Mijn vriend en ik zijn aan het kijken om ''slimme verlichting
'' in huis te nemen. We komen uit op twee merken: Philips Hue en Ikea TRÅDFRI. We hebben al veel gelezen op internet, maar komen er nog niet helemaal uit. Het lijkt erop dat beide merken niet veel van elkaar verschillen, maar dat Ikea prijstechnisch een stuk aantrekkelijker is. Maar Philips heeft dan wel weer een ''betere'' naam. Dus... Wij willen graag weten of we misschien ergens overheen kijken/lezen.
Momenteel wonen we in een appartement, maar in de toekomst zullen we groter gaan wonen. Dus nu hebben we niet heel veel lampen nodig, maar dat zullen er in de toekomst wel meer worden. Onze verwachtingen zijn: te bedienen via telefoon, lampen kunnen dimmen, timers zetten (zodat als we niet thuis zijn er toch licht aan gaat). Eventueel een wake-up light, we zagen bij Philips dat je daar speciale lampen voor hebt, maar we vroegen ons af of dit ook mogelijk is met de gewone lampen (en dus ook met de Ikea lampen).
Wat zijn jullie ervaringen? Hebben jullie tips? Waar moeten we over nadenken/opletten?

vind het ideaal. We hebben vogeltjes en zeker nu het zo vroeg donker is vind ik het voor hen niet zo fijn om dan vanaf 5 ofzo in het donker te zitten, en als wij dan thuis komen dat ze net zitten te slapen en dan het licht weer vol aangaat
Dus heb nu ingesteld dat een half uur voor zonsondergang elke dag 1 lamp aangaat, en die gaat automatisch om 00:30 weer uit mochten we eens niet thuis zijn.