Kerstpakket voor de schoonmaakster?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Kerstpakket voor de schoonmaakster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 20:32

Ik twijfel nog een beetje.

Wij hebben een schoonmaakster welke elke week komt. Ze maakt naar eigen inzicht schoon, voor dus ook verschillende uren in de week. Tot wanneer het af is zeg maar. Ook laat ze onze hondjes uit wanneer wij onverwachts later thuis zijn.

Ik wil haar dus een kerstpresentje geven. Ik weet dat ze het ook niet erg ruim hebben, dus dat is altijd mooi meegenomen. Maar doe ik dan een kerstpakket met lekkere dingetjes bijvoorbeeld, een cadeaubon, of toch een gevuld envelopje gewoon.

Ik vind het lastig, dus misschien hebben jullie een goed idee?

Angelaa2
Berichten: 4226
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Kerstpakket voor de schoonmaakster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:34

Een combinatie van een (klein) kerstpakketje met wat lekkere dingetjes en een envelopje erbij?

JesdaJinn

Berichten: 10442
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:35

Denk dat een extra bedrag bovenop het 'loon' dan het fijnst is.
Leuk kaartje er bij en kan ze het extra geld zelf uitgeven naar behoefte :)

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:36

JesdaJinn schreef:
Denk dat een extra bedrag bovenop het 'loon' dan het fijnst is.
Leuk kaartje er bij en kan ze het extra geld zelf uitgeven naar behoefte :)


Precies! Eventueel met een flesje wijn of een doosje chocolade zodat het meer een cadeautje is. Dat en een begeleidend kaartje wordt vast gewaardeerd. :j

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Kerstpakket voor de schoonmaakster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:38

Super lief dat je dit wilt doen!
Cadeau kaart of envelop met iets kleins is leuk. maar een mandje met lekkers is ook leuk.

turtlelito

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:38

Ik doe idd altijd een pakketje (mandje o.i.d.) met wat lekkers (zodat er ook echt iets staat als je het voor haar achterlaat), met daarbij een kaartje + gevuld envelopje. Als je haar wat beter kent kun je natuurlijk ook wat geven waarvan je echt weet dat ze het leuk gaat vinden.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:44

Ik zou ook voor een paar lekkernijen en een envelopje gaan. Alleen een envelopje vind ik zo onpersoonlijk.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:47

Oh dit topic.. ik had dit niet bedacht eigenlijk maar vind het ergens wel logisch :j wij hebben sinds +/- 5 maanden een schoonmaakster. Ze komt 1x per 2 weken 3 uur, wat is dan redelijk? Een extra uur als het ware uitbetalen? Iets voor haar kopen vind ik lastig te bedenken := bloemetje of kerstdingetje kan natuurlijk altijd wel.

Myka

Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:47

Mavelle schreef:
Ik zou ook voor een paar lekkernijen en een envelopje gaan. Alleen een envelopje vind ik zo onpersoonlijk.

Eens. En vind het toch altijd leuk om iets te krijgen wat je niet per se voor jezelf zou kopen, lekker merk chocolade of wijn of iets dergelijks. :)

tienus63

Berichten: 12049
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Kerstpakket voor de schoonmaakster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:53

Tegoedbon van plaatselijke middenstand met kaartje, eventueel met iets lekkers erbij.

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Kerstpakket voor de schoonmaakster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:07

Een doosje met de standaard dingen. Koffie, thee, suiker enz.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:09

Ik zou haar een ‘eindejaarsbonus’ geven en een kerstmandje met lekkers.

s1993

Berichten: 2119
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Re: Kerstpakket voor de schoonmaakster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:16

Ik ben echt fan van kerstpakketten dus zou zeker daarvoor gaan

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 21:18

Dank voor jullie input !

Het zijn precies de twijfels die ik hier ook terug lees :D Ergens vind ik het leuk om iets te kopen voor haar wat ze dus inderdaad niet voor zichzelf zou kopen. Andere kant is een gevuld envelopje ook wel fijn als je het niet breed hebt, maar vind ik niet leuk om te geven inderdaad.

Ik las ook de tussenweg, iets lekkers met een lekker wijntje of zo en dan nog wat extra. Daar neig ik nu een beetje naar +:)+

Ze komt hier trouwens gemiddeld 3-3,5 uur per week en al bijna een jaar. Ook omdat we altijd op haar kunnen rekenen vind ik het fijn om de waardering zo te kunnen laten blijken.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:36

purny schreef:
Een doosje met de standaard dingen. Koffie, thee, suiker enz.


Als individueel geschenk komt dit echt ontzettend armoeiig en oncreatief over, ik denk dat ik het meer zou ervaren als beleding dan als cadeau.
Hooguit dat je lekkere thee of koffie kunt geven als je er eens over gehoord hebt dat ze dat echt lekker vindt (en weet welk soort koffiezetapparaat ze hebben) maar anders: nee.

(Er zijn andere situaties waarin het wel kan - van werk en vrijwilligerswerk heb ik bv wel eens koffie-en-theepakketten gehad en dat was ook leuk in die context - maar ook dan werd er echt wel wat meer van gemaakt dan 'standaarddingen' in een doosje.)

scrabbel

Berichten: 945
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Kerstpakket voor de schoonmaakster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:39

Wat ik vaak hoor van mensen die het erg krap hebben, is dat juist de etenswaren hun het beste beviel. Geld gaat dan vaak naar rekeningen Ed, terwijl de lekkere dingen niet gekocht worden om te besparen.

Maaaarije

Berichten: 1757
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:42

Toen ik nog schoonmaakte bij mensen thuis kreeg ik met kerst een pakketje, stukje kaas, droge worst, kerstbrood. Gewoon leuk ingepakt. Met een kerstkaartje er in en daarin nog 20 euro.
Op die manier geef je iets leuks, en kon ik daarnaast ook zelf nog iets leuks kopen.

gillian

Berichten: 4417
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:44

Of gewoon een leuk pakketje van Rituals.
Het gaat er niet om of ze het wel of niet breed heeft, of ze het wel of niet nodig heeft. Het gaat om het gebaar.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:46

Iets nuttigs kan ook leuk zijn :) een tegoedbon voor de Etos ofzo, zelfs al geeft ze het niet uit aan iets "leuks" kan het toch enorm prettig zijn om even zonder twee cijfers achter de komma te moeten rekenen om nieuwe shampoo, deo etc in te slaan.
Ook als ik 20 euro zou krijgen en ik geef het uit aan boodschappen: dat is een verdubbeling van mijn weekbudget dan := ik zou erg gelukkig worden daarvan.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132040
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Kerstpakket voor de schoonmaakster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:54

'k Zou er ook een combinatie van maken (cadeautje plus enveloppe met inhoud of kadobon). Koffie of thee zou ik alleen doen als je zou weten dat je haar daar blij mee zou maken. Ik heb bijv. niks aan een pond goede koffiebonen voor in de Senseo, hoe goed bedoeld ook. Als ik iemand niet goed genoeg ken om een inschatting te maken dan ga ik vaak naar de kaasboerderij voor een kadopakket of een goed stuk kaas. Wijntje doet het ook vaak wel goed.

BigOne
Berichten: 38214
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:55

Babsiej schreef:
Dank voor jullie input !

Het zijn precies de twijfels die ik hier ook terug lees :D Ergens vind ik het leuk om iets te kopen voor haar wat ze dus inderdaad niet voor zichzelf zou kopen. Andere kant is een gevuld envelopje ook wel fijn als je het niet breed hebt, maar vind ik niet leuk om te geven inderdaad.

Ik las ook de tussenweg, iets lekkers met een lekker wijntje of zo en dan nog wat extra. Daar neig ik nu een beetje naar +:)+

Ze komt hier trouwens gemiddeld 3-3,5 uur per week en al bijna een jaar. Ook omdat we altijd op haar kunnen rekenen vind ik het fijn om de waardering zo te kunnen laten blijken.

Dit soort mensen zijn goud waard , ook de honden nog uitlaten en er altijd van op aan kunnen is in de huidige tijd onbetaalbaar . Ik zou kijken waar haar gezin uit bestaat en daar het pakket op aanpassen . Zou me wel vijftig euro waard zijn . En hebben ze het niet breed dan een vvv bon, wat lekkers voor dr kinderen en een mooi stuk vlees( goeie rollade ) en een kerststol.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:58

Mijn moeder werkt voor een organisatie en maakt schoon bij ouderen. Zij heeft voor haar kerstpakket een code gekregen die ze online kon invullen. Je kan dan producten uitkiezen of een cadeaukaart te besteden bij de Jumbo á €35 euro ofzo. Voor ons is dat een groot deel van het weekbudget en dus ontzettend welkom! Het wordt nuttig besteed en je zou er zelfs nog een 'extraatje' van kunnen kopen. Mijn moeder is er ieder jaar weer 'blij' mee.

Ik zou iets doen waar ze iets aan heeft maar ook zelf kan invullen :)

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:58

Shadow0 schreef:
purny schreef:
Een doosje met de standaard dingen. Koffie, thee, suiker enz.


Als individueel geschenk komt dit echt ontzettend armoeiig en oncreatief over, ik denk dat ik het meer zou ervaren als beleding dan als cadeau.
Hooguit dat je lekkere thee of koffie kunt geven als je er eens over gehoord hebt dat ze dat echt lekker vindt (en weet welk soort koffiezetapparaat ze hebben) maar anders: nee.

(Er zijn andere situaties waarin het wel kan - van werk en vrijwilligerswerk heb ik bv wel eens koffie-en-theepakketten gehad en dat was ook leuk in die context - maar ook dan werd er echt wel wat meer van gemaakt dan 'standaarddingen' in een doosje.)

Ik vind het niet echt een belediging. De pakketten waar je gewoon helemaal niks aan hebt is meer een belediging. Maar ieder zijn mening hierover

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23423
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Kerstpakket voor de schoonmaakster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:00

Ik verplaats je topic naar het tijdelijke subforum Prettige Feestdagen, daar past het beter.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:00

Babsiej schreef:
Dank voor jullie input !

Het zijn precies de twijfels die ik hier ook terug lees :D Ergens vind ik het leuk om iets te kopen voor haar wat ze dus inderdaad niet voor zichzelf zou kopen. Andere kant is een gevuld envelopje ook wel fijn als je het niet breed hebt, maar vind ik niet leuk om te geven inderdaad.

Ik las ook de tussenweg, iets lekkers met een lekker wijntje of zo en dan nog wat extra. Daar neig ik nu een beetje naar +:)+

Ze komt hier trouwens gemiddeld 3-3,5 uur per week en al bijna een jaar. Ook omdat we altijd op haar kunnen rekenen vind ik het fijn om de waardering zo te kunnen laten blijken.


Ik zou juist wat ‘luxer’ eten dan halen. Goede wijn (ok, drink ik zelf niet, maar vinden de meesten wel lekker :P) goede beenham/rollade van de slager, lekker stuk kaas van de kaasboer en wat lekkere knabbels van de notenboer en lekkere kerststol van de bakker oid :)
En dan nog een envelopje met kerstbonus.

Over een koffie/theepakket; ik zou dat ook wel armoeiig en er ms lichtelijk beledigd door zijn :o Zeker als het gewoon theezakjes van pickwick zijn en koffie van DE. Van een goed vers theepakket van Simon Levelt zou ik dan wel erg blij worden, maar dat is wel weer heel persoonlijk, want niet iedereen is een thee/koffiedrinker en dan beland het alleen bij de visite.

TS geeft aan dat ze het niet erg ruim hebben, ik weet niet of ze bedoeld dat ze straatarm is en ook geen koffie/thee kan betalen? Dat lijkt me nogal een verschil.
Maar juist dan lijkt het me leuker als je met kerst dingen kan eten die normaal niet vanzelfsprekend zijn.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 16-12-18 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt