theedoeken wat een ramp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dieseltje09

theedoeken wat een ramp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 13:46

tja de titel zegt het eigenlijk al, ik zoek me gek naar fijne theedoeken die echt drogen :')

Tot op heden zijn de nieuw gekochten allemaal lang niet zo fijn als mijn oude vertrouwde :+
Maar zoals vaker bij oude spullen vallen de gaten er nu toch wel langzaam in en wil ik gewoon een set mooie en goede.

Dus bokkers brand maar los, wat zijn nu écht goede theedoeken? Die dus echt drogen ivm het water alleen maar verspreiden 8)7

Heb er nu paar geprobeerd van de action (drama!), hema(gaat al wat beter) en zeeman(zelfde als action, gewoon drama) en ikea(opzich best okee maar zo echt niet mijn kleur :Y) )

Het moet btw wel een soort van leuk te betalen blijven, zie op sommige sites setjes van 4 theedoeken voorbij komen van €75 , dat heb ik er echt niet voor over!

Wellicht nog tips om ze beter te laten drogen? Was ze standaard voor gebruik uit door ze in het azijn weg te zetten en vervolgens op de 90 graden een rondje te laten wassen. Gebruik geen wasverzaschter maar ze gaan wel in de droger :Y)
Laatst bijgewerkt door dieseltje09 op 08-01-19 13:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Set_Elkol

Re: theedoeken wat een ramp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:48

Typisch he, dat probleem heb ik ook altijd! Vroeger haalde ik goede bi de V&D en de laatste die ik heb gekocht die goed zijn kwamen van de blokker.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:48

Theedoeken drogen vaak beter als je ze 1 of meer keer gewassen hebt. Nieuwe theedoeken doen wij sowieso eerst in de wasmachine voordat we ze gebruiken.
Niet opgeven dus!

Wij hebben theedoeken van de Dirk, mooi formaat en ze drogen prima :-)

Edit: misschien ook niet meer in de droger doen, dat helpt ook.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:49

Ik doe m'n afwas altijd met heet water en een afdruiprek, dan verdampt het al een beetje. Tegen de tijd dat ik toe ben aan het afdrogen veeg ik de laatste restjes water weg met m'n hema theedoekjes en klaar :Y)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:50

Die ouderwetse geblokte? Volgens mij kan je die nog wel krijgen bij een Sligro of Makro.

En een aantal keer wassen zal zeker helpen in de bevordering van de vochtopname, strijken is een no go, het effect van de droger durf ik niet te zeggen.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 13:50

Apple schreef:
Theedoeken drogen vaak beter als je ze 1 of meer keer gewassen hebt. Nieuwe theedoeken doen wij sowieso eerst in de wasmachine voordat we ze gebruiken.
Niet opgeven dus!

Wij hebben theedoeken van de Dirk, mooi formaat en ze drogen prima :-)

Ik doe ze expres al eerst nachtje weken in azijn, vervolgens op 90 graden zonder wasverzachter voor ik ze gebruik. Maar er is dus nog hoop :=

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:51

Gebruik je soms wasverzachter? Daar worden ze ook niet beter van. Ik heb theedoeken van de Makro, drogen prima. DDDD is een goed merk.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 13:52

MoniqueT schreef:
Gebruik je soms wasverzachter? Daar worden ze ook niet beter van. Ik heb theedoeken van de Makro, drogen prima. DDDD is een goed merk.

Nope dat gebruik ik eigenlijk nergens bij! heel soms als ik het niet vergeet kiep ik het wel bij mijn kleding maar vaker niet als wel :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:54

Ik vind handdoeken ook niet fijn afdrogen als ze in de droger zijn geweest, wellicht geldt dat ook voor theedoeken?

Hier gaan ze iig nooit in de droger.

Ik zou verder niet weten waar je goede kunt kopen, ik teer nog op de uitzet die oma voor me heeft gespaard, zo 35 jaar geleden :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:54

Wij gebruiken Twentse Damast theedoeken (ooit in de aanbieding via een supermarkt). Eén keer gewassen en daarna zijn het prima dingen! :j

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:57

de DDDDD doeken zijn heel prima gaan hier ook jaren mee. Zolang zelfs dat ik eigenlijk geen idee heb waar ik ze heb gekocht destijds.

(Deze Dikke Doeken Drogen Direct)
Laatst bijgewerkt door pjer op 08-01-19 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:58

Tips die ik kan geven is idd geen wasverzachter, niet in de droger en even de strijkbout er overheen, dan drogen ze het beste af. Qua winkels kan ik je geen tips geven, eigenlijk vind ik de geblokte theedoeken die wij in de horeca altijd gebruikten nog het fijnst. Zijn er ook in verschillende kleuren.

karuna
Drukke kabouter

Ik haal mijn theedoeken meestal in frankrijk of duitsland. Supermarkten verkopen ze voor minder en goede dikke kwaliteit. Of ik haal ze hier bij een plaatselijke textielhandel. Familiewinkel al jaren. Vroeger die bij shell te sparen waren waren ook goed,

Ik gooi ze of op de verwarming of gewoon droger. Geen wasverzachter en poeder wasmiddel. Doen goed hun werk

Apple

De strijkbout er overheen doen wij ook altijd :j (en inderdaad, geen wasverzachter en niet in de droger).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:59

Dorus schreef:
Die ouderwetse geblokte? Volgens mij kan je die nog wel krijgen bij een Sligro of Makro.

En een aantal keer wassen zal zeker helpen in de bevordering van de vochtopname, strijken is een no go, het effect van de droger durf ik niet te zeggen.

De zg pompdoeken dus die geblokte of anders van DDDD.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:02

Hydrofieldoeken of -luiers. Ik heb een hele stapel ingeslagen toen ik zwanger was van mijn zoontje, maar gebruik ze nu vooral in de keuken.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:02

Nieuwe theedoeken de eerste twee keer zonder wasverzachter wassen, evt wat azijn werkt vaak ook wel.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:03

Bij de Hema de ''duurdere'' theedoeken werken wel goed. Dus niet die ''voordeelpakketjes'', maar de theedoeken die je los koopt werken bij ons een stuk beter!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:03

Ik heb theedoeken van Elias. Drogen erg goed en zijn slijtvast. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:05

Ik heb een set bij die Grenze gekocht en die zijn heerlijk ouderwets qua drogen, eindelijk want heb ook heel lang gezocht _O-

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:09

Ik heb de DDDDD doeken bij de Blokker gekocht, zou ze wel een nachtje in de azijn laten weken want dat heb ik niet gedaan en er gingen wel een paar keer wassen aan vooraf eer ze goed drogen maar zou geen andere willen! Wij hadden ze in de slagerij altijd vandaar dat ik daarop teruggekomen ben want ze nemen echt goed op.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:11

Zie nu dat er gesproken wordt over wel of geen wasverzachter: niet doen. Ik was (al) mijn was zonder wasverzachter, maar in plaats daarvan met azijn. Daarna uithangen of in de droger en dan drogen ze echt super! Zelfs strijken is niet nodig hier, dus scheelt weer enorm veel tijd. ;)

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:12

Mijn ervaring is ook dat de hydrofiele doeken het het beste doen :+

Zie zo vaak mooie kleuren en motiefjes aan handdoeken en theedoeken voorbij komen maar ik durf ze gewoon niet te kopen -O- ben veel te bang 'dat ik er niks aan heb'

Mijn theedoeken die ik kocht in het jaar dat ik op mezelf ging wonen (2010) beginnen sinds een jaar of wat pas fijn te worden :=

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:25

Ik haal ze meestal gewoon bij de action of zeeman, gelijk wassen en in de droger er dan doen ze het prima. Hoe vaker gewassen hoe beter ze drogen. Maar toch heb ik wel altijd mijn favoriete haha, die droogt net iets lekkerder dan de rest omdat ik die altijd gebruik

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:29

Probeer geen donkere kleuren qua theedoeken. Die drogen minder ivm de donkere kleurstoffen.