Ik ben redelijk jong - 28 - (woon) alleen en heb een eigen huis...
Net als vele andere Bokkers rij ik natuurlijk ook nog paard, ook wedstrijden.
En om dit alles te bekostigen, werk ik ruim 40 uur per week.
Ik heb een heel erg leuke baan hoor, onwijs leuke collega's en het kost niet idioot veel energie als je zo leuk met elkaar om kan gaan. Maar toch...
Daarnaast ben ik druk aan het verbouwen, vorig jaar huis gekocht, nu bezig met een aanbouw die dus nog niet af is. En het daarop volgende project wordt de keuken. We doen heel erg veel zelf, dus vrijwel elke avond is mijn vader hier. Ik help hem graag en probeer zoveel mogelijk thuis te zijn.
Gelukkig werk ik dichtbij huis (6 km) en kan ik als hij er is zelf ook nog wel wat dingen in huis doen. (even stofzuigen, wc schoonmaken etc.)
Omdat het rijden lange tijd niet lekker ging, rij ik momenteel maar 3 keer per week en er zit weer vooruitgang in, plezier is weer terug. Die 3 keer per week hou ik nog even aan gezien we nog midden in de eerste verbouwing zitten. Dus die afspraak ligt er ook met paps, ik ben op dinsdag en donderdag aan het rijden, de overige avonden ben ik thuis.
Paard staat echter wel 20km verderop... Dus als ik om 18:00 (en dan heb ik echt heel snel even iets makkelijks gekookt) van huis ga, ben ik tegen 21:30 uur weer terug. Dan heb ik weinig zin meer in mijn huishouden eerlijk gezegd.
Wat er eigenlijk in resulteert dat ik op zaterdagmiddag om 16:00 uur nog moet beginnen en niet veel meer doe dan even stofzuigen, dweilen, indien nodig het zichtbare stof wegpoetsen en de wc's schoonmaken. En dat wil ik ook gewoon klaar hebben, zodat ik niet op zondag nog eens moet beginnen.
Bijkomend resultaat is dat ik weinig sociaal loop te doen.
Ik ga niet zo even een vrije avond naar een vriendin toe, dan vind ik dat ik thuis wat moet doen. Ik hou daarnaast ook van een leuk huis, en wissel graag af. Maar jeetje, wanneer dan?
Dus ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd hoe jullie dit allemaal doen! En hoeveel me-time jullie nodig hebben/normaal vinden...
Ik heb nu nog geen kinderen, dus ik vind dat ik er nu nog wel van moet profiteren
) hoor.
Ik heb er 4 aan huis dus zat te doen.
Op woensdag eet ik thuis niet mee, dan ga ik rond 16:00 naar stal (dienst) en ben ik rond 19:30 weer thuis. Meestal eet ik dan de restjes die mijn vader heeft laten liggen. Mijn vader werkt zelf meer dan 40u in de week + leider van het 1e bij de voetbalclub waar hij 3-4 keer per week heen gaat. Hier blijft dus ook vrij weinig tijd over voor huishoudelijke dingen.
Ik vind dat inderdaad ook echt enorm vies om te zien! Helaas hebben wij op dit moment niet het geld om de vaatwasser te fixen. 
Dus wat dat betreft het geld zeker waard.