Dingen waarbij je je afvraagt: doet een ander het ook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 13:08

Wat grappig dit topic!

Ik kan er niet tegen als mensen jouw schrijven als het jou is, of jou als het jouw moet zijn.

Radio in de auto zet ik ook zachter bij drukke omstandigheden.

Ik zet mijn wekker een half uur voordat ik op sta en laat deze nog drie keer afgaan.

Als een nagel met nagellak eraf is, moet de nagellak ook van de andere nagels af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 13:09

Als ik mn broek aan doe, stap ik er eerst met mijn rechterbeen in, daarna met links.

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 13:22

Bubblewrap schreef:
Als ik mn broek aan doe, stap ik er eerst met mijn rechterbeen in, daarna met links.

Dat doe ik ook! Maar dat doe ik omdat ik als ik met links begin, ik om val. Leuk zo'n evenwichtsprobleem :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:21

Avocado eten met suiker <3

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Dingen waarbij je je afvraagt: doet een ander het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:38

Als ik iets moet marineren bij een gerecht dan doe ik altijd eerst de kip of bijvoorbeeld de komkommer in een schaaltje en dan meng ik daar het poeder en de olie bij. Thuis word ik er altijd om uitgelachen, dat ik niet eerst de marinade meng en daarna het eten er pas bij doe.

Anoniem

Re: Dingen waarbij je je afvraagt: doet een ander het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:56

Koelkast open doen, 10 seconden kijken en de koelkast weer dicht :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:01

Anthea schreef:
Koelkast open doen, 10 seconden kijken en de koelkast weer dicht :')
elke keer als ik er passeer! Soms loop ik er met opzet heen om te kijken. Mijn man wordt er helemaal gek van haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:21

sharon488 schreef:
bontesok schreef:
Ik douche in het donker :+ Zelfs als het licht al aan is, doe ik het uit voordat ik de douche in ga.


Hier moest ik even om lachen :') heb je er een reden voor haha?


Dit doe ik ook, ik ben blind en vind het zonde Van de stroom om het licht aan te doen, Ook paarden voeren en alles doe ik in het donker, en ik zit op dit moment op mijn kamer, in het donker, dit te typen. Ik zie wel beter als het licht aan is, maar ik mis het niet echt als het uit is :D

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Dingen waarbij je je afvraagt: doet een ander het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 00:26

@Elvirawortel; Volgens mij ben je niet blind als je met licht aan beter ziet, maar slechtziend (of zéér slechtziend). Als je echt blind bent, zie je niks, ook niet met licht.

In de koelkast kijken en er niks uitpakken doe ik ook :j

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 00:34

idylle schreef:
@Elvirawortel; Volgens mij ben je niet blind als je met licht aan beter ziet, maar slechtziend (of zéér slechtziend). Als je echt blind bent, zie je niks, ook niet met licht.

In de koelkast kijken en er niks uitpakken doe ik ook :j


Ik denk niet dat dit klopt. Ik heb eens een reportage gezien over blindheid en daar werd omschreven dat blinden vaak wel 'licht' kunnen zien, maar meer niet.

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 00:39

Ilsey schreef:
idylle schreef:
@Elvirawortel; Volgens mij ben je niet blind als je met licht aan beter ziet, maar slechtziend (of zéér slechtziend). Als je echt blind bent, zie je niks, ook niet met licht.

In de koelkast kijken en er niks uitpakken doe ik ook :j


Ik denk niet dat dit klopt. Ik heb eens een reportage gezien over blindheid en daar werd omschreven dat blinden vaak wel 'licht' kunnen zien, maar meer niet.


Ligt heel erg aan de ‘persoon’ zelf denk ik zo.
Ik ben half blind en op de plek van de blinde vlek zie ik echt alleen maar zwart, geen licht of wat dan ook, alleen een grote zwarte vlek.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Dingen waarbij je je afvraagt: doet een ander het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 00:42

Als ik voor rood licht sta, zet ik de versnellingspook soms wel tot drie keer toe in z'n 1. Want stél dat 'ie nog in z'n 2 of 3 staat en de auto afslaat. Niet dat ik niet geloof dat 'ie in z'n 1 staat ( :') ), maar meer ook het automatisme en de "voor de zekerheid".

Phoeboe

Berichten: 390
Geregistreerd: 04-07-16
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 00:43

Zoveel herkenbare dingen :')

Ik pak in winkels nooit het voorste product. Meestal de ena achterste. Dit is niet altijd even makkelijk, maar ik wil gewoon niet iets van de voorste rijen :=

rayoow

Berichten: 3462
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 00:49

Chiave schreef:
Als ik voor rood licht sta, zet ik de versnellingspook soms wel tot drie keer toe in z'n 1. Want stél dat 'ie nog in z'n 2 of 3 staat en de auto afslaat. Niet dat ik niet geloof dat 'ie in z'n 1 staat ( :') ), maar meer ook het automatisme en de "voor de zekerheid".


Deze herken ik ook _O-
Heen flauw idee waarom ik dat doe

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 00:53

rayoow schreef:
Chiave schreef:
Als ik voor rood licht sta, zet ik de versnellingspook soms wel tot drie keer toe in z'n 1. Want stél dat 'ie nog in z'n 2 of 3 staat en de auto afslaat. Niet dat ik niet geloof dat 'ie in z'n 1 staat ( :') ), maar meer ook het automatisme en de "voor de zekerheid".


Deze herken ik ook _O-
Heen flauw idee waarom ik dat doe

Dit doe ik ook _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 01:27

Chiave schreef:
Als ik voor rood licht sta, zet ik de versnellingspook soms wel tot drie keer toe in z'n 1. Want stél dat 'ie nog in z'n 2 of 3 staat en de auto afslaat. Niet dat ik niet geloof dat 'ie in z'n 1 staat ( :') ), maar meer ook het automatisme en de "voor de zekerheid".


Ik druk altijd heel lichtjes de rem in zodat ik de achteruitkijk camera zie IPV gewoon in de spiegel te kijken?? :') :')

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 01:33

Ik neem fotos van al mijn ''Checks''...In mijn foto album staat dus vooral fotos van mijn kat, paarden, en een mix van deurklinken, schakelaars, sloten etc... :')

Ik eet ontbijtgranen met appelsiensap.

Dingen zoals volume radio lager zetten bij parkeren en mond open bij mascara doen de meeste mensen. Het heeft dan ook een logische reden.

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 01:38

FatCat schreef:
Ik neem fotos van al mijn ''Checks''...In mijn foto album staat dus vooral fotos van mijn kat, paarden, en een mix van deurklinken, schakelaars, sloten etc... :') .


DIT _/-\o_

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Dingen waarbij je je afvraagt: doet een ander het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 01:48

Doe jij het ook??!!

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 01:48

Volume zachter bij in parkeren of als het druk is, anders raak ik gestresst ofzo :+
Ook als ik iets goed moet lezen kan ik me storen aan harde geluiden, dat moet dan zacht of uit. En dat vind mijn man dan weer irritant. :')

Mond open met mascara op doen ben ik ook schuldig aan!

Versnelling meerdere malen in zn 1 zetten ook. :j

Na mijn haar en gezicht gewassen te hebben tijdens het douche moet ik eerst mn handdoek op mn hoofd knopen voor ik mijn lichaam was. Dit is echt een soort gewoonte geworden. :P

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Dingen waarbij je je afvraagt: doet een ander het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 02:02

Wat een leuk topic, al veel herkenbare dingen voorbij gekomen!

Die van dezelfde kleuren wasknijpers gebruiken op één kledingstuk doet mijn moeder ook :=

Bij mezelf:
- versnelling meerdere keren in eerste zetten
- de auto altijd meerdere keren afsluiten (en dan voelen aan de klink of hij wel echt is afgesloten)
- mijn wekker meestal een uur (soms twee) vroeger zetten zodat ik nog wat kan snoozen :')
- altijd eerst make-up opdoen, dan pas mijn haar doen
- mijn dieren altijd gedag zeggen als ik wegga, zou het mezelf niet vergeven om thuis te komen en er iets gebeurd is zonder dat ik "afscheid" genomen heb
- mijn theezakje altijd in de kop doen en dan pas het water erin

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 02:05

Navelpluis uit de navel van vriendlief pulken.. Eigenlijk vooral het feit dat ik altijd even heel enthousiast moet kijken/voelen of er wat zit.. :o

Daarnaast zit ik standaard een beetje schuin op wc-brillen. In mijn vorige woning was het wc-hokje echt heel klein. Zo klein dat ik niet recht vooruit kon zitten zonder dat de deur echt wagenwijd open stond. Nu had ik daar een huisgenote en mezelf dus aangeleerd om schuin op de bril te zitten en de deur iets minder ver open te laten. Het maakt niet uit hoe ruim de ruimte is waar de wc in staat, ik zit tegenwoordig standaard schuin. Recht zitten voelt ook heel vreemd :+

Daarnaast praat ik echt tegen alles. Ik beloon mijn auto heel enthousiast als hij vlot optrekt etc. Ook tegen mijn fiets, stoelen en de wekker praat ik bijvoorbeeld. Oh, en ook tegen alles waar ik per ongeluk tegenaan stoot :')

Brainfail

Berichten: 1438
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 02:06

Al veel herkenbare dingen hier. *D
(sommige ben ik blij om te lezen dat ik niet de enige ben.)

Bij mij liggen alle afstandsbedieningen op grote en recht en eigenlijk moet alles wel op een bepaalde manier hangen of liggen thuis.

Ik zwaai ook altijd naar mijn paard. Is vooral gekomen omdat hij me altijd zo aanstaart als ik op stal ben dus zwaai ik altijd want dan weet ie dat ik hem heb gezien. :')

Kan ook echt niet gaan rijden als ik zijn stal of paddock niet eerst heb gedaan. Niet dat ik uitmesten erg vind (lekkere bezigheidstherapie vind ik dat) maar in mijn hoofd is het toch echt eerst de lasten dan de lusten.

Auto vooruit in parkeren kan en snap ik ook echt niet. Achteruit heb zoveel meer voordeel.

Ik moet ook echt met mijn rug naar mijn vriend slapen. Geen idee waarom maar welke kant ik ook lig. Het lekkerste ligt gewoon met mijn rug naar hem toe.

Ik moet ook echt aan de linkerkant lopen met mijn vriend. (wss gewoon gekomen omdat paard ook rechts loopt)

Met race spellen beweeg ik heel fanatiek mee. (ook als ik een springwedstrijd of cross kijk)

Heb nog veel meer trekjes en dingen maar dat word een beetje lang maar vond deze wel de "leukste" van mezelf.

Edith, oh God animal navels zijn echt mijn fobie kan er niet tegen als mensen eraan of in zitten of zuils over hebben. En laat mijn vriend iemand zijn die graag aan zijn navel zit. :brr:

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 02:10

FatCat schreef:
Doe jij het ook??!!


Jep :)) ik maak altijd foto’s van de dichte deur, gasfornuis en op mijn werk ook dat ik de deur echt dicht heb en de frituren echt uit enzo :')
Kan daar anders echt wakker van liggen ‘s nachts

Boheme

Berichten: 2114
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Dingen waarbij je je afvraagt: doet een ander het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 08:38

Toch nog heel veel herkenbare dingen.. ik eet als laatste de blauwe m&m, anders brengt dat ongeluk.
Ik heb juist mijn mond dicht met mascara opbrengen, vind het zo een stom gezicht.
Nat haar moet in een knot boven op mijn hoofd, dus niet droog föhnen. Stofzuigen moet op een bepaalde manier, en in een bepaalde niet logische volgorde,volgens iedereen. Ik bel mijn vriend altijd voordat ik ga werken. Al heb ik hem 10 min daarvoor gezien of gesproken.