Wachtend op een pakketje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

Wachtend op een pakketje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 14:42

Gisteren kreeg ik netjes een mailtje dat vandaag tussen 11.20 en 13.20 mijn pakketje bezorgd zou worden. Opzich al heel fijn want ik heb ook wel eens een tijdvak gehad dat ze tussen 8.00 en 18.00 uur zouden kunnen komen, nou daar houd ik mijn dag niet helemaal voor vrij dus zie dan wel waar ik het pakketje tref uiteindelijk.

Maar goed, vandaag tussen 11.20 en 13.20. Ik zit er klaar voor. Mijn oren gespitst op de bel want die wil ik soms nog wel eens missen, durf niet naar de wc te gaan of bijvoorbeeld telefoontjes te plegen. Ik zit op het puntje van mijn stoel, gespitst op elk geluidje wat zou kunnen duiden op een pakketbezorger.....

Nu is het inmiddels ruim 20 minuten na de opgegeven tijd en ik wil zo graag naar de wc en mn andere dingen gaan doen!

En nu is mijn vraag: Hoe gaan jullie er mee om als jullie op een pakketje aan het wachten zijn? Kun je het goed naast je neerleggen of ben je ook zo gespitst erop als ik? Echt bij elk geluidje denk ik: ah daar is hij" valt toch welke keer weer tegen. Dus ik ben benieuwd hoe jullie die tijd overbruggen.

Even aandacht: ik wil geen topic over pakketjes die altijd te laat zijn, ik baal nu ook best wel erg maar dat wil ik in dit topic even naast mij neerleggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:44

Ze zetten de pakketjes hier gewoon bij de voordeur neer dus hoef nooit thuis te blijven :P

AlineC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:45

misschien investeren in een goede bel? dat je ook gewoon uitprobeert met naar wc gaan, koken etc. dat je hem dan ook goed hoort? je kunt ook eventueel een camera ophangen bij de voordeur zodat je die aan kunt sluiten op je laptop?

Ricie

Re: Wachtend op een pakketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:48

Ligt er wel een beetje aan wat ik besteld heb. Soms zit ik ook redelijk gespitst. Maar over het algemeen laat ik het gewoon lekker gaan en zie ik het vanzelf wel....

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:49

Nee ik ben ook heel nieuwsgierig en moet af en toe zelfs uit de raam kijken of ik niet ergens de pakketbezorger zie komen.. :') Maar meestal krijg je toch een briefje in je brievenbus als ze langs zijn geweest en je niet thuis was? Hier word het dan meestal aan de buren afgeleverd.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:51

Ik ga dan altijd in turbo stand naar de wc :') Ik laat ze tegenwoordig maar naar een pakketpunt sturen. Dan haal ik het eind van de dag wel op. Scheelt weer stress :+

SpeechLess

AlineC schreef:
misschien investeren in een goede bel? dat je ook gewoon uitprobeert met naar wc gaan, koken etc. dat je hem dan ook goed hoort? je kunt ook eventueel een camera ophangen bij de voordeur zodat je die aan kunt sluiten op je laptop?

Volgens mij gaat het niet om het niet horen van de bel, maar meer dat de bezorger net komt als je net zit en je dus niet op tijd bij de deur kunt zijn en 'ie dus weer weg gaat.

Ik herken het wel hoor :j En hoe later het wordt, hoe meer ik dan denk dat de kans dat ie dan nu wel echt komt steeds groter wordt :+

DeBuurvrouw

Waar je je tijd aan opmaakt....

Hang een briefje bij de deur,raam etc met iets in de trend van '' ben wel thuis,hoor misschien de bel niet maar leg het maar daar en daar neer,bedankt!''

Eventueel een bak oid neerzetten met een A4 papier erbij ''Pakketje hier --> ''

Kan je weer verder met je leven.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:56

Ik laat het de laatste tijd meestal naar een afhaalpunt verzenden. Dan krijg je een appje of mail als het er ligt en dan kan ik het ophalen wanneer het mij uit komt. Ideaal :)

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:57

Jaa dat zijn idd ook mooie oplossingen.

Of je laat het bij De buurvrouw bezorgen _O-

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:59

Er komen hier dagelijks pakketjes en ben eigenlijk nooit thuis. Ze zetten het gewoon bij de zijdeur voor me.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:00

Huh, niet naar de wc en telefoontjes plegen omdat je een pakketje verwacht? :+
Ik doe niet iets speciaals om de tijd door te komen, wacht gewoon tot ie er is.

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:01

DeBuurvrouw schreef:

Hang een briefje bij de deur,raam etc met iets in de trend van '' ben wel thuis,hoor misschien de bel niet maar leg het maar daar en daar neer,bedankt!''

Wat minder aanvallend kan ook wel... Dat jij je er niets bij voor kan stellen hoeft niet te betekenen dat het niet zo is natuurlijk :)

Back on topic,

Hier ook het probleem dat ze het pakketje weer meenemen als je niet optijd opendoet. Geeft soms wat stress inderdaad. Ik ga meestal thuis aan het werk, in de buurt van het raam. Dan zie ik het busje aankomen :')

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:06

Nou zeg, als dat al als aanvallend bestempeld wordt...

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 15:10

SpeechLess schreef:
AlineC schreef:

Volgens mij gaat het niet om het niet horen van de bel, maar meer dat de bezorger net komt als je net zit en je dus niet op tijd bij de deur kunt zijn en 'ie dus weer weg gaat.

Ja, dat klopt, de bel hoor ik meestal wel gewoon dat is het probleem niet! Maar dan durf ik dus niet naar de wc te gaan of zulke dingen :+ Ben dan gewoon heel gespitst en gespannen en kan alleen maar wachten (en niet nuttige topics maken op bokt) en dat vind ik vervelend. Ik zou ook gewoon mn dingen willen doen zonder nadenken en dan ineens :)* :PB en dan weer verder met waar je mee bezig bent.

En ik vroeg me dus af hoe dat bij anderen zit ;)

Edit: Hij is zojuist langs geweest en ik hoorde gewoon de bel en allemaal niets aan de hand enzo maar toch...… ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:13

NinaCharlie schreef:
Nou zeg, als dat al als aanvallend bestempeld wordt...

Vind het ook niet zo aanvallend. Ik snap ook werkelijk niet hoe je van een pakketje in de stress kan raken :’)
First world problems :+

EllaBellaah

Zijn ze inmiddels al geweest? Ik ga gerust andere dingen doen, maar houd idd ook wel mijn oren gespitst :')
Bij mij is het ook leuk, wij hebben zondag een vloerkleed besteld met een verzenddtijd van 1 tot 3 werkdagen. Verder krijgen we geen track&trace code dus ik heb geen idee :+

xSannee

Heel eerlijk? er worden hier zoveel pakketjes bezorgt dat we er niet op wachten. Zijn we thuis dan zijn we thuis (maar gaan we ook gewoon naar de wc :)) )
Anders brengen ze het maar naar de buren. We hebben een soort huizenblok met 6 huizen en iedereen neemt om de beurt elkaars pakketjes aan :P
Buren links zijn gepensioneerd dus zeer regelmatig thuis, komt eigenlijk altijd wel goed.

Nou neemt onze postbezorger het ten eerste niet zo nauw met de tijden, maar ook niet met pakketjes waarvoor getekend moet worden. Pakketjes die breekbaar zijn wordt flink mee gegooid enz. We hebben wel eens fijnere bezorgers gehad :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:14

Ik doe gewoon mijn dingen, zijn meestal pakketjes voor mijn pa die bezorgd worden zonder dat ik dat weet. Daar ga ik echt niet de hele dag op zitten te wachten. Ik ga dus gewoon 's ochtends mijn pony's voeren, wel voor of na het tijdvak (als ik dat al weet, ik weet dat alleen van mijn eigen pakketjes) en als ze dan komen, heeft mijn pa pech. Ik vind het alleen wel rot als ik League ranked speel en ik zit net middenin het gevecht waar we of gaan winnen of verliezen en dat dat dan bepaalt wie er het spel wint en de deurbel gaat. Maar dat probleem heb ik ook met de telefoon :')

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:15

DeBuurvrouw schreef:

Hier sluit ik mij bij aan. Ik bestel ook met regelmaat. Gister had ik meerdere afspraken, waardoor ik niet thuis was. Tussen acht uur 's ochtends en tien uur 's avonds zouden er vier pakketten komen. Natuurlijk hoop ik dan ook dat de postbezorger na het eten komt, omdat ik dan weer thuis ben en zelf de pakketten kan aannemen. Zo niet, dan komt de postbezorger de volgende dag terug of brengt hij of zij het naar de buren of het dichtstbijzijnde postkantoor. Vaak kun je zelf ook nog eens een tijdstip en locatie selecteren.

marsss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:18

Als de mogelijkheid er is laat ik pakketjes afleveren bij een pakketpunt in de buurt. Dan rij ik er langs als ik tijd heb, hoef je ook niet de hele dag thuis er op zitten wachten.

Maartje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:18

Aaaah dit is echt zo herkenbaar, ik durf dan ook nooit naar de wc of naar boven te gaan :'). Ook kijk ik met enige regelmaat uit het raam, dat soort dingen. Komt misschien ook doordat wij niet zo vaak bestellen, we zijn nog niet gewend denk ik :+.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:22

Onze pakketbezorger weet de riedel, als we niet thuis zijn mag het pakket gewoon op zijn vaste plek die we met hem afgesproken hebben. :7

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:22

marsss schreef:
Als de mogelijkheid er is laat ik pakketjes afleveren bij een pakketpunt in de buurt. Dan rij ik er langs als ik tijd heb, hoef je ook niet de hele dag thuis er op zitten wachten.

Precies, de ideale oplossing. En mocht die optie er niet zijn bij het bestellen dan zie ik het pakket wel verschijnen. Ben er gewoon niet mee bezig verder.
Soms via de buren, soms een briefje dat ze nog een keer komen. ik merk het wel, nog nooit een pakketje misgelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:29

De dag dat ik meeloop met de brandweer ga ik ook gewoon naar de wc. En dan heb je bij een melding maar 1 minuut om bij de rode auto met blauwwitte strepen te komen :P
Tip voor op de wc: alvast wc-papier pakken voor je je behoefte doet. Scheelt echt qua stressniveau :P
Telefoon kun je na een nette mededeling best wel weg leggen.

Moet zeggen dat ik nu ook makkelijker ben als de postbezorger langs komt. 'De kans is zo klein dat hij net dan komt'.
Mocht hij wel komen, en de deur wordt niet open gedaan, leggen ze het vaak bij de garage. :P

Misschien briefje op de deur?