Huis met verleden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:45

Waarom?

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:48

Ziet er eng uit en misschien geesten en het doet iemand misschien te veel aan de dood denken.Ik zou er zelf geen moeite mee hebben.Lekker rustig.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:49

Als die geesten allemaal in hun huis achterblijven zou het toch op het kerkhof super rustig moeten zijn :)*

Zonder gekheid, ik heb geen problemen met een kerkhof, juist fijn om niet zo ingebouwd te zijn. Zeker als het zo‘n mooi bosrijk kerhof is heb je een mooi rustige omgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:51

Ik woon tegenover een begraafplaats. Geen enkele moeite mee. Vooral lekker rustig.

Alleen als er een begrafenis is, doe ik het gordijn even dicht. Omdat mijn honden dan blaffen, zijn niet gewend dat het zo druk is aan de overkant.

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:51

CharmingS schreef:
Waarom?


Voor mij zou enkel de gedachte dat daar lichamen liggen te rotten een onprettig idee geven. Geesten ofzo zou ik dan een stuk minder moeite mee hebben met een begraafplaats.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:52

Sizzle schreef:
Als die geesten allemaal in hun huis achterblijven zou het toch op het kerkhof super rustig moeten zijn :)*

Zonder gekheid, ik heb geen problemen met een kerkhof, juist fijn om niet zo ingebouwd te zijn. Zeker als het zo‘n mooi bosrijk kerhof is heb je een mooi rustige omgeving.


Inderdaad, ik kan heerlijk mooi weg kijken bij mij thuis, alles is mooi groen.. Weinig last van hangjeugd aangezien die ook allemaal denken dat het daar spookt. Vind het een hele mooie rustgevende plaats..
@vevina, die liggen toch onder de grond in een kist, je ruikt en ziet het toch niet ;)

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:52

De reden dat ik niet naast een kerkhof zou willen wonen is omdat er dan negen van de tien keer een kerk met klok bij staat. En als je die elke dag meerdere keren moet aanhoren.... stapeldol zou ik ervan worden. Ik kreeg al steekneigingen en agressie van de kerk die een paar straten van ons vorige huis stond. Gelukkig woon ik nu in een buitengebied, ver van dat geluid af. :D

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:06

Ik moet wel zeggen dat als ik op kindergraven zou uitkijken er wel meer moeite mee zou hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:19

Shenavallie schreef:
De reden dat ik niet naast een kerkhof zou willen wonen is omdat er dan negen van de tien keer een kerk met klok bij staat. En als je die elke dag meerdere keren moet aanhoren.... stapeldol zou ik ervan worden. Ik kreeg al steekneigingen en agressie van de kerk die een paar straten van ons vorige huis stond. Gelukkig woon ik nu in een buitengebied, ver van dat geluid af. :D

Dorp verderop staan 5 kerken, blij dat ik daar niet woon :')

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:21

In een huis waar zelfmoord is gepleegd of natuurlijke dood zie ik het probleem niet.
Een misdrijf zou ik denk minder fijn vinden, maar dat is gewoon persoonlijk.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:22

Ik ben nu op zoek naar een huis en ik wil het sws laten zegenen ondanks ik totaal ongelovig ben want ik ga nooit meer in een spookhuis wonen :\ Als het huis mij een slechte vibe geeft ben ik weg.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:24

Als Katholiek kun je een huiszegening laten doen door een priester.Dat heb ik ook gedaan.Daarmee vraag je Goddelijke bescherming voor je woning en de bewoners daarin.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:25

justkid schreef:
Zijn er ook mensen die niet naast een kerkhof willen wonen? mensen vragen dat wel eens aan ons maar ik heb daar echt geen seconde bij stil gestaan.

Ik zou ervoor tekenen. Dat zijn nou nog eens rustige buren!
Stukken beter dan een schoolplein of winkelcentrum.
Maar goed, ik ben dan ook niet heel gevoelig voor zulke zaken, ik kan dat goed van me af zetten.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:28

ik moet zeggen in het oude bejaardenhuis waar ik woon hoor je ook veel verhalen over wat er rond spookt. zelf laatst ook hoor ik om 00.00 iemand aan mijn deur kloppen en mijn vriend ook en toen deed ik open stond niemand . en lichten in gang stonden uit XD maar verder eigenlijk zelf geen last van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:42

Ons huis in Zweden is al 300 jaar oud, en er hebben zelfs nazis in gezeten rond de tweede wereldoorlog. Toch heeft dat huis een hele goede "sfeer". Iedereen komt er graag, en ik voel me er veilig.

Het buurhuis, daarintegen, verwisselt om de ongeveer 8 jaar van eigenaar. De dorpsbewoners zeggen zelf dat dat huis een veel "naardere" sfeer heeft, en dat is ergens ook te voelen. Het is niet prettig om over het terrein te lopen, en als je ons eigen terrein dan oploopt is het weer fijn en veilig. Heel gek is dat.

De huizen zijn overigens bijna helemaal hetzelfde, ons huis het dan ook Södra Halla (de zuiderhal) en het buurhuis Norra Halla (noorderhal). En toch zijn ze zo verschillend.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:54

Resistance schreef:
Ons huis in Zweden is al 300 jaar oud, en er hebben zelfs nazis in gezeten rond de tweede wereldoorlog. Toch heeft dat huis een hele goede "sfeer". Iedereen komt er graag, en ik voel me er veilig.

Het buurhuis, daarintegen, verwisselt om de ongeveer 8 jaar van eigenaar. De dorpsbewoners zeggen zelf dat dat huis een veel "naardere" sfeer heeft, en dat is ergens ook te voelen. Het is niet prettig om over het terrein te lopen, en als je ons eigen terrein dan oploopt is het weer fijn en veilig. Heel gek is dat.

De huizen zijn overigens bijna helemaal hetzelfde, ons huis het dan ook Södra Halla (de zuiderhal) en het buurhuis Norra Halla (noorderhal). En toch zijn ze zo verschillend.

Zoiets kan ook aan aardstralen of dergelijke energieen liggen.Je hoort wel eens dat dieren niet graag op bepaalde plekken willen liggen.

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:07

Woon in een oud douane kantoor waar dus ook veel narigheid in en rondom heeft plaatsgevonden.
Heerlijke woning :D !

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:12


Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:33

Ik woon in een gedeelte van de boerderij waar mijn opa en oma woonden. Mijn opa is overleden (natuurlijke dood) op de slaapkamer waar wij nu ook slapen. Eerst vond ik dat een raar idee, maar nu vind ik het alleen maar mooi omdat er ook zoveel herinneringen in dat huis zijn. Als een deur spontaan opengaat maak ik vaak een grapje dat het m'n oma of opa is. (Meestal is het tocht :Y) ).

Ik denk dat ik nog wel in een huis zou kunnen wonen waar zelfmoord gepleegd is. Maar verhalen die hier vertelt worden over vaders die hun kinderen hebben vermoord? Nee..

bloementje3

Berichten: 334
Geregistreerd: 01-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:37

CharmingS schreef:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Winchester_Mystery_House

Ik zou hier wel een weekendje willen verblijven *D
Toevallig laatst de film nog gekeken, wel een aanrader:)


Ik ben daar geweest in Amerika.
Het is een mooi en bizar huis jammer dat je met een gids loopt en dat je niet zelf op ontdekkingstocht mag. Het schijnt dat er mensen verdwenen zijn en nog steeds niet gevonden omdat er zoveel bizarre en verborgen ruimtes zitten.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:42

bloementje3 schreef:
CharmingS schreef:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Winchester_Mystery_House

Ik zou hier wel een weekendje willen verblijven *D
Toevallig laatst de film nog gekeken, wel een aanrader:)


Ik ben daar geweest in Amerika.
Het is een mooi en bizar huis jammer dat je met een gids loopt en dat je niet zelf op ontdekkingstocht mag. Het schijnt dat er mensen verdwenen zijn en nog steeds niet gevonden omdat er zoveel bizarre en verborgen ruimtes zitten.



Oehh ik zou de verleiding niet kunnen weerstaan om er tussenuit te piepen en toch op ondekkingstocht te gaan :Y) Net zo'n indiana jones huis met allemaal boobytraps enzo :+

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:58

In ons voormalige (huur)huis was zelfmoord gepleegd. Tussendoor had er al een ander gezin gewoond. En toch heb ik me er nooit fijn gevoeld dus voor mij nooit meer. Ook zeker niet als er één of ander misdrijf is gebeurd.. Brr.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 13:04

love_western schreef:
Shenavallie schreef:
De reden dat ik niet naast een kerkhof zou willen wonen is omdat er dan negen van de tien keer een kerk met klok bij staat. En als je die elke dag meerdere keren moet aanhoren.... stapeldol zou ik ervan worden. Ik kreeg al steekneigingen en agressie van de kerk die een paar straten van ons vorige huis stond. Gelukkig woon ik nu in een buitengebied, ver van dat geluid af. :D

Dorp verderop staan 5 kerken, blij dat ik daar niet woon :')

Ik snap je helemaal! :D

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 13:05

Ik denk dat als je in een ouder huis woont je er sowieso van uit kunt gaan dat er iemand in is overleden. Verder vraag ik mij af waarom mensen dit lastig zouden vinden, dat vind ik weinig terug in de antwoorden die hier worden gegeven.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 13:07

chimello schreef:
Ik ben nu op zoek naar een huis en ik wil het sws laten zegenen ondanks ik totaal ongelovig ben want ik ga nooit meer in een spookhuis wonen : Als het huis mij een slechte vibe geeft ben ik weg.

Hoeft helemaal niet door een kerkelijk gebeuren gedaan te worden, je kunt het ook zelf zuiveren (salie branden en heel goed langs elk hoekje, kiertje, hoog en laag gaan) of het laten doen door een deskundig medium. Als dat voor jou goed voelt, tenminste. Iedereen ervaart het op zijn of haar manier.