grote gezinnen op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

grote gezinnen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-18 20:43

(pril) zwanger van ons 4de kindje.

4 kindjes valt al onder de noemer 'groot' en als je dan zegt dat het ook nog heel gewenst is/was,dan kijken veel mensen je al met enorm vreemde ogen aan,want waarom wil iemand nu 4 kinderen?

nu,ik wil helemaal geen topic openen om zo'n discussie te starten,maar het lijkt me enorm leuk om nog andere grote gezinnen te horen hier op bokt.

want het leven met een groot gezin is toch nog altijd iets 'anders' dan bv een gezin met 1 of 2 kinderen.

daarom mijn vraag: nog grote gezinnen hier?

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 22:58

Ik heb 4 kinderen :o

Hoe vaak ik wel niet te horen krijg of dat nu niet on-ge-loof-lijk zwaar is.. Maar ondanks dat ik het alleen doe, geniet ik er volop van :D

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: grote gezinnen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 23:03

Ik vind 4 niet echt groot, maar kom zelf uit een gezin van 4. Vond het heel leuk maar ook wel heftig, was nooit echt rustig thuis en had altijd wel iemand ruzie :=

Zelf zou ik ook wel een gezin van 4 willen, maar ben nu voor de tweede keer zwanger en mijn lijf is daar blijkbaar niet echt voor gemaakt. Dus het zal hier bij 2 blijven.

sonrisa

Berichten: 330
Geregistreerd: 24-06-09

Re: grote gezinnen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 23:23

Ik wilde ook altijd een lekker druk gezin van 4 kinderen leek me heerlijk.
Helaas is mijn lijf er niet voor gemaakt (advies ziekenhuis niet meer zwanger worden)
Maar gelukkig genieten we ook vol op van onze zoon. Hij zelf vraagt wel vaak om een broertje of zusje dus voor hem had ik het ook graag anders gezien.

Hier dus geen groot gezin maar wel altijd gewild.
Lekker van genieten dus en succes met je zwangerschap

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Re: grote gezinnen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 23:24

Ik ben de jongste van 5 kinderen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 23:24

Oooh toch de test gedaan? Gefeliciteerd! :D

Amado7

Berichten: 10729
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: grote gezinnen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 23:27

Hier in de christelijke wereld zijn de gezinnen ook vaak groot/groter :+

Ik kom uit een gezin van 4. Hartstikke leuk!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: grote gezinnen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 23:29

Ik kom uit een gezin van 6 kinderen. Gezellig? Jazeker. Handig? Absoluut niet. Het was waarschijnlijk een stuk aangenamer voor ons allemaal als onze ouders geen kopzorgen hadden over geld.

Niniane

Berichten: 6437
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 23:30

Ik ben de jongste uit een gezin van 5. Totaal niet gelovig. Mijn moeder wilde gewoon veel kinderen en mijn vader trapte erin. :+

Met feestdagen en verjaardagen is het best druk en chaotisch. Er zijn al 3 (bijna 4) kleintjes erbij gekomen dus het is echt een huis vol als iedereen er is. Ook wel grappig dat alle aanhang het best intimiderend vond om de eerste keer iedereen te ontmoeten. :=

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 23:32

Ik heb 4 kinderen. 3 jongens en een meisje: het voelt wel echt klaar nu :j

Oh, gefeliciteerd trouwens!

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 23:37

Ik kom uit een groot gezin, de oudste van vijf! Reuze gezellig! Mijn moeder wilde altijd al veel kinderen, nu dus twee dochters en drie zonen. En ja, mijn ouders zijn nog gewoon bij elkaar :j Ons gezin is niet christelijk.

Altijd als er iemand over de vloer komt moet die wel even wennen, zoveel drukte! Er is zelfs een keer een vriendje van mijn broertje geweest die bij het eten maar zijn vinger opstak omdat hij ook iets wilde zeggen! :') Iedereen kakelt dus altijd vrolijk door elkaar heen, meerdere gesprekken tegelijk volgen op verjaardagen en met de feestdagen etc.

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: grote gezinnen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 23:47

Wij hebben vier kinderen in de leeftijd 2-7. Druk, chaotisch maar ook heel gezellig en geen moment saai. Vaak komen er na school ook nog vriendjes en vriendinnetjes spelen en dan hebben we echt het huis vol.

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 23:57

Poeh, dat pittig Esplendido! Hier zijn ze 13,11,9 en 2. Ervaar nu juist meer rust dan toen de jongens jonger waren, vooral die van 13 heeft echt een klik met zijn zusje en andersom, dus dat scheelt echt.

nicole_floor

Berichten: 3246
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: grote gezinnen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 00:00

Mijn vriend komt uit een gezin van 5 kinderen. Maar als ik zie hoe druk het daar altijd is, pff moet er dan zelf niet aan denken om zo veel kinderen te hebben. Kom zelf uit een gezin van 3 kinderen, veel rustiger. Heb wel respect voor ouders met een groot gezin.

Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Re: grote gezinnen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 00:25

Mijn vader komt uit een gezin van 10. Altijd leuk op familiedagen en verjaardagen. Met 22 neefjes en nichtjes.
Mijn moeder komt uit een gezin van 3 en aan die kant heb ik 11 nichtjes en neefjes. En dan kom ik uit een gezin van twee. De anderen hebben er 4 & 5.

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Hartstikke leuk.

JodieR
Berichten: 2289
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 00:26

Gefeliciteerd met je zwangerschap :)

Wij hebben ook vier kinderen. 8,5 en 2x2.
Is enorm genieten! Maar het is wel inderdaad altijd druk, er is altijd wat te doen. De oudere kinderen zoeken dan ook wel eens hun slaapkamer op om even rust te hebben... wat wij ook helemaal prima vinden, wij hebben ook hun slaapkamers zo in gericht dat het kan.

Hier in de omgeving komen grotere gezinnen nog wel eens voor, maar het is vaak wel 1 of 2 kinderen..

Wat ik vooral er lastig aan vind, is dat ik vaak op school word aangekeken dat ik niet zo vaak kan helpen omdat ik nog 2 kids thuis heb lopen. (Jongere broertjes of zusjes mogen dan niet mee, ik regel niet elke keer opppas)

Ik werk zelf nog 20u in de week, en dat maakt wel dat ik een leukere moeder ben dan 24/7 met de kids. Op mn werk is het wel even 'bijkomend.

Maar verder.... ik vind het heerlijk! Altijd wat te doen, vaak komen er nog vriendinnetje of vriendjes mee. En heb ik regelmatig na school 6 kids in huis. :)

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 00:28

Ik kom uit een gezin van 8 kinderen, weliswaar een samengesteld gezin, maar van mijn 10e tot mijn 22e woonden we wel allemaal bij elkaar in huis. Moet zeggen dat ik dit niet echt als leuk heb ervaren, altijd die drukte en er is nooit genoeg aandacht voor iedereen...

Je merkte ook echt wel dat mijn stiefvader en moeder zo'n groot gezin niet aan konden en het dus helemaal niet zo leuk vonden.

Ik geniet er nu juist van om samen met mijn man te zijn of alleen, heerlijk rustig.

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 00:34

Ik kom uit een samengesteld gezin met 5 kinderen en ik vond het echt veel te druk. Ik heb nu 1 dochter en dat vind ik wel prima eerlijk gezegd

elizabeth85
Berichten: 316
Geregistreerd: 16-10-17

Re: grote gezinnen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 01:39

Wat leuk! Gefeliciteerd! Wij hebben er ook 4... het hadden er 6 kunnen zijn , maar de laatste 2 zwangerschappen liepen mis en daarna besloten dat het goed is zo....

Ze zijn nu 11,10,9 en 7. Wij genieten intens van ze, de kinderen hebben echt zelden ruzie, de oudste 2 zijn meisjes echt dikke vriendinnen. De jongste 2 zijn jongens

Wat ik vooral moeilijk vind is de problemen erom heen. De oudste is heel ernstig ziek geweest en is daardoor rolstoel afhankelijk. Ze heeft veel lichamelijke verzorging nodig en dat kost veel tijd. Ook zit er heel veel tijd in ziekenhuis bezoekjes en regelen...onze 3e heeft een beperking en een ontwikkeling achterstand. Ook dat kost heel veel tijd. En dat zijn dingen daar kies je niet voor. Vooraf konden we niet weten dat er 1tje erg ziek zou worden en daardoor lichamelijk beperkt en de andere een beperking zou hebben. En die zorgen dat vreet energie. De simpelste dingen kosten bij ons heel veel tijd of zijn niet mogelijk maar dat komt niet omdat ze met zn 4en zijn maar omdat we moeten dealen met ziekte en beperkingen.

Toch denk ik dat onze kinderen het fijn hebben thuis. Vriendjes en vriendinnetjes zijn altijd welkom, ze mogen mee eten en logeren... door de beperking van onze zoon leven we erg gestructureerd en daar varen we allemaal wel bij. Regels zijn duidelijk en er is geen disucssie over.Ze krijgen allemaal individuele aandacht en we doen regelmatig wat 1 op 1 met ze. Ik ben dan ook erg makkelijk, ik vind veel goed, je krijgt me niet snel in de brand haha...

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 01:58

Ik kom uit een gezin van 4. Dat valt voor mij niet onder de noemer groot gezin.

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 07:24

Ik kom uit een gezin van 4. Ik heb een zusje wie een jaar jonger is. Mijn andere zusje is nu 8 en mijn broertje 5. (Ben zelf nu 19) Mijn ouders wilde altijd al een 3e, maar dat schoot maar niet op. Hoop opgegeven, en ja hoor, moeders zwanger. 4e was helemaal een verassing. :+
Mijn moeder krijgt weleens de vraag of alle kinderen van dezelfde man zijn. Ja dus haha.

Ik zou mijn zusjes en broertje voor geen goud willen missen, enig kind zijn lijkt me verschrikkelijk.

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 07:54

Ik heb een tweeling van 3,5 maand en iedereen zegt ‘goh dan ben je meteen klaar’. Zo’n rare opmerking! Misschien wil ik wel een groot gezin! Mijn vriend is nog niet zo enthousiast over een tweede zwangerschap en het mag van mij ook nog wel een paar jaar duren hoor haha. Best druk zon tweeling, maar zo gezellig :)

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 08:01

Niniane schreef:
Ik ben de jongste uit een gezin van 5. Totaal niet gelovig. Mijn moeder wilde gewoon veel kinderen en mijn vader trapte erin. :+

Met feestdagen en verjaardagen is het best druk en chaotisch. Er zijn al 3 (bijna 4) kleintjes erbij gekomen dus het is echt een huis vol als iedereen er is. Ook wel grappig dat alle aanhang het best intimiderend vond om de eerste keer iedereen te ontmoeten. :=


Haha, mijn vriend is de oudste van 5 en ik heb alleen een zusje. Toen ik voor het eerst bij hem kwam, vond ik dat inderdaad ook heel spannend. Maar ik vond en vind het super leuk om nu deel te zijn van een groot gezin. Natuurlijk zijn zij al wat ouder (jongste is 16). Dus is het niet alleen maar chaos. Vooral heel gezellig :)

Lisette03

Berichten: 1825
Geregistreerd: 23-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 08:06

Ik heb ook 4 kinderen. De oudste wordt 1e kerstdag 8, de jongste is in augustus twee geworden. Mijn man is vorig jaar overleden dus ben ik nu een solo-mama.
Rustig in huis is het alleen als ze op school zitten. De jongste gaat vanaf maart ook naar school (België) dus dan heb ik ook weer eens wat tijd voor mezelf ( al gaat hij nu al op dinsdag naar een gastouder zodat ik mijn handen even vrij heb).

Een samengesteld gezin lijkt me lastiger voor de kinderen, je bent de drukte niet van begin af aan gewend en het zijn toch niet je echte broertjes/zusjes, zeker in t begin.

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 08:21

Wij hebben ook 4 kinderen, de jongste twee zijn tweeling dus eigenlijk was 4 niet helemaal gepland maar we zijn wel heel dankbaar voor alle vier en weten nu niet meer beter <3 Tja druk is het soms wel maar het is wel heel gezellig! Mijn man komt uit een gezin van vijf dus is wel wat gewend :+