De beste lifehacks van bokkers!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: De beste lifehacks van bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:16

Afbeelding

Jullie weten toch? :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: De beste lifehacks van bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:17

Die blijft goed! Tec7 hoort er ook bij :D

fjordjes

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:19

Ja vandaag hebben we met ductape het rolgordijn weer opgehangen hahaha!

Vieze vlek in de bekleding van je bank? Beetje scheerschuim erop en dan met een doek droogdeppen tot het weg is.

eclair98

Berichten: 11605
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: De beste lifehacks van bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:33

Ik mis de stro touwtjes en de plastic bandjes waarvan ik niet weet hoe ik het moet spellen :D

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:35

Eng van die pannendeksels aan het deurtje, wij hadden in ons vorige huis precies hetzelfde en ook dezelfde haakjes :=

Het huis was ook nogal klein dus we hadden ook boven de kachel in de keuken een tafel die in principe over de kachel hing met scharnieren en die we omhoog konden doen als extra snijplank ruimte. Verder nog van die plastic rolbakken onder het bed voor beddengoed, ipv nachtkastjes een plankje boven het bed, boven op de kledingkast hadden we van die mandjes voor extra opberg ruimte, een poef waar we dingen in konden doen, een uitschuifbare eettafel maar ja dit gaat meer over ruimte besparen.

Wat ik ook handig vindt is kranten op de bovenkant van keukenkastjes, dan komt het vet niet op je kastjes en kun je ze gewoon af en toe verwisselen.

Kabels bewaren in wc rolletjes, wel op een plek waar je ze niet ziet, maar super overzichtelijk :')

We hebben de bank dichtbij de muur, we hebben daar een verlengsnoer in die gaat naar onder de bank zo'n ding met aan/uitknop, daar zit de telefoon lader in die we tussen een naad van de bank hebben doorgaan (hoekbank bestaat uit twee delen). Zo kunnen we de telefoons opladen terwijl we op de bank zitten. Ook handig met een laptop op de bank trouwens.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:42

moonsparkle schreef:
Wat ik ook handig vindt is kranten op de bovenkant van keukenkastjes, dan komt het vet niet op je kastjes en kun je ze gewoon af en toe verwisselen.

Dat is geniaal! Ik ga dit de volgende keer dat ik de keuken grondig schrob zeker doen!

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:54

watchthesky schreef:
Echt waar Annemiek? Dat is geniaal!
Die dingen zijn meestal compleet vergaan voor het moment dat ik het gerecht waar ze in moeten ga koken, dus vaak laat ik ze er maar gewoon uit...

Ik zet de lenteui die ik niet gebruik in de aarde, in een bak buiten. Hoef je voorlopig geen nieuwe meer te kopen.
Kan ook met sla waar nog worteltjes aan zitten.

Nog meer buiten. Teentjes knoflook poten bij de planten gaat beestjes/ziektes tegen. En als je het in het goede seizoen doet krijg je er meer knoflook voor terug.


Edit: heeft iemand een idee hoe je van een kalkrand in de wc-pot afkomt? Zit er al sinds ik het huis kocht, het water is hier ook heel hard. (Schoonmaak)azijn helpt niet voldoende. Heb alles wat ik weet geprobeerd. Anders ga ik een nieuwe kopen, maar dat vind ik eigenlijk zonde.

mysa

Berichten: 10540
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:06

eclair98 schreef:
Ik mis de stro touwtjes en de plastic bandjes waarvan ik niet weet hoe ik het moet spellen :D


Tie wraps ;)

T3mptati0n

Berichten: 2864
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Best place on earth :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:14

Astorga schreef:
watchthesky schreef:
Echt waar Annemiek? Dat is geniaal!
Die dingen zijn meestal compleet vergaan voor het moment dat ik het gerecht waar ze in moeten ga koken, dus vaak laat ik ze er maar gewoon uit...

Ik zet de lenteui die ik niet gebruik in de aarde, in een bak buiten. Hoef je voorlopig geen nieuwe meer te kopen.
Kan ook met sla waar nog worteltjes aan zitten.

Nog meer buiten. Teentjes knoflook poten bij de planten gaat beestjes/ziektes tegen. En als je het in het goede seizoen doet krijg je er meer knoflook voor terug.


Edit: heeft iemand een idee hoe je van een kalkrand in de wc-pot afkomt? Zit er al sinds ik het huis kocht, het water is hier ook heel hard. (Schoonmaak)azijn helpt niet voldoende. Heb alles wat ik weet geprobeerd. Anders ga ik een nieuwe kopen, maar dat vind ik eigenlijk zonde.


cola!! het liefst echte coca cola en hele fles erin leegkiepen, nachtje laten bruisen, volgende dag borstel erdoor en schoon is de pot!

Anoniem

Re: De beste lifehacks van bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:17

Ga ik proberen met cola :j

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: De beste lifehacks van bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:23

Echt? Is het zo simpel?
Ga morgen gelijk cola scoren.

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: De beste lifehacks van bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 00:23

Hier doen wat dat met spuitwater en citroen.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 01:39

Shanna schreef:
Verse kruiden kan je het beste in vochtig keukenpapier in de koelkast bewaren.


Of in een potje water met een plastic zakje er overheen in de koelkast. Dat doe ik altijd met munt. Blijft zo twee weken goed!

Een chocoladevlek laten weken in melk en uitspoelen met koud water. Voorzichtig wrijven kan, maar niet te hard.

Grasvlekken kan je heel goed verwijderen met met vloeibare groene zeep. Even inzepen, uitspoelen, klaar!

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 17:48

ista schreef:
Drinken inschenken uit van die pakken met draaidop die aan 1 kant zitten (bijv. Dubbelfris). Het meest logisch lijkt om de schenktuit onderop te hebben en dan in het glas te schenken, maar hierdoor gaat het vaak 'klokken'. Als je de schenktuit boven houdt en de andere kant van het pak beneden en dan schenken, dan kan er lucht in het pak komen en stroomt het er geleidelijk uit, zonder morsen!

Je kunt ook met een mes of schaar een gaatje in de bovenkant vh pak (aan de andere kant dan de draaiknop) prikken, werkt ook prima tegen dit probleem!

Floko

Berichten: 408
Geregistreerd: 31-10-18

Re: De beste lifehacks van bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:49

Het vruchtvlees van een avocado snijden met de achterkant van een aardappelmesje, dan snij je niet door de schil heen.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:48

watchthesky schreef:
moonsparkle schreef:
Wat ik ook handig vindt is kranten op de bovenkant van keukenkastjes, dan komt het vet niet op je kastjes en kun je ze gewoon af en toe verwisselen.

Dat is geniaal! Ik ga dit de volgende keer dat ik de keuken grondig schrob zeker doen!

En wanneer je gaat gourmetten of frituren een stuk aluminium folie op de muur en aanrecht plakken.

ista
Berichten: 1138
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:53

xyzutu2 schreef:
Nog een goede tip! _/-\o_
Hoeveel Dettol gebruik je, want het lijkt me niet handig als het teveel gaat schuimen?


Volgens mij staat er zo'n verdun-verhouding op de fles, ik dacht 1 deel dettol op 5 delen water of zo?

Anoniem

Re: De beste lifehacks van bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:09

Schrik wel van de hoeveelheid mensen die sponsjes en afwasborstels 'gewoon' even weggooien omdat ze toch zo goedkoop zijn. Dat soort consumeergedrag is een grote aanleiding tot de plastic soep in de wereld! Als je per se sponsjes en borstels weg wilt gooien, doe het dan in het plastic afval... Maar less is more, het milieu zal het met me eens zijn!

LvA1993

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:12

Als je een tosti maakt in een apparaat zonder uitneembare platen; bakpapier boven en onder je broodje en je apparaat blijft schoon :)

Nicjuh_
Berichten: 260
Geregistreerd: 04-09-08
Woonplaats: Gilze

Re: De beste lifehacks van bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:22

Als je dekensingels snel los gaan, kun je vlechtstiekjes om de ijzertjes doen. Er zit niet altijd een rubberen ringetje aan de singel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:40

LvA1993 schreef:
Als je een tosti maakt in een apparaat zonder uitneembare platen; bakpapier boven en onder je broodje en je apparaat blijft schoon :)

Maar zo wordt je tosti toch niet knapperig?

95Ellen

Berichten: 591
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: De beste lifehacks van bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:18

Ik zag gisteren een lifehack in een tv-serie: als je pasta kookt, doe dan in de pan alvast een vergiet, en daarin dan je pasta. Dan kan je, ipv moeilijk doen met deksels enzo met afgieten, gewoon het vergiet er met pasta en al zo uit tillen :)

Wolkje

Berichten: 1369
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Thuis.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:21

Citaat:
Als je per se sponsjes en borstels weg wilt gooien, doe het dan in het plastic afval... Maar less is more, het milieu zal het met me eens zijn!


Daar mogen ze niet bij in, ze horen bij het restafval.
Afwasborstels zouden wel naar de hard plastic inzameling kunnen.
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 23-04-19 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:30

95Ellen schreef:
Ik zag gisteren een lifehack in een tv-serie: als je pasta kookt, doe dan in de pan alvast een vergiet, en daarin dan je pasta. Dan kan je, ipv moeilijk doen met deksels enzo met afgieten, gewoon het vergiet er met pasta en al zo uit tillen :)

Oh my god, die ga ik proberen. Loop altijd te klooien met dat rotding :+

Lughnassadh

Berichten: 1818
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:33

Laurievc schreef:
95Ellen schreef:
Ik zag gisteren een lifehack in een tv-serie: als je pasta kookt, doe dan in de pan alvast een vergiet, en daarin dan je pasta. Dan kan je, ipv moeilijk doen met deksels enzo met afgieten, gewoon het vergiet er met pasta en al zo uit tillen :)

Oh my god, die ga ik proberen. Loop altijd te klooien met dat rotding :+

Zie hier als voorbeeld: https://cookinglife.nl/bialetti-pastapan-inductie/ Die pannen zijn gewoon te koop.