Samenwonen, wanneer?

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoraida_04

Berichten: 311
Geregistreerd: 01-09-08
Woonplaats: Spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 19:29

Wij zijn nu net een jaar samen en van het weekend gaan mijn spullen over naar hem toe :)
Sommige in mijn omgeving vinden het te vroeg maar het voelt voor beide goed.

Amethyst_

Berichten: 3116
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-18 19:30

Zoraida_04 schreef:
Wij zijn nu net een jaar samen en van het weekend gaan mijn spullen over naar hem toe :)
Sommige in mijn omgeving vinden het te vroeg maar het voelt voor beide goed.


Spannend, maar hartstikke leuk, gefeliciteerd!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3059
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Samenwonen, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 19:37

Wij zijn na 3 jaar samen gaan wonen. We wilde het wel al langer maar ik ben nogal een zeurpiet wat betreft locatie. Eigenlijk wilde we bij 2 jaar samen al bij elkaar intrekken. En der was ook een optie om bij mij in te trekken maar dat zat vriendinlief met werk wat te ver was. En ik vertikte het om naar de stad te verhuizen. Dus beide geduldig gewacht en ons ideale plekje in augustus gevonden.

Nouja vriendin woont er al sinds februari maar toen op een studentenkamer. En toen beheer langs kwam of wij beide interesse hadden in een 2 persoonsstudio heb ik me dezelfde dag ingeschreven.

We wonen nu ongeveer 5 minuten van mijn vriendin der werk vandaan. In een bebost gebied en toch 10 minuten van den Bosch centrum vandaan. Dus ideaal. Ookligt de A2 op een paar minuten van ons vandaan waardoor ik zo door kan knallen naar Eindhoven. Dus al met al ideaal.

Zoraida_04

Berichten: 311
Geregistreerd: 01-09-08
Woonplaats: Spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 19:40

Amethyst_ schreef:
Zoraida_04 schreef:
Wij zijn nu net een jaar samen en van het weekend gaan mijn spullen over naar hem toe :)
Sommige in mijn omgeving vinden het te vroeg maar het voelt voor beide goed.


Spannend, maar hartstikke leuk, gefeliciteerd!


Bedankt! :D Inderdaad spannend maar erg leuk!

Amethyst_

Berichten: 3116
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-18 19:41

speedfiets_2 schreef:
Wij zijn na 3 jaar samen gaan wonen. We wilde het wel al langer maar ik ben nogal een zeurpiet wat betreft locatie. Eigenlijk wilde we bij 2 jaar samen al bij elkaar intrekken. En der was ook een optie om bij mij in te trekken maar dat zat vriendinlief met werk wat te ver was. En ik vertikte het om naar de stad te verhuizen. Dus beide geduldig gewacht en ons ideale plekje in augustus gevonden.

Nouja vriendin woont er al sinds februari maar toen op een studentenkamer. En toen beheer langs kwam of wij beide interesse hadden in een 2 persoonsstudio heb ik me dezelfde dag ingeschreven.

We wonen nu ongeveer 5 minuten van mijn vriendin der werk vandaan. In een bebost gebied en toch 10 minuten van den Bosch centrum vandaan. Dus ideaal. Ookligt de A2 op een paar minuten van ons vandaan waardoor ik zo door kan knallen naar Eindhoven. Dus al met al ideaal.


Ja locatie is dan wel iets waar we het over moeten hebben.. Hij heeft een vaste baan redelijk dicht bij waar hij woont. Familie en hele hechte vriendengroep allemaal in hetzelfde dorp. Ik heb hier wel vrienden, maar we zien elkaar niet super regelmatig, en werk voor een bedrijf op uitzendbasis. Daardoor is voor mij de drempel erg laag om zijn kant op te gaan. Enige is dat ik nu in de stad woon (Zwolle) en alles met de fiets kan doen. Heb wel een rijbewijs maar HAAT autorijden. Hij woont in een klein dorp, dus dan moet ik er toch echt aan gaan geloven... ;-)

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 19:43

Wij zijn iets meer als een jaar samen en krijgen 1 dec de sleutel van ons eerste eigen huis.
Vanaf dat we twee weken wat hadden zijn we elke dag/nacht samen geweest, afgewisseld bij mij en bij hem thuis. Eerst woonde ik nog bij mijn ouders en hij bij de zijne. (Allebei tijdelijk vanwege een verbroken vorige relatie)
Toen het in maart van dit jaar helemaal verkeerd liep tussen mij en mijn ouders, heeft hij me met de auto opgehaald en gezegd: vanaf nu woon je bij mij en we gaan zelf een huis zoeken :)
Bij zijn ouders heeft hij een eigen appartement dat aan het huis vast zit. We hebben vanaf dag 1 nooit problemen gehad.
Scheelt wel dat we allebei al samen hadden gewoond (je weet een beetje wat dat inhoudt dan) en bovendien hebben we overal dezelfde smaak en ideeën over.
We kunnen dan ook niet wachten tot we de sleutel hebben :D

Als je vriend er nog niet aan toe is, heb je natuurlijk alle reden om nog even te wachten. Maar ik begrijp dat dat best moeilijk is wanneer je gewoon heel graag bij iemand wil zijn.

rink

Berichten: 1848
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 19:44

Ik kende mijn vriend van vroeger, en na 12 jaar kwamen we elkaar weer tegen.
hadden een date, en de dag erna weer. het weekend erna vroeg hij of ik bij hem kwam wonen :+
nu al bijna een jaar heel gezellig en gelukkig <3

dus vooral; volg je gevoel :j

Paloedie

Berichten: 1000
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 19:44

Wij waren bijna 9 maanden samen toen ik een grapje maakte over samenwonen en mijn vriend bijna achterover van de trap viel van schrik. Daar was hij nog lang niet aan toe, dat was iets voor later.

Een week later vertel ik hem aan de telefoon dat ik graag van mijn studentenkamer naar een appartementje wil ivm afstuderen en werk (samen 64u in de week) en begint hij over samenwonen. Hij wilde huren, ik wilde kopen en dat is precies wat we twee weken later hebben gedaan: ik heb een huis gekocht en hij 'huurt' bij mij. Twee maanden laten zijn we in het huis getrokken. Nu zijn we een jaar verder en het bevalt heel goed!

Caira
Berichten: 26178
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 19:45

Na een week :o en na 2 maanden had ik mijn eigen huis opgezegd...

Amethyst_

Berichten: 3116
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-18 19:47

Paloedie schreef:
Wij waren bijna 9 maanden samen toen ik een grapje maakte over samenwonen en mijn vriend bijna achterover van de trap viel van schrik. Daar was hij nog lang niet aan toe, dat was iets voor later.

Een week later vertel ik hem aan de telefoon dat ik graag van mijn studentenkamer naar een appartementje wil ivm afstuderen en werk (samen 64u in de week) en begint hij over samenwonen. Hij wilde huren, ik wilde kopen en dat is precies wat we twee weken later hebben gedaan: ik heb een huis gekocht en hij 'huurt' bij mij. Twee maanden laten zijn we in het huis getrokken. Nu zijn we een jaar verder en het bevalt heel goed!


Geweldig. Laatst hadden vrienden een huis gekocht. Ik vroeg welke, en reageerde vervolgens mega enthousiast, want ik had dat huis op funda gezien en was er echt weg van. Zegt vriendlief half wantrouwend; ehm, waarom kijk jij naar huizen hier in de buurt..?? :+

Kever
Berichten: 1509
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 19:48

Wij woonden beide nog thuis en wilden graag uit huis. Ik had in eerste instantie het idee om op kamers te gaan, dat wilde hij absoluut niet, maar ik vind kamers ontzettend veel geld voor weinig hier in de randstad. Ik was nog meer toe aan een eigen plekje dan hij en zei toen dat ik ging proberen in sociale huur iets te vinden. Daarop zei hij: ja maar dan komt het er op neer dat ik 6 dagen per week bij ‘jou’ ben, laten we dan gewoon samen wat zoeken!
Toen een beetje gaan rondkijken en na iets minder dan een jaar een tof plekje gevonden! Daar wonen we nu ruim een jaar. Wij zijn 5,5 jaar samen nu. :D

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 19:50

Wij wonen na twee jaar nog niet samen :Y) ondanks dat we elkaar alleen in het weekend kunnen zien wegens NL/Be. Maar ik heb twee kinderen waarvan één zorgintensief en vanwege dat komt dat samenwonen ooit wel.
Mijn mening is dat als er al kinderen in het spel zijn je zeker niet te hard van stapel moet lopen. Maar merk overal dat ik daar vrij alleen in ben in die mening := 8-)

Shenavallie
Berichten: 12201
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 19:51

Mijn man kwam met twee weken al bij mij inwonen en is nooit meer weggegaan (nu bijna 21 jaar verder). Het voelt voor ons nog steeds alsof we nog maar een paar jaar verkering hebben.

Kana

Berichten: 9099
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 19:57

Mijn vriend is na de eerste date eigenlijk nooit meer weggegaan. :+ Nu een jaar verder en enorm gelukkig samen met de kat in nu dan ons appartementje.

Autumnn

Berichten: 8320
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 19:59

Drie dagen voor ik hem leerde kennen had hij net voor zijn nieuwbouwwoning getekend. Met een maand relatie waren we al aan het kijken voor een keuken, badkamertegels, welk toilet wil je :+ ? Ehm......
Toen het huis klaar was na 1,5 jaar heeft hij er denk ik een halfjaar zonder mij gewoond (maar ik was er ongeveer vijf dagen in de week :D ) en daarna kwam ik er bij

Anoniem

Re: Samenwonen, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 20:33

Wij zijn sinds december 2013 samen. Na een paar maanden wisten we wel dat we wilden gaan samenwonen. We waren elk mogelijke moment bij elkaar. Maar met 160 kilometer afstand, kinderen, studie en werk was het niet zo simpel.

In de zomer zijn we gaan proefsamenwonen. Eerst was zij twee weken bij mij, ik toen zes weken bij haar en daarna zij weer twee weken bij mij. Na 10 weken was het janken janken janken.

Toen dus de stap gezet om te gaan samenwonen. In ons geval betekende dat een rechtszaak omdat mijn ex geen toestemming wilde geven voor verhuizing met de kinderen. Als je twijfelt of je echt wel wil samenwonen dan is zo'n helse strijd een goede graadmeter :=

Uiteindelijk zijn we in mei het jaar erop gaan samenwonen. 1,5 jaar nadat we wat kregen dus.

En we hebben er geen seconde spijt van gehad :+:

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 20:40

Na een jaar relatie zijn we gaan samenwonen. Weet eigenlijk niet meer hoe we erover begonnen.
We woonden wel ver uit elkaar en hij nog bij zijn ouders. Vanaf het moment dat hij een fulltime baan had gevonden zijn we op zoek gegaan naar een huisje

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: Samenwonen, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 20:44

Wij zijn gaan samenwonen voordat we een relatie hadden :D
We gaan al jaren terug, altijd een hechte vriendschap gehad, welke achteraf gezien was wel erg ehmm.. Gezellig was voor een vriendschap :D

Ik had mijn huur in een impulsieve bui opgezegd, had een plekje nodig dus ben bij hem ingetrokken. Twee weken later hadden we een relatie :') nu twee jaar verder en nog steeds, beste impulsieve actie die ik ooit heb gehad

Snorlex

Berichten: 2537
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 20:48

Even een tegenhanger :+

Ik ben 27, vriend 30, 5 jaar samen maar we wonen nog steeds niet samen :')

laura1987

Berichten: 7227
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 20:52

Na ongeveer 3 maanden trok ik bij hem in, aangezien ik toch meer bij hem dan thuis was ( thuis was nog bij mijn ma).
Na zo’n 4 jaar kochten we samen een huis.
Nu na bijna 8 jaar zijn we nog steeds samen en hebben ons eerste kindje op komst.

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 20:57

PureSG schreef:
Wij zijn gaan samenwonen voordat we een relatie hadden :D
We gaan al jaren terug, altijd een hechte vriendschap gehad, welke achteraf gezien was wel erg ehmm.. Gezellig was voor een vriendschap :D

Ik had mijn huur in een impulsieve bui opgezegd, had een plekje nodig dus ben bij hem ingetrokken. Twee weken later hadden we een relatie :') nu twee jaar verder en nog steeds, beste impulsieve actie die ik ooit heb gehad

Dit is bijzonder! Mooi dat jullie eerst zo’n hechte vriendschap hadden!

Voor mij ging het vrij geleidelijk. Mijn vriend en ik waren al ongeveer 5 dagen in de week bij elkaar. Hij ging op zichzelf wonen en daar bleef ik steeds een beetje langer. Ik nam steeds meer spullen van bij mijn ouders mee :p
En ik had steeds minder bij mijn ouders in de buurt, paard niet meer, school niet meer. Dus minder redenen om daar veel te zijn. Wij waren 3 jaar samen toen ik vaker dan 6x in de week bij hem was, dus eigenlijk samenwoonde. Ik betaalde toen ook al huur mee. En nu in het huidige appartement wonen we een jaar, hier sta ik ook echt ingeschreven.

san4nie
Berichten: 3637
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 20:58

Wij waren bijna 3 jaar samen. En ik wou wel graag uit huis, dus had me ingeschreven bij de woningbouw. Hij hoefde nog niet perse, maar toen het klaar was hebben we het er helemaal niet meer over gehad. Beide de spullen gepakt en toen woonden we samen.
Dik jaar later een huis gekocht en daar wonen we nu.

Ygritte

Berichten: 726
Geregistreerd: 11-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 21:04

Wij waren 4 jaar samen toen we samen gingen wonen (leeftijden: 22 en 25), o.a. doordat we daarvoor allebei op kamers/in studio's woonden, in deze ruimtes niet samen konden of mochten wonen, en dus ons ideale huis moeten vinden dat aan al onze eisen voldeed (qua locatie, prijs, en aantal kamers). We waren bijna een jaar op zoek voordat we dat huis hadden gevonden.

Mijn vriend wilde na een paar maanden al wel samenwonen, maar ik hield de boot af omdat ik me er toch niet "klaar" voor voelde en bang was dat we veel ruzie of spanning zouden hebben, omdat we allebei nogal een sterke mening hebben :'). Ook wilde ik eerst graag een eigen "plek" hebben en houden. Uiteindelijk vielen "problemen" best mee, na ongeveer een halfjaar samenwonen waren we helemaal in een harmonieus patroon gevallen :j

We waren voordat we samen gingen wonen al wel (bijna) elke dag en avond samen, omstebeurten in zijn huis of het mijne (we woonden op loopafstand van elkaar).

Palmera

Berichten: 9559
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Samenwonen, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 21:15

Ik ga pas samenwonen als een man mij een huis laat zien wat de moeite waard is om mijn geweldig fijne huisje op te geven.
Succes. :+

BigOne
Berichten: 39622
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 21:20

Amethyst_ schreef:
Ik hoop dat de titel zichzelf wel een beetje verklaart.

Wat was het moment in je relatie dat jullie gingen samenwonen? Was dat iets dat 'gewoon' gebeurde, heeft 1 van de 2 het echt geopperd? Hoe lang waren jullie samen?

Het is een vraag die mij de laatste tijd nogal bezig houdt, vandaar dat ik bokt even inschakel :')

Even heel kort; zijn sinds maart samen, kennen elkaar met kerst 1 jaar. Wonen eind bij elkaar vandaan, zien elkaar daardoor alleen weekenden. Na maand of 5 kwam het gesprek er eens op en kwamen we erachter dat ik er wel voor open stond maar hij nog niet. Ik heb totaal geen haast om te gaan hokken omdat ik wil dat hij er óok klaar voor is. En zolang dat niet zo is gaat het prima zo. Maar potverdorie ik heb geen babyfever maar samenwoonfever :')

Dan ben je dus eigenlijk ong 25 weekenden samen geweest oftewel 25 nachten. Dat is voor sommigen genoeg maar voor anderen veel te kort.