Samenwonen, wanneer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:15

Ohjee :=
Wij zijn juist zo’n stel die alles samen doet :o
We staan samen op, eten samen, gaan samen naar bed. Gewoon omdat dat ons ritme is.
Ook gaan we graag samen naar de winkel/stad/drankje doen/shoppen/vrienden/familie.
Niet omdat we elkaar niet vrijlaten, in tegendeel.
Ik ga wel eens een dag weg met een vriendin, of hij is eens een dag weg. Maar eigenlijk is dat maar vrij weinig, omdat we het gewoon leuker vinden samen. Veel gezamenlijke vrienden en interesses, dus waarom moet dat per se apart als het samen leuker is. :D (dit geldt voor ons, is niet in het algemeen bedoeld )
Nou moet ik ook zeggen dat ik dit in voorgaande relaties niet had, en hij ook niet.
Maar hoe afgezaagd het ook klinkt, we zijn gewoon echt soulmates en het liefste bij elkaar.
Geen ruzie over de dop van de tandpasta of de wc bril, en zat worden we elkaar ook niet.

Ieder stel is anders, denk ik dan maar.
Zolang je er zelf gelukkig mee bent, of je nou veel samen bent of juist alles apart doet, en of je nou meteen samenwoont of na tien jaar ‘nóg’ niet...
Als het voor jou/jullie werkt, is het toch prima :)

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 10:20

jaime_andrea schreef:
Snorlex schreef:
Even een tegenhanger :+

Ik ben 27, vriend 30, 5 jaar samen maar we wonen nog steeds niet samen :')


Hier nog 1.. 9 jaar samen en niet samenwonend. En het bevalt mij / ons prima,maar ben de vraag keer op keer wel zat wanneer we nou eens gaan samenwonen en waarom je niet samenwoont. Alsof het een geschreven regel is dat je na een bepaalde tijd moet gaan samenwonen.. pfff vermoeiend hoor.


Dat snap ik wel, dat je dat zat raakt. Een oud-collega van me heeft een zoontje met haar vriend, maar hij woont nog in rotterdam en zij in zwolle. Ze hebben samengewoond maar dat knetterde te veel, en juist apart wonend gaan ze heel goed samen. Dan is dat toch een perfecte oplossing als iedereen daardoor gelukkig is?

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 10:32

Tivoli schreef:
Ohjee :=
Wij zijn juist zo’n stel die alles samen doet :o
We staan samen op, eten samen, gaan samen naar bed. Gewoon omdat dat ons ritme is.
Ook gaan we graag samen naar de winkel/stad/drankje doen/shoppen/vrienden/familie.
Niet omdat we elkaar niet vrijlaten, in tegendeel.
Ik ga wel eens een dag weg met een vriendin, of hij is eens een dag weg. Maar eigenlijk is dat maar vrij weinig, omdat we het gewoon leuker vinden samen. Veel gezamenlijke vrienden en interesses, dus waarom moet dat per se apart als het samen leuker is. :D (dit geldt voor ons, is niet in het algemeen bedoeld )
Nou moet ik ook zeggen dat ik dit in voorgaande relaties niet had, en hij ook niet.
Maar hoe afgezaagd het ook klinkt, we zijn gewoon echt soulmates en het liefste bij elkaar.
Geen ruzie over de dop van de tandpasta of de wc bril, en zat worden we elkaar ook niet.

Ieder stel is anders, denk ik dan maar.
Zolang je er zelf gelukkig mee bent, of je nou veel samen bent of juist alles apart doet, en of je nou meteen samenwoont of na tien jaar ‘nóg’ niet...
Als het voor jou/jullie werkt, is het toch prima :)


Wij zijn op dit moment wel zo'n stel dat alles samen doet, maar dat is dus een beetje omdat we elkaar alleen de weekenden zien. Als hij even snel naar de supermarkt gaat ofzo blijf ik wel bij hem thuis, maar verder gaan we altijd samen weg. Ik zou dus inderdaad heel graag los van mekaar dingen gaan doen maar mekaar dan eind van de dag thuis weer zien bv.

Lillith24
Berichten: 467
Geregistreerd: 13-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:13

Mijn vriend woonde net 2 maanden op zichzelf, toen we elkaar 2 jaar en 3 maanden geleden ontmoetten. Ik grap wel eens dat ik eigenlijk al vanaf de eerste date hier woonde, maar na twee weken waren we echt onafscheidelijk. Het officiële samenwonen duurde iets langer, maar we hebben inmiddels een huis gekocht waar we begin volgend jaar in kunnen en dan wordt het echt officieel-officieel *\o/* (als in allebei daar inschrijven, ik krijg dan geen zorgtoeslag meer etc) <3

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:28

Wij doen zeker los van elkaar dingen, maar eten eigenlijk wel altijd samen, gewoon omdat dat praktischer is. Waarom zou je apart gaan koken? :=
Samen slapen vaak ook wel, al was het maar omdat we beiden nogal eens de neiging hebben om tijdens het gamen de tijd te vergeten en dan is het ineens 1-2u 's nachts :+
Opstaan hetzelfde, als de een niets te doen heeft die dag of thuis werkt staat ie meestal toch op met de ander om te voorkomen dat je de hele ochtend in bed hangt en niks meer klaar krijgt die dag.

Verder juist veel aparte dingen, zijn interesses en manier van ontspannen is meestal nu eenmaal anders. Dus hè. Samen je eigen ding doen is ook gezellig :j

Gotovic
Berichten: 54
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:30

Ik ben ook vrij snel gaan samenwonen.. Ik ben officieel ingeschreven 4 maanden nadat we iets kregen, maar woonde er eigenlijk al eerder. Mijn vriend woonde in een andere provincie en werkte in mijn woonplaats. Hij had een eigen huis en ik zat in een lastige thuissituatie waarbij ik eigenlijk nog thuis woonde, maar vooral bij mijn oma. Als gevolg daarvan zat ik 5 dagen in de week bij mijn vriend, waardoor ik eigenlijk nooit meer tijd had voor mijn paard. Ik zou ook gaan studeren in een stad vlakbij zijn woonplaats, dus het idee om uit huis te gaan was er al wel. Hij opperde toen eigenlijk om al dan niet tijdelijk bij hem te gaan wonen, zodat ik thuis weg was en de tijd had om alles te regelen. Ik heb toen mijn paard verhuisd en ben daar nooit meer weggegaan. Wonen nu 4 jaar samen.

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: Samenwonen, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:37

Hier met kleine drie weken een sleutel van zijn huis. Simpelweg omdat dit praktisch was. Zo kon ik nog blijven liggen als hij ging werken.

Met zo'n 5 maanden samenwonen. Onderwerp van zeulen met spullen kwam wel steeds terug. En dat eeuwige 'bij jou of bij mij' vond ik gewoon irritant. Voordat ik twee weken met vriendinnen op vakantie ging, stelde ik hem voor om daarna mijn koffer maar bij hem uit te pakken. Haha dit was helemaal goed. Dus na 5 maand was ik met hond en spullen bij hem ingetrokken.

Nu jaar in de relatie en hebben we huisje gekocht!

iirrssjjee

Berichten: 5950
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 19:58

Wij gingen samenwonen toen we 1,5 jaar samen waren. Hij wilde graag het huis uit, en ging een appartement huren. Ik ben maar meteen meegegaan (want ik weet niet hoe een wasmachine werkt was zijn "reden") :+.
Na 1,5 samenwonen ons eerste huisje gekocht waar we inmiddels bijna 2 jaar met veel plezier wonen.

We waren toen trouwens 21 en 24.

Sherivey
Berichten: 8736
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Samenwonen, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 20:23

Wij zijn nu 2 jaar samen. Na 3 maanden samen is mijn vriend bij mij in mijn studiootje gaan wonen. Maar dat hokje waren we na een klein jaar zat, dus huren we nu een best ruime eengezinswoning met onze twee honden :)

Nu moet ik ook wel zeggen dat wij zo'n stel zijn dat echt heel veel samendoet. Sowieso zijn we allebei nogal sportief en helpt hij mij heel vaak met mijn paardje omdat ik niet goed op buitenrit durf.

Gaat prima zo. En er zijn ook wel dagen dat we iets zonder elkaar doen hoor :') maar we hebben het gewoon leuk als we samen zijn

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 14:05

Tivoli schreef:
Ohjee :=
Wij zijn juist zo’n stel die alles samen doet :o
We staan samen op, eten samen, gaan samen naar bed. Gewoon omdat dat ons ritme is.
Ook gaan we graag samen naar de winkel/stad/drankje doen/shoppen/vrienden/familie.
Niet omdat we elkaar niet vrijlaten, in tegendeel.
Ik ga wel eens een dag weg met een vriendin, of hij is eens een dag weg. Maar eigenlijk is dat maar vrij weinig, omdat we het gewoon leuker vinden samen. Veel gezamenlijke vrienden en interesses, dus waarom moet dat per se apart als het samen leuker is. :D (dit geldt voor ons, is niet in het algemeen bedoeld )
Nou moet ik ook zeggen dat ik dit in voorgaande relaties niet had, en hij ook niet.
Maar hoe afgezaagd het ook klinkt, we zijn gewoon echt soulmates en het liefste bij elkaar.
Geen ruzie over de dop van de tandpasta of de wc bril, en zat worden we elkaar ook niet.

Ieder stel is anders, denk ik dan maar.
Zolang je er zelf gelukkig mee bent, of je nou veel samen bent of juist alles apart doet, en of je nou meteen samenwoont of na tien jaar ‘nóg’ niet...
Als het voor jou/jullie werkt, is het toch prima :)

Ja helemaal mee eens! Ik doe ook thuis bijna alles samen met mijn vriend. We zijn elkaar ook helemaal niet tot last en hebben ook niet de behoefte aan meer ‘ruimte’. We hebben eigen werk en vrienden, maar spreken ook samen met vrienden af. We zijn geen klef stel, maar zijn gewoon graag bij elkaar.
Edit: ruzie over de wc bril hebben we ook nooit, want hij zit *\o/*

iirrssjjee

Berichten: 5950
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 14:08

ArankaM schreef:
Ja helemaal mee eens! Ik doe ook thuis bijna alles samen met mijn vriend. We zijn elkaar ook helemaal niet tot last en hebben ook niet de behoefte aan meer ‘ruimte’. We hebben eigen werk en vrienden, maar spreken ook samen met vrienden af. We zijn geen klef stel, maar zijn gewoon graag bij elkaar.
Edit: ruzie over de wc bril hebben we ook nooit, want hij zit *\o/*

Mijne ook!! *\o/*

Sherivey
Berichten: 8736
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Samenwonen, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 14:52

Wc-bril ruzie hebben wij ook niet. Hij doet de bril netjes naar beneden :D

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 15:00

Ik kende mijn vriend al 6 jaar, altijd wel wat gedate maar door omstandigheden nooit meer geworden dan dat, toen vorig jaar augustus kregen we een relatie, ik ging toen in september in Dronten wonen voor mijn studie. (hij bij zijn ouders in Friesland), toen merkten we al dat een lange afstands relatie niet echt wat voor ons was.

Na dat schooljaar was mijn plan al om naar België te gaan om te studeren. Dus besloten we samen een appartement te zoeken daar en hij daar een baan. Dat was allebei vrij snel geregeld dus vanaf half juni wonen we nu in Gent samen. En dat gaat super goed :)

Hier ook gen wc bril ruzies :')

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Samenwonen, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 15:03

Ik vind wc bril ruzies zo'n onzin :o
De bril omhoog is een uitzonderingspositie. Vrouwen willen hem altijd omlaag. Mannen soms. Hij moet dus vaker omlaag staan dan omhoog. Dus hem weer naar beneden doen is gewoon sociaal :o ook voor jezelf.

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 15:08

Bij mij ging het snel woonde al opmezelf toen ik mijn vriend leerde kennen zijn ouders wonen 2 min lopen van mij af dus we waren al vaak bij mij.

Ja 5 maand heeft hij zijn spullen hier heen gebracht

Sherivey
Berichten: 8736
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 18:35

Pandameisje schreef:
Bij mij ging het snel woonde al opmezelf toen ik mijn vriend leerde kennen zijn ouders wonen 2 min lopen van mij af dus we waren al vaak bij mij.

Ja 5 maand heeft hij zijn spullen hier heen gebracht

Hier precies hetzelfde :+ zijn ouders woonden ook op een meter of 500 van mijn studiootje. Dus we waren vooral bij mij

En na 3 maanden kwam zn hele garderobe ook maar mee :')

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Samenwonen, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 13:24

Hm, bijzondere ervaring dit. We hebben een gesprek over huur- en koopwoningen bij hem in de buurt. Wat we allebei mooi vinden, prijzen, locatie enz. Maar het hoge woord is er nog niet uit haha. Maar het gevoel bekruipt me dat hij er langzamerhand wel voor open begint te staan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:26

Amethyst_ schreef:
Hm, bijzondere ervaring dit. We hebben een gesprek over huur- en koopwoningen bij hem in de buurt. Wat we allebei mooi vinden, prijzen, locatie enz. Maar het hoge woord is er nog niet uit haha. Maar het gevoel bekruipt me dat hij er langzamerhand wel voor open begint te staan. :)

Zou je dan niet liever vragen in wat voor tijdspanne hij die plannen ook daadwerkelijk wil doorzetten? Anders zit jij maar te wachten.

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 13:27

Emmaa_ schreef:
Amethyst_ schreef:
Hm, bijzondere ervaring dit. We hebben een gesprek over huur- en koopwoningen bij hem in de buurt. Wat we allebei mooi vinden, prijzen, locatie enz. Maar het hoge woord is er nog niet uit haha. Maar het gevoel bekruipt me dat hij er langzamerhand wel voor open begint te staan. :)

Zou je dan niet liever vragen in wat voor tijdspanne hij die plannen ook daadwerkelijk wil doorzetten? Anders zit jij maar te wachten.


Wil inderdaad het er wel eens over hebben hoor. Wat zijn ideeën er bij zijn. Maar ik ben niet zo dapper en vind dat reuze spannend, dus die moed ben ik nog bij elkaar aan het rapen haha...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37312
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:28

Of gewoon niet "wachten" maar doorgaan met je leven, genieten en wel zien waar ooit het op uitdraait. Dan houd je je eigen leven en regie erover. Is ook een stuk minder wanhopig. :j

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 13:42

karuna schreef:
Of gewoon niet "wachten" maar doorgaan met je leven, genieten en wel zien waar ooit het op uitdraait. Dan houd je je eigen leven en regie erover. Is ook een stuk minder wanhopig. :j


Ben ook niet wanhopig hoor, want zoals het nu gaat hebben we het ook hartstikke leuk en fijn. Ik denk dat dat ook prima parallel aan elkaar kan; best willen, maar tegelijk ook genieten van hoe het nu wel is.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Samenwonen, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:11

Ach de wc bril. Daar kan ik mij echt niet druk om maken.
Hij laat hem dus omhoog staan. Als ik moet doe ik hem even omlaag. Kost me 2 seconden :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37312
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:13

Dat is ook verstandig. Zou het laten rusten en de tijd komt wel of niet :) voorkomt ook dat iemand zich overdondert kan voelen :j

BigOne
Berichten: 38400
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Samenwonen, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:27

Misschien durft hij jou niet zo recht voor zijn raap te vragen, bang om nee te horen??

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Samenwonen, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 15:30

Zou ook wel heel goed kunnen, samenwonen is bij hem al eens flink mis gegaan. En ik heb van hem eerder een 'ik heb er nog geen haast mee' gehad, waardoor ik niet zo snel er naar durf te vragen. Hebben jullie al door wat voor ons beide ons grootste ontwikkelpunt is? :+ Communiceren, kan je leren...

Daarom wil ik het ook wel graag eens bespreken, al is het maar om te weten wat zijn idee erbij is en of hij een tijdsspanne in gedachten heeft. Hoe hij het voor zich ziet. En als hij het wel voor zich ziet, maar niet nu al, dan wachten we gewoon nog :D