Hoe lang bewaar je een miskoop (kleding)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniet

Hoe lang bewaar je een miskoop (kleding)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 19:04

Gezien de meeste bokkers vrouwen zijn moet iemand dit toch wel herkennen.

Je bent in een winkel. Ziet het meest geweldige jasje hangen. Trekt het aan.
Het staat je geweldig. Je koopt het. Eenmaal thuis hang je het in je kast en het komt er nooit meer uit. Of nou ja, het komt er zo af en toe uit als je je weer eens dapper voelt, maar je hangt het ook altijd weer rap terug. Het is gewoon echt te klein/groot/kort/lang of het is wel heel leuk maar eigenlijk niet jouw stijl/kleur.

Mijn kast puilt uit, niet per se van miskopen hoor, ik heb genoeg leuke kleding :D
Maar ze zitten ertussen en er zouden best wat van weg kunnen, denk ik. Misschien.

Ik weet het dus niet zo goed. Hoe lang laat je zo’n ding waarvan je diep van binnen wel weet dat het nooit gedragen gaat worden, of in ieder geval niet door jou, in je kast hangen?

Iriscope

Re: Hoe lang bewaar je een miskoop (kleding)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:06

Tot ik iemand vind die het wel staat/past en dan gaat het door naar die persoon :j
Of anders tot er een zak naar de kledingcontainer gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:08

Als ik het langer dan twee jaar niet gedragen of gemist heb gaat het weg!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:09

Ik ruim na elk seizoen mijn kledingkast op. Alles wat ik niet gedragen heb, of niet meer leuk genoeg is gaat de kledingbak in.

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:11

Oow die vraag weer :+
Ik denk er niet meer over na hoor, ik weet al lange tijd niet meer wat ik met al mijn kleren moet doen die ik niet meer aan doe :') :evaw:

Het probleem is echt gewoon dat ik niet weet of ik ze later misschien nog een keer aan wil gaan doen, en ik vind ze gewoon stiekem nog heel leuk... Maar geen gelegenheid om ze aan te doen of ze zijn toch niet zo leuk als ik ze aan heb. Nouja ik vind het ook super moeilijk.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:13

Ben een man maar doe ook wel eens miskopen.
Marktplaats voor dit soort gevalletjes.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:15

Ik heb zoveel mensen via een Weggeefhoek op Fakebook blij kunnen maken met kleding - en andere spullen. Vaak mensen die het zelf niet kunnen betalen, dus dubbel fijn. En het ruimt/ruimde ook enorm op in mijn hoofd, heerlijk! Misschien ook een idee voor jou, TS?

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:20

Ik doneer altijd aan de kerk. Zij zorgen dat dit bij gezinnen in de buurt komt die dit echt goed kunnen gebruiken. Geeft meteen een goed gevoel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:35

Ik heb één keer die fout gemaakt; rode schoenen, ik vond ze heel gaaf, maar ze waren wel érg rood :+
En wat vond ik het zonde van het geld, ook al had mijn moeder ze betaald := Dat was de laatste keer dat ik iets heb gekocht waar ik niet 100% zeker van was haha.
En de schoenen.. die heb ik geverfd, of poging tot, en uiteindelijk nooit meer gedragen :=

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 20:03

Het zijn echt miskopen zoals hierboven genoemd, die je wel heel leuk vindt.
Normaal heb ik weinig moeite met dingen weggooien/-geven, of het nou kleding is of andere dingen, maar ongedragen dingen die ik zelf heel leuk vind, vind ik toch moeilijk.
Voor Marktplaats zijn ze niet geschikt, het is geen merkkleding of iets, dus veel moeite voor weinig resultaat als je dat op Marktplaats zet.

Ik heb geen facebook. Ik weet ook van mijn ouders dat er een hoop mensen op die weggeefhoeken zitten die dingen gratis ophalen en dan zelf weer verkopen... Dat voelt voor mij niet zo goed.

Doneren via de kerk of een andere instantie dichtbij vind ik wel een goed idee. Hier in de buurt zit bij de Voedselbank ook een kledingbank, misschien zijn die er blij mee.
Zelf “verbouwen” heb ik over gedacht, maar ik ben niet zo handig. Denk dat ik het alleen maar erger zou maken.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 20:05

Tot ik in een opruimbui ben en zoiets heb van hoppa alles eruit en dit trek ik nog aan dus dit weer terug en dit trek ik niet meer aan en dan de vuilniszak in voor een goed doel :)

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:37

Voorheen altijd heel lang, nu aan het einde van het seizoen ga ik door mijn kast en haal ik alles er uit wat versleten is of wat ik dat seizoen niet heb gedragen.
Versleten dingen gooi ik weg, de goede spullen verdeel ik over kringloop, goede doelen etc.

Soms gooi ik ook wel eens te veel weg en ik moet mijzelf ook wel eens dwingen om mijn favo kledingstuk weg te gooien.
Ik heb ook wel eens dingen te snel weg gedaan. :o

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:41

Niet :')

Ik kan dat soort dingen niet weg gooien |o

Toevallig vanmiddag nog een shirtje tegen gekomen wat ik mezelf echt niet vind staan.
Heb het al op MP gehad maar helaas.
En dan kijk ik naar het prijskaartje en dan denk ik auw :') en verdwijnt het terug de kast in |o

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 22:44

Haha Saul, ik stel me voor dat je halve huis kledingkast is :')

Nant, ik ben dus ook bang dat ik dingen te snel weggooi -O-

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:45

Ik vind het ook altijd ontzettend zonde om splik splinter nieuwe kleren weg te gooien. Meestal na 1,5 jaar gaan ze dan toch met pijn in mn hart de kledingcontainer in.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:47

haha nee hoor dat valt mee, ik heb een hekel aan shoppen (goh hoe zou dat komen :') ) dus dat scheelt :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:51

Kleding die idd miskopen zijn of die ik gewoon niet draag terwijl ze echt nog heel mooi en netjes zijn zet ik op United Wardrobe. :) Levert niet veel op maar iets is beter als niets zeg ik altijd.

Sommige dingen geef ik weg aan vriendinnen of familie. Maar dat is nooit heel makkelijk omdat we allemaal verschillende maten hebben.

En de kleding die wel gedragen is maar nog niet in de vuilnisbak hoeft doe ik in de zak van Max of naar de kringloop.

Moet zeggen dat het wel lastig is want ook via United Wardrobe gaat het nooit heel hard dus meestal zit ik nog wel effe met de kledingstukken opgescheept. Verkoop denk 2 x per maand iets.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:54

Ahh zo zonde altijd!

Ik maak die fout gelukkig steeds minder. Voorheen heb ik het nog weleens geprobeerd te verkopen via marktplaats, maar dat lukte echt niet. Gloednieuwe merkkleding (bijv. spijkerbroek van €150,-) die ze voor een tientje incl. verzendkosten wel wilde overnemen. Heb het toen maar allemaal in zo'n kledingcontainer gedaan. Dan komt het hopelijk goed terecht, maar het doet toch pijn! ;(

Ik heb nu toch ook maar een paar gloednieuwe schoenen (letterlijk 1 keer gedragen)op marktplaats gezet. Nieuw €150,- heb ze 2 jaar lang aangekeken in de kast, wilde ze niet verkopen omdat het zo zonde is van mijn geld, maar ik trek ze niet aan en om ze te laten verstoffen in de kast is ook zo zonde... ben helaas bang dat ik er niet meer dan 20 euro voor ga krijgen, dus lastig...

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:55

Tot ik besluit mn kast uit te ruimen, dan gaat alles eruit wat ik minstens een jaar niet echt gedragen heb. Dus op zn langst 1.5 jaar denk ik? Als ik iets nog niet zo lang heb wil ik er nog wel eens mee wachten.

Meestal gaat het dan naar een nichtje, mag zij alles eruit halen wat ze leuk vind en de rest mag ze weg doen :j

Maar- ik koop wel maar heel weinig echt duur spul. Een shirt van 20 euro vind ik al veel. Als ik iets echt duurs koop moet ik me daar overheen zetten dus ik koop eigenlijk nooit iets duurs wat ik achteraf niet draag.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:56

Ik heb soms ook dingen in m’n kast, die ik nooit draag. Wel heel gaaf, maar niet passend bij mij of te warm ofzo.

Eens in het jaar probeer ik m’n kast uit te zoeken. Dingen die kapot/lelijk zijn gaan in de kledingcontainer. Dar wordt over het algemeen niet hergebruikt, maar gerecycled.
Kleding wat nog mooi is, breng ik naar de kledingbank. Daar zijn ze er altijd erg blij mee.
Vanuit mijn werk begeleid ik gezinnen die weleens naar de kledingbank gaan. Ik vind het altijd weer bijzonder om met gezinnen daar te zijn en kleding voor/met ze uit te zoeken.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 23:54

Ik wil eigenlijk ook al best lang een garage sale organiseren :P alleen heb er de spullen en ruimte niet echt voor.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:02

Het komt gelukkig zelden voor, maar als ik iets één keer of enkele keren gedragen heb gaat naar een goed doel. Daar kan best enkele jaren overheen gaan, want wie weet wil je het ooit weer aan en wat als je spijt krijgt en het was best duur en en en.. Ik had één jurkje die waar de kaartjes nog aanhingen. Ik dacht als ik ietsjes afval dan past het mooier. Uiteraard kwam dat moment niet. Vorig jaar heb ik mezelf er nog eens ingewurmd, dat was geen succes. Naast dat ik er amper inkwam, laat staan weer uitkwam, heb ik mezelf eens goed bekeken in de jurk waarbij het me opviel dat hij vooral erg strak om m'n ribben zit. En om nou m'n ribben te laten verwijderen voor een jurkje.. :+ Die is naar een collega gegaan die fanatiek kleding verkoopt via allerlei sites. Van de opbrengst hebben we fruit voor op kantoor gekocht +:)+

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:35

Veel te lang, en het komt nog regelmatig voor ook. Ik ben erg goed in impulsaankopen doen, vooral online. Als iets dan niet helemaal lekker past of toch niet helemaal leuk is, houd ik mezelf voor dat ik het toch wel kan gebruiken, of ik vergeet het te retourneren. Ik moet binnenkort eens alles uitzoeken en dan op fb zetten. Doneren vind ik zonde, meeste heeft zelfs de kaartjes er nog aan.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:45

ievie schreef:
Ik heb soms ook dingen in m’n kast, die ik nooit draag. Wel heel gaaf, maar niet passend bij mij of te warm ofzo.

Eens in het jaar probeer ik m’n kast uit te zoeken. Dingen die kapot/lelijk zijn gaan in de kledingcontainer. Dar wordt over het algemeen niet hergebruikt, maar gerecycled.
Kleding wat nog mooi is, breng ik naar de kledingbank. Daar zijn ze er altijd erg blij mee.
Vanuit mijn werk begeleid ik gezinnen die weleens naar de kledingbank gaan. Ik vind het altijd weer bijzonder om met gezinnen daar te zijn en kleding voor/met ze uit te zoeken.

Echt? -O-
Ik zoek mijn kleding altijd uit en het mooie en bruikbare (incl. Dure (soms gloednieuwe merkkleding) gooi ik juist in die kledingcontainers. Kleding dat niet zo mooi meer is, gooi ik in de prullebak...

Ik heb trouwens meteen even gekeken of er een kledingbank in de buurt zit! Had daar zelf nooit aan gedacht, maar ze zoeken dus altijd kledimg, dus mooie gelegenheid om morgen de kasten eens flink op te ruimen.

Misschien geef ik de schoenen waar ik het eerder over had ook maar meteen erbij.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 01:23

Volgens mij is het ook niet de bedoeling dat je kapotte kleding in de kledingcontainer gooit, maar kleding die nog gebruikt kan worden.