Ideeën fotocadeaus gezocht!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anoniem

Ideeën fotocadeaus gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 16:02

Dag lieve bokkers,

Toen mijn vriend 15 was heeft hij zijn (toen 41 jaar oude) vader verloren ten gevolge van een hersentumor, wat heel veel impact op de rest van zijn leven heeft gehad. Nu, bijna 30 jaar later, heeft hij het een plek kunnen geven maar laatst is er een hele oude foto terug gevonden van mijn vriend als baby in de armen van zijn vader. Dit was ergens eind jaren zestig, je kunt je de staat en de kwaliteit van de foto dus voorstellen. En uiteraard maakte dit weer een hoop dingen los.

Nu wil ik mijn vriend heel graag een mooi cadeau met kerst geven waarin (een kopie van) de foto is verwerkt. En het internet staat natuurlijk bomvol fotocadeaus, maar wat er op de standaard (foto)cadeausites te vinden is is het hem toch net niet helemaal voor mij.

Dusssss vroeg ik mij af of er nog bokkers met geniale ideeën zijn! Mijn vriend is een enorme boekenworm, houd heel veel van dieren (maar geen huisdieren helaas ivm huurhuis, dus huisdiergerelateerd valt ook af), heeft een hekel aan alles wat met 'standaard mannelijk' te maken heeft (barbecue schorten, bierpakketten, voetbal etc etc). Daarnaast is alles voor aan de muur niet handig omdat we extreem klein wonen en dus vrijwel geen muurruimte meer over hebben naast alle kasten.

En als complicerende factor is er dus de slechte (oude) kwaliteit van de foto die maakt dat het niet op elk product mooi uitkomt.

Dus lang verhaal heel kort: wat kun je allemaal met een oude foto, in de zin van cadeau geven? Thanks als je alles hebt gelezen, ik ben heel benieuwd naar jullie reacties :D

Pluttersput

Re: Ideeën fotocadeaus gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 16:15

Ik heb voor mijn man een rvs medaillon gekocht, aan een leren kerring, en daar een oude foto van zijn overleden vader in geplakt.
Door het kleine formaat maakte het niet uit dat het een kwalitatief mindere foto was. Misschien is dat een idee?

15-03-2016 ^&+

Nabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 16:18

Iemand die een beetje handig is met Photoshop kan een foto herstellen hoor. Dat is echt de moeite waard om eens naar te kijken.

De cursus: "omgaan met teleurstelling" is afgelast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 17:14

Pluttersput schreef:
Ik heb voor mijn man een rvs medaillon gekocht, aan een leren kerring, en daar een oude foto van zijn overleden vader in geplakt.
Door het kleine formaat maakte het niet uit dat het een kwalitatief mindere foto was. Misschien is dat een idee?

Wat een gaaf idee, weet je nog waar je die gekocht hebt? Ik kan online alleen maar zilveren vinden...

Nabster schreef:
Iemand die een beetje handig is met Photoshop kan een foto herstellen hoor. Dat is echt de moeite waard om eens naar te kijken.

Thanks voor de tip, ik ga eens even aan wat touwtjes trekken!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 18:09

http://www.jewelsittard.nl/

Ik heb hem hier gekocht. Ik kan wel strakjes even nakijken van welk merk hij is, dat durf ik je zo niet te zeggen...

15-03-2016 ^&+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 18:17

Pluttersput schreef:
http://www.jewelsittard.nl/

Ik heb hem hier gekocht. Ik kan wel strakjes even nakijken van welk merk hij is, dat durf ik je zo niet te zeggen...

Haha net even voorzichtig via een omweggetje gepeild en meneer ziet een nieuwe ketting of een zakhorloge oid dus helemaaaal niet zitten back to square one, maar wel heel erg bedankt voor je reactie!! Zie nu dat je ook leren armbanden met metalen sluitingen kan laten graveren, misschien is dat iets... Hmmm... Iemand daar misschien ervaring mee?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 12:00

Ik heb een ( mannen) portemonnee laten versieren met een trouwfoto van mijn broers huwelijk voor mijn broer.

Was echt heel mooi geworden.

Www.fotograveringen.nl

Spoiler:
nieuwsgierig aagje ;)
[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie