Achterhalen door wie ik gebeld word

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 09:09

rien10 schreef:
Waarom nemen mensen überhaupt hun telefoon niet op?

Ik pak geen onbekende (te zij ik weet wie er dan belt bijv nieuwe tandarts )
Ik pak anonieme nummers niet op.
Ivm de oplichters en andere "reclame"zooi

LiesxAnne
Berichten: 1459
Geregistreerd: 01-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 09:09

Ah kom op zeg, gewoon opnemen en vragen wat ze willen? Je kan ook overal beren op de weg zien.
Het is of opnemen en ze vragen je met rust te laten of constant gebeld worden.

Ik vind het altijd zo vreemd dat mensen nooit hun telefoon opnemen als ze gebeld worden door een nummer wat ze niet kennen of anoniem worden gebeld. Ooit wel is gedacht aan hulpdiensten die je kunnen bellen omdat er iets aan de hand is met familie. Die spreken echt niet altijd je voicmail in hoor.

doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 09:10

LiesxAnne schreef:
Ah kom op zeg, gewoon opnemen en vragen wat ze willen? Je kan ook overal beren op de weg zien.
Het is of opnemen en ze vragen je met rust te laten of constant gebeld worden.

Ik vind het altijd zo vreemd dat mensen nooit hun telefoon opnemen als ze gebeld worden door een nummer wat ze niet kennen of anoniem worden gebeld. Ooit wel is gedacht aan hulpdiensten die je kunnen bellen omdat er iets aan de hand is met familie. Die spreken echt niet altijd je voicmail in hoor.
vaak zullen ze wel langs komen lijkt mij

Goof

Berichten: 28794
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 09:11

rien10 schreef:
Waarom nemen mensen überhaupt hun telefoon niet op?


Uhm, omdat ik soms aan het werk ben/andere dingen aan het doen ben/simpelweg geen zin heb?
Ik ben nooit verplicht op te nemen en onbekende nummers neem ik ook per definitie niet op. Als het iemand is die specifiek mij moet hebben zal die persoon een bericht achterlaten en bel ik terug wanneer ik tijd en zin heb. Alle telecombedrijven, energieverkopers en andere droeftoeters filter je er zo makkelijk tussenuit.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Achterhalen door wie ik gebeld word

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 09:13

Als ik zin heb, neem ik op.

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Achterhalen door wie ik gebeld word

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 09:17

Ik ben veel te nieuwsgierig, want ook onbekende nummers neem ik gewoon op. Soms zijn het klanten, en mijn DA belt ook anoniem.

LiesxAnne
Berichten: 1459
Geregistreerd: 01-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 09:20

doezel2 schreef:
LiesxAnne schreef:
Ah kom op zeg, gewoon opnemen en vragen wat ze willen? Je kan ook overal beren op de weg zien.
Het is of opnemen en ze vragen je met rust te laten of constant gebeld worden.

Ik vind het altijd zo vreemd dat mensen nooit hun telefoon opnemen als ze gebeld worden door een nummer wat ze niet kennen of anoniem worden gebeld. Ooit wel is gedacht aan hulpdiensten die je kunnen bellen omdat er iets aan de hand is met familie. Die spreken echt niet altijd je voicmail in hoor.
vaak zullen ze wel langs komen lijkt mij


De hulpdiensten bedoel je? Ik zal even uit eigen ervaring spreken dan, werk als politieagent op straat, en er is niet altijd tijd of ruimte om bij mensen langs te gaan aan huis. Ligt er natuurlijk ook wel aan wat voor mededeling je hebt. Overlijden van familie word wel altijd geprobeerd om dit aan huis te doen, maar stel dat je familie snel op locatie moet krijgen omdat het niet goed gaat met iemand dan zou het wel fijn zijn als er een telefoon word opgenomen om zo afspraken te maken. Voicmail inspreken doe ik niet op dat soort momenten, puur omdat ik de ervaring heb hoe mensen daarop reageren en je vaak nog bij het incident staat. Ik bel altijd anoniem, anders word ik in vrije tijd gebeld door burgers omdat ze nog "even 'een vraag hebben :')

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Achterhalen door wie ik gebeld word

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 09:32

Verkopers en call centers bellen vaak anoniem trouwens toch? Ik heb dit trouwens een keer gehad met een oud vrouwtje die het verkeerde nummer van haar neefje had ofzo, dus zoiets kan ook nog :)

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 09:42

LiesxAnne schreef:
doezel2 schreef:
vaak zullen ze wel langs komen lijkt mij


De hulpdiensten bedoel je? Ik zal even uit eigen ervaring spreken dan, werk als politieagent op straat, en er is niet altijd tijd of ruimte om bij mensen langs te gaan aan huis. Ligt er natuurlijk ook wel aan wat voor mededeling je hebt. Overlijden van familie word wel altijd geprobeerd om dit aan huis te doen, maar stel dat je familie snel op locatie moet krijgen omdat het niet goed gaat met iemand dan zou het wel fijn zijn als er een telefoon word opgenomen om zo afspraken te maken. Voicmail inspreken doe ik niet op dat soort momenten, puur omdat ik de ervaring heb hoe mensen daarop reageren en je vaak nog bij het incident staat. Ik bel altijd anoniem, anders word ik in vrije tijd gebeld door burgers omdat ze nog "even 'een vraag hebben :')


Jeetje, ik vind dat eigenlijk wel heel raar. Niet van jou hoor! Ik snap heel goed dat als je mensen met eigen telefoon moet bellen, je dit anoniem doet om niet thuis teruggebeld te worden. Maar wel dat je van de politie daarvoor geen werktelefoon krijgt...

Maar ik neem ook nooit een onbekend nummer op, omdat dat eigenlijk altijd verkopers, e.d. zijn. Als je me wil bereiken, dan laat je je nummer zien. Maar daarom is dat van de politie dus wel erg vervelend.

Maar TS, ik zou inderdaad als je zo nieuwschierig bent, een keer opnemen. Niet terugbellen, juist dat kan veel geld kosten. En laat je het even weten daarna? Ik ben nu ook wel benieuwd geworden :D

LiesxAnne
Berichten: 1459
Geregistreerd: 01-05-11

Re: Achterhalen door wie ik gebeld word

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 15:07

@snuffie123:

We hebben wel degelijk een werktelefoon hoor, maar deze staat ook aan in prive tijd ivm piket etc etc.

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Achterhalen door wie ik gebeld word

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 15:12

Hulpdiensten bellen inderdaad ook anoniem, mijn zoon maakt nog wel eens de fout de telefoon op anoniem te laten staan. Weet het precies, belt hij anoniem wacht ik even af of er direct weer word gebeld. Zo niet jammer dan, geen haast bij. Maar meestal belt hij meteen weer maar nu onder zijn eigen naam. Ik snap heel erg goed dat politie anoniem belt, er zijn zoveel mensen die het niet met de politie kunnen vinden dat ze misbruik van het weten van naam en nummer kunnen maken.

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: Achterhalen door wie ik gebeld word

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-18 19:58

Anoniem neem ik trouwens wel vaak op omdat ik ben vaste patiënt in het ziekenhuis, die bellen altijd anoniem dus moet ik wel opnemen als ze een afspraak of iets moeten verzetten. Ook mijn werk belt met anoniem nummer. Maar ziekenhuis spreekt wel eens voicemail in als ik op dat moment niet op kan nemen.

Ze hebben vandaag 'helaas' niet gebeld, morgen weer een poging :')

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:07

Goof schreef:
rien10 schreef:
Waarom nemen mensen überhaupt hun telefoon niet op?


Uhm, omdat ik soms aan het werk ben/andere dingen aan het doen ben/simpelweg geen zin heb?
Ik ben nooit verplicht op te nemen en onbekende nummers neem ik ook per definitie niet op. Als het iemand is die specifiek mij moet hebben zal die persoon een bericht achterlaten en bel ik terug wanneer ik tijd en zin heb. Alle telecombedrijven, energieverkopers en andere droeftoeters filter je er zo makkelijk tussenuit.

Maar dan moet je ook niet, zoals ts, je afvragen wie je gebeld heeft.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:16

Hoezo? Als ik op mijn werk word gebeld en ik kan niet opnemen mag ik toch nog wel willen weten wie er gebeld heeft :+ Heb echt niet heel de dag tijd om telefoontjes van onbekenden aan te nemen.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:19

Shaggy09 schreef:
Hoezo? Als ik op mijn werk word gebeld en ik kan niet opnemen mag ik toch nog wel willen weten wie er gebeld heeft :+ Heb echt niet heel de dag tijd om telefoontjes van onbekenden aan te nemen.

Zie even de OP, TS kiest er bewust voor om niet op te nemen maar vraagt zich vervolgens wel af wie er belt. Tja dan is er maar 1 manier om erachter te komen......wel opnemen

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Achterhalen door wie ik gebeld word

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:22

Ik neem ook vaak bewust niet op, zoals TS omdat je niet altijd weet wie het is/zijn, of omdat ik geen zin heb. Wellicht weten mensen hier sites/apps oid om toch te achterhalen wie er heeft gebeld? Aldus TS

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:24

Nicje87 schreef:
Ik neem in zulke gevallen op met "hallo?"


dit doe ik ook altijd ook met anoniem
bleek een keer 538 te zijn _O- _O-

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:24

muntdrop schreef:
Verkopers en call centers bellen vaak anoniem trouwens toch? Ik heb dit trouwens een keer gehad met een oud vrouwtje die het verkeerde nummer van haar neefje had ofzo, dus zoiets kan ook nog :)

Nou nee niet meer is mijn ervaring. Worden de laatste tijd gek gebeld door call centra die met een gewoon nummer bellen. Ideaal om ze gelijk aan te geven omdat ze ons zonder toestemming bellen.

TS wat is het telefoonnummer?

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Achterhalen door wie ik gebeld word

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:28

Ik neem onbekende nummers ook altijd gewoon op. Veel te bang dat het een vriend van mn vriend is dat er iets ergs is gebeurd bijvoorbeeld := Vind het ook heel vervelend om niet bereikbaar te zijn tijdens werk. Maar belangrijke mensen hebben ook het nummer van mijn werk mocht er iets zijn.

Ben ook in mn hele leven nog nooit gebeld door verkopers dus dat scheelt dan weer _O-

Ik zou dus gewoon opnemen. Overigens zeg ik bij onbekende nummers nooit mijn naam maar alleen 'hallo?'.

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:42

kiki1976 schreef:
muntdrop schreef:
Verkopers en call centers bellen vaak anoniem trouwens toch? Ik heb dit trouwens een keer gehad met een oud vrouwtje die het verkeerde nummer van haar neefje had ofzo, dus zoiets kan ook nog :)

Nou nee niet meer is mijn ervaring. Worden de laatste tijd gek gebeld door call centra die met een gewoon nummer bellen. Ideaal om ze gelijk aan te geven omdat ze ons zonder toestemming bellen.

TS wat is het telefoonnummer?


Hmmm wat vervelend! Gelukkig geen last van, de paar keer dat ik gebeld ben was altijd anoniem. Maar als je niet in het bel-me-niet register staat mogen ze je alsnog bellen toch? En zelfs al sta je erin, dan zijn er alsnog uitzonderingen waardoor ze je wel mogen bellen. Ik heb ooit een Greenpeace petitie ondertekend, en de volgende dag werd ik meteen gebeld of ik ook geld wou geven, blijkbaar mag dat dan. Nou dikke doei he, dat doe ik dus ook meteen nooi meer :+

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Achterhalen door wie ik gebeld word

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 22:44

Nou we staan idd in het bel me niet register, vullen niets in. Maar allemaal vage bedrijven voor energie, wijzen we ze erop dat we in het bel me niet register staan praten ze gewoon overheen. Daarna opgehangen, maar bellen daarna gewoon doodleuk weer. Recht van verzet word niet aangeboden.
Heel boos geworden en geeist dat we uit het systeem gehaald werden.
Wederom gebeld door ze...... zo boos geworden en die gene aan de lijn nog bijdehand ook. Moest maar niet boos op hem worden want hij kon er niets aan doen want hij belde alleen maar.
Whahahahh lichtelijk stoom uit mijn oren ondertussen.
Hem even duidelijk gemaakt dat hij degene is die belt namens een frauduleus bedrijf en ik zijn naam had genoteerd en dat ik er werk van ging maken.
En dit gebeurt dis meerdere keren door call centra uit oa 020 en 010

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Achterhalen door wie ik gebeld word

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 23:40

Oh ja, bel me niet register is ook bij kassa in de uitzending geweest. Je hebt er in feite niets aan aangezien ze er niks mee doen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 23:58

Wat bij ongewenste commerciële telefoontjes helpt is het tegenscript.

https://egbg.home.xs4all.nl/tegenscr.pdf

En dit is uiteraard en grapje.

Maar mijn ervaring is dat als je vraagt of ze informatie willen opsturen dat je er vrij snel vanaf bent.

Mijn man is ZZPer en staat bij de KvK ingeschreven....enik heb dezemethode al zeer vaak succesvol ingezet.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 07-12-18 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Achterhalen door wie ik gebeld word

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 00:04

Ik heb dit ook keer gehad werd weken lang elke dag 1x per dag gebeld nooit opgenomen tot ik keer zei met de secretaresse van tante trees. En ben nooit meer gebeld

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 00:59

BulletjeBeer schreef:
Sinds ik sta ingeschreven bij de KvK heb ik hier ook vaak last van. Meestal zijn het van die mensen die je een energiecontract oid willen aansmeren... ik neem het in ieder geval nooit op.


Ik word er helemaal gek van. Blokkeren kan niet en opnemen doe ik ook nooit. Het was eindelijk even gestopt en vandaag is het weer begonnen. 4 keer hetzelfde nummer.........