Huis met verleden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 02:24

Ik zou het zelf absoluut niet kunnen, een huis waar een misdrijf is gepleegd. Natuurlijk overlijden zou ik niet erg vinden, maar echt een misdrijf lijkt me ontzettend eng. Ik noem mezelf niet graag bijgelovig, maar ik ben wel een mietje :+
Ik moet nu ook wel even vrolijke dingen gaan bekijken voordat ik naar bed kan :') _O-

Ben dus ook maar blij dat in mijn ouderlijk huis de geschiedenis bekend is. Het huis is in ‘53 gebouwd door mijn opa, en toen mijn opa en oma verhuisden naar een bejaardenwoning zijn mijn ouders in het huis gaan wonen, dus er heeft nooit een vreemde in gewoond en gelukkig dus ook geen gekke dingen in gebeurd *\o/*

Anoniem

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 03:51

In ons huis heeft er iemand zelfmoord gepleegd en in de maanden dat ik er woonde heb ik niks raars gevoeld of meegemaakt.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 06:28

Nabster schreef:
Lente schreef:
Mijn vorige appartement, daarvan had de vorige bewoonster suïcide gepleegd door van de bovenste verdieping van de flat te springen met haar dode hondje in haar armen :=


Kun je me uitleggen wat er grappig aan is? Ik mis het even denk ik.


Ik denk dat je doelt op de smiley, aangezien dit eens in de zoveel tijd een discussiepunt is. De een gebruikt dit namelijk als “gniffel”-smiley, maar er zijn ook genoeg die dit als “nagelbijten” zien en dus ook gebruiken. Ik vermoed dat dat laatste hier dan ook het geval is.

Zelf zou ik het niet kunnen loslaten als ik wist dat er een misdrijf in ons huis zou zijn gepleegd. Denk daarom ook niet dat ik er dan in zou kunnen wonen.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 06:56

Zoals al gezegd, bij een oud huis is de kans sowieso groot dat er ooit iemand in is overleden. En ook bij een natuurlijke dood of ziekbed kunnen er dingen aan de hand geweest zijn. Iemand die nog helemaal niet klaar was met leven, bepaalde zaken, familiegeheimen die nooit meer naar elkaar zijn uitgesproken, etc. Als er daardoor nog een bepaalde energie in het huis aanwezig is, maar je weet het niet omdat zulke zaken meestal niet bekend zijn (in tegenstelling tot moord, zelfmoord) en je er dus blijkbaar geen last van hebt...

Sanet

Berichten: 7955
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 08:51

Ons appartement in Groningen destijds daarvan was de vorige bewoner ook overleden. Ik heb expres niet gevraagd hoe en waaraan. Het appartement was toen al redelijk gestript, maar al meerdere keren afgewezen. Je kon ook zien dat er rare dingen waren gebeurd (meerdere stukken hout voor ramen die open konden, alsof er soort van tralies gezeten hebben). Hing ook een hele rare geur.
We hebben de woningbouw gevraagd nog verder schoon te maken en dingen weg te halen (vloertegellijm op de muren) en hebben daar heerlijk gewoond!
Na een half jaar kwamen we er wel achter dat zijn 8jarige zoon hier nog ingeschreven stond (met afval heffing), dus ik had als 21jarige ineens een 8jarig kind :D.
Hoe dat verder afgelopen is, weet ik niet. Maar ik heb nu geen kind meer, dus dat gaat goed!

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 09:43

Nadat wij getekend hadden voor ons huis heb ik in de auto vanaf de notaris ons huis gegoogeld........

In ons huis heeft een vrouw samen met haar broer haar man na jaren mishandeling onthoofd met een samoraizwaard.

Vriendlief vond het niet fijn om te weten haha en de buren vertelde het ons in detail toen we daar de eerste dag gingen klussen.

Ik snapte meteen waarom alles wit gespoten was boven (ook de betonnen vloeren)

Lynn_Nikita

Berichten: 25468
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 09:58

JackenJill schreef:
Wij zijn ooit een huis gaan bekijken waar zich een familiedrama heeft afgespeeld. Een vader die zijn kinderen in hun bed vermoord heeft. Ik kon toch niet meer met een objectieve blik door het huis lopen, vond het zó'n naar idee! Heb het huis dus niet gekocht.


In limburg naast mijn oma is dat ook gebeurd. 2 vd 3 overleden. Huis heeft ook lang leeggestaan.

Mijn vorige huis was een exhuurwoning waar de drugsverslaafde bewoonster was overleden en ook flink wat dagen daar dood gelegen voor iemand haar vond. Ze lag daar met enkele katten die alles onder gepoept en geplast hadden maar gelukken wel nog leefden. De Woning was volledig leeg en gereinigd toen ik die kocht maar stonk nog steeds naar kattenpis. Pas na volledige verbouwing rook je er niks meer van

Getup

Berichten: 8280
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 10:09

Iemand die "gewoon" gestorven is, of zelfmoord heeft gepleegt zou mij nog niet nee doen zeggen tegen een huis. Mocht er echt gemoord zijn, dan weet ik niet, of ik er zou willen wonen.

Er zijn ook zoveel huizen, waarvan je niet weet,wat er gebeurd is.

Getver: een huis met kattenpislucht :-(

Floko

Berichten: 408
Geregistreerd: 31-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 10:11

Ik verbaas me erover dat zoveel mensen aangeven er geen problemen mee te hebben. Ik zou niet kunnen wonen in een huis waarvan ik weet dat er iemand vermoord is. Natuurlijk overlijden is een ander verhaal, maar zou niet mijn voorkeur hebben.

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 10:44

Nabster schreef:
Lente schreef:
Mijn vorige appartement, daarvan had de vorige bewoonster suïcide gepleegd door van de bovenste verdieping van de flat te springen met haar dode hondje in haar armen :=


Kun je me uitleggen wat er grappig aan is? Ik mis het even denk ik.

Niet iedereen leest de emoticons hetzelfde. .ik zie dit als nagelbijten en ts ws ook.

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 10:48

Toen wij ons huis kochten, uit de jaren 70, wist ik precies wie er hadden gewoond. Er waren maar 2 gezinnen voor ons geweest en zij woonden allebei nog in de buurt. Geen moord of iets geweest in dit huis. Wel de zoon van het eerste gezin die het huis eens met zijn vuisten had verbouwd en dat was nog te zien op zolder en in de douche.

Maar als er een moord was gepleegd had ik het huis niet gekocht. Kan me niet voorstellen dat ik er rustig kan wonen als ik weet wat er gebeurd is.

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 10:59

Stephanie_86 schreef:
Nadat wij getekend hadden voor ons huis heb ik in de auto vanaf de notaris ons huis gegoogeld........

In ons huis heeft een vrouw samen met haar broer haar man na jaren mishandeling onthoofd met een samoraizwaard.

Vriendlief vond het niet fijn om te weten haha en de buren vertelde het ons in detail toen we daar de eerste dag gingen klussen.

Ik snapte meteen waarom alles wit gespoten was boven (ook de betonnen vloeren)


De man had de vrouw jarenlang mishandeld? Of is de man jarenlang mishandeld en uiteindelijk vermoord?

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 11:04

Wat een boel huizen hier waar echt mensen zijn omgebracht :wow: Dat lijkt me toch echt wel raar en naar wanneer je daar gevoelig voor bent. Maar aan de andere kant, jij kunt die ruimtes weer vullen met jouw energie, het zit toch echt voor een groot gedeelte gewoon tussen je oren.
In ons huis is iemand na een heel langdurig ziekbed overleden en ik woon tegenover het kerkhof.
Ik heb wel heel bewust alle "energie" weggestuurd. Want er hing wel een hele zware energie (of dat nou verbeelding is of niet maakt niet uit) en nu is het ons huis met onze energie en ik ben er enorm blij mee.
Alles viel ook op zijn plek toen we dit huis kochten net alsof alles precies op het juist moment op de juiste tijd samen kwam.

Zijn er ook mensen die niet naast een kerkhof willen wonen? mensen vragen dat wel eens aan ons maar ik heb daar echt geen seconde bij stil gestaan.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 11:17

Wij wonen in een echt oud huis en weet niet alles maar o.a. dat hier twee kinderen zijn verbrand. Maar dat is zo lang geleden. wel met de verbouwing sporen van de brand gevonden dat was wel even slikken. Maar verder staan we daar eigenlijk niet meer bij stil en wonen hier heel fijn.

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 11:20

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er wel even over na zou moeten denken.
De vorige eigenaar van ons huis heeft zelfmoord gepleegd, dat heeft hij gelukkig niet thuis gedaan. Hebben we toch wel even nagevraagd voordat we het kochten.

Omdat we in een klein dorp wonen weten veel mensen van de geschiedenis van dit huis. Helaas ook wel met veel leed voor de bewoners, maar ik vind het wel interessant om allemaal te horen.
Het is ook een oud huis (ongeveer 1890) dus logisch ook dat er veel gebeurd is.

We wonen hier heerlijk :j

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 11:25

Als ik dit hier zo lees zal ik maar niet vertellen hoeveel mensen zichzelf de afgelopen 700+ jaar hebben opgehangen in mijn huis, ter aarde zijn gestort of hun laatste adem hebben uitgeblazen :')

luuntje

Berichten: 13975
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 11:31

Ons huis komt uit 1972 en voor zover ik weet is er niemand vermoord of door zelfmoord om het leven gekomen.
Gezin van wie wij het kochten ging gezond de deur uit.

Mijn schoonmoeder woont al bijna 40 jaar tegenover een begraafplaats.
Ideale buren, ze zijn heerlijk rustig.

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 11:52

Ik woon in een huis uit 1650 (ongeveer), en geen idee wat hier allemaal gebeurd is.. google kom ik niet ver mee :+ er hangt hier op de bovenste verdieping wel een rare sfeer, alsof daar ooit iets gebeurd is (er is ook 1 kamer waar op bijna de zelfde plek 2 keer brand is geweest). Dat is ook niet veranderd in de 30 jaar dat dit huis in familie bezit is.

Ben toch wel heel nieuwschierig waarom en of we die sfeer ooit weg kunnen krijgen. Iemand interesse omlangs te komen?

Sizzle

Berichten: 35698
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 11:57

Als je in een gebied woont waar de oorlogen uit het verleden gebotviert hebben denk ik niet dat er veel plekken zijn waar niet iemand bruut omgekomen is. Of dat nou dat specifieke huis is of niet vind ik eigenlijk weinig relevant.
Persoonlijk interesseert het me totaal niet wat de geschiedenis van een huis is, maar dat is misschien ook omdat we huren.

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 12:05

Sizzle schreef:
Als je in een gebied woont waar de oorlogen uit het verleden gebotviert hebben denk ik niet dat er veel plekken zijn waar niet iemand bruut omgekomen is. Of dat nou dat specifieke huis is of niet vind ik eigenlijk weinig relevant.
Persoonlijk interesseert het me totaal niet wat de geschiedenis van een huis is, maar dat is misschien ook omdat we huren.


Nou precies dat, negatieve energie blijft in mijn beleving echt niet alleen in huizen hangen...
Ik denk dat negatieve energie voornamelijk in onze eigen geest zit en niet zo zeer in de omgeving.

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 12:08

Mijn huis is op een oude stadswal gebouwd en de stadswal heeft in het verre verleden als verdediging gediend. In mijn huis is lang geleden een kindje overleden. Heb na heel lang tobben en met behulp van diverse mensen het huis schoon gekregen.

Jolien87

Berichten: 17429
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 12:16

Ik denk dat ik meer het idee vervelend zou vinden en voor de rest hangt het ervanaf wat ik verder van het huis vind.

Ons huidige huis is nog maar 15 jaar oud en voor zover we weten hebben hier geen misdaden plaatsgevonden. Wel weten we dat de vorige eigenaren geen fijne mensen waren en erg veel problemen hadden. Ze hadden het huis niet geheel netjes achtergelaten en we hebben nog lange tijd moeten puin ruimen, zowel letterlijk als figuurlijk. Zo kregen we nog tijdenlang post van diverse incassobureaus en reclassering en nu na 2,5 jaar valt er nog steeds weleens dergelijke post op de mat. We hadden best moeite om er echt ons huis van te maken zonder achtervolgd te worden door de problemen van de vorige bewoners en het heeft ook echt wel een lange tijd geduurd voor we ons echt op ons gemak voelden.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 12:25

:=
Oh ja. Wat een rare smiley eigenlijk.

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 12:37

Ik zou er niet kunnen wonen.In ons huis zijn 2 bejaarde familieleden een natuurlijke dood gestorven.Dat is toch anders.

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 12:55

Zo er zijn toch veel mensen die een huis hebben waar mensen omgebracht zijn. Ook dat er mensen door brand zijn overleden....ooh ik heb respect dat jullie er kunnen wonen hoor. Ik zou gek worden denk ik.

Of een appartement met een oud mortuarium in de kelder zou ook niks voor mij zijn....