Andermans rommel op het land..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daantjuhhh

Berichten: 26875
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 19:09

belle_boef schreef:
eclair98 schreef:
Ligt dat kadaver nog op je land? Ik zou dan gelijk een vuilnis zak pakken en dat ding er in gooien. Even een heel vies klusje, maar zou niet het risico willen nemen dat het schadelijk is voor het land oid.


Kadavers mogen niet bij het vuilnis. Helaas grote dieren niet. Aan kalf is met geboorte al gauw 80 kilo.

Dat ze het in een vuilniszak doet betekent niet dat ze het bij de vuilnis doet.

Eilinora

Berichten: 11920
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Andermans rommel op het land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 19:16

Pas geboren kalf van 80 kilo bij een mini koetje?? Ik hoop het toch niet.
Een flink holstein stierkalf weegt 55 a 60 kilo bij geboorte.

Maar kalf idd zowiezo ff in een plastic zak leggen,als dat nog mogelijk is tenminste.

Merexa

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 20:18

Is iets groter dan een schaapje. :j Heb eind van de middag contact gehad met de jongen die gister met de zoon en dochter van de vorige bewoner mee kwam. Kan met hem prima praten en dient dus maar als tussenpersoon en hij komt zo het vuile werk voor die man doen en zo het kadaver ophalen. Schaap word opgehaald door een handelaar die mij belt om een tijd af te spreken en de vorige bewoner komt morgen ook het spul ophalen. Dus overdag. Met een zaklamp moeten we dan maar naar achterin het land zo als het niet anders kan. Helaas kan ook niet alles achter slot en grendel. En "gelukkig" zijn de waardevollere dingen wel groot dus kunnen ze die niet stiekem over het afgesloten hek krijgen zonder aandacht te trekken.
Laatst bijgewerkt door Merexa op 21-12-18 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 20:20

belle_boef schreef:
eclair98 schreef:
Ligt dat kadaver nog op je land? Ik zou dan gelijk een vuilnis zak pakken en dat ding er in gooien. Even een heel vies klusje, maar zou niet het risico willen nemen dat het schadelijk is voor het land oid.


Kadavers mogen niet bij het vuilnis. Helaas grote dieren niet. Aan kalf is met geboorte al gauw 80 kilo.

Nee, dat snap ik, maar dan leg je het bij zijn spullen. Want laten liggen is niet echt een oplossing denk ik!

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Andermans rommel op het land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 20:26

Nou, fijn dat het kadaver straks weg is!

Merexa

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 21:05

Hij is weg *\o/*
De vorige bewoner en zijn schoonzoon zijn dus gekomen. Die man had het kalf al weg voor we achterin het land waren door via een hek achterin het land te gaan. Scheelt wel een stuk slepen met het kadaver maar die man heeft zich niet eens laten zien.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Andermans rommel op het land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 21:08

Dat is fijn!! De troep haalt hij morgen op?

Merexa

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Re: Andermans rommel op het land..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 21:14

Jep, vader en zoon. In de ochtend word de ram ook opgehaald. Laat het weten :D

Telpeva

Berichten: 14746
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 21:21

Merexa schreef:
Hij is weg *\o/*
De vorige bewoner en zijn schoonzoon zijn dus gekomen. Die man had het kalf al weg voor we achterin het land waren door via een hek achterin het land te gaan. Scheelt wel een stuk slepen met het kadaver maar die man heeft zich niet eens laten zien.

Hihi, het kalfje was niet van hem, maar hij weet wel precies waar het diertje lag dus :+ wat een bijzondere mensen heb je getroffen :')

Succes morgen met het schaap!

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Re: Andermans rommel op het land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 21:56

Wat een verhaal. Een kadaver laten liggen hoe verzint ie het.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Andermans rommel op het land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 11:04

Zou fijn zijn als alles vandaag is opgehaald, kan je dat in elk geval afsluiten!

Merexa

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-18 20:54

Alles is opgehaald behalve de haard die op een vlonder bij de vijver staat. De bewoners voor de vorige bewoners hadden deze ook laten staan, nouja, prima, geen gezeur verder. Op zich staat hij niet echt in de weg maar wat moet ik er mee.. Misschien in de zomer een keer opknappen of naar het oud ijzer.
Alleen de ram loopt er volgens mij nog. Ben nog niet zo lang thuis maar de man die kwam om hem op te halen wilde het land niet zo ver op omdat hij dan vast kon komen te zitten volgens mijn moeder. Geef hem morgen wel wat hooi, dan heeft hij ook wat anders te knabbelen. Word wss. aankomende week opgehaald door iemand met een trekker en aanhanger.
Verder eind goed al goed :j

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Andermans rommel op het land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 21:05

Gelukkig maar! Fijn :D Heeft de ram wel een plekje om te schuilen met deze regen? Vind het voor de ram best sneu.

julius_juut

Berichten: 3102
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 21:46

Ghihi, volgens mij hebben wij ooit nog eens bij die man hooi gekocht, toen leek het een prima kerel. :P Vreemde mensen zijn er hoor...

Merexa

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-18 00:05

@ Coconut: nee, dat heeft hij niet. Is inderdaad wat sneu maar het zijn taaie dieren en zie overal schapen lopen zonder beschutting.

@ Julius: Geen idee of deze man de boel liet hooien. Zelf had hij ook redelijk wat dieren, maar het zou maar zo kunnen. Hij kan ook wel zakelijk zijn en heeft ons ook geholpen met de verlichting vanmiddag omdat er een vreemd modern draadloos systeem verwerkt zit in het huis. Afspraken zijn gewoon moeilijk te maken met hem en het moet zo en niet anders. Maar ik ben ook al een stuk steviger in mijn schoenen komen te staan en denk ook echt dat hij rommel wel had laten staan als ik ze niet achter de broek had gezeten. Maar had ook echt mazzel met mijn buurtjes :D En tips van bokt natuurlijk :o