Waar heb jij spijt van?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Waar heb jij spijt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:00

Spijt hebben van iets klinkt voor mij heel snel alsof je vind dat je iets fout hebt gedaan. Maar dat is vaak niet zo, dingen doen we om er van te leren, of de uitkomst nou goed of fout is. Ik heb niet veel spijt van dingen, ja ik vind het jammer dat ik op mijn 18e geen hulpverlener KON toelaten omdat ik toen te diep in de ellende zat en niet zag dat het niet goed ging, maar spijt niet. Ik kon daar niks aan doen, en het is door mijn ouders ook nog eens tegen gewerkt. Dus nee, geen spijt, wel jammer, want het heeft me heel veel jaar van mijn leven gekost. Maar ook dat had zo moeten zijn.

Dus heb niet teveel spijt, leer van de dingen die zijn gebeurt, maar wees vooral niet te streng voor jezelf (en met een :(:) naar Bellatrix, want ik schrok wel en beetje van jouw post, zoveel schuld die je op jezelf betrekt, dat is helemaal nergens voor nodig :) )

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Waar heb jij spijt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:12

M'n ex. Was ik daar maar nooit aan begonnen. :=

En euh, waar nog meer. Kleine dingetjes. Ik ben echt een twijfelaar maar daardoor kom ik ook wel weer snel over dingen heen. Ik kan me heel schuldig voelen als ik niet mee naar het strand ga bijv. met mijn ouders en de hond. Terwijl ik gewoon thuis wil blijven. Dat soort dingetjes. :')

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:00

Pfff heb je even, ik weet dat het stom is om achteraf spijt te hebben van dingen, maar toch heb ik er last van.

Spijt van 2 van de 3 opleidigen die ik geprobeerd heb. De eerste opleiding heeft me in ieder geval nog een leuke tijd en leuke vrienden opgeleverd, maar de andere twee hebben me alleen maar ellende en schulden opgeleverd.

Dat ik niet eerder ben begonnen met werken (en dus sparen). Zonder ervaring werk vinden op mijn leeftijd duurde langer dan wanneer ik al bijbaantjes gehad had.

En hoe naar ik het ook vind, ik heb ergens spijt dat ik toen ik 15 was samen met mijn tante besloot om een paard te nemen. Ik houd heel veel van mijn paard, maar het afgelopen jaar ben ik eindelijk aan het herstellen van mijn mentale problemen en gek genoeg is het gevolg daarvan geweest dat ik steeds minder interesse in het hele paardengebeuren heb. Daarnaast heb ik de vier jaar daarvoor zoveel dingen gemist op sociaal gebied omdat ik altijd op stal was om feitelijk mijn mentale ellende te ontvluchten.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Waar heb jij spijt van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 19:38

Het valt me inderdaad ook op dat spijt als een zwaar negatief gezien wordt, dat had ik wellicht beter kunnen omschrijven.
Zoals Joolien aanhaalt, jammer dat.

Ik heb ook echt wel SPIJT van bepaalde dingen in mijn leven, maar voor bepaalde aspecten is 'jammer' inderdaad beter op zijn plaats.
Wel interessant om jullie gedachtengang te volgen.

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:44

Spijt dat ik sommige mensen te dicht bij me heb laten komen, dat ze hier nadien misbruik van hebben gemaakt.