Stiefmoeder/bonusmoeder evil or not

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Stiefmoeder/bonusmoeder evil or not

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 17:23

In het kader van terroriserende schoonmoeders.

Zo heb je ook terroriserende stiefloeders.

De mijne was daar 1 van.
- alcoholiste
- ik deed alles maar dan ook echt alles verkeerd
- ik kreeg de schuld van haar drank en medicijn gebruik en was een nagel aan haar doodskist. Dit is me ook zo medegedeeld

Ik deed het huishouden. Liep in goedkope leggings en goedkope schoenen die na een paar weken uit elkaar vielen. Leggings repareerde ik met naald en draad en de schoenen lijmde ik maar weer.
Winterjas die 2 maten te klein was moest ik nog maar mee doorlopen.
Er was niet altijd brood en beleg in huis. Bier en sterke drank wel.
Avondeten vaak hetzelfde.

Ze heeft een brommer van mijn erfenis gekocht. En het geld wat voor mij was en onder haar beheer stond heeft ze achterover gedrukt.

Ze heeft me met mijn epilepsie door laten lopen onder het mom van ze stelt zich aan. Ik had anders een jaar eerder aan de medicatie gekund.

Ik heb me emotioneel nooit kunnen uiten en heb een aantal dingen nooit kunnen zoals misbruik door buurman en later een goede vriend van mijn oma. Zij was daar niet ontvankelijk voor.
Plus dat ik in mijn kindertijd altijd bang voor haar en haar woedeuitbarstingen ben geweest.

Wie had er nog meer zo een of ongeveer zo een of heeft het juist getroffen. Kom maar door.

Anoniem

Re: Stiefmoeder/bonusmoeder evil or not

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:32

Gho, mijn vader zijn vriendin is duidelijk uit op het geld dat hij nog moet uitbetaald krijgen van de scheiding. Daarvan komt er een nieuwe keuken, nieuwe salon, nieuw tuinhuis en nog wat prul. Mijn vader is wel 0,0% eigenaar van dat huis en het is beschreven dat hij nergens aanspraak op heeft. Voor de rest is ze wel ok.

De vriend van mijn moeder is ook wel ok, maar er is wat mee. Heel strakke gedachten. Kan niet om met veranderingen. Als het niet in zijn manier van denken past ben je de banketstaaf. Zo geloofd hij bijvoorbeeld niet dat mijn vriend onze konijnen slacht. Volgens hem zou mijn vriend dat niet over zijn hart krijgen. Ondanks dat mijn vriend dat al vaak zat gedaan heeft geloofd hij het niet. Hij gaat dat ook nooit geloven want in zijn idee kan mijn vriend dat niet.

Dat heeft hij wel met meerdere dingen. Als hij geloofd dat je een rode bloem vast hebt, maar die is eigenlijk blauw, kun je die blauwe bloem nog onder zijn neus leggen, nog gaat die erover in discussie gaan dat die rood is. Rare kerel.

Maar mag eigenlijk niet klagen. Mijn beide stiefouders zijn fatsoenlijker dan mijn eigen ouders.

Anoniem

Re: Stiefmoeder/bonusmoeder evil or not

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:04

Ik ben best een leuke. :D

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 18:30

safina schreef:
Ik ben best een leuke. :D


Goed te lezen dat er ook leuke bestaan.

ikkedus
Berichten: 3275
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:36

Ik zit er een beetje tussen denk ik. Stiefdochter vindt mij af en toe een stiefloeder en ik vind haar af en toe een stiefmormel. :D :o
Mijn partner en ik hebben een hele andere opvoedstijl, dus daar heeft ze af en toe moeite mee en ik ook. Maar we hebben nu al heel lang een mooie middenweg gevonden en dat gaat prima.
Laatst bijgewerkt door ikkedus op 12-01-19 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:36

Ik heb de beste bonusmams die wij ons als kinderen van gescheiden ouders maar kunnen wensen <3
Zij heeft altijd voor ons klaar gestaan en beschouwt ons echt als haar eigen kinderen.

Ze heeft zich jaren schuldig gevoelt omdat ze ons gezin uit elkaar ‘rukte’. Ik was 12 toen (nu 28) en hebben het er nog heel vaak over. Ik was vrij jong, maar wist wel als zij niet om de hoek was gekomen waren pap en mam uiteindelijk alsnog gescheiden.

Mijn moeder, vader en bonusmams kunnen ook met zn 3e supergoed door een deur nu en gaan op onze verjaardag standaard als laatste naar huis.

Laatst zelfs met zn alle uiteten geweest voor mijn vriend zijn verjaardag! Dat is zo ontzettend veel waard!

Je hoeft niet te kiezen hoe of wat, of pap te bellen van oh mam is nu weg, nu kunnen jullie komen enzovoorts.

Is uiteraard niet vanaf het begin zo geweest hoor, maar pap en mam hebben altijd alles samen geregeld voor ons na de scheiding. Maar gaandeweg is dit gegroeid en daar ik teken ik voor _/-\o_ _/-\o_

Ik zeg het ze alle 3 ook regelmatig. Dat ik ontzettend blij met ze ben. Zowel mams, als paps als bonusmams.

wyoming

Berichten: 2505
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Re: Stiefmoeder/bonusmoeder evil or not

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:02

Ik heb een bonusmoeder! Super lieve vrouw waar ik goed mee kan praten en altijd terecht kan! Wel was ik al 22 jaar toen zij in mijn leven kwam maar ik ben blij dat zij er is en ook mijn vader zo gelukkig maakt.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:03

Ik heb ontzettend lieve stiefouders. :j
Met stiefmams wel problemen gehad in de eerste jaren maar dat was vnl door een combi van flink puberende ikke, mijn vader die ernstig ziek was (en later overleed) en alle stress die dat veroorzaakte.
Mijn stiefvader kwam pas veel later in beeld en ondanks de trauma's die zijn voorgangers me hebben bezorgd heeft hij me gelijk laten weten dat ik geaccepteerd en geliefd ben zoals ik ben.
Hij zal hooguit eens zeggen dat ik meer respect voor mijn moeder moet hebben als er flinke ruzie is en de gemoederen te hoog oplopen, verder bemoeit hij zich er niet mee.
Hij is degene die me laat zien dat niet alle stiefvaders (zeer zacht uitgedrukt) ontzettende eikels zijn.

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:12

Nou, had topic schoon gedoe ook gelezen en moest aan mijn stiefmoeder denken maar niet gereageerd ondanks dat ze dus schoongedoe van mijn manlief is :Y)

Mijne is dus uber amicaal :j . En als ik ergens niet mee om kan gaan, is het met dat soort (mi vaak dus nep) mensen :n .

En dan kan je dus de volgende situatie krijgen :o !
Neem je (voor het eerst!!!!!) je nieuwe vriend mee naar pap en haar.
Ze hadden verjaardagsfeest en was spontaan idee van mij!

Afijn, wij zitten op de bank, stief vraagt aan mij wat ik wil drinken.
Vervolgens aan (nu) man alleen dat ging anders dan bij mij <<) !

Ze boog nl wat verder naar beneden en ging dichterbij hangen zodat
haar boobs (flink decolete :roll: ) op 20 cm van zijn ogen zaten !!!!

Tantelief zag dit dus ook, wij waren wel wat gewend van stief maar dit sloeg alles _O- !
Tot 4 x aan toe heeft dit ritueel zich voor manlief herhaald!!
Die zich uiteraard geen houding wist te geven :n
(En tantelief en ik piste zowat onze broek vol := )!

Tja, heb haar tig jr geleden gewoon geaccepteerd omwille van paps maar :n

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 19:15

Mijn stiefvader heeft me ook vanaf moment 1 geaccepteerd. Hij is alleen zo'n watje die wat ballen moet kweken. Hij zit zwaar onder de plak bij die feeks.
Het enige waar het bij haar om draait is drank en geld.
Was ZIJN moeder overleden heeft ZIJ besloten dat er van de erfenis een nieuwe auto gekocht moest worden op HAAR naam. Ze zijn getrouwd onder huwelijkse voorwaarden

maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:17

Gelukkig kan het ook anders maar wat naar voor jou ts!! Mijn stiefdochter was 8 toen ze in mijn leven kwam en nu 20 jaar later zijn wij nog steeds gek op elkaar, ik had zelf geen lievere dochter kunnen " maken" :)

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Stiefmoeder/bonusmoeder evil or not

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:25

Ik heb een bonus zoontje (5) en zoontje (3) en ik behandel ze beide als mijn eigen kind. Hoewel onze band erg stroef gaat maar het is ook lastig bonden met een kind die je maar 4 dagen in de maand ziet :( daar baal ik zelf enorm van want krijg vrijwel nooit spontaan een knuffel van hem oid en papa wel en dat vind ik soms wel moeilijk.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:30

Lijkt mij in de eerste plaats een taak van je vader om te zorgen dat je fatsoenlijke kleding draagt en hebt wat je nodig hebt. Sowieso een taak van je vader om te zorgen dat je fatsoenlijk behandeld wordt door je stiefmoeder (als ze dat niet vanuit zichzelf doet), dus waarom stiefmoeder hier de boosdoener is snap ik niet helemaal.

Ik ben ook een stiefmoeder, en best oké geloof ik.

Indi_vito 4 dagen in de maand zet inderdaad niet echt zoden aan de dijk.. Ik vind stiefmoeder zijn eigenlijk sowieso veel geven en weinig krijgen. Ik heb me er maar bij neergelegd.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:33

Mavelle schreef:
Lijkt mij in de eerste plaats een taak van je vader om te zorgen dat je fatsoenlijke kleding draagt en hebt wat je nodig hebt. Sowieso een taak van je vader om te zorgen dat je fatsoenlijk behandeld wordt door je stiefmoeder (als ze dat niet vanuit zichzelf doet), dus waarom stiefmoeder hier de boosdoener is snap ik niet helemaal.

Ik ben ook een stiefmoeder, en best oké geloof ik.

Indi_vito 4 dagen in de maand zet inderdaad niet echt zoden aan de dijk.. Ik vind stiefmoeder zijn eigenlijk sowieso veel geven en weinig krijgen. Ik heb me er maar bij neergelegd.


Ja ik ook wel een beetje, wou dat het manneke bij ons kon wonen. Over 6 maanden moet hij zn aandacht nog meer delen want dan wordt hij helemaal de grote broer

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 20:47

Mavelle schreef:
Lijkt mij in de eerste plaats een taak van je vader om te zorgen dat je fatsoenlijke kleding draagt en hebt wat je nodig hebt. Sowieso een taak van je vader om te zorgen dat je fatsoenlijk behandeld wordt door je stiefmoeder (als ze dat niet vanuit zichzelf doet), dus waarom stiefmoeder hier de boosdoener is snap ik niet helemaal.

Ik ben ook een stiefmoeder, en best oké geloof ik.

Indi_vito 4 dagen in de maand zet inderdaad niet echt zoden aan de dijk.. Ik vind stiefmoeder zijn eigenlijk sowieso veel geven en weinig krijgen. Ik heb me er maar bij neergelegd.



In mijn geval was mijn moeder overleden en kreeg hij 3 jaar later iets met haar. Dus vond hij dat ik weer thuis kon komen wonen (woonde bij oom en tante toen) mijn vader was internationaal vrachtwagenchauffeur dus die had er niet echt zicht op. Hij was weken van huis om brood op de plank te krijgen.
Toen mijn vader overleed werd zij mijn hoofdvoogd en mijn oom en tante toeziend voogd.

Anoniem

Re: Stiefmoeder/bonusmoeder evil or not

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:24

Stiefvaders ook toegestaan?
Ik heb namelijk al dik 30 jaar de allerbeste <3
Hij heeft nooit geprobeerd de vader uit te hangen, hij was er gewoon naast mijn moeder. Maar sinds het overlijden van mijn moeder, vijf jaar geleden, is hij bijna een plaatsvervangende moeder. Hij houdt bepaalde tradities in ere en we doen veel gezellige dingen. Hij heeft zelfs speciaal voor mij de gerechten leren maken die ik het liefst van mama at.

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:35

Anoniem schreef:
Stiefvaders ook toegestaan?
Ik heb namelijk al dik 30 jaar de allerbeste <3
Hij heeft nooit geprobeerd de vader uit te hangen, hij was er gewoon naast mijn moeder. Maar sinds het overlijden van mijn moeder, vijf jaar geleden, is hij bijna een plaatsvervangende moeder. Hij houdt bepaalde tradities in ere en we doen veel gezellige dingen. Hij heeft zelfs speciaal voor mij de gerechten leren maken die ik het liefst van mama at.



Klinkt als een hele lieve bonusvader!! <3

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Stiefmoeder/bonusmoeder evil or not

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:38

Mijn schoonmoeder is een loeder, mijn stiefschoonmoeder is een schatje!

Maar jouw stiefmoeder klinkt echt als een vreselijk mens. :n

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 00:09

Ah een leuk topic!! Van stiefmoeders kan ik een heel boek vol schrijven, heb elk type wel voorbij zien komen van extreem slijmerig tot halve heks :') daar moet ik eens voor gaan zitten...

Mijn stiefvader en ik gedogen elkaar. We vinden elkaar " wel oké ", al gaat t sinds mijn kleine geboren is wel wat beter.
Hij heeft nooit vader willen spelen of zoiets maar mijn moeder en ik hebben 7 jaar samen geleefd en toen kwam hij ineens om de hoek kijken {:)-:( (ik was toen 12) dat het was toen niet z'n succes..

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 05:38

ik ben toch echt wel een coole bonus moeder, t was ff stoeien 20 jaar geleden, maar bonuskind is echt mijn vriendinnetje geworden ( en ze deed lelijk hoor :D )

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 09:34

Mijn moeder overleed toen ik zes was en daarna heb ik alle types schoonmoeder zien komen en gaan....de meesten hielden het niet langer dan een jaar/twee jaar vol met mijn vader. Probleem was dat mijn vader hij dacht elke keer opnieuw the love of his life te hebben gevonden en ging er dan in op en eiste dat ook van zijn kinderen voor zijn nieuwe liefde. Hij is in die jaren 5 keer getrouwd, meestal met veel jongere vrouwen die zijn geld wilde maar soms zat er een normaal exemplaar mee. Met één heb ik nog contact, zij was mijn stiefmoeder toen ik was elf en ongeveer zo oud als mijn vader. Zij was heel lief voor ons en deed echt haar best, ondanks dat wij niet makkelijk waren. Maar ze werd al snel ingeruild voor jongere vrouw... Later kreeg ik weer contact met haar en dat is altijd wel gebleven, al is het nu niet veel omdat ik woon aan de andere kant van de wereld. Gelukkig is er Skype.

Dit gedrag van mijn vader zorgde er voor dat ik vroeger weinig respect had voor huwelijk en relaties en ook lichte bindingsangst had maar gelukkig kwam dat met de jaren goed. Nu ben ik heel gelukkig getrouwd +:)+

Voordat hij overleed was hij vier jaar getrouwd met een vrouw die wel oké was. Ik kende haar niet echt wegens in Nederland wonen en zij in Australië dus ik zag haar maar paar keer. Maar mijn zus kon wel oké met haar overweg, ze zorgde in elk geval echt goed voor mijn vader en was lief voor hem. Ze liet hem niet alleen toen hij ziek werd en ze leken echt van elkaar te houden. Dat zij na zijn overlijden bleek te hebben gezorgd dat zij bijna overal van de spullen erfgenaam was (alle auto's, huizen en wat ook maar waarde heeft) hebben we maar voor lief genomen := het geld werd verrassend wel normaal verdeeld.
Ik vond het allang prima, ze heeft goed voor mijn vader gezorgd en waarschijnlijk van hem gehouden in zijn laatste jaren. Er zijn weinig mensen geweest in zijn leven die oprecht van hem hielden. Dus dat is mij die spullen wel waard.

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Stiefmoeder/bonusmoeder evil or not

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:43

Ik lees graag mee. Maar het woord bonusmama, -papa en -kinderen geeft me echt een dikke vette error. :')

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:56

IJsco, wat zwaar voor je. Het probleem zat dus ook wel echt bij je vader. Maar je bent er doorheen gekomen, zo te lezen. Knuf!

eenitraM schreef:
Ik lees graag mee. Maar het woord bonusmama, -papa en -kinderen geeft me echt een dikke vette error. :')

Hier ook, vooral omdat mijn stiefvader meer vader voor mij is geweest dan mijn biologische vader ooit was. Ik noem hem dus ook gewoon papa.
En papa maakte mijn ontbijt toen ik klein was, elke morgen maakte hij een taart-boterham (een boterham met 4 soorten beleg, die eruitzag als een taart). En hij haalde mij op van school, en bracht mij ook. En leerde me lezen toen ik 4 was.
En hielp met huiswerk, en heeft me alle keren verhuisd. En toen ik wegging van mijn ex die mij mishandelde, haalde hij mij op.

Overigens heeft hij mij geadopteerd toen ik een baby was, en hij is de beste papa ooit :+:

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:34

Avalanche81 schreef:
IJsco, wat zwaar voor je. Het probleem zat dus ook wel echt bij je vader. Maar je bent er doorheen gekomen, zo te lezen. Knuf!


Ah wat lief, dank je wel <3
Als kind was het niet leuk nee, maar nu heb ik er niet echt last meer van. In de tijd dat mijn vader ziek werd en overleed had ik het er wel iets moeilijker mee...Ik had liever een gewoon goede relatie met mijn vader gehad en met hem kunnen praten en zo. Maar nu is hij al twee jaar overleden en heb ik het geaccepteren dat het gewoon zo was. Ik heb echt een heeeeeele leuke schoonfamilie, dus voor mij is dat nu ook echt mijn familie +:)+

@EenitraM: het woord 'bonusmama/bonuskind' kan ik ook nooit zo goed tegen :x
Alsof je een prijs hebt gewonnen bij een fruitmachine en daarom een bonus hebt gekregen :') Of dat het kind bij je eindejaarsbonus van het werk zit :Y) Een bonus is voor mij iets wat je moet verdienen, of sparen. Geen kind :+
Ik ben zelf stiefmoeder van een stiefzoon en pleegmoeder voor mijn nichtje. Meestal noem ik hen gewoon mijn zoon en dochter, maar als het om een reden moet dat ik zeg stiefmoeder of pleegmoeder, dan noem ik dat ook gewoon zo :Y) Ik ga mezelf echt nooit bonusmoeder noemen, echt nooit :Y)
(Volgens mij ben ik trouwens best een leuke stiefmoeder, om on-topic te blijven :Y) Maar het scheelt denk ik veel dat hij 24/7 bij ons woont en dat hij nog heel klein was toen hij in mijn leven kwam. Dat is een stuk makkelijker dan bij pubers of zoals iemand hier schreef met 4 dagen per maand)
Laatst bijgewerkt door IJsco_Love op 13-01-19 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Stiefmoeder/bonusmoeder evil or not

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:35

Ik vind bonusmoeder of bonuskind klinken alsof je ze hebt gekregen als persoonlijke bonus bij de AH :P