Waar heb jij spijt van?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kairos
Berichten: 2713
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Waar heb jij spijt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:40

Spijt dat ik niet genoeg gedaan heb aan school in de kerstvakantie, spijt dat ik niet het lef heb gehad bepaalde complimenten te geven, omdat ik altijd maar te bang ben dat ze ook verkeerd opgevat kunnen worden.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 20:46

Doubtless schreef:
_mexx_lady_ schreef:
Ik had de kans om naar Schotland te gaan op stage als verpleegkundige in opleiding.
Schotland is niet ver, maar ik ben al jaar en dag verliefd op dat land. Ik had de kans, maar heb ik niet gedaan.
Om achteraf gezien, een aantal stomme redenen. Ik heb echt het gevoel dat ik deze kans in mijn leven gemist heb.


Ik denk dat het helpt om het in het juiste perspectief te zien. Je hebt die kans namelijk niet gemist, de kans was er. Je hebt toendertijd heel bewust besloten om niet te gaan. En nu je daarop terugkijkt zou je het anders doen. Maar moet je daar echt spijt van hebben? En als je echt spijt hebt, waarom ga je dan niet alsnog een paar maanden daar werken?

Ik heb geen spijt. Ik ben heus niet blij met alles wat er gebeurt, maar dat alles heeft me wel gebracht waar ik nu ben. En daar ben ik blij mee en dankbaar voor :)

Voor de mensen die wel spijt hebben:hoe zorg je ervoor dat dit je in de toekomst niet meer gebeurt? Maak je nu andere keuzes?


Omdat ik nu 2 honden, 2 paarden en een huis/lening heb die ik niet zomaar voor een paar maanden buitenland werk op kan zeggen. Anders twijfelde ik geen moment.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Waar heb jij spijt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:50

Dat ik de afgelopen jaren erg slecht voor mijn haar gezorgd heb (stijlen en veel verven). En daardoor is het nu erg droog en dun |(
Daarnaast weet ik niet of je het spijt kan noemen, maar erg tevreden ben ik niet over mijn studiekeuze.

NoTwixLeft
Berichten: 595
Geregistreerd: 06-07-16

Re: Waar heb jij spijt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:01

Dat ik naar sommige mensen heb "uitgehaald". Terecht of niet, ik vind het van mezelf niet kunnen dat ik mensen zo heb behandeld en hoop dat ik dat nooit meer zal doen.

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Waar heb jij spijt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:03

Ik heb spijt van het beëindigen van m’n relatie.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:33

Zo veel mensen met spijt :oo Het valt me ook op dat veel mensen zeggen "ik heb spijt dat ik niet/ nooit ...."
Ik denk ook juist vaak dat het (in veel gevallen, zeker niet alle) beter is om spijt te hebben van dingen die je wel hebt gedaan dan van dingen die je niet hebt gedaan. Ik ben daarom ook juist erg blij dat ik naar mijn hart heb geluisterd om naar het buitenland te gaan, niet naar mensen die me vertelden dat het onverstandig was.

Ik kan eigenlijk niks echt verzinnen waar ik echt spijt van heb. Ja, misschien het kopen van een relatief goedkope laptop 1,5 jaar geleden die nu al kapot is. Maar ik kan dat niet zien als fout of spijt..
Ik had ook spijt kunnen hebben van mijn verkeerde studiekeuze vorig jaar (na propedeuse halen gestopt), maar ik heb een erg leuk jaar gehad en veel geleerd. Dus spijt heb ik zeker niet.
Ik zie 'fouten' meer als leermomenten waar je 9 vd 10 keer geen spijt voor hoeft te hebben.

Daantje_1996
Berichten: 332
Geregistreerd: 28-12-09
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:36

Ik heb flink spijt dat ik me jaren geleden heb laten gebruiken door een "vriend". Daarnaast heb ik spijt van de ongeorganiseerde en ongedisciplineerde manier waarmee ik de laatste 5 jaar geleefd heb, ik had zoveel meer uit onder andere mijn studie kunnen halen. Ook heb ik spijt dat ik me de afgelopen 10 jaar zo weinig geuit heb naar mijn familie, ik heb altijd alles maar weggestopt en voor mezelf gehouden, daardoor zijn er maar weinig mensen die me echt kennen en begrijpen en dat is soms best moeilijk.

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:38

Selena. Dat is wel heel droevig ☹ hopelijk leer je iemand kennen die je er volledig over helpt :(:)

Ik heb spijt dat ik mijn mama niet genoeg heb laten zien hoe dierbaar ze mij was. We hadden een hechte band maar toch knaagt dit gevoel.

Spijt dat ik me soms laat overhalen om net dat glaasje te veel te drinken. Gelukkig is het geen gewoonte, maar soms zou ik graag een ingebouwd automatisch stopknopje willen :+

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Waar heb jij spijt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:45

Jeetje wat veel spijt hier :(:)

Ik heb echt nergens spijt van denk ik := Heb echt wel eens domme keuzes gemaakt, maar ben daar eigenlijk wel blij om. Heb altijd een hoop geleerd van mijn fouten en als het kennis, zelfinzicht en kracht geeft hoef ik er geen spijt van te hebben vind ik :j

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:51

Ik heb nergens spijt van.
Heb altijd gehandeld naar wat ik dacht dat het beste was en veel geleerd van de fouten die ik heb gemaakt.
Spijt hebben vind ik laf en achterafgel.ul.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:55

Eileen_ schreef:
Ik had ook spijt kunnen hebben van mijn verkeerde studiekeuze vorig jaar (na propedeuse halen gestopt), maar ik heb een erg leuk jaar gehad en veel geleerd.

Mag ik je vragen wat je na je P bent gaan doen? Ben je een andere studie gaan doen of gaan werken?

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:36

Esmee_98 schreef:
Eileen_ schreef:
Ik had ook spijt kunnen hebben van mijn verkeerde studiekeuze vorig jaar (na propedeuse halen gestopt), maar ik heb een erg leuk jaar gehad en veel geleerd.

Mag ik je vragen wat je na je P bent gaan doen? Ben je een andere studie gaan doen of gaan werken?

Ik ben een nieuwe studie gaan doen. Ik ben gestopt met de vorige studie wegens de baankansen later, dus niet doordat ik het niet leuk vond of het niveau me te hoog lag. Dus ik doe nu een soortgelijke studie waar de baankansen wel hoog zijn, ook met een emigratie naar het land waar ik naartoe wil.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Waar heb jij spijt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:50

Ik heb spijt dat ik mijn ex een tweede kans heb gegeven toen uitkwam dat hij me bedrogen had. Toen we terug samen kwamen heeft het nog geen twee maanden geduurd eer hij me weer bedroog, had die l*l veel eerder uit mijn leven moeten zetten :+

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Waar heb jij spijt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:54

Ik heb spijt dat ik nooit de moeite heb genomen te leren voor mijn schoolwerk en me echt in te zetten om het te halen. Daardoor heb ik 3 jaar verspild aan een opleiding, en vervolgens als 20 jarige tussen de 16 jarige pubers een andere opleiding doen die ik afgemaakt heb om een diploma op zak te hebben.

Spijt dat ik niet doe waar ik gelukkig van word, maar voornamelijk spijt dat ik niet genoeg gedaan heb om te ontdekken waar ik gelukkig van word.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Waar heb jij spijt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:13

Ik heb geen spijt, alleen heel veel leermomenten gehad.

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 00:23

Hmm hoop dingen waar ik achteraf wel spijt van heb gehad. Maar ik probeer zo te denken, beter spijt van de dingen die je wél hebt gedaan dan het nooit geprobeerd te hebben.

Ik heb spijt dat ik mijzelf op nummer 2 heb gezet, heb een hoop doelen bereikt maar mijn gezondheid is achteruit gegaan, of dit te voorkomen was? Nee waarschijnlijk niet. Maar ik heb mijzelf een hoop stress kunnen besparen als ik iets egoïstischer was geweest en niet alles tegelijk deed ook voor andere en hierbij mijzelf compleet wegcijferde en niet aan nn rust kwam en niet gezond leefde (werkte veel, onregelmatig en sliep veel te weinig en leefde voor andere). Ik word aankomende vrijdag geopereerd en ik zit er uiteraard tegen op maar het is de enige optie voor mij om een beetje een gezond leven te krijgen zonder afhankelijk te zijn van medicatie.

Verder afgelopen jaar een hele hoop geleerd, wat ik beter anders had kunnen aanpakken. Dit neem ik voor dit jaar dus mee.

NoTwixLeft
Berichten: 595
Geregistreerd: 06-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 07:38

BarbaLala schreef:
Ik heb nergens spijt van.
Heb altijd gehandeld naar wat ik dacht dat het beste was en veel geleerd van de fouten die ik heb gemaakt.
Spijt hebben vind ik laf en achterafgel.ul.


Spijt hebben is laf?
Wat is er laf aan erkennen dat je een fout hebt gemaakt en dat nu graag anders had willen zien?

Spijt hebben zorgt er imo ook voor dat je in sommige gevallen oprecht sorry kan zeggen voor een gemaakte fout.

Ik bedenk me nu dat ik pas geleden een appje verkeerd geïnterpreteerd had, daar een dag later achter kwam en dus iemand pijn had gedaan met mijn (achteraf) debiele reactie. Dus spijt van mijn eerste reactie en dus mijn excuses aangeboden. Vriend blij, ik van m'n spijt af, want daarna een fijn gesprek erover kunnen hebben.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Waar heb jij spijt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 09:27

Ik had spijt dat ik mijn relatie had beëindigd, gelukkig is mijn vriend ontzettend gek op mij en is het nu weer goed <3

Ook heb ik spijt dat ik nooit eerder een serieus vak heb gestudeerd maar paardenhouderij/management, dat zijn toch 3 jaar van mijn leven die ik heb weg gegooid.

Voor de rest heb ik nergens spijt van, van alle domme/stomme dingen die ik heb gedaan, ik heb daar veel van geleerd.

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Waar heb jij spijt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 09:49

Spijt van dat ik niet kan sparen, het is toch juist makkelijk om te sparen zodat je later lekker op jezelf kan gaan wonen? Maar ik kan het gewoon echt niet, en ik weet niet waarom ook...

En spijt van het ene jaar dat ik een andere mbo-opleiding heb gedaan waar ik mijn plekje totaal niet had gevonden, mijn stage heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat ik moest stoppen, ik was 16 en had geen idee wat ik nou eigenlijk wilde, ben nu 19 en heb over een maand een MBO 3 diploma in handen en ik ben gemotiveerd om hierna ook niveau 4 af te maken.

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:18

shirleyp schreef:
Jeetje wat veel spijt hier :(:)

Ik heb echt nergens spijt van denk ik := Heb echt wel eens domme keuzes gemaakt, maar ben daar eigenlijk wel blij om. Heb altijd een hoop geleerd van mijn fouten en als het kennis, zelfinzicht en kracht geeft hoef ik er geen spijt van te hebben vind ik :j


Ach ja, spijt is denk ik ook niet het goede woord. In mijn geval is het meer een kwestie van 'dit had ik eerder moeten doen'.

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar heb jij spijt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:25

Spijt dat:
- ik het weer heb proberen te lijken met die heks vsn een schoonmoeder.
- ik weer aan school ben begonnen
- dat ik nu 5 weken aan school gemist heb gewoon omdat ik echt geen zin heb. En ik er nu heel hard aan moet trekken. Als ik morgen weer ga.
- dat ik niet eerder ben begonnen met fotografie oppakken
- dat ik niemand mij laat helpen zelfs mezelf niet
- ruzies met mijn vriend over mijn schoonloeder.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Waar heb jij spijt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:53

Heb eigenlijk geen grote dingen en ben tevreden over de gemaakte keuzes + kansen die ik heb aangegrepen.
Spijt misschien dat ik het gitaarspelen heb laten verslonzen en nu weinig tijd heb om het weer op te pakken. Kan (of ja, kon) ook goed tekenen/schilderen, ook niets meer mee gedaan de laatste jaren. Wie weet ooit weer wel :)!
Verder leermomenten gehad dat niet iedereen te vertrouwen is, dat vrienden ook nep en achterbaks kunnen zijn en lelijk kunnen veranderen, terwijl je altijd trouw voor ze hebt klaargestaan (10 jaar lang). Spijtig dat ik er niet eerder achter ben gekomen, MAARRR ik ben zó blij en opgelucht dat ze opgerot zijn :D :wave:!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:37

Ik heb enorme spijt dat ik een paard niet heb gekocht....
Het was het paard van een oud boertje dat er niet zo best voor zorgde, ik mocht het paard van hem verzorgen. Super lieve 3-jarige hengst. Kende helemaal niks, maar echt een enorme lieverd. Eigenaar stond er voor open om hem te verkopen, dus een bod gedaan. Hij wilde er alleen 3x zoveel voor als het bedrag dat wij als maximum in ons hoofd hadden. Uiteindelijk is het paard plotseling meegenomen door een handelaar in ruil voor hooibalen. Toen was het te laat, ik heb hem nooit meer gezien. Ik heb er nog steeds zoveel spijt van, als ik hem had gekocht had hij een heerlijk leventje gehad. Nu ben ik hem uit het oog verloren en is hij waarschijnlijk in de salami beland... |( Oh wat baal ik dat ik toen zo eigenwijs was. Achteraf had ik het bedrag, dat wel echt te veel was voor een diertje in zo'n toestand, er met liefde voor willen betalen... Overigens hoorde ik dat de eigenaar er zelf ook spijt van had dat hij hem niet aan ons had verkocht, want hij was toch wel erg gek met het diertje...

Verder ook wel spijt dat ik niet wat beter mijn best heb gedaan op school. Ik kon atheneum prima aan, maar was te beroerd om er wat voor te doen. Dat resulteerde in een HAVO diploma dat ik met twee vingers in de neus heb gehaald, waarna ik me op mijn vervolgopleiding dood verveelde. Had ik maar wat beter mijn best gedaan :j

Anoniem

Re: Waar heb jij spijt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:21

Echt spijt heb ik niet, heeft ook niet zoveel zin, beter weer vooruit kijken..
Zijn wel een hoop dingen die ik anders had kunnen/willen doen, maar ook dat is allemaal wel weer goedgekomen :j

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Waar heb jij spijt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:41

Ik heb niet zozeer spijt van iets maar vind het wel jammer dat ik nooit verder ben gaan leren na mijn MBO. Misschien ooit in de toekomst aangezien je toch nooit te oud bent om je om te laten scholen!