Huis met verleden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supertje

Berichten: 7091
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 13:37

Het huis waar ik nu in woon daar is de hele geschiedenis van bekend en nooit ‘iets’ gebeurd of iemand in overleden, huis is uit ‘53, dus ook niet heel oud.

Het huis van mijn ouders waar ik in opgegroeid ben (huis uit 1875) daarvan weet ik dat er meerdere mensen in zijn overleden, waaronder 2 kinderen. Een meisje van 16 jaar oud, overleden aan tuberculose in de jaren ‘30, een meisje van 9 jaar oud van hetzelfde gezin 2 jaar daarna, aan ‘een zwak gestel’ zoals het toen omschreven werd.
Verder zijn er nog 2 mensen overleden door ouderdom.

De twee overleden meisjes zijn beiden in dezelfde (slaap)kamer overleden, de kamer die later altijd mijn slaapkamer is geweest. Het oudste meisje schijnt heel naar gestorven te zijn, blijkbaar had ze een zware operatie achter de rug waarbij een aantal ribben verwijderd waren en heeft het weken geduurd voor ze overleed. Het jongste meisje is in haar slaap overleden en was vrijwel haar hele leven ziek geweest.

Ik moet zeggen dat ik er nooit last van heb gehad of iets heb gemerkt, hoewel ik het als kind ook niet wist. Wel van de overleden meisjes, maar niet dat het die kamer was.
Het huis is overigens een huis waar juist een hele prettige sfeer vanuit gaat en waar iedereen graag komt.

lor1_1984

Berichten: 12046
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:06

Ik zou niet snel in een huis met eem geschiedenis van moord/suïcide etc gaan wonen.
Ook niet naast een kerkhof.
Puur omdat ik me er niet fijn bij voel en de sfeer zegmaar oppik.
Merk al wanneer ik langs een kerkhof fiets dat ik me naar ga voelen, niet op mijn gemak en verdrietig, zodra ik er voorbij ben is dat vaak over.
Dus nee, voor mij geen optie.

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:10

Wauw, ik lees mee al sinds het begin.
Hoe weten jullie de geschiedenis?

Momenteel woon ik in een prima appartement. Nooit rare dingen gebeurd.
Volgens mij ook echt een mooie doorstartwoning geweest. Dus 1e koophuisje voor mensen die daarna verhuizen naar een eengezinswoning.

Het ouderlijk huis was een ander verhaal.
Ik mocht verhuizen van een slaapkamer op de 1e etage naar de zolder.
Man, man. Wat sliep ik slecht daar.
Hele levendige nachtmerrie's, ik dacht mensen in mijn kamer te zien snachts. Dingen verdwenen..
Geen idee wat de geschiedenis was van het huis.

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:10

bloementje3 schreef:
CharmingS schreef:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Winchester_Mystery_House

Ik zou hier wel een weekendje willen verblijven *D
Toevallig laatst de film nog gekeken, wel een aanrader:)


Ik ben daar geweest in Amerika.
Het is een mooi en bizar huis jammer dat je met een gids loopt en dat je niet zelf op ontdekkingstocht mag. Het schijnt dat er mensen verdwenen zijn en nog steeds niet gevonden omdat er zoveel bizarre en verborgen ruimtes zitten.


Ik heb toevallig laatst GostAdventures gekeken, dat was ook in dit huis meende ik!

Zelf heb ik nooit iets bijzonders ervaren in een huis waar we gewoond hebben. De oude bewoner van ons oude huis, is op een slaapkamer of in het Z-H overleden, niet helemaal duidelijk, maar heb er prima gewoond.
Vind t wel interessant om dit topic te lezen!

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:47

Poeh mijn tante woont nog steeds in het huis waar haar toendertijd man haar zoon heeft vermoord en daarna zelfmoord pleegde, heel erg heftig allemaal. Ze is nu hertrouwd en woont daar nog steeds met haar huidige man (tevens haar eerste jeugdliefde). Ik weet niet of ik dat zou kunnen anderzijds afscheid nemen van alle herinneringen op de kamer van haar zoon is ook moeilijk. Ik weet het niet...

Ik had zelf in Zaandam een huis gekocht van een drugsdealer die gezocht werd, ik heb mij meerdere malen moeten legitimeren en koopcontract laten zien aan deurwaarders. Ik was zelfs eens op vakantie in Afrika 6 weken en kwam terug op de dag dat een deurwaarder mijn sloten wilde open maken := de oude bewoner was er al 3 jaar uit, die hebben duidelijk hun huiswerk niet gedaan, als ze hadden geïnformeerd bij de gemeente hadden ze gezien dat meneer daar allang niet meer woonde. Pffff daar heb ik ellende van gehad.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:32

@JCDJK Ja inderdaad die aflevering heb ik ook gezien, ik vind GA alleen jammer genoeg zo nep.. Maar ik kijk het wel haha :+

Mijn broertje durft in mijn huis nooit naar de zolder als het donker is, hij zegt dat het daar niet goed voelt. Maar goed als ik net Ghost Adventures heb zitten kijken, en ik loop naar zolder (oud,donkere hoekjes en gordijnen waar iets achter zou kunnen zitten :') ) dan moeten de lampen van mij ook aan hoor. Terwijl ik op een andere avond zo zonder licht naar boven durf te gaan.

Mijn broertje neemt altijd mijn chihuahua mee als hij naar zolder moet zijn redenatie "als er spoken zijn dan pakken ze eerst de hond ipv mij" :Y)

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 21:04

CharmingS schreef:
Mijn broertje neemt altijd mijn chihuahua mee als hij naar zolder moet zijn redenatie "als er spoken zijn dan pakken ze eerst de hond ipv mij" :Y)


_O- De Chihuahua ook echt :') !!! Dat zijn al spoken op zich :+

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:09

Wij hebben een tijdje in een monumentaal pand gewoond, dat vond ik echt een heel fijn huis en voelde echt als thuis. Overigens was dit voordat het een huis werd een postkantoor/bankgebouw. We zijn twee maanden geleden verhuisd en ik vind het nog steeds jammer.

Ons eerste appartement was een koopwoning, maar hebben we snel verkocht, ik vond dat echt geen fijn huis. Mijn vriend had het gekocht net voor hij mij leerde kennen. Ik was daar niet graag en al helemaal niet graag alleen, ik werd altijd wakker midden in de nacht.
Er zaten ook overal dicht gemaakte gaten in de muren en deuren, later hoorde ik dat daar iemand heeft gewoond die last had van psychoses. We hebben het toen best wel snel en iets onder de vraagprijs verkocht, ik was zo opgelucht toen ik daar voor de laatste keer de deur achter mij dicht trok.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:10

BarbaLala schreef:
CharmingS schreef:
Mijn broertje neemt altijd mijn chihuahua mee als hij naar zolder moet zijn redenatie "als er spoken zijn dan pakken ze eerst de hond ipv mij" :Y)


_O- De Chihuahua ook echt :') !!! Dat zijn al spoken op zich :+


Heb ook nog 2 mechelaars maar die zijn te groot om naar zolder te tillen :')

Mijn chihuahua is enger dan een spook _O-

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:20

Vers vlees om de geest tevreden te houden.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:21

In ons huis heeft eerst een verslaafde gewoond, die verkocht alles zodat hij drugs kon kopen. In de paardenstal stonden wietplanten en dat is toen opgerold door de politie en heeft de bank het huis geveild. Daarna is het verhuurd aan een vrouw die ook niet al te frisse vriendjes had. Stonden regelmatig mensen met geweren buiten die riepen ''als je nu niet naar buiten komt schiet ik je kapot''. Gelukkig nooit meer apart volk aan de deur gehad.... moet er toch niet aan denken.

hoe ik het zou vinden als iemand zichzelf van kant zou hebben gemaakt in het huis weet ik niet. Wat niet weet wat niet deert denk ik. Maar ik zou wel alles anders maken als het wel zo was. Wel een naar idee

melkbus
Berichten: 564
Geregistreerd: 28-02-07

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:31

Wij zijn wezen kijken naar het huis waar W.illeke D.ost heeft gewoond. (Meisje wordt al heel lang vermist). Voelde bij aankomst al niet goed (nog voor we wisten dat het om "haar" huis ging) Niet doorgezet omdat de vraagprijs te hoog was en er was teveel renovatie nodig. Makelaar vertelde het ons toen we al bij het huis waren, weet niet wat ik gedaan had als ik het vantevoren had geweten. Ons vorige huis had een kerkhof er naast, nooit last van gehad.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:41

In ons huis is de eerste bewoonster overleden, natuurlijke dood op mooie oude leeftijd. Ons huis is oud en leeft, kraakt, piept en zucht zeker als het waait. Soms lijkt het net of er boven iemand loopt op de houten vloeren, mijn man is wel eens gaan kijken want het zijn net echte voetstappen die gezet worden. Natuurlijk is er niemand en is er niets te zien, wat altijd wel frapant is dat van de oude stereo dan een cassette dek open staan, terwijl de stereo niet is aangesloten op het stroom. We zeggen dan altijd met een gekke bek tegen elkaar dat mevrouw Hendrikse dan weer de ronde aan het doen is of alles goed is.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:44

Vumana89 schreef:
Hoe weten jullie de geschiedenis?

Van onze buurman die er al meer dan 40 jaar naast woont, is erg leuk heb ook oude foto's gekregen hoe het er vroeger was.

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:27

meggiemeg schreef:
Vumana89 schreef:
Hoe weten jullie de geschiedenis?

Van onze buurman die er al meer dan 40 jaar naast woont, is erg leuk heb ook oude foto's gekregen hoe het er vroeger was.


Aha! Wel fijn als iemand inderdaad al zolang naast het betreffende huis woont. :j

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:35

Ik vraag me altijd af of mensen die beweren dit of dat te zouden hebben als ze in zo'n huis wonen,dit ook zouden hebben als ze niets wisten over het verleden....

Volgens mij zit er veel in je eigen gedachten en wat je niet weet,ga je ook niet voelen.

Wij wonen in een oude boerderij,geen idee wat er gebeurd is of wat niet,maar het huis stond volop in oorlogsgebied tijdens zowel de 1ste als 2de WO, er zijn allesinds ook vroegere bewoners(tijdens de eerst WO),gevlucht naar Amerika.
Het leeft,heeft een verleden en ademt dat ook uit,niets mis mee,je kan altijd blijven hangen n het verleden,maar je kan alles ook gewoon accepteren en ermee leven en dan is er toch niets aan de hand.

RSDICBS

Berichten: 1005
Geregistreerd: 08-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:41

Wat een vreemde, mooie, maar ook soms nare verhalen hebben jullie over jullie huizen.

Ik weet over het huis waar ik nu met man en kinderen woon vrij weinig.
De mensen waar wij het van gekocht hebben leefden beide nog maar gingen verhuizen naar het centrum. Voor hen woonde er een elektricien alleen, die het hele huis voorzien heeft van allerlei snufjes (waarvan we sommige nog steeds niet begrijpen na 10 jaar haha, iets met geen handleiding erbij) bij mijn weten is hier nooit iets naars gebeurt.

Het huis verderop in onze straat is een paar jaar geleden de bewoonster van overleden. Ze had altijd de gordijnen open want had vitrage, tegenover haar woonde een man die dan toch regelmatig even in de gaten hield hoe het ging met mevrouw gezien ze op leeftijd was.
Meneer heeft toen savonds nog even naar mevrouw gezwaaid (haar eettafel stond voor het raam en daaraan zat ze altijd) en de volgende dag zat mevrouw weer rustig aan tafel, zo savonds nog eens gezwaaid maar geen reactie, oh geeft niet, ze doet vast even een dutje. Een dag of 2 later in de avond, weer dezelfde houding en plaats, nogmaals gezwaaid maar geen reactie, aangebeld maar ze kwam niet naar de deur. Container was niet geleegd dus toch even proberen contact te krijgen.
Toen is de wijkagent gebeld en die heeft gekeken samen met de buurman. Mevrouw was al zeker 48 uur overleden, als het niet langer was. Ze is in de stoel aan de eettafel overleden en doordat je overdag niet naar binnen kon kijken is het niet opgevallen dat ze dus niet meer rond liep door het huis. Omdat elke avond het lampje brandde en je haar zag zitten dacht men dat het in orde was.
Dat huis is door de woningbouw opgeruimd en binnen 2 weken waren de volgende mensen al aan het inrichten. Ze hebben van de woningbouw gehoord wat er was gebeurd maar het maakte hun niets uit. Die wonen er met veel woonplezier. Geen idee of ik dat zou kunnen....


Het huis van mijn ouders waar ik zelf 20 jaar heb gewoond is rond 1900 gebouwd en die heeft wel al het nodige meegemaakt. Eerst een cycloon waar het halve dorp door was vernietigd en later de bezetting van de Duitsers.

De mensen waar mijn ouders het 30 jaar geleden van hebben gekocht waren volgens verhalen de 1e eigenaren, de man des huizes leefde nog tijdens de verkoop maar mevrouw is door ouderdom/ziekte overleden. Dit was in de achterkamer vertelde mn moeder gister toen ik er naar vroeg naar aanleiding van dit topic.
Ik heb dat altijd een heel naar plekje gevonden in het huis. Vroeger zat er geen badkamer in het huis maar zat er een deur in de achterkamer waardoor je naar buiten kon. Daar zat mevrouw altijd bij de kachel en daar heeft ze ook haar ziektebed/ sterfbed gehad.

Toch is er (voor mij op dat ene plekje na) verder in dat huis een goede sfeer en ook de tuin is een fijne plek.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:44

Van de oude bewoonster weten we nu een jaar of 2 en we wonen hier nu bijna 7 jaar. De geluiden horen we al vanaf het begin, niet elke dag, maar wel regelmatig.

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 12:44

RSDICBS schreef:
Het huis verderop in onze straat is een paar jaar geleden de bewoonster van overleden. Ze had altijd de gordijnen open want had vitrage, tegenover haar woonde een man die dan toch regelmatig even in de gaten hield hoe het ging met mevrouw gezien ze op leeftijd was.
Meneer heeft toen savonds nog even naar mevrouw gezwaaid (haar eettafel stond voor het raam en daaraan zat ze altijd) en de volgende dag zat mevrouw weer rustig aan tafel, zo savonds nog eens gezwaaid maar geen reactie, oh geeft niet, ze doet vast even een dutje. Een dag of 2 later in de avond, weer dezelfde houding en plaats, nogmaals gezwaaid maar geen reactie, aangebeld maar ze kwam niet naar de deur. Container was niet geleegd dus toch even proberen contact te krijgen.
Toen is de wijkagent gebeld en die heeft gekeken samen met de buurman. Mevrouw was al zeker 48 uur overleden, als het niet langer was. Ze is in de stoel aan de eettafel overleden en doordat je overdag niet naar binnen kon kijken is het niet opgevallen dat ze dus niet meer rond liep door het huis. Omdat elke avond het lampje brandde en je haar zag zitten dacht men dat het in orde was.


Dit is ook bij mijn oma gebeurd, die zat altijd in haar leunstoel. Vlak nadat mijn moeder daar geweest was is ze overleden. De buurman zwaaide altijd als hij thuis kwam, mijn oma zwaaide de avond dat mijn moeder daar was geweest niet terug, dus de buurman dacht dat ze het niet gezien had of even sliep. De volgende dag weer geen reactie en toen heeft hij op het raam geklopt en even goed gekeken, nog geen reactie en toen heeft hij mijn moeder gebeld. Toen bleek ze al bijna 2 dagen overleden te zijn. Als ze iets ouder zou zijn geweest was het een prachtige dood geweest.

Tot zo ver heel even Offtopic :o Vond het wel bijzonder om te lezen dat dat vaker gebeurd.

Sanet

Berichten: 7950
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 13:33

Maar als iemand op zijn/haar eigen plek overleden is en het eruit ziet alsof iemand daar gewoon nog lekker zit, dan is dat toch een briljante manier om te overlijden. Ze zaten op hun eigen favoriete plekje en hebben blijkbaar niet geleden, anders zaten ze daar niet zo mooi.
Zo wil ik ook wel doodgaan...

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 13:48

Ik wil ook liefst geruisloos sterven in mijn mandje :j

Tengeltje: dat is zeker zo. Er is ook onderzoek naar gedaan. Mensen liepen door virtuele ruimtes. In ‘enge’ ruimtes zoals kerkers of kelders of met eng licht of muziek ‘zagen’ mensen geesten en rare dingen. Terwijl in die geprogrammeerde ruimtes niets van zo’n dingen getekend stond.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 14:19

tengeltje11 schreef:
Ik vraag me altijd af of mensen die beweren dit of dat te zouden hebben als ze in zo'n huis wonen,dit ook zouden hebben als ze niets wisten over het verleden....

Volgens mij zit er veel in je eigen gedachten en wat je niet weet,ga je ook niet voelen.

Wij wonen in een oude boerderij,geen idee wat er gebeurd is of wat niet,maar het huis stond volop in oorlogsgebied tijdens zowel de 1ste als 2de WO, er zijn allesinds ook vroegere bewoners(tijdens de eerst WO),gevlucht naar Amerika.
Het leeft,heeft een verleden en ademt dat ook uit,niets mis mee,je kan altijd blijven hangen n het verleden,maar je kan alles ook gewoon accepteren en ermee leven en dan is er toch niets aan de hand.

Ja, zie mijn antwoord eerder in dit topic. Bij ons vorige huis hadden we als heel gezin een naar gevoel en na een paar jaar hebben we toch maar eens navraag gedaan. Zodoende was het gevoel dus niet op basis van bij voorbaat weten. Bij dit huis wisten we vooraf ook niet hoe of wat, maar deze voelde zó fijn bij ons allemaal. Onlangs heb ik info ingewonnen bij mijn buurvrouw, die hier al zo'n 70 jaar woont en die vertelde alleen maar positieve dingen over het huis. Dat er altijd leuke mensen in hebben gewoond en dat er nog nooit iemand in het huis zelf is overleden.

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 14:24

In mijn ouderlijk huis (wat trouwens een nieuwbouwwoning was, dus zeker niets gebeurd) heb ik altijd een heel naar gevoel gehad. Heel veel night terrors en rare gebeurtenissen, welke met me mee gingen als ik op vakantie was. Toen ik uiteindelijk op mezelf ging en verhuisde naar een appartementje uit de jaren 70/80 voelde het meteen zoveel fijner! Sindsdien ook nooit meer last gehad.

Het stomme is dat ik pas jaren nadat ik verhuisd was van m'n broer en m'n moeder hoorde dat zij precies hetzelfde hadden in dat huis. We dachten allemaal dat het aan onszelf lag, dus spraken er eigenlijk niet over. :')

Maar goed, ik zou dus meer afgaan op het gevoel van een huis dan de geschiedenis. Maar ik weet niet of ik een huis met een nare geschiedenis zou willen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 14:36

Mijn nichtje heeft ooit op de camping "glaasje gedraaid". Zei was er van overtuigd dat een slechte geest of iets haar naar huis was gevolgd. De angst die ze had in haar eigen huis staat me tot de dag van vandaag nog steeds bij. Ik heb bij hun in huis ook altijd een heel naar gevoel gehad. In de huiskamer en keuken was het prima en voelde ik me goed, maar zodra ik in de hal kwam of boven dan voelde ik me altijd heel erg bekeken. Ik was ooit bij haar en we hoorde allebei iemand van de trap af komen, ik grapte nog dat haar broertje wel een olifant was aangezien er zo hard op de trappen werd gestampt. En zei zat daar met een lijkbleek gezicht en zei dat er niemand thuis was.. Ik ben best nuchter, maar ik snapte er helemaal niks van en kon ook geen verklaring vinden.
Pas op dat moment vertelde ze over die ervaring op de camping, daarvoor wist ik nog helemaal niets behalve dat er daar een nare sfeer hing.

Nu woont mijn tante nog steeds in dat huis, en ik kom er nog wel eens.. Maar ik zal me daar nooit op mijn gemak voelen helaas, mijn tante laat nog steeds regelmatig zo'n dame komen die daar het huis komt zuiveren..

Moet zeggen dat ik niet zo geloof in dat soort dingen, maar ik weet wel dat het een raar gevoel geeft

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 14:42

Vrienden van ons vonden een oud olieverf portret van een oma in hun kruipkelder.
Sinds dat zij het niet vertrouwden hebben ze het schilderij maar in de hal opgehangen.
Hopelijk is de geest van Grandma High Street blij met haar nieuwe plek :+