Hoe vaak bestel jij online?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:53

Overigens, niks is gratis hè. Die bezorg- en retourkosten zitten gewoon bij de prijs inbegrepen :+

upendo

Berichten: 22286
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Hoe vaak bestel jij online?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:57

Tuurlijk is het niet gratis. :P
Maar als ik nu kijk naar, zeg, The Body shop.
Sale met 50% korting en gratis verzenden boven de 25 euro.
Ik kom daar wel aan als ik wat spullen haal, het scheelt mij een rit van een half uur heen en een half uur terug naar Arnhem, want daar zit de dichtstbijzijnde winkel. Als ik in de buurt parkeer ben ik sowieso 2,60 parkeerkosten kwijt en dan sta ik in de winkel en hebben ze de helft niet van wat er op de site in de sale staat.

Het is gewoon écht veel lucratiever om thuis achter je laptoppie te bestellen. Die verzendkosten verdienen zichzelf terug.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:58

Nja. Als ik iets nieuws nodig heb.

Kleding bijna altijd want om de een of andere reden vind ik de mode die in winkels hangt verschrikkelijk lelijk of het kost je gelijk een half maandloon. En online is er gewoon zo ontzettend veel meer keuze.

Apparaten wil ik vaak wel even kijken bij de mediamarkt. Tenzij ik iets heel specifieks nodig heb en ik niet zeker weet of het past of kan of werkt zoals ik wil. Nieuwe videokaart voor m'n game pc bijvoorbeeld. Want wat je bij de mediamarkt koopt kan je niet meer ruilen( alleen als aangetoond kan worden dat het al stuk was bij aankoop en het niet gefixed kan worden) of terugsturen en dat is echt ruk.

Gwenvd

Berichten: 1730
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 16:00

Inderdaad upendo, plus dat je ook prijzen veel makkelijker kunt vergelijken. Ik vind het voor sommige artikelen gewoon niet nodig de hoofdprijs te betalen als het ook voor minder kan.

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:01

Altijd := vind gewoon shoppen in de stad ook erg leuk, maar als ik iets specifieks zoek, is online wel erg makkelijk. Plus veel keuze en fijne filters. Ideaal :D

KimD

Berichten: 20435
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:05

Ik bestel zowat alles online, kom echt zelden of nooit in de stad. Alleen de mediamarkt vinden we wel eens leuk om doorheen te struinen. :j

Maar voor de rest bestel ik echt heel veel online. Heb ook voor alles een 'eigen' winkel, vaste websites waar ik bestel.

Één keer per maand ga ik naar het centrum waar een supermarkt, kruidvat, action, blokker en dergelijke ligt. Dan haal ik mijn bestelling af bij het Kruidvat. Dat bestel ik online en laat het daar bezorgen (gratis), hoef het dan alleen maar op te pikken.

Zelfde met de Hema, bestel het online en laat het bezorgen in de winkel. Pik het dan op als ik in de buurt ben.

Ik vind het echt ideaal.

Stuur overigens zelden of nooit iets retour.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:07

Ik bestel bijna alles online, qua frequentie bestel ik zeker wekelijks.

Ik werk en studeer (meer dan) fulltime, dus op tijden dat winkels open zijn heb ik geen tijd om er heen te gaan. Het dichtstbijzijnde dorp waar je een beetje fatsoenlijk kan 'winkelen' is 20 minuten rijden, dan heb je een action/zeeman/hema en wat kledingwinkels, die ook nog eens vervelende (lees weinig) openingsuren hebben. Voor kleding kan ik slecht slagen, er is vaak weinig keuze, veelal hetzelfde soort kleding, wat dan niet mijn smaak of maat is. Daarnaast heb ik een hekel aan kleding shoppen, dus ik bestel het liever online. Dan kan ik lekker thuis passen als het mij uitkomt, hoef ik niet op mijn sokken door de winkel te schuifelen om het kledingstuk in een andere maat te pakken, heb ik geen last van het onflatteuze licht in pashokjes, et cetera et cetera. Daarnaast kan ik me online ook lekker oriënteren, kijken waar iets het goedkoopst is, etc.

Wat ik vooral bestel is kleding, maar ook paardenspullen (weinig goede ruitersportzaken in de buurt, en voor de westernruiter al helemaal niet), hondenvoer en dergelijke. Ook de boodschappen bestel ik grotendeels online, alle "herhaalaankopen" bestel ik en dat haal ik dan op bij het pick-up point van de supermarkt. Ideaal :))

Wat ik nog wel in de winkel haal zijn wat extra verse producten of dingen die ik vergeten ben te bestellen bij de supermarkt en paardenbrokken, want dat vind ik zielig voor de bezorger :=

Maar volgens mij ben ik wel een fijne online klant. Er is bijna altijd iemand thuis als er pakketjes bezorgd worden, hooguit twee tot drie keer per jaar dat er niemand is. Ik stuur weinig retour, en als het dan toch retour gaat zorg ik dat het product in nieuwstaat is, netjes in de juiste verpakking zit, alle formulieren goed in zijn gevuld, en dergelijke. Als ik die artikelen die hier gedeeld zijn dan lees..... ik kan me echt niet voorstellen dat je zoiets doet :=

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:09

Janneke2 schreef:
...een keer naar de stad fietsen met een paar boodschappentassen op de vroege ochtend - noch tijd noch benzine verspild.


Dat is hier 35 minuten met de auto vandaan. Op de fiets is dat dan een uurtje of 5 heen en terug fietsen :D :') :') :')
Nee hoor, geen tijd voor en geen zin in. Online is goedkoper en makkelijker.

Wij moesten laatst een nieuwe magnetron hebben. Hebben hem online besteld, omdat er hier helemaal geen winkels zijn die magnetrons verkopen. En dat geldt voor heel veel dingen.

Ik ben van mening dat winkels straks helemaal gaan verdwijnen. Het is duurder en kost veel meer tijd.

_Nadia_

Berichten: 2653
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Hoe vaak bestel jij online?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:15

Bijna alles bestel ik online, ik heb wel betere dingen te doen dan met 8 kinderen door winkels banjeren. Boodschappen doe ik wel in de winkel, simpelweg omdat ik dan met 90% korting kan kopen.
Ik bestel zowel bij Amazon, kleine winkels en particulieren op Ebay als bij andere webshops.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Hoe vaak bestel jij online?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:17

Wij hebben bewust de hele decembermaand niks besteld. Postbezorgers hebben het al druk genoeg :(:)

Verder bestellen wij eigenlijk alles behalve boodschappen. Hebben geen auto en wonen in een klein dorp. Ga niet met 15kg hondenvoer op mn fiets. Hier legt bezorger pakket gewoon in de schuur als we niet thuis zijn dus hoef niet thuis te blijven.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:18

Ok ik volg de verhalen hier, maar ik vraag me dan toch een paar dingen af. Het klinkt hier nu namelijk net alsof men gedwongen wordt online te shoppen doordat winkel X te ver weg is of winkel Y te beperkt.
Maar hoewel er hier inderdaad een bodyshop dichtbij zit zit er ook een kruidvat en een etos, en de hema ook :o En daar hebben ze ook gewoon shampoo en andere toiletartikelen die echt prima zijn. Ook als je wat luxere spulletjes wil.
Verder koop ik zelden nieuwe kleding, af en toe naar de kringloop. Ik loop momenteel fulltime stage dus ik heb ook niet echt tijd te over voor winkelen, maar toch hoef ik niks online te bestellen :o Een middagje vrijmaken eens in de paar weken om even goed in te slaan en je kunt er weer een tijdje tegenaan.

Ik zie dan niet in waarom je wekelijks pakketjes zou moeten laten komen.

Mars

Berichten: 33267
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Hoe vaak bestel jij online?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:23

Heerlijk online shoppen! Tegenwoordig is ruilen of retourneren super makkelijk, veel keuze, geen parkeergedoe, je ziet meteen welke maten er op voorraad zijn. Ideaal!

_Nadia_

Berichten: 2653
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:25

Aanbiedingen zijn online vaak anders dan in de winkel, dus dan is online kopen gewoon goedkoper.
Ik gebruik alleen Lush producten, de dichtsbijzijnde Lush zit 35 minuten met t OV verderop, dus online bestellen is een betere optie.
Knutselspullen voor de kinderen zijn veel goedkoper online, educatief materiaal t zelfde verhaal. (ja zelfs met verzendkosten inbegrepen)
Oudste zoon heeft een aquarium als project, alles daarvoor bestellen we ook online (zelfs de vissen zijn per koerier bezorgd) simpelweg omdat de dierenwinkel die hier in de buurt (of nou ja 25minuten met t OV) zit veel duurder is.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:26

Margrathea, nee met kleding enzo ben ik met je eens. Daarvoor ga ik ook maar de winkel. Eigenlijk moet ik het anders stellen. Ik bestel niks behalve spullen en voedsel voor de honden. Maar wij hebben dan ook wekelijks nieuwe spullen nodig voor de honden :') Vaak dingen die simpelweg niet eens in de winkel te koop zijn.

Verder ga ik ook veel liever naar de winkel. Zeker met kleding die je toch wil passen.

KimD

Berichten: 20435
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:27

Ik werk van 7u/7.30u tot 18.30u, daarnaast heb ik ook nog het huishouden etc.

Dan heb ik liever het gemak van bestellen, dan heb ik liever wat meer vrije tijd. :j

Sowieso heb ik een grafhekel aan boodschappen doen. Dat gesleep telkens.

Ook dat is een voordeel, ik hoef zelf niet meer met kilo's te slepen. Zo bestel ik vijf zakken hondenbrokken en per maand over de 100kg vlees voor de honden en het wordt aan de voordeur afgeleverd.

Ik hoef er geen 40 minuten voor te rijden en het zelf niet minimaal drie keer in de handen te pakken.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:28

Kaus schreef:
Margrathea, nee met kleding enzo ben ik met je eens. Daarvoor ga ik ook maar de winkel. Eigenlijk moet ik het anders stellen. Ik bestel niks behalve spullen en voedsel voor de honden. Maar wij hebben dan ook wekelijks nieuwe spullen nodig voor de honden :') Vaak dingen die simpelweg niet eens in de winkel te koop zijn.

Verder ga ik ook veel liever naar de winkel. Zeker met kleding die je toch wil passen.

Wij bestellen ook voor de katten :j gelukkig niet zoveel nieuwe spullen voor nodig, en als ik dan bestel dan ook gelijk vlooienspul enzo mee als dat op is. Als ze dan toch rijden, dan maar een keer goed.

Aranel
Berichten: 20201
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:28

Sowieso één keer per maand hondenvoer. Eens per 3 maanden kattenvoer en ik denk daarnaast zo'n 1 - 2 keer per maand iets anders als kleding, elektronica enz.

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:31

Voer etc koop ik groot in, tot grote vreugde van de dierenwinkel doe ik dat online en laat het thuisbezorgen.
Scheelt hen weer opslagruimte, kleinere dingen zoals eens een paar blikken om te overbruggen, kluifjes, waterplanten, eens een speeltje koop ik daar wel weer.

Kleding bestel ik omdat ik een schurfthekel heb aan winkel in winkel uit en eind vd rit compleet overprikkeld en met mazzel 2 kledingstukken rijker weer naar huis gaan.
Ik kijk online gewoon hoe het valt qua lengte en model, bestel een stapel en hoef zelden wat te retourneren (soms schoenen die net te smal zijn oid).
Scheelt een hoop prikkels en ik kan op mijn gemak uitzoeken en na levering passen.

Ik bestel best veel, gewoon omdat het makkelijker is.
Woon vrijwel om de hoek van een winkelstraat maar koop zelden 'live'.
Ben niet zo van vandaag bestellen en morgen binnen willen hebben, wel verwacht ik dat het bestelde binnen 1, hooguit 2 weken binnen is tenzij het al aangegeven staat dat het langer duurt (kruidvat geeft data aan die soms 3 weken of verder weg zijn), ook omdat ik een marge van 2 weken zeer redelijk vind als het gaat om de voorraad voer aanvullen.

Danuah

Berichten: 453
Geregistreerd: 16-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:34

Hier ook bijna wekelijks. Echt erg als je erover nadenkt. De PostNL jongen is vaste ‘gast’.
Maar het scheelt dat we het hier allemaal doen..

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:35

Kleding bestel ik juist online. Ik ben best kieskeurig en heb wat lastige verhoudingen. Ben voor een broek zo een hele dag bezig met alle winkels af gaan, om vervolgens teleurgesteld naar huis te gaan, ja sorry maar daar heb ik echt geen tijd en zin meer voor. Nu kan ik let zalando zo hup 5 verschillende merken bestellen, en met de filters heb ik ook meteen een overzicht van alles wat aan mijn eisen voldoet, ipv dat ik zelf de hele winkel moet doorzoeken. Dingen als shampoo enzo koop ik wel in de winkel. Maar daarvan weet ik ook gewoon waar het staat en wat ik precies wil halen :+

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:37

Ik bestel behoorlijk vaak on-line.
Redenen zijn inderdaad tijd en aanbod. Bepaalde cosmetica hebben ze echt niet hier.

Als het echter hier in het dorp te krijgen is dan koop ik net in het dorp.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Hoe vaak bestel jij online?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:49

Ik ben echt voor de plaatselijke middenstand, maar die mag dan ook wel z'n klanten in ere houden. Van de week was de verkoopster al weg voor ik m'n pasje bij de pinautomaat had. Vind ik gewoon niet netjes. En nee, het was niet superdruk dat ze alweer een ander aan het helpen was. En dan denk ik weer dat het me niet verbaasd dat mensen online gaan shoppen.
Ik bestel een aantal dingen standaard, maar heb een hekel aan retourneren, want ik ben chronisch ziek en altijd bang dat ik de termijn dan niet ga halen. En daarbij wil ik kleding altijd kunnen voelen voor ik het koop.
Maar kattenvoer en kattenbakvulling vind ik ideaal om te laten bezorgen.
Ben ook bijna altijd thuis, dus neem dan pakjes voor de buurt aan. Buren nemen ook voor ons aan als dat eens nodig is. Wel zo prettig.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:12

Magrathea schreef:
Kaus schreef:
Margrathea, nee met kleding enzo ben ik met je eens. Daarvoor ga ik ook maar de winkel. Eigenlijk moet ik het anders stellen. Ik bestel niks behalve spullen en voedsel voor de honden. Maar wij hebben dan ook wekelijks nieuwe spullen nodig voor de honden :') Vaak dingen die simpelweg niet eens in de winkel te koop zijn.

Verder ga ik ook veel liever naar de winkel. Zeker met kleding die je toch wil passen.

Wij bestellen ook voor de katten :j gelukkig niet zoveel nieuwe spullen voor nodig, en als ik dan bestel dan ook gelijk vlooienspul enzo mee als dat op is. Als ze dan toch rijden, dan maar een keer goed.

Hopelijk dan toch niet bij Bol.com. In de reportage van de undercover journalist die daar 5 weken had gewerkt stond dat op de afdeling honden- en kattenvoer zo veel muizen rondrenden dat het er intens naar muizenpis stonk, zodanig dat de werknemers er tranende ogen van kregen. Gadver.

Vond het verder ook een behoorlijk ontluisterend verhaal. Probleem is m.i. vooral het 'vóór 22.00 besteld, de volgende dag al in huis' wat die grote online verzendbedrijven hanteren. Met een iets langere levertijd hoef je je werknemers niet zo enorm op te jagen of 's nachts te laten werken. Dit is gewoon winst maken over de ruggen van je werknemers.

Zelf bestel ik ook weleens wat, met name paardenspullen. Of supplementen. Maar zeker niet wekelijks.

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:17

Sinds ik niet meer in de binnenstad woon bestel ik vaker online. Eerder wandelde ik graag even de stad in om een boek te kopen, of om eventjes bij de bodyshop naar binnen te lopen oid. Tegenwoordig bestel ik die dingen vaak online. En ik wil ook regelmatig vrij specifieke dingen hebben. Dan kan ik kiezen tussen de hele stad doorlopen en hopen dat ze het ergens hebben, of gewoon ff googlen op merk + typenummer en dan heb ik het. Zakken kattenvoer wegen 10 tot 12 kilo per stuk, dat laat ik ook bezorgen.

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Hoe vaak bestel jij online?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:21

Een aantal producten, mijn lenzenvloeistof bijvoorbeeld, is niet meer in de lokale drogist te krijgen, dus die bestel ik nu online.