, dan besteed je het geld aan Greenpeace, da's nog altijd een betere bestemming dan haar. _O-
https://niks.greenpeace.nl

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Welk cadeau geven aan moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 01:28

Ik zou dus mooi niet naar haar verjaardag gaan en wel een andere afspraak maken met je grootouders. Eisen stellen terwijl je zelf eigenlijk niks geeft en ook nog jat uit je dochter haar huis? Dan verdien je echt gewoon niks.

Paar jaar geleden heeft een familielid bij ons ook een zeer groot geld bedrag gestolen, en aangezien het allemaal op is krijgen we niets terug. Maar we hebben de ruzie beperkt gehouden voor, inderdaad, de ouders van beide. Maar elke verjaardag van hen, of feestelijke aangelegenheid, geef ik of stuur ik altijd een envelop met een - getal erop. De familie wil dan een gezamenlijk cadeau doen en dan geef ik dan die envelop. Er is door hen nooit iets over gezegd :+

Ik weet dat ik het geld niet terug krijg, dus doe ik het op deze manier. Uitgerekend dat ze nog wel 100 x jarig moeten zijn of feestjes geven.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 08:18

lieveli schreef:
Ik moet bijna in therapie om te leren omgaan met de woede die jouw moeder bij mij losmaakt.

Nou inderdaad zeg :oo
Ik zou echt niet meer gaan, val nou dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 08:52

Maflinger_S schreef:
Als het toch nooit goed is, waarom dan nog moeite doen.

Wat was je goede voornemen voor dit jaar ook weer? Welk stuk van het woord "nee" is het moeilijkst?

@Lieveli: allebei een helft?

Edit: het wordt een derde zie ik.


Ze eist ook dat wij (aanzienelijk) meer op bezoek komen. Heb hierop nee gezegd. Met maar 1 vrij weekend per maand ivm werk is het geen haalbare kaart (en ik wil het ook gewoon niet!) om dan telkens de afstand naar haar te overbruggen.

De afstand is overigens ook de reden dat wij de afspraak met mijn grootouders niet even gaan verzetten. Dan moet je al weer denken aan eind februari tegen dat wij langs kunnen gaan. Zelf zijn ze te zwak om nog een dergelijke afstand te kunnen rijden. Mijn moeder woont dan weer 150 meter van mijn grootouders dus die gaat er echt wel helaas bij zijn.

Mijn vriend zijn mening is trouwens ook om totaal wat anders te geven. Dus ga even denken wat dan precies.

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 08:54

Wat een nare situatie TS, kan me zo goed voorstellen dat dit veel negatieve energie losmaakt. Ik moet toegeven er worden hele begrijpelijke ideeën aangedragen en ik kan me voorstellen dat je die je moeder van harte gunt. Toch bereik je daar alleen maar meer negativiteit mee. Ik zou overwegen helemaal niet te gaan want wat anderen ook al opmerken, het gaat toch niet goed zijn, wat je ook doet. Maak een afspraak met je grootouders voor een bezoekje en stuur je moeder een envelop met zoiets: https://shop.oxfamnovib.nl/geit
Heb jij in ieder geval een goed gevoel bij het cadeau.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Welk cadeau geven aan moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:19

Zoals hierboven gezegd, geen negatieve energie aan verspillen.

Je rijdt wel naar de verjaardag van je moeder maar niet naar je grootouders terwijl dat een gelijke afstand is? Draai het om, ga gezellig naar je grootouders en laat je moeder in haar eigen sop gaar koken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:23

Nee. Je ziet het verkeerd. Ik ging op bezoek bij mijn grootouders. Mijn moeder heeft besloten ook te komen en haar verjaardag te vieren. Ik verzet mijn grootouders dus niet vanwege de afstand omdat mijn moeder heeft besloten ook te komen.

capopjekop

Berichten: 30664
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Welk cadeau geven aan moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:26

Dan zou ik al helemaal niet teveel moeite doen. Zij bepaalt dat allemaal maar even zonder overleg en dan ook nog eisen stellen over het cadeau? Ik zou gewoon bosje bloemen van het tankstation meenemen voor de vorm en verder niks

Daihyo

Berichten: 88072
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Welk cadeau geven aan moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:35

Ik zou niets meenemen en alleen naar je grootouders gaan. Dat zij bedacht heeft haar verjaardag (daar?) te vieren, is haar idee maar niet de jouwe. Probleem is wel dat het dan waarschijnlijk op ruzie uitdraait en wil je dat in bijzijn van je kind?

Ik vind een bos bloemen of het idee van Ibbel wel een goeie. Dan voorkom je in ieder geval gezeik waar je kind bij is. Geef haar in ieder geval het goede voorbeeld en houdt haar uit de vuurlinie.

MarliesV

Berichten: 15211
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Welk cadeau geven aan moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:48

Of niet gaan en de eer aan jezelf houden en met je grootouders een andere afspraak maken.
150 km is anderhalf/twee uur rijden, dat is wel te overzien voor een andere keer toch?

Of gaan en een simpele bos bloemen mee, ik zou niet aan haar grillen voldoen, ruzie of niet.

Ik moet zeggen, respect voor je engelengeduld. Ik had de boel al lang afgekapt en haar volledig uit mijn leven gebannen.