Wat was 2018 voor jaar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:30

Mijn jaarthema was liefdevol vuurwerk. En vuurwerk werd het :+

Mijn focus lag op het vinden van een nieuwe baan waar ik mijn passie in kwijt kon. Ik maakte bewuste keuzes en begon 1 mei ergens. Eigenlijk kwam ik er al snel achter dat ik de mensen super lief vond, maar dat ik totaal geen uitdaging had en toen kwam er een oud traject op mijn pad waardoor ik op 1 september aan een nieuwe baan begon. Het voelde als thuis komen en mijn plek vinden. Maar helaas kwam ik niet door het examen. Daar ontstond wederom heel veel vuurwerk omheen.

Een ander focus punt was de liefde. Eind vorig jaar leerde ik een geweldige jongen kennen en inmiddels zijn we al meer dan een jaar samen en wonen we sinds een aantal maanden samen. De liefde is er nog steeds, we voelen elkaar aan en we maken elkaar beter.

Qua fysiek was het wel een oke jaar. Niet bijzonder, maar ook dat is wel eens fijn :D

Ik kijk uit naar 2019 en hoop dat er snel wat rust ontstaat.

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 12:06

2018 was een heftig jaar, in positieve en negatieve zin :o

- mijn moeder is begin dit jaar ernstig ziek geworden
- mijn vriend en ik hebben samen een huis gekocht
- ik ben mijn zoektocht naar een paard begonnen
- droompaard gevonden, helaas bleek achteraf dat er mentaal en lichamelijk wat flinke mankementen zijn
- rijbewijs gehaald en na 2 maanden gelijk ongeluk gehad (gelukkig niet mijn fout)
- 2 keer ontslag genomen bij 2 bedrijven waar ik helemaal depressief werd
- mijn vriend heeft mij ten huwelijk gevraagd
- eindelijk een fijne baan gevonden
- helaas afscheid moeten nemen van 3 van mijn lieve cavia's

Als ik alles bij elkaar opweeg dan was dit een zeer positief jaar met tegenslagen die helaas deel van het leven zijn.

Volgend jaar trouwen met mijn vriend dus dat beloofd echt een topjaar te worden <3

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 12:08

Pfoeh eventjes denken :)

2018 was voor mij..
- Het jaar dat ik derde werd in een gave internationale show;
- Het jaar van mijn ouderlijk huis verkopen;
- Het jaar van een huis kopen met mijn vriend;
- Het jaar dat ik met Grace verhuisde naar een andere stal;
- Het jaar dat ik bij mijn schoonouders introk omdat het huis helemaal verbouwd ging worden (alles zelf doen);
- Het jaar dat Grace brons en zilver én prijzengeld binnenhaalde op de Nederlandse Kampioenschappen;
- Het jaar dat ik een prachtige buckle, zilveren plaat en oorkonde won met voornamelijk Mea en een beetje met Grace;
- Het jaar dat we Joy erbij kochten;
- Het jaar van het afscheid van Mea, mijn once-in-a-lifetime-horse;
- Het jaar dat ik heb leren schuren, schilderen, verven;
- Het jaar dat we in ons zelf verbouwde huis gingen wonen;
- Het jaar dat ik een nieuwe baan vond en ontslag nam bij mijn oude baan;
- Het jaar dat ik niet meer in mijn geboorteplek te vinden ben maar in de Hoeksche Waard;
- Het jaar van een heerlijke paardenvakantie met Grace op de Veluwe;
- Het jaar dat Joy voor het eerst mee ging naar wedstrijd;
- Het jaar dat ik met Grace zoveel punten behaalde dat we volgend wedstrijdseizoen over moeten naar de topklasse en we de subtopklasse vaarwel zwaaien;
- Het jaar dat we ons op een 0.5 puntje niet plaatsten voor het Europees Kampioenschap.

Op naar volgend jaar :)

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Wat was 2018 voor jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 12:21

Hier ook een vreselijk jaar en houdt het nog steeds niet op....

Kan echt niet wachten op 2019, veel slechter kan het namelijk niet worden.

Angelaa2
Berichten: 4227
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 12:24

Het had een fantastisch jaar moeten worden maar we zijn hem rot begonnen en rot geeindigd helaas

Rennie89
Berichten: 37270
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 12:40

Een heel pittig en emotioneel jaar. Ik ben gemaakt en gebroken. Ik heb promotie gemaakt, doelen bereikt en uiteindelijk sluit ik het jaar af in de ziektewet. Ik heb mensen teleurgesteld en mensen hebben mij teleurgesteld. Ik heb alles gegeven om mensen in mijn omgeving te helpen en soms blijkt dat zelfs niet voldoende te zijn. Ik ben tot de conclusie gekomen dat de enige die mij kan helpen ikzelf ben. Ben net gestopt met roken wat een hele stap is (cold turkey) en wil weer sterker in mijn schoenen staan.

Ik begin mijn 2019 in de lappenmand. Word geopereerd begin januari met een vrij lang herstel. Dan zal ik ondervinden wie er wel voor mij klaar staan en wie niet, want ik kan en mag niks...

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 12:46

- Het jaar dat ik zwanger bleek, heel veel misselijk was en een prachtig babymeisje op de wereld heb mogen zetten!
- Het jaar dat ik er een minipony bij kreeg
- Het jaar dat we afscheid hebben moeten nemen van een kat en een lief schaap
- Het jaar dat mijn fjord heel veel ups en downs heeft gehad in haar blessures, helaas eindigen we met een grote down

Eigenlijk is er heel veel gebeurd, maar het feit dat ik zwanger bleek in januari en er dus een baby'tje aan kwam is eigenlijk de grootste stempel geweest in alle opzichten op het hele jaar, de rest valt daardoor best wel in het niet :+

Toffeltje

Berichten: 527
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Re: Wat was 2018 voor jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 13:12

2018 is een zeer intens jaar voor mij geweest:

-het jaar dat we ons droomhuis kochten
-het jaar dat we trouwden
-het jaar waarin ik eindelijk zwanger ben geworden
-het jaar dat onze paarden aan huis kwamen te staan
-het jaar dat ik mijn vaste contract heb gekregen

Eigenlijk was het bestwel een topjaar voor mij. Ik ben benieuwd wat volgend jaar gaat brengen.

Ariannee

Berichten: 7469
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Strijen

Re: Wat was 2018 voor jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 05:52

2018 is voor mij echt een poedersuiker jaar geweest. Het slechte nieuws wat je maar kan krijgen..