De beste lifehacks van bokkers!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: De beste lifehacks van bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:31

Hoe gebruik je de azijn? Azijn werkt echt als een tierelier, moet wel even kunnen intrekken.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: De beste lifehacks van bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:35

Een simpele: Ik hang al onze was op en voor het ophangen even een paar keer uitslaan. Daarmee sla je bijna alle kreukels eruit. Hier wordt dus bijna niks gestreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:37

Als je de was vervolgens gelijk aan een hangertje hangt te drogen ipv over de waslijn (hangertje hangt dan weer wel aan de waslijn) dan kan je het eenmaal droog zo in de kast hangen! Tevens kan je aan hangers meer kleren aan de waslijn kwijt! :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:43

Shanna schreef:
Hoe gebruik je de azijn? Azijn werkt echt als een tierelier, moet wel even kunnen intrekken.


Ik spray het er gewoon op met een plantenspuit.. Laat het een poos zitten en dan schrobben met afwasborstel.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:50

Shanna schreef:
Als je de was vervolgens gelijk aan een hangertje hangt te drogen ipv over de waslijn (hangertje hangt dan weer wel aan de waslijn) dan kan je het eenmaal droog zo in de kast hangen! Tevens kan je aan hangers meer kleren aan de waslijn kwijt! :)*


Dat past alleen niet binnen |(

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: De beste lifehacks van bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:07

Ik heb nog ouderwetse waslijnen. OK, in Spanje, in Nederland heel veel op hangertjes in het washok en in de badkamer.Afbeelding

Ik strijk alleen overhemden en die spaar ik op :-)

purny

Berichten: 27528
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:11

Chiave schreef:
Ha, geniaal. Ben benieuwd naar de reacties!

Zelf ben ik gek op veel saus, cheddar en andere plakmeuk op mijn hamburger. Maar zo'n grote hamburger geeft zo'n kliederboel. Toen had ik de geniale ingeving om de hamburger in een koffiefilter te stoppen en van daaruit te happen. Nooit meer anders! :D

Ooo dat ga ik doen met een broodje kroket bij m'n ouders. Ben heel benieuwd naar hun blik.
Niet echt een lifehack maar geintje. Waneer je bij het stoplicht wacht en een ander vraagt of je al gedrukt hebt op het knopje. Dan antwoorden: ik heb last van obstipatie

8nnemiek

Berichten: 43427
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: De beste lifehacks van bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:42

MoniqueT, dat is natuurlijk ideaal! Zeker als je in Spanje woont. Maar hoe zorg je er voor dat de kleding niet verbleekt? Is het voldoende om de kleding binnenstebuiten op te hangen?
Ik hang zelf ook regelmatig de was lekker buiten in de zon, maar heb meerdere zwarte shirts met verbleekte strepen in het midden waar ze over de lijn heen hingen :=

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:47

8nnemiek schreef:
MoniqueT, dat is natuurlijk ideaal! Zeker als je in Spanje woont. Maar hoe zorg je er voor dat de kleding niet verbleekt? Is het voldoende om de kleding binnenstebuiten op te hangen?
Ik hang zelf ook regelmatig de was lekker buiten in de zon, maar heb meerdere zwarte shirts met verbleekte strepen in het midden waar ze over de lijn heen hingen :=


Niet te lang laten hangen, niet dubbel over de lijn hangen maar met knijpers op de juiste plekken. Ik hang de was vaak pas op als er schaduw is aan die kant van het huis (rond 12 uur in de middag) en haal die tegen de avond af. Het is er niet te harden in de zon trouwens, behalve in de winter En in de zomer hang ik de was vaak ´s nachts te drogen. Ik heb eigenlijk wonder weinig verkleuring en sommige kledingstuk, ook zwart, heb ik al jaren. Ik hang het niet eens binnenstebuiten op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:12

Weinig kastruimte waardoor je je pannen moet stapelen en dan geen idee waar je de deksels moet laten? Hang ze met handdoekhaakjes aan de binnenkant van het kastdeurtje.


Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43427
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: De beste lifehacks van bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:13

Dat is slim!

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:15

MoniqueT schreef:
Ik heb nog ouderwetse waslijnen. OK, in Spanje, in Nederland heel veel op hangertjes in het washok en in de badkamer.[ [url=m/9xaITN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik strijk alleen overhemden en die spaar ik op :-)



Moet ik niet doen... dan heb ik een stapel liggen en als ik ze nodig heb strijk ik ze nog steeds individueel :Y)

Nadeel van buiten hemden ophangen -> beesjes poeppies op mijn witte hemden... Nee die hang ik niet meer buiten op.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: De beste lifehacks van bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:20

Mijn man draagt ze niet zo vaak en heeft er vrij veel, af en toe strijk ik ze allemaal tegelijk weg. Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt nog nooit poep op mijn was gehad heb.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:36

Shanna schreef:
Als je de was vervolgens gelijk aan een hangertje hangt te drogen ipv over de waslijn (hangertje hangt dan weer wel aan de waslijn) dan kan je het eenmaal droog zo in de kast hangen! Tevens kan je aan hangers meer kleren aan de waslijn kwijt! :)*


Dit is inderdaad een hele fijne en makkelijke manier. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:38

Relaxed schreef:
Shanna schreef:
Hoe gebruik je de azijn? Azijn werkt echt als een tierelier, moet wel even kunnen intrekken.


Ik spray het er gewoon op met een plantenspuit.. Laat het een poos zitten en dan schrobben met afwasborstel.


Je kan beter met een spons schoonmaken. Eerst insprayen/ insmeren met azijn, niet droog laten worden, vervolgens met een spons boenen/ wegvegen. Ik denk dat met een spons insmeren ook beter werkt dan sprayen.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:09

Voor echt hardnekkige aanslag gebruik ik toch echt antikal (alleen dan die van de lidl) :j daarna ga ik er overheen met wiro.

Als je dat spul op de wasbak gebruikt druipt het zo een week lang het gootje in :oo en ik merk echt minder snel kalkaanslag op de douchedeuren.
Moeders kocht het voor me op de margriet winterfair en ik was nogal sceptisch. Maar dit spul werkt echt!
Wel even met een doekje nadrogen als ik de kraan gebruikt heb dan kan het zomaar 2 weken mee :+

Afbeelding

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:14

Relaxed schreef:
fjordjes schreef:
Een droge handdoek bij de was in de droger doen zorgt ervoor dat je was sneller droog is.


Ik had laatst wel 3 handdoeken en alleen daarvoor wou ik niet de droger aanzetten, die hebben dus aan het lijntje gedroogd, maar keihard.. Later bij een andere was die handdoeken alsnog in de droger erbij gedaan en heerlijk zacht! :D

Nog een tip van de schoonmaak op kantoor (althans, zij doen het altijd zo) de rol met vuilniszakken gewoon onderin de betreffende prullenbak bewaren. Met name boven is dat handig, hoef ik niet naar beneden om een nieuwe zak te halen en je hebt ze altijd bij de hand :j



Van handoeken bij je gewone kledibg krijg je pluisjes op je kleding...

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:19

Bubblewrap schreef:
benangelique, polijsten met tandpasta doe je dan met een doek(je) denk?


Klopt! En de goedkoopste tandpasta werkt t beste

Fudge

Berichten: 1023
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:32

Voordat je stokbrood in de oven doet al even half insnijden op de plekken waar je de plakjes wilt snijden. Hierdoor kun je na het afbakken meteen snijden zonder dat het brood scheurt.

Dekjes en ander vies of harig spul wassen in een oud hoeslaken die je dichtknoopt, gegarandeert geen haren in de machine.

Als je een warme drank in een thermosfles mee wil nemen, vul de fles dan eerst met gekookt water en gooi dit na een minuutje ofzo weer weg en doe er dan je warme drank in, dan is je fles al opgewarmd en blijft je drank nog langer warm.

Als je een blikken deksel niet van een pot krijgt, wip dan even met de achterkant van een lepel oid onder de rand, dan komt er lucht bij en draai je zonder moeite de deksel eraf.

Wanneer iemand zich verslikt heeft waarbij degene het gevoel heeft dat er een brok voedsel in de keel vast zit: cola drinken, dat bruist in veel gevallen genoeg om de voedselbolus te laten verdwijnen.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:33

MoniqueT schreef:
Mijn man draagt ze niet zo vaak en heeft er vrij veel, af en toe strijk ik ze allemaal tegelijk weg. Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt nog nooit poep op mijn was gehad heb.

vooral vliegenpoepies en zo (van die zwarte plekjes)

En dan spiegelwitte hemden... mijn horror...

Vjestagirl

Berichten: 26661
Geregistreerd: 11-08-06

Re: De beste lifehacks van bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:42


Morrie

Berichten: 22319
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: De beste lifehacks van bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:52

afbakbroodjes doorsnijden voor je ze in de oven doet, scheelt verbrande vingers......

Castellon

Berichten: 1803
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: De beste lifehacks van bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:56

Pluisjes op je kleding krijg je eraf door een panty mee te wassen

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: De beste lifehacks van bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:37

Bij ons in Spanje minder vliegen dan vroeger toen we paarden bij huis hadden :-) Ik heb ook stralend witte handdoeken en lakens.

Het waait bij ons bijna altijd en daar hebben vliegen sowieso een hekel aan.

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:42

Floran schreef:
Wanneer iemand zich verslikt heeft waarbij degene het gevoel heeft dat er een brok voedsel in de keel vast zit: cola drinken, dat bruist in veel gevallen genoeg om de voedselbolus te laten verdwijnen.


*Kruipt onder steen vandaan*

Let hier ontzettend mee op! Bij een fikse verslikking/verstikking kan de cola de luchtpijp in verdwijnen!

*kruipt weer terug onder de steen*