romy_janse schreef:Als je bij dat bedrijf in België terecht kan zou mijn advies zijn om daar gewoon naartoe te gaan. Zeker na een nare ervaring kan je zo weer rustig opbouwen en je kan altijd nog een keer ergens anders in het buitenland gaan werken.
dat adres in belgie is op rij afstand. ik ga dan gewoon elke avond naar huis. van de ene kant ideaal maar van de anderer kant: ik wil van de heimwee af en ik wil later niet spijt krijgen dat ik deze kans om ervaring in het buiteland op doen niet aangepakt heb. het is zo dubbel 
aan afrika en die landen heb ik nog niet aan gedacht. ik zal eens idd gaan kijken voordat ik het afschrijf!
Christel1 schreef:Ik doe dezelfde opleiding maar dan in Dronten en heb vorige zomer stage gelopen in Canada. Met behulp van workaway heb ik mijn adres gevonden. Dacht dat een account op workaway iets van 30 dollar kost. Er is een heel divers aanbod van verschillende soorten werk en in verschillende landen. Succes met je zoektocht en je mag me altijd een pb sturen.
dat is een goeie tip! dankjewel! vloog de tijd om voor je of vond je het ook lastig om ver van huis te zijn voor een tijd?
xRaisin schreef:Ik heb zelf ook op de HAS gestudeerd en had ook moeite met een buitenlandse stage vinden. 30 bedrijven benaderd, reacties op 1 hand te tellen. Als het je gerust stelt, toen ik eenmaal mijn stage gevonden had, was ik binnen 2,5e week weg!
Wel kwam het bij ons doordat het een nieuwe opleiding was met weinig contacten en kennis hierover in het buitenland. Probeer anders gebruik te maken van het netwerk van de HAS en kijk waar andere studenten al stage hebben gelopen. Misschien ook waar studenten van Dier& Veehouderij zijn geweest, aangezien je graag iets met paarden wilt.
Toevallig weet ik dat de HAS wel contacten heeft met African Dream Horse safari in Zuid-Afrika. Is dat wat? (Weet alleen niet of dat nog te regelen is met visum)
welk land ben je uiteindelijk gegaan? en was dat goedgekomen met een visum?
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 11-12-18 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd