Hoe vaak bestel jij online?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Hoe vaak bestel jij online?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:23

Gebeurd mij ook regelmatig: kruidvat heeft een aanbieding zeg deodorant. Ga je erheen: de variant die ik gebruik is niet meer te krijgen, en al helemaal niet meer in de hoeveelheid dat ik het wil hebben. Bestel ik het online dan hoef ik het alleen maar aan te klikken, betaal via ideal en de volgende keer dat ik boodschappen ga doen wandel ik daarna even naar binnen voor mijn pakje

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:37

Askja, ja jeetje _O- Ik heb er wel eens naar zitten kijken maar dat gaan we dus mooi niet doen haha. En intussen hard hopen dat Zooplus het beter geregeld heeft :o

Ik vind het ook wel wat anders als je iets besteld om in te winkel af te halen of dat je het thuis laat bezorgen. Dat eerste is gewoon een moderne versie van "in de winkel vragen of ze het kunnen bestellen" :))

Lenzen krijg ik ook trouwens maar dat is brievenbuspakketpost (3x woordwaarde), gaat dus met de gewone post mee.

Ik ben misschien wel licht bevooroordeeld hoor, wat pakketbezorging betreft. Hier is het echt vreselijk. Die mensen blokkeren vrolijk de lift voor 3 kwartier omdat zij hun ronde aan het doen zijn. _-:(

KimD

Berichten: 20435
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:01

Askja schreef:
Magrathea schreef:

Wij bestellen ook voor de katten :j gelukkig niet zoveel nieuwe spullen voor nodig, en als ik dan bestel dan ook gelijk vlooienspul enzo mee als dat op is. Als ze dan toch rijden, dan maar een keer goed.

Hopelijk dan toch niet bij Bol.com. In de reportage van de undercover journalist die daar 5 weken had gewerkt stond dat op de afdeling honden- en kattenvoer zo veel muizen rondrenden dat het er intens naar muizenpis stonk, zodanig dat de werknemers er tranende ogen van kregen. Gadver.

Vond het verder ook een behoorlijk ontluisterend verhaal. Probleem is m.i. vooral het 'vóór 22.00 besteld, de volgende dag al in huis' wat die grote online verzendbedrijven hanteren. Met een iets langere levertijd hoef je je werknemers niet zo enorm op te jagen of 's nachts te laten werken. Dit is gewoon winst maken over de ruggen van je werknemers.

Zelf bestel ik ook weleens wat, met name paardenspullen. Of supplementen. Maar zeker niet wekelijks.


Heeft met vraag en aanbod te maken. Kijk maar eens op Facebook hoeveel mensen gepikeerd zijn als de verzending niet gelukt is.

Je kunt bij veel bedrijven, waaronder Bol.com ervoor kiezen het pakket op een andere dag te ontvangen. Je kunt er dus zelf aan bijdragen door een dag of twee later te kiezen. Maar dat doen mensen niet. Moet zo snel mogelijk.

Sterker nog, via Bol.com heb ik zelfs Select. Bij veel producten vóór 12u besteld, dezelfde dag nog in huis.

En eerlijk, die medewerkers kunnen ervoor kiezen om daar niet te werken en op zoek te gaan naar een andere baan als de druk te hoog is.

Wij zijn alles feestdagen geopend van 8u - 18u. Sommige mensen verbazen zich daarover, sommige mensen verwachten dat we tot 22u geopend zijn. Vraag en aanbod.

Er is vraag naar langere openingstijden, dus wij zijn van een paar jaar geleden 13u sluiten, maar 16u, naar 16u, naar 18u gegaan, en ik verwacht dat we uiteindelijk ook echt wel tot minimaal 20u zullen open zijn.

Maar die mensen die roepen 'belachelijk!' komen tóch naar de winkel.

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:13

Vjestagirl schreef:
Gebeurd mij ook regelmatig: kruidvat heeft een aanbieding zeg deodorant. Ga je erheen: de variant die ik gebruik is niet meer te krijgen, en al helemaal niet meer in de hoeveelheid dat ik het wil hebben. Bestel ik het online dan hoef ik het alleen maar aan te klikken, betaal via ideal en de volgende keer dat ik boodschappen ga doen wandel ik daarna even naar binnen voor mijn pakje


Precies! Zo doe ik het ook bij het Kruidvat. Online hebben ze dingen die ze in de winkels niet binnen krijgen of al uitverkocht zijn.

Ipsilonka

Berichten: 5862
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:23

Ik bestel wel veel online, maar vooral veel dingen die je gewoonweg niet in een winkel op redelijke afstand kan kopen. Vooral supplementen voor mijn paard. Horseflex magnesium en vit e, erwteneiwitisolaat, Floris tri amino, die zijn gewoonweg niet in de winkel en ik heb ze echt nodig. Ik wil iets van back on track kopen, ik kan alleen niet vinden waar ik het kan kopen, dus dan toch maar online. Wij hebben zelf een winkel, dus laat alles daar bezorgen. Kleding koop ik in winkels, honden en paardenvoer gewoon bij lokale winkels.

KimD

Berichten: 20435
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:27

Suzanne F. schreef:
Vjestagirl schreef:
Gebeurd mij ook regelmatig: kruidvat heeft een aanbieding zeg deodorant. Ga je erheen: de variant die ik gebruik is niet meer te krijgen, en al helemaal niet meer in de hoeveelheid dat ik het wil hebben. Bestel ik het online dan hoef ik het alleen maar aan te klikken, betaal via ideal en de volgende keer dat ik boodschappen ga doen wandel ik daarna even naar binnen voor mijn pakje


Precies! Zo doe ik het ook bij het Kruidvat. Online hebben ze dingen die ze in de winkels niet binnen krijgen of al uitverkocht zijn.


Doe ik dus ook, vooral met shampoo en Zwitsal. Daar hebben ze vaak (hele goede) acties op en dan sla ik een flinke hoeveelheid in. Shampoo meestal voor een half jaar of jaar, maar dat hebben ze nooit in de winkel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:30

Ik sta elke dag 4.30 op en werk tot (laat) in de middag. Maak best vaak hele lange dagen, 12 uur of meer. Dus ik bestel denk ik wel 10x per maand iets. Echt vanalles overigens. Maar zoals je kunt begrijpen heb ik geen zin na een lange werkdag of week om ook nog naar de stad te gaan. Bestellen is makkelijker en de verzending is vaak gratis en anders veel goedkoper dan de benzine en parkeerkosten die ik anders kwijt ben.

upendo

Berichten: 22286
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:20

Magrathea schreef:
Ok ik volg de verhalen hier, maar ik vraag me dan toch een paar dingen af. Het klinkt hier nu namelijk net alsof men gedwongen wordt online te shoppen doordat winkel X te ver weg is of winkel Y te beperkt.
Maar hoewel er hier inderdaad een bodyshop dichtbij zit zit er ook een kruidvat en een etos, en de hema ook :o En daar hebben ze ook gewoon shampoo en andere toiletartikelen die echt prima zijn. Ook als je wat luxere spulletjes wil.
Verder koop ik zelden nieuwe kleding, af en toe naar de kringloop. Ik loop momenteel fulltime stage dus ik heb ook niet echt tijd te over voor winkelen, maar toch hoef ik niks online te bestellen :o Een middagje vrijmaken eens in de paar weken om even goed in te slaan en je kunt er weer een tijdje tegenaan.

Ik zie dan niet in waarom je wekelijks pakketjes zou moeten laten komen.

Omdat ik dierproef- en troepvrije spullen wil gebruiken. Dus dan ga ik naar The body Shop en niet de Kruidvat om de hoek. :) Simpel.

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Hoe vaak bestel jij online?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:31

Ik bestel ook best wel vaak. Soms meerdere keren per week en soms ook een paar maanden helemaal niet.

Vooral kleding, Rituals verzorgingsproducten en dierenvoer. Honden en kattenvoer is bij Zooplus veel goedkoper en het paardenvoer verkopen ze hier (in de buurt) niet.

Ik probeer wel altijd zoveel mogelijk alles te gelijk te bestellen en zoveel mogelijk in 1x. Nu kan ik ivm werk het paardenvoer zelf bij huis bezorgen maar geloof me, andere bezorgers worden niet blij van 40 kg paardenvoer. :+ Die hebben echt liever dat ik per keer 10 kg bestel.

Op het werk merken we ook wel een serieuze stijging. Mensen bestellen echt vaak en ook steeds meer. Juist omdat alles tegenwoordig online te krijgen is en de zelfde dag nog (gratis) thuis bezorgd wordt ook. En ik ze geen ongelijk geven, ik bestel ook liever terwijl ik met een kop thee op de bank zit dan dat ik met een flinke portie tegenzin de stad in moet, want ik moet hoe dan ook minstens een kwartier/20 minuten rijden voor ik bij een beetje winkel ben.

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Hoe vaak bestel jij online?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:56

Ik bestel best wel heel erg veel.

Als ik wil shoppen, dan wil ik dat voor de gezelligheid en de fun doen. Ik wil niet MOETEN. Met kleding is het bij mij al vaak een moetje, dus broeken (wegens lengte beperkt aanbod) bestel ik online bij een winkel voor lange vrouwen.
Overige kleding bestel ik ook regelmatig online. Als ik dan de stad in ga, kan ik kopen wat me leuk lijkt en hoef ik niet met een rotgevoel naar huis omdat het niet is gelukt.

Leuke dingen voor in huis bestel ik maar zelden online, maar als ik dat doe dan bij Maisons du Monde, geloof niet dat die een vestiging in mijn buurt hebben.
Klusdingen bestel ik eigenlijk nooit, die haal ik wel bij de bouwmarkt.

Voedingssupplementen en gezichtsverzorging bestel ik ook vrijwel altijd online.

Haha en nog leuker, de booschappen... Ja, ook die bestel ik sinds kort regelmatig online. Ideaal! Ik kan briefjes meenemen waar ik de helft op vergeet. Een half uur als een kip zonder kop door de supermarkt lopen en alsnog niet alles meenemen. Terwijl ik thuis na 9 uur even rustig ga zitten en alles meeneem. Zoveel overzichtelijker! En ik hoef de twee weken daarop alleen maar voor kleine dingetjes even naar de winkel. Denk aan groenten, fruit, en andere kort houdbare producten.

Moet altijd enorm lachen om het geroep dat het maar 'eventjes' tijd kost. Makkelijk gezegd als je tijd over hebt... Dat heb ik niet, maar men bepaald maar wat graag voor je dat je dat 'heus wel' hebt :')

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:31

Ik ben ook echt een internet shopper en dan eigenlijk alleen kleding en schoenen :D Ik hou best wel van mooie merkjes en vind kwaliteit belangrijker dan kwantiteit. Op de tablet opzoek naar mooie koopjes op de bank s'avonds, heerlijk. :o

Denk dat de bezorger hier ook wel 1 keer per 1 a 2 weken aan de deur staat. Verder probeer ik toch wel zo veel mogelijk in de winkel te kopen. Ik werk zelf in de retail en het zou wel fijn zijn dat de fysieke winkels ook blijven bestaan. Dus voer voor de dieren koop ik tegenwoordig wel weer in de winkel net als verzorgingsproducten enzo.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:32

Haha Janine, is je topic in ieder geval ergens goed voor geweest!

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:32

Tiggs schreef:
Haha Janine, is je topic in ieder geval ergens goed voor geweest!


Nou echt wel!! Man, dit had ik zooooooooooo veel eerder moeten doen! *\o/*

Lindor92
Berichten: 7002
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:36

vaak! Deze week 4 keer :o

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Hoe vaak bestel jij online?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:58

Heel veel, gemiddeld meerdere keren per week zeker wel. Heb een prima relatie met mijn pakjesbezorger, doet moet ook wel zo vaak zie ik hem LOL.

Drogisterijartikelen, hondenvoer, glutenvrij brood, stockon boodschappen, boeken, kadootjes, Rituals, vitamines, hondensnacks, kaartjes versturen, waxmelts en kaarsen, schoenen (kleding nagenoeg niet, te lastig qua maten). En vast nog een heleboel wat ik nu vergeet.

Ik hou van t gemak van online bestellen, dat ik er niet apart de deur voor uithoef, dat ik niet hoef te hopen dat een aanbieding er nog is, ik hou van pakketjes krijgen, ik hou van het gemak van winkelen wanneer ik wil ook al is dat half 12 in de avond, ik hou van makkelijk prijzen vergelijken of extra info opzoeken, ik hou van kijken of er nog een extra kortingscode is o.i.d. <3

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:04

upendo schreef:
Magrathea schreef:
Ok ik volg de verhalen hier, maar ik vraag me dan toch een paar dingen af. Het klinkt hier nu namelijk net alsof men gedwongen wordt online te shoppen doordat winkel X te ver weg is of winkel Y te beperkt.
Maar hoewel er hier inderdaad een bodyshop dichtbij zit zit er ook een kruidvat en een etos, en de hema ook :o En daar hebben ze ook gewoon shampoo en andere toiletartikelen die echt prima zijn. Ook als je wat luxere spulletjes wil.
Verder koop ik zelden nieuwe kleding, af en toe naar de kringloop. Ik loop momenteel fulltime stage dus ik heb ook niet echt tijd te over voor winkelen, maar toch hoef ik niks online te bestellen :o Een middagje vrijmaken eens in de paar weken om even goed in te slaan en je kunt er weer een tijdje tegenaan.

Ik zie dan niet in waarom je wekelijks pakketjes zou moeten laten komen.

Omdat ik dierproef- en troepvrije spullen wil gebruiken. Dus dan ga ik naar The body Shop en niet de Kruidvat om de hoek. :) Simpel.

Nou Kruidvat heeft tegenwoordig juist een heel goed vegan merk *\o/* Ben de naam even kwijt, we gebruiken zo weinig zeep hier dat ik nog niet de kans heb gehad om het te kopen.
Ook zooivrije spullen worden steeds toegankelijker :j

@Janine, je moest eens weten hoe lang ik over supermarktbezoekjes doe. Bestellen heeft voor mij alleen niet zoveel zin want de opbergruimte is hier heel beperkt dus dan zou ik 2x per week iemand moeten laten komen voor een boodschappentasje vol en dat is ook weer zo wat :=

Nadrukkelijk geen persoonlijke opmerking dit, maar ik vraag me toch af hoe men dat vroeger dan deed. Toen waren er ook mensen met meer dan fulltime banen/studies en een druk leven. Deden die nooit iets leuks?

Van bol.com wist ik trouwens niet :) Maar ik bestel daar niet zoveel. Ik had laatst wel dat ik iets bij Coolblue bestelde en dat het de volgende dag er al zou zijn. Daar had ik geen keuze in :o Heel stom want ik had het ten eerste pas een paar dagen later nodig en ten tweede was ik überhaupt niet eerder in de gelegenheid om het op te halen (ik laat het indien mogelijk naar een pickup point sturen). Maar het was wel 23:00 's avonds, dus ik had echt het vervelende gevoel dat ik iemand op zat te jagen achteraf.
Zou echt tof zijn als er een "wanneer wil je het pakketje uiterlijk hebben" functie bij was, daar zou ik zeker gebruik van maken.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:12

upendo schreef:
Praktisch altijd, behalve de dagelijkse boodschappen. :)
Tenzij we echt zin hebben om een dagje in de stad te gaan shoppen.

Hier hetzelfde, af en toe zelfs ook de boodschappen. Dat wordt alleen pas bezorgd vanaf een fiks bedrag, dus je moet er dan nog wel zelf om, maar dat is gelukkig niet ver (twee straten verderop).

Ik vind het fijn om een beetje de deals te bekijken online, niet in de rij te hoeven staan voor pashokjes of bij de kassa en vaak zijn de retourmogelijkheden online tientallen malen beter, omdat voor koop op afstand wetten bestaan, terwijl een fysieke winkel gewoon het recht heeft je af te schepen met bijvoorbeeld een stomme tegoedbon.

Tel daarbij op dat ik meestal werk als de winkels open zijn (conservatief gat in de bible belt, dus geen zondagopenstelling) en dat parkeren hier godsonmogelijk en als je dan wel een vakje vindt onbetaalbaar is en ik weet wel wat ik kies :+

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Hoe vaak bestel jij online?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:20

Vroeger werkten er meer vrouwen niet voltijds. En de reistijden waren minder lang naar en van het werk.
Als ik naar mijn werk ga, zijn de winkels dicht. Als ik thuis kom ook.
Bij mijn werk zijn geen winkels, op de snackbar na.

upendo

Berichten: 22286
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:23

Leuk voor de Kruidvat, ik ben heerlijk honkvast. Ik ben tevreden, waarom zou ik over moeten op iets anders als ik daar meer moeite voor moet doen? :)

Ik denk niet dat je anderen kan beoordelen om hun tijd of keuzes qua spullen. Dat is namelijk totaal niet relevant. Misschien heb ik wel tijd tussen al mijn andere dingen door, maar het levert me veel meer op om het online te bestellen.

Veraaaaah

Berichten: 2334
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:24

Best vaak! Bestel eigenlijk van alles, kerstcadeau’s, beddengoed, kleren etc.

Het scheelt me zo’n €10 alleen al aan parkeerkosten. Ik vind het ideaal!

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:29

Als ik parttime werkte zou ik echt supergraag lekker naar de markt gaan of langs de boeren in de buurt fietsen voor groente, fruit en verse eitjes, maar naast een fulltime baan + studie en het runnen van het huishouden mag ik al bijna blij zijn dat ik eens in de zes weken een keer op koopavond langs de kapper kan _O-

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:39

upendo schreef:
Leuk voor de Kruidvat, ik ben heerlijk honkvast. Ik ben tevreden, waarom zou ik over moeten op iets anders als ik daar meer moeite voor moet doen? :)

Ik denk niet dat je anderen kan beoordelen om hun tijd of keuzes qua spullen. Dat is namelijk totaal niet relevant. Misschien heb ik wel tijd tussen al mijn andere dingen door, maar het levert me veel meer op om het online te bestellen.

Maar is het andersom niet net zo? Ik krijg nou het idee dat men hier denkt dat ik de hele dag zit te niksen dat ik zomaar de luxe heb om tijd vrij te maken voor boodschappen doen of naar de kruidvat gaan :=

Overigens, eerder stelde iemand dat je de keuze hebt om ergens te gaan werken. In andere topics lees ik constant dat het toch zo erg is dat de werkloosheid zo hoog is, dat de banen niet voor het oprapen liggen, dat de WW of de bijstand zo laag is... Volgens mij is het wel heel makkelijk om te zeggen "dan neem ik wel een andere baan". Zeker in zo'n bedrijf lijkt het me dat je dan ook nog extra druk bij je collega's legt (want hè, vandaag besteld morgen in huis) wat het ook nog eens lastiger maakt.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:40

hier een groot online shopper, tja ebay he :D


ik haat shoppen,dus online is echt helemaal geweldig :j ,handige vind ik ook dat je prijzen kan vergelijken .

alleen de boodschappen doen we nog in de winkel ,maar verders... echt alles online :)

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:46

Van tijd tot tijd bestel ik veel.
Spullen voor de beesten voortaan eigenlijk in de winkel omdat ik het gewoon sneu voor de bezorgers vond worden _O-
Boodschappen meestal tussendoor in de winkel, eens per 2 maand alle grote en zware dingen online en lekker laten thuisbezorgen wanneer ik dat wil =:)
Kleding is 50/50. Broeken koop ik nooit online, andere dingen wel.
Een keer of 2 per jaar ga ik echt shoppen en haal alles dan in 1 x :') op uitzonderingen na

Nu had ik beddengoed nodig, zag een aanbieding en hop online besteld. Ideaal

Heb wel supplementen en ondersteuning voor mijn hond die ik online moet bestellen ook.

En de alieexpres dingen uiteraard :Y)

Ik werk veel, ben Erg druk en kom niet graag in drukke winkels dus dan is het ideaal

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:48

Magrathea schreef:
@Janine, je moest eens weten hoe lang ik over supermarktbezoekjes doe. Bestellen heeft voor mij alleen niet zoveel zin want de opbergruimte is hier heel beperkt dus dan zou ik 2x per week iemand moeten laten komen voor een boodschappentasje vol en dat is ook weer zo wat :=

Nadrukkelijk geen persoonlijke opmerking dit, maar ik vraag me toch af hoe men dat vroeger dan deed. Toen waren er ook mensen met meer dan fulltime banen/studies en een druk leven. Deden die nooit iets leuks?


Balen, die beperkte opbergruimte! Heb ik ook, maar ben alleen, dus de koelkast is gewillig. Binnenkort eindelijk een voorraadkast! *\o/* (als je de keus hebt voor de wasmachine op de zolder (via vliesotrap) of in de voorraadkast, is de keus vrij eenvoudig)
Maar enlighten me!

Als ik kijk naar mijn ouders, intussen 30 jaar getrouwd... Dan kochten die hun huis (groot, vrijstaand, een keer zoveel grond als ik met mijn tussenwoning) voor meer dan de helft minder dan ik met gunstigere hypotheekvoorwaarden. (huis is inmiddels wel 3 keer over de kop in waarde en ze betalen echt een schijntje voor de hypotheek) Mijn moeder is vlak voordat ik werd geboren in 1990 gestopt met werken en is pas weer begonnen met werken in 1997. Mijn vader werkt bij een loonbedrijf en zij begon destijds weer met huishoudelijk werk, destijds alfahulp in de thuiszorg.
Maar in die 9 jaar is er thuis heel wat verbouwd. Dat is niet gratis ofzo. En van haar ouders (die al niet meer leefden) was er echt geen erfenis. Oh en leuke dingen deden we ook gewoon hoor... Center Parcs, vakantie, dagjes weg...

Natuurlijk hielp het dat mijn moeder ook ging werken, maar het was gewoon veel eenvoudiger.
Tegenwoordig moet je voor zo'n huis als mijn ouders hebben (in de omgeving van Groningen) zeker met z'n tweëen zijn en bovenmodaal verdienen...

Dus ja, ik denk dat het niet zo gek is dat iedereen veel werkt en druk is.
Daarbij, ik werk liever fulltime waarbij ik mijn hobby lekker kan uitvoeren, dan een dag minder en krom liggen. Dan maar een keer vaker online bestellen omdat ik geen tijd heb. Hobby is belangrijker dan winkelen.