Zo geloof ik niet helemaal 100% in toeval. Een collega gehad die best wel 'spiriwiri' was, veel om gelachen, veel van geleerd. Zo maakte ik ook kennis met synchroniciteit.
Ik schreef wel vaker het toeval toe aan 'een teken', maar meer bij wijze van grap.
En ik ben er nog altijd niet uit of toeval nu bestaat of niet

Wat is synchroniciteit?

Simpel gezegd:
- Je denkt aan iemand, en zomaar uit het niets krijg je een berichtje van deze persoon of hij/zij belt je.
Mijn eigen ervaringen...
Zelf maak ik vaak mee dat ik van één persoon in het bijzonder af en toe een oliebol aan auto's voorbij zie komen met de initialen van die persoon in het kenteken. Kort daarna neemt diegene contact met mij op. Maar goed, ik let nu eenmaal op kentekens, dus misschien is het niets

Vele malen bijzonderder maakte ik afgelopen zomer mee...
In Maart kreeg ik te horen dat ik op de locatie (locatie A) waar ik destijds werkte niet meer verlengd werd. Binnen een paar weken kwam ik terecht op een andere locatie (locatie B), ander product (productiebedrijf, ik doe planning), waar ik het totaal niet naar mijn zin had. Kon mijn draai er niet vinden, had geen binding met het product. Collega's waren doodsbang dat ik weg zou gaan, aangezien ik al nummer 7 binnen 2,5 jaar tijd was. En ik was ook niet voornemens om weg te gaan. Totdat ik op een vrijdagmiddag een telefoontje kreeg van een andere locatie (locatie C), ze zochten mensen en hadden van mijn nummer gekregen bij van locatie A.
Ik heb gevraagd naar wat ze me te bieden hadden en ik hoorde eigenlijk niets meer. Voor mij was de kous wel af. Twee á drie weken daarna had ik een gesprek met mijn leidinggevende, ik heb eerlijk aangegeven dat ik me niet helemaal op mijn plek voelde qua product. Ze zag dit ook wel in, maar wilde me toch graag aanhouden. Ik kreeg wel de gelegenheid om te zoeken naar iets binnen het bedrijf wat beter bij me zou passen.
Toen ik daarna weer op mijn plek zat, wist ik eigenlijk al wel genoeg. Ik had mijn besluit al wel genomen en zou zo snel mogelijk ander werk zoeken. Prompt kreeg ik een telefoontje van mijn detacheerder. Ze waren gebeld door locatie C, of ik daar alsjeblieft op gesprek wilde komen. Gesprek gehad, ik zit daar nu 4 maanden en ik heb het er zó naar mijn zin. Ik ben er redelijk van overtuigd dat die hele situatie geen toeval is geweest.
Ik denk dat we hier heel erg veel leuke en blije verhalen kunnen lezen. En ben zeer benieuwd naar die van jullie!