Ik kwam er net achter dat die knip afgebroken was: het knopje draaide lam en deed niets functioneels meer. En uiteraard afgebroken in standje 'op slot'. Dus ik kon het huis niet uit (de poort achter klemt zo dat die 's winters niet open kan). Nog geprobeerd het zelf te fixen, maar dat lukte niet. Ouders gebeld, maar op afstand kunnen die ook zo weinig.
Dan maar de Woningbouw bellen, want daar huur je voor, toch? Zodat iemand het probleem kan komen fixen als er iets stuk is?
De eerste vraag begon al goed "hoe kan het dat dat afgebroken is". Ja, weet ik veel. Metaalmoeheid? Feit is dat het zo is en dat het fijn zou zijn als iemand het kan komen repareren.
"Nee mevrouw, we hebben niemand die nu kan komen, dat wordt op zijn vroegst pas maandag"
"Oké, maar ik kan op een andere manier mijn huis niet uit, u wilt mij vertellen dat ik minimaal tot maandag niet naar buiten mag?"
Na veel mitsen en maren kwam ze dan met de oplossing dat ik na 17.00 de spoedlijn maar moest bellen, dan konden die misschien wel iemand sturen.
Uiteraard was ik het daar niet mee eens. Ik hou van mijn huis, maar niet om me hier tot maandag gevangen te laten houden. En ik weet hoe dat gaat met zo'n spoedlijn, dan heb je geluk als er om 22.00 een keertje iemand langskomt.
2 deuren verderop is een aannemer (in opdracht van de woningbouw) bezig om het huis volledig te strippen. Dus ik heb de stoute schoenen aangedaan, door het woonkamerraam naar buiten geklommen en gevraagd of hij een slijptol had die hij er even voor me tussendoor kon halen.
En zo geschiedde. Er klom een grote aannemer door mijn woonkamerraam naar binnen, gebruikte zijn slijptol en binnen een minuut kon de deur weer open.
Dat ik er dan zelf een nieuwe knip in moet zetten neem ik maar voor lief.