Laarzen voor de extreem smalle kuit.

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

daantjuhhh

Laarzen voor de extreem smalle kuit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-18 09:01

Gisteren op black friday de hele stad door geweest.
Niks te vinden.
Alle laarzen zijn zo wijd dat ze flapperen om mijn benen.

Ik heb schoenmaat 39 of 40.
Maar mijn kuiten met spijkerbroek aan zijn 33 cm ( wat past bij maat 36/37)

Hebben jullie tips zonder dat het mij 200 € kost?

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 11:16

Enkellaarsjes? :D

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

asjemenou

Re: Laarzen voor de extreem smalle kuit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 11:21

Ik kocht laarzen die redelijk pasten, en liet ze dan bij de schoenmaker smaller maken.

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 11:25

Laarzen van Epplejeck, Lou of Lot. Een euro of 100 en met verschillende kuitmaten, ook small. Of joppers met chaps, ben je nog goedkoper uit. Of investeren in De Niro's, wel wat duurder maar je hebt er jaren plezier van!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 11:32

eventueel schreef:
Laarzen van Epplejeck, Lou of Lot. Een euro of 100 en met verschillende kuitmaten, ook small. Of joppers met chaps, ben je nog goedkoper uit. Of investeren in De Niro's, wel wat duurder maar je hebt er jaren plezier van!

Volgens mij bedoelt ze geen rijlaarzen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 11:34

Ik heb laarzen van Ara, niet heel goedkoop, maar hebben ook 'kuitmaten'. Ik ben ook tijden op zoek geweest, maar heb ze al wel een heel aantal jaar.

Dr. Robert Romano (ER): ...And if wishes were horses, we'd be knee-deep in crap.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 11:54

Ik heb nu een paar met bont gevoerde Panama jacks op de kop getikt waarbij in de reviews meermaals stond dat de kuit te smal viel. En dat gaat net goed bij mijn spillepootjes (maat 42, maar met kuiten passend bij maat 38).

Verder is het zoeken naar merken met kuitmaten. Ara heeft dat, clarks soms. En Italiaanse merken vallen smal, maar daar pas ik met maat 42 vaak weer niet in.

AnneJ1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 12:02

Ik heb een paar over-de-knie laarzen van Even&Odd, grijs suède met imitatiebontje aan de binnenkant <3 en die vallen echt top! Geen top kwaliteit hoor, blijft een beetje budget merk.
Maar gewone, leren laarzen heb ik opgegeven met mijn smalle kuiten..

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 12:08

Suzanne F. schreef:
eventueel schreef:

Volgens mij bedoelt ze geen rijlaarzen.

Oh, haha, gevalletje blinde vlek :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 12:15

Van haren heeft eens in De zoveel tijd een model ertussen zitten die echt smal valt! Heb zelf kuitomvang van 31 cm :') en ben daar zelfs vorig jaar geslaagd voor overknee laarzen en jaar ervoor ook voor leuke laarzen!

Lipicas te koop, weinig gebruikt
, extra smal, maat 37!

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 12:20

Ik heb net zulke kuiten als jij. Hopeloos. Ik heb nog niets passends gevonden en gebruik altijd beenwarmers om de boel op te vullen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-18 15:54

K bedoel inderdaad geen rijlaarzen.
Die laat ik vaak op maat maken.
Heb niet alleen dunne kuiten maar ook lange benen.

Even and odd hadden ze niks wat paste en met been warmere wil ik niet. Moet gewoon goed passen.
Bij van Haren hadden ze nu alleen maar wijde.

Bij de schoenmaker in laten nemen is inderdaad een idee.

De overige genoemde merken ga ik even verder uit zoeken.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 16:11

Edit: zie nu dat je geen rijlaarzen bedoeld.

''Dreams will get you nowhere, a good kick in the pants will take you a long way.''

-- Baltasar Gracian

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 16:17

Nou, haha, succes dan want ben al jaren op zoek maar nog niets passends kunnen vinden (maat 39 en 33cm kuitomvang). Ik ga in ieder geval volgen in de hoop dat je wat gaat vinden :D

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 19:16

asjemenou schreef:
Ik kocht laarzen die redelijk pasten, en liet ze dan bij de schoenmaker smaller maken.

Dit heb ik ook gedaan dit jaar. Ik had eerst kuitmaat xs en nu meer richting s. Maar ik kon sowieso bijna nergens bruine laarzen vinden, laat staan in kuitmaat s. Mijn vorige paar bruine laarzen had kuitmaat xs en kwam bij de Manfield vandaan, maar die waren na 6 jaar echt op. En ik kon nu geen ander paar vinden daar. Dus ik heb bij Van Dalen een mooi paar bruine laarzen gekocht en ze smaller laten maken. Was op aanraden van een winkelmedewerker van Van Dalen. Ze hadden een andere klant die het ook deed en konden mij ook haar schoenmaker vertellen. Mijn laarzen zijn nu net iets te krap bij de binnenvoering, maar ik kan ze wel aan en ze sluiten goed aan. Bij mijn enkels blijft het wel te ruim, maar ik vind het beter dan helemaal niet aansluitend.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 07:50

Hier ook smalletjes.
Ik kom heel soms weg met een maat 39 op de kinderafdeling. (Bij Schuurman en Ziengs bijv.)
Die hebben smallere kuiten dan de volwassenen.
Maar voor de rest: hopeloos :=

Jasper 121017

❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

Sleipnir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 08:04

Duoboots! Prijzig en volgens mij slechts online te bestellen, maar kwaliteit is super en kuitmaten voor elke schoenmaat gaan vanaf 30 cm. Ze hebben nu ook sale, zie ik.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie