woning te vinden op Woningnet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 15:48

Cinderella schreef:
Shadow0 schreef:
Het gaat niet om dat ene individu. Het gaat erom dat wij nu een situatie hebben waarin we ontzettend veel geld kwijt zijn om uberhaupt ergens te kunnen wonen (veel meer ook dan in andere landen) terwijl we de problemen niet oplossen. En dus steekt een deel van Nederland zich in gigantische schulden, en staan anderen 29 (!!) jaar op een wachtlijst voor ze in aanmerking komen voor een betaalbare huurwoning. Het maakt dat mensen thuisloos raken, in stacaravans wonen, van familie naar vrienden trekken, en het aantal daklozen neemt toe. Jonge mensen kunnen niet weg bij hun ouders. En de ongelijkheid neemt dus toe: mensen met rijke familie of vrienden kunnen wel ergens heen (en kunnen zo bv ook een studie volgen of een baan aannemen op een andere plek, want er valt wel wat te regelen) en anderen kunnen dat niet, niet omdat ze zelf wel of niet hard genoeg werken maar omdat ze geen rijke mensen kennen.

IK vind dat geen wenselijke situatie. Dat verander je niet door in je eentje geen huis te kopen, en het gaat me er ook niet om dat mensen die het wel kunnen het fout doen, maar ik vind wel dat we er gezamelijk aandacht aan moeten besteden. En ik vind dat iedereen de mogelijkheid moet hebben om betaalbare woonruimte te vinden en op zeker moment te verhuizen. (Plus, een deel van de woningen wordt aan buitenlandse investeerders verkocht. Dat geld gaat dus onze maatschappij uit. Niemand hier heeft er wat aan, wij worden er allemaal wat armer door. Waarom zou je dat willen?)


En wat is dan jouw oplossing voor deze problemen ? :)

Communisme :=

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 16:29

Wat betreft huur vrije sector, maximaal een percentage van de WOZ waarde en niet naar de hoogste bieder.
Een (sociaal) huurder die na 3 vette jaren en daardoor een hoge huur aan zijn broek krijgt diezelfde huur weer verlagen als hij/zij tot Bijstandsnivo terugvallen.
Alle lege kantoren ombouwen tot woonruimte, er wordt nl ongelofelijk mee gespeculeerd.
Sowieso dit soort gespeculeer niet rendabel maken.
Woningruil meer toestaan ook al zit er in de huur een verschil in hoogte, gelijkvloers tegen eensgezins of andersom. En niet doen wat nu gebeurt bij een nieuwe huurder er vrolijk 120 euro per maand bovenop.
Gevaarlijk onderwerp maar statushouders geen voorrang tov iemand die al jaren op de wachtlijst staat

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 16:31

Hier geen idee maar je zou misschien je eens in kunnen schrijven bij Mooiland, inschrijving gratis en door hele land.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: woning te vinden op Woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 18:07

Of de leegstaande zorgcentra open stellen. Statushouders willen ze al geen voorrang geven op woningen. Maar dat moet ik eerst zien

xelodi

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-06-18
Woonplaats: Gelderland

Re: woning te vinden op Woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-18 17:05

En heeft iemand hier ervaring met antikraak?

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 17:28

Morganlefay schreef:
Een (sociaal) huurder die na 3 vette jaren en daardoor een hoge huur aan zijn broek krijgt diezelfde huur weer verlagen als hij/zij tot Bijstandsnivo terugvallen.


Iemand die ineens op bijstandsniveau komtn komt dan in aanmerking voor huurtoeslag....

Ik krijg nu geen huurtoeslag ivm teveel verdienen. Als ik om 1 of andere reden 1000 euro per jaar minder ga verdienen dan kan ik ineens zo'n 150 euro per maand huurtoeslag krijgen. Op bijstandsniveau nog meer...

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 18:12

Tieme schreef:
Morganlefay schreef:
Een (sociaal) huurder die na 3 vette jaren en daardoor een hoge huur aan zijn broek krijgt diezelfde huur weer verlagen als hij/zij tot Bijstandsnivo terugvallen.


Iemand die ineens op bijstandsniveau komtn komt dan in aanmerking voor huurtoeslag....

Ik krijg nu geen huurtoeslag ivm teveel verdienen. Als ik om 1 of andere reden 1000 euro per jaar minder ga verdienen dan kan ik ineens zo'n 150 euro per maand huurtoeslag krijgen. Op bijstandsniveau nog meer...

Sociaal staat tussen haakjes, want bij vrije vestiging is het einde oefening.
Scheefhuurderstoeslag gaat er echt niet af. Want naar boven is geen enkel probleem maar naar beneden hebben ze nog nooit van gehoord. Scheefhuurderstoeslag gaat gewoon mee bij een nieuwe huurder.
Huurtoeslag wordt over een jaar berekend en niet per maand, dus als jij in de Bijstand in duvelt en de Belastingdienst gaat je inkomen herberekenen dan heb toch echt vette pech hoor.