Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

), totaal geen spierkracht en geen concentratievermogen. Kun je je voorstellen dat je er 2 uur over doet om je aan te kleden??? Even een klein boodschapje halen bij de supermarkt (2 minuten lopen) en de rest van de dag daarvan uit moeten rusten??? Wel eens stomdronken een trap opgelopen? Zo ga je als ME patient elke dag de trap op en dat zonder 1 druppel alcohol... Je voeten leiden gewoon en eigen leven!
. Ik heb ook in lichte mate asthma (niet te vergelijken met de situatie van Laui) en moest van mijn toenmalige huisarts mijn katten maar de deur uit doen, rokende mensen vermijden, mijn huis elke dag stofzuigen en van top tot teen soppen en hooi en stuifmeel vermijden....

Dhr. Van der Veen heeft me er maandag wel iets van verteld maar navertellen is soms best moeilijk

gedragstherapie proberen ze de negatieve cirkel te doorbreken.
Citaat:Op 2001-09-20 10:20, schreef Mieke:
Klopt. Je ondergaat allerlei onderzoeken, er komt niets uit, nog meer onderzoeken, er komt weer niets uit. Resultaat: we kunnen niets vinden dus zal het wel ME zijn, of: mevrouw: het is vast psychisch, bent u niet depressief? (Dat was ik niet, ik werd het uiteindelijk wel door gebrek aan erkenning, dat is dus onderdeel van het probleem).
Nou lekker is dat, je voelt je dan nog beroerder dan voordat je naar de huisarts ging.
(eigenwijs) nogal instortte) het zo over is. Of naja, veel minder, mijn weerstand beter ed. Dat gevoel van onbegrepen (zelfs door andere 'patienten') zijn dat sloopt je, maar je moet je daar heel hard tegen verzetten. En ik heb ook zoiets dat ik me niet klein laat krijgen. Life's too short to feel miserable!