Dingen waarbij je je afvraagt: doet een ander het ook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25993
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:25

Zilfstar schreef:
gekookt ei.. eerst eiwit eraf "pellen" en als laatste het eigeel opeten in zijn geheel.... mjam (dochter doet dat ook inmiddels.. LOL)

Zekers, zelfs in een restaurant.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:40

fransje23 schreef:
Lieke schreef:
Nog meer mensen die standaard hun mond open doen bij het opdoen van mascara?


Ja dus :+ :D :j


Dit is eens onderzocht, met je mond open knipper je veel minder!

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:46

In mijn servies- en glazenkast ben ik ook een pietje-precies. Alles moet in mooie rijtjes per soort.

Ik doe ook de halsters van de paarden met de kliksluiting aan de kaak open en dicht (en dus ook aan en uit met het kopstuk over de oren heen halen) zodat ik de halsters kan weghangen aan het kopstuk ipv de neusriem.

Als ik mijn piercing-juwelen wissel ben ik zo geconcentreerd dat ik stop met ademen. Soms moet ik dan pauzeren om even te ademen als het eentje is op een lastig plekje.

Maaaarije

Berichten: 1764
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 23:44

culaccino schreef:
Als ik de keuze heb uit een rij wc's, dan ga ik meestal naar de tweede vanaf de deur gezien :Y)


Zo gooi ik op openbare toiletten altijd het eerste stuk wc papier weg. Want dat heeft degene voor me aangeraakt. :+

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 00:05

Maaaarije schreef:
culaccino schreef:
Als ik de keuze heb uit een rij wc's, dan ga ik meestal naar de tweede vanaf de deur gezien :Y)


Zo gooi ik op openbare toiletten altijd het eerste stuk wc papier weg. Want dat heeft degene voor me aangeraakt. :+


Hahah ook herkenbaar. Ik pak altijd de wc tegen de muur, zodat er maar 1 iemand naast je kan zitten zegmaar. En nog liever pak ik de gehandicaptenwc :')

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Dingen waarbij je je afvraagt: doet een ander het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 00:37

Heerlijk topic :D zelf ook schuldig aan een hoop van deze dingen maar mijn ex had nog wel een mooie.
Als ze een zak jelly beans had moest eerst de hele zak op de kop en moesten alle jelly beans op smaak worden gesorteerd. Vervolgens moesten ze op dezelfde manier liggen als op het zakje en dan werden ze geteld en gegeten tot elke evenveel had en dan steeds van iedere smaak een gelijke hoeveelheid pakken. _O-

moonsparkle
Berichten: 21733
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 00:54

Bij een kit kat eerst de buitenkant eten, bij een twix eerst de bovenkant.

Bij het tandenpoetsen doe ik op het laatst nog een keer extra alle achterste kiezen ook omdat die het meeste kans hebben op gaatjes.

Als ik mijn auto parkeer kan ik niet op afstand op slot klikken ik moet eerst kijken of de binnen verlichting uit is, of de handrem erop staat en de buitenverlichting uit is (check ik door het raam :')) dan klik ik m op slot en check ik nog met de handgreep, gelukkig gaat dit allemaal wel vrij snel.

Als ik onder de douche stap maar deze warmt nog op sta ik er naast te joggen tot ik eronder kan (douche in bad).

JudithGigi

Berichten: 4216
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 00:54

- Bijna elke zin die ik typ (zowel in word als tijdens het programmeren) wordt gevolgd door een ctrl+s (opslaan) :')

- (deze wordt gelukkig wel steeds minder) als ik tijdens het springen de afstand nog niet zie staan in de beugels, als ik dat doe zie ik hem meteen :')

- wanneer je zelf niet rijdt in de auto voorstellen dat een mannetje of paard over lantaarnpalen en borden "springt" :')

KittyDylan

Berichten: 8893
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 01:01

culaccino schreef:
Als ik de keuze heb uit een rij wc's, dan ga ik meestal naar de tweede vanaf de deur gezien :Y)


Ik altijd de middelste of in geval van 2, de 2e :=

Ik druk altijd standaard 3 keer op het knopje bij het stoplicht.

Ik praat tegen mezelf in het Engels :+ Bij films praat ik in het engels tegen de personages (als in, nee, kijk uit, doe niet zo stom :+)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33823
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dingen waarbij je je afvraagt: doet een ander het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 01:20

Jezelf overeten met kerst, en dan misselijk en met zere darmen in bed liggen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 01:21

Ilsey schreef:
Ik doe ook de halsters van de paarden met de kliksluiting aan de kaak open en dicht (en dus ook aan en uit met het kopstuk over de oren heen halen) zodat ik de halsters kan weghangen aan het kopstuk ipv de neusriem.

Doe ik ook altijd. Veel handiger!
Ken bijna niemand die het anders doet ;)


Wat ik ook doe, klakken met mijn tong of 'toemaar' zeggen als een paard met wedstrijd niet actief loopt. Zelf rijd ik geen wedstrijden :P Dus ik doe het bij andere combinaties.
Ik doe het als parcourhulp, als ik het al zie gebeuren dat een paard/pony door tempo een sprong gaat weigeren... Maar ik doe het ook tegen de tv als er een wedstrijd voor is :')

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 01:36

Floko schreef:
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die een decemberkalender hebben en die ‘flapjes’ eraf trekken. Mijn vriend doet het en ik vind dat raar. Maar misschien ben ik wel raar omdat ik ze eraan laat zitten.

Ik herken verder een hoop. En wat ik nog vrijwel nooit verteld heb, is dat ik in de auto mijn tenen samen knijp als er markering langs de weg is. Dus bijvoorbeeld bij een pijl. Heel raar vind ik. :=


Met mn tenen knijpen doe ik ook!! Niet alleen bij markeringen, maar ook bij hectometer paaltjes en bomen. Ik mag er dan pas mee ophouden als ik met beide voeten even veel heb tenengeknepen.
Laatst bijgewerkt door idylle op 26-12-18 01:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Ikwashier

Berichten: 4015
Geregistreerd: 29-11-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 01:42

Bubblewrap schreef:
Ilsey schreef:
Ik doe ook de halsters van de paarden met de kliksluiting aan de kaak open en dicht (en dus ook aan en uit met het kopstuk over de oren heen halen) zodat ik de halsters kan weghangen aan het kopstuk ipv de neusriem.

Doe ik ook altijd. Veel handiger!
Ken bijna niemand die het anders doet ;)


Die snap ik niet? Klinkt als een ‘normale’ handeling

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Dingen waarbij je je afvraagt: doet een ander het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 03:46

Ohh wat een heerlijk topic. En zo herkenbaar.

- ik moet voor het slapen gaan 10 slokken water nemen gelijk uit de kraan.
- ik zeg áltijd ‘tot morgen’ als ik mijn dochter of man welterusten wens. Ik dacht vroeger dat als ik dat niet zei tegen mijn ouders dat ik of zij dan dood zouden gaan :+
- ik lig altijd op mijn rechter zij omdat ik mijn eigen hartslag niet graag hoor en op deze manier hoor ik hem niet zo hard.
- ik kan zelf de hele dag in pyjama lopen maar mijn dochter van 1 moet gewoon altijd kleren aan en het liefst de haartjes altijd mooi en mooie kleren aan :+
- als ik bij de paarden kom zal ik eerst mijn eigen paard aaien voordat ik überhaupt een ander paard aandacht zou geven
- bij eten afwegen moet ik altijd op 50 of een meervoud daarvan komen. 225 is dus geen optie.
- als ik vandaag een pakje kipfilet broodbeleg open, of iets anders zoals smeerkaas, eet ik de dag erna niet meer van omdat het dan alwel 24 uur open is geweest. Heel vervelend want ik ben me ervan bewust dat het prima 2 of 3 dagen nog houdbaar is maar toch durf ik het niet te eten.

Movement

Berichten: 1536
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 03:58

Bubblewrap schreef:
Wat ik bewust doe: In de trein gaan zitten op de plak waar het raam ophoudt bij mijn stoel. Mensen achter je kunnen dan niet de reflectie van jou in het raam zien, (want op dat stukje zit geen raam :P )
Waarom? Geen idee, idee dat je minder bekeken wordt. Oud vriendin van mij deed het ook altijd, en ik denk dat ik het overgenomen heb.

Onbewust denk ik 'op mijn tenen lopen' in huis als het stil en donker is. Terwijl het niet uitmaakt hoe ik loop als het donker en stil is :P Er komt niet zomaar een monster als ik stamp :P


Ik kies ook altijd zo'n plek in de trein, maar dan niet omdat de persoon achter mij mijn reflectie niet kan zien. Maar omdat ik dan meer uitzicht heb om naar buiten te kijken zonder een blok muur erbij :') .

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Dingen waarbij je je afvraagt: doet een ander het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 08:32

Die radio heb ik ook.... maar bij mij is t bog iets gedetailleerder. Zo miet het of even of een rond getal zijn. Dus bijv 15 is goed. Echter afhankelijk van het nummer gaat een rond getal voor even getal. Dus 15 is goed maar 16 niet!

Ik ben ook een tikje raar met Mn bed, en goddank heeft mijn partner zich aangepast aan mij. Ik moet altijd gedouched in bed, met je gewoje kleren (of t moet net vers uit de kast zijn) mag je niet op bed zitten. Dus een dutje in de middag us uit den boze (of je miet duch gedouched zijn :+

Oké en laatste, die heb ik nog bij niemand gelezen. Maar wij kunnen toch niet de enige zijn die helemaal gelukkig worden als ze puistjes of mee eters bij de ander (alleen de partner bedoel ik) kunnen uitknijpen?! :+

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Dingen waarbij je je afvraagt: doet een ander het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 10:04

Als ik een kroket eet dan lepel ik eerst het vlees enzo er uit en eet ik op en dan plet ik de buitenkant en eet ik dat op.

Geluud van de tv gaat per 5 omhoog bij mij, dus 15, 20, 25 en 30.

De wc rol moet bij mij naar voren hangen, zo niet dan draai ik hem om.

Ik heb een bepaalde manier van de vaatwasser inruimen. Doet iemand het anders dan doe ik het opnieuw.

Geen hele gekke dingen maar wel iets wat ik altijd doe

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 10:57

Wc-rol omdraaien doe ik ook...velletje bovenop. Ik doe het ook als ik ergens op visite ben

daantjuhhh

Berichten: 26875
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 11:53

Marisje76 schreef:
Wc-rol omdraaien doe ik ook...velletje bovenop. Ik doe het ook als ik ergens op visite ben

Hahaha. Dat doe ik ook _/-\o_

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 12:08

Marisje76 schreef:
Wc-rol omdraaien doe ik ook...velletje bovenop. Ik doe het ook als ik ergens op visite ben


Op visite doe ik het niet hier thuis wel.

Ook bij de paarden, als ze buiten staan draadjes controleren of ze echt dicht zijn en ook goed door andere dicht te zijn. Dus de bovenste haakje naar buiten 2de draadje naar waar de paarden staan. Derde als de eerste en vierde als de 2de. Als weg ga eerst dat controleren want misschien zijn ze wel veranderd :') of gevallen en kunnen ze ontsnappen

Als ze zomers op de wei staan ook alle draadjes controleren er kan er 1 uitgevallen zijn. En hek controleren dat die echt dicht is.

'S winters staan ze 'S nachts op stal. Vaak doe ik met mijn moeder samen en die heeft haar paard in een ander gedeelte staan. Die doet haar kant. Als ik alleen ben doe ik eerst haar kant stal controleren. Duur van het haakje licht uit en controleren weer naar de deur en nog keer controleren.

De andere kant zijn 3 stallen na de wortels geven controleer ik de stallen door te trekken(schuifdeuren) dan het licht uit en dan nogmaals met mijn zaklamp de stallen duwen. Als ik afgeleid word of even sta te praten kan ik zo terug lopen en normaal duwen :')
Dan deur dicht en ook controleren of die dicht is. Laatst werd ik boos, want mijn moeder deed eerder het licht uit. En dan kon ik niet controleren of de buitendeur dicht is.

Ook als ik de was op moet hangen dan moet aan 1 lijn bijvoorbeeld roze aan de andere lijn blauw etc.

De stallen en draadjes tik komt, omdat ik 1x de stal niet goed dicht had gedaan en mijn paard had het hooi van een stalgenoot opgegeten die werd toen boos op mij.

Ook als ik weg ga en de paarden staan op de paddock moeten ze sowieso wat eten geven. Vaak hooi of wortels. Zodat ze niet mij zielig aan gaan kijken.

En ik wil altijd op dezelfde plek zitten op de bank. Als iemand anders er zit word ik echt boos!

Leuk topic heel veel herkenbare dingen. Zoals tong volgen met tanden poetsen, tegen mijn paard praten in de trailer vooral als ik te hard rem of te hard door een bocht gaat. Ook tegen de auto praten alsof het een paard is. :')

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 12:31

Ik probeer erop te letten, maar naar elke sprong waar ik op af rij, moet ik áltijd twee galopsprongen ervoor een pas in verlichte zit, anders ben ik niet mee op de sprong zelf

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 02:00

Ik moet thee drinken voordat ik ga slapen en ik kan niet in slaap vallen zonder muziek. Dus ik zet standaard een timer voor mijn muziek zodat die na 40 minuten uit gaat.

Ik controleer standaard drie keer of ik mijn wekker wel heb gezet en of het geluid van de wekker aanstaat. Ik zet mijn geluid dan op 3 streepjes (iPhone). 2 vind ik te zacht, 4 te hard.

Als ik op stal aankom dan krijgt mijn paard eerst een kus of aai voordat ik ga werken/spullen ga pakken/etc.

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Dingen waarbij je je afvraagt: doet een ander het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 02:08

Ik zeg altijd tegen mijzelf dat ik de deur op slot heb gedaan :+ Anders loop ik gerust 3 keer terug :')

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Dingen waarbij je je afvraagt: doet een ander het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 02:43

Als je een afspraak bij de kapper hebt voor wassen en knippen, toch de dag van te voren al haren wassen, ondanks dat het de dag er op bij de kapper wordt gedaan.

Maddy_Paola

Berichten: 1335
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Dingen waarbij je je afvraagt: doet een ander het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 03:06

Voor ik naar bed ga rondje deuren op slot, gas uit? Al helemaal als ik alleen thuis ben O:)