Samenwonen, wanneer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:22

Selka schreef:
Elisa2 ik heb plenty me-time hoor. Vriend is nooit thuis :+ Daarbij hoef je niet altijd iets samen te doen als je thuis bent. Wij hebben daar helemaal geen behoefte aan. Kan goed zijn dat vriend in zijn kantoor zit en ik buiten ben ofzo. Samenwonen houdt voor ons niet in "aan elkaar geplakt zijn".

Dit inderdaad!

Vriend houdt van gamen, dus hij kan rustig een avondje gamen dat ik serie kijk. Maar soms is samen op de bank een filmpje kijken ook heerlijk.
Daarnaast ben ik ook weleens een avondje weg, of hij, dus dan rijk alleen, konijnen op de bank en serie kijken maar :+.
Alleen blijven de konijnen nooit zo lang zitten, het gaat om het idee.

Elisa2

Berichten: 37544
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:42

Es_ther schreef:
Selka schreef:
Elisa2 ik heb plenty me-time hoor. Vriend is nooit thuis :+ Daarbij hoef je niet altijd iets samen te doen als je thuis bent. Wij hebben daar helemaal geen behoefte aan. Kan goed zijn dat vriend in zijn kantoor zit en ik buiten ben ofzo. Samenwonen houdt voor ons niet in "aan elkaar geplakt zijn".

Dit inderdaad!

Vriend houdt van gamen, dus hij kan rustig een avondje gamen dat ik serie kijk. Maar soms is samen op de bank een filmpje kijken ook heerlijk.
Daarnaast ben ik ook weleens een avondje weg, of hij, dus dan rijk alleen, konijnen op de bank en serie kijken maar :+.
Alleen blijven de konijnen nooit zo lang zitten, het gaat om het idee.


Haha :D maar jullie levensstijlen lijken wel op die van je partner? niet de een een nachtmens en de ander een ochtendmens oid?

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:53

Nee ook al niet. Ik sta om 5 uur vrolijk naast mijn bed terwijl hij rond een uur of 3 's middags begint te pieken. Ik val ook standaard in slaap bij het kijken naar films >22:00 uur :=

Ons langste contact doordeweeks is het telefoongesprek van een uur dat wij hebben als hij 's avonds laat naar huis rijdt van zijn werk. Als hij dan thuis is hangen we op en in het half uur dat het duurt voordat hij in bed ligt slaap ik al :') :')

Elisa2

Berichten: 37544
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Samenwonen, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:59

Haha dat gaat heerlijk makkelijk hoor ik al, fijn.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:05

Elisa2 schreef:
Es_ther schreef:



Haha :D maar jullie levensstijlen lijken wel op die van je partner? niet de een een nachtmens en de ander een ochtendmens oid?


ik ben meestal wel war eerder op, maar we gaan altijd samen naar bed. Ik ben weer anders gaan eten, dus we zullen apart voor onszelf koken, maar wel samen eten.
ik s'avonds naar t paard, hij naar de sportschool.

Anoniem

Re: Samenwonen, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:46

Vriendlief staat vrijwillig om 5.00 u op :+
In het weekend is hij ook vaak om 7.00 u wakker. Ik blijf lekker liggen tot een uur of 10.
Niks mis mee, heerlijk!

Noeps
Berichten: 16931
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 23:16

Wij waren 21 en 24 geloof ik en iets meer dan 2 jaar samen. We woonden nog thuis, ik was afgestudeerd en net aan het werk en vriend was aan het afstuderen en wilde wel het huis uit. Samenwonen was toen een hele gemoedelijke en logische stap. Eerst 2 jaar in een ministudio van 30m2 op drie hoog achter en daarna kochten we een klusproject waar heel wat vrije uurtjes samen in zijn gestopt. Had het achteraf niet anders gewild.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 23:25

Ik moet even denken want het is inmiddels 20 jaar geleden

Mijn (nu) man had het er destijds over om op zichzelf te wonen, destijds was hij 25 jaar
Ondanks onze vrij prille relatie (nog geen jaar) en mijn nog jonge leeftijd (toen nog 17 jaar en school gaand) hebben we er toch voor gekozen om samen te gaan wonen.
Wel in een huurwoning.
Voor ons een goede keuze destijds geweest.
Wij hebben bewust wel gekozen voor een samenlevingscontract

_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Samenwonen, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 08:42

6 jaar vriendschap liep uit op een relatie in December 2014. In September 2015 besloten we op vakantie op Gran Canaria dat we samen wilden gaan wonen. Uiteindelijk hebben we in December 2016 een huis gekocht en opgeknapt. In 2017 2 kittens aangeschaft en nu wonen we heel burgerlijk samen ^^

Floko

Berichten: 408
Geregistreerd: 31-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 10:43

Wij woonden beide op kamers en waren afwisselend in beide kamers. Na een halfjaar ofzo zijn we toen samen in een van de kamers gaan wonen. Het was gewoon praktisch en niet zo’n grote stap.
Ik vond het wel prettig dat we beide al op onszelf gewoond hadden. Mijn vriend deed thuis helemaal niks en daar had ik anders een flinke kluif aan gehad. :=

marleen_88

Berichten: 14098
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Samenwonen, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:59

Bij ons heeft dit wel een tijd geduurd. We waren jong, studeerden lang en toen pas gaan sparen. We zijn 14 jaar samen, wonen nu ruim 3 jaar samen. Hebben dus 10 jaar elkaar alleen in het weekend en vakanties gezien.
In januari krijgen we de sleutel van ons koophuis.

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 12:01

marleen_88 schreef:
Bij ons heeft dit wel een tijd geduurd. We waren jong, studeerden lang en toen pas gaan sparen. We zijn 14 jaar samen, wonen nu ruim 3 jaar samen. Hebben dus 10 jaar elkaar alleen in het weekend en vakanties gezien.
In januari krijgen we de sleutel van ons koophuis.


Poeh, dat vind ik wel knap. Ik hoop niet dat het bij ons zo lang gaat duren :'). Maar als je situatie omschrijft snap ik het ergens ook wel..

marleen_88

Berichten: 14098
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:05

Amethyst_ schreef:
marleen_88 schreef:
Bij ons heeft dit wel een tijd geduurd. We waren jong, studeerden lang en toen pas gaan sparen. We zijn 14 jaar samen, wonen nu ruim 3 jaar samen. Hebben dus 10 jaar elkaar alleen in het weekend en vakanties gezien.
In januari krijgen we de sleutel van ons koophuis.


Poeh, dat vind ik wel knap. Ik hoop niet dat het bij ons zo lang gaat duren :'). Maar als je situatie omschrijft snap ik het ergens ook wel..


Als je er aan gewend bent, weet je niet beter. Komt vast goed bij jullie :(:)

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 12:07

marleen_88 schreef:
[uote="Amethyst_"]
marleen_88 schreef:
Bij ons heeft dit wel een tijd geduurd. We waren jong, studeerden lang en toen pas gaan sparen. We zijn 14 jaar samen, wonen nu ruim 3 jaar samen. Hebben dus 10 jaar elkaar alleen in het weekend en vakanties gezien.
In januari krijgen we de sleutel van ons koophuis.


Poeh, dat vind ik wel knap. Ik hoop niet dat het bij ons zo lang gaat duren :'). Maar als je situatie omschrijft snap ik het ergens ook wel..


Als je er aan gewend bent, weet je niet beter. Komt vast goed bij jullie :(:)[/quote]

Ja ondanks dat ik het graag wil, heb ik geen haast. Wil dat het goed zit als we de stap nemen. En als dat nog een tijd duurt, dan is dat prima! Maar als hij me het morgen zou vragen zeg ik geen nee :P

Marije_jiplover

Berichten: 25356
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:22

Onofficieel ben ik bij mijn partner ingetrokken ongeveer op het moment dat onze vriendschap over ging in een relatie.
Officieel heeft dat nog een half jaar geduurd en achteraf had ik beter mijn kamer op kunnen zeggen en de nachten dat ik nog daar heb geslapen in het Hilton door kunnen brengen, dan was ik goedkoper uit geweest...

Maar dat half jaar had ik wel nodig om te ordenen of we inderdaad wel samen wilden gaan wonen en daarmee had ik nog een uitwijkroute, meteen echt officieel samen wonen vonden we toch wel een te snelle stap.

Inmiddels ruim 9 jaar samen waarvan ruim 4 getrouwd.

Anoniem

Re: Samenwonen, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 21:15

Elkaar in de weg lopen hebben wij ook geen last van. Mijn vriend heeft een veel drukker sociaal leven dan ik (ik ben echt een huismus) en als hij de stad in wil en ik wil niet mee gaat hij gewoon naar vrienden. Die hier overigens ook regelmatig over de vloer komen, onze vrienden zijn voor een groot deel gemeenschappelijk geworden. Als we samen thuis zijn doen we wel veel samen, maar dat komt vooral omdat ik vanuit huis werk en dus ook doordeweeks veel thuis ben, en hij ruim 12 uur per dag van huis is doordeweeks. In het weekend willen we dus ook wel gewoon echt tijd samen.

We doen wel heel veel apart. Zo is hij nu een weekend in Berlijn met een vriend, hij was vorige week naar een festival in Frankrijk en ik ben dan gewoon thuis of ik ga een nachtje naar mijn moeder. Als we elkaar even zat zijn nemen we ook gewoon even ruimte van elkaar, ik ga gerust op bed liggen met een kop thee en een boek terwijl hij een potje Fifa gaat spelen ofzo.

Lis_Ol

Berichten: 4471
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Samenwonen, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 22:53

Hier na een maand al gaan samenwonen, hij kwam bij mij in wonen. Vriendlief zijn huis was verkocht en voor zn nieuwe huis moest hij nog even wachten.. dat vrij snel eigenlijk weer te koop gezet haha.
Afgelopen zomer samen ons huidige huis gekocht :)

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Samenwonen, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 01:35

Wij wonen nu ruim 3,5 jaar samen.
Ook wij zijn echt niet aan elkaar geplakt. We hebben zo onze eigen hobby's en laten elkaar heel vrij.
Zo kan ik boven zitten om te diamond painten en zit meneer beneden te gamen. Dat kan ook andersom en is hij aan het tekenen en ik aan het gamen of serie kijken.
Of ik kijk serie en hij beneden aan het gamen op de laptop.

Ik ben ook vaak naar mijn paard. Mij vriend houd van wandklimmen.

We laten elkaar heel vrij. Wat wij heel belangrijk vinden.

Maar we doen ook veel samen hoor! Maar we zijn echt niet 24/7 aan elkaar geplakt.

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11578
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Samenwonen, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 08:50

Wij zijn na ongeveer 9 maanden samen gaan wonen. Hadden het al uitgebouwd van 1 dag per week elkaar zien naar dan woensdag tot maandag bij elkaar :+ toen ivm de kerstvakantie twee weken bij elkaar en daarna was er een sterfgeval en wilden we niet uit elkaar. Toen besloten dat het wel prima was Zo, twee maanden later mn huur opgezegd en inmiddels wonen we bijna 6 jaar samen en hebben we vorig jaar ons eerste huis samen gekocht.

Overigens hebben we het gisteren gepresteerd om bijna de hele dag in hetzelfde huis te zijn en elkaar alleen te zien bij het eten :+

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 09:09

Ik ben geen goed voorbeeld vrees ik.

Na onze 2e date waren we eigenlijk elke avond/ nacht in zijn huis, na 2 weken zei hij dat het onzin was dat ik zo vaak heen en weer moest vliegen om spullen te halen en dat ik net zo makkelijk de meest gebruikte spullen bij hem kon laten.
Weer een maand later heeft hij een nieuw naambordje laten maken met mijn naam erbij.

5 maanden na onze eerste date heb ik de huur opgezegd van mijn huis.
Dat was 2 jaar geleden en we zijn nog steeds heel happy

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 09:33

Mijn vriend heeft een eigen huis en ik woonde bij mijn ouders. Onze afspraken verplaatsten steeds meer naar zijn huis en werden steeds vaker. Ik werd echt moe van het gesjouw met spullen en geen echte plek meer hebben. Op een gegeven moment lag een deel van mijn kleding op de ene plek en een deel op de andere plek, en ik had altijd nodig wat op de andere plek lag :+

We maakten er al een paar maanden grapjes over, maar mijn vriend bleef maar zeggen dat hij me romantisch zou vragen. Dat gebeurde tijdens onze vakantie. We zaten in een mooi restaurant en hij begon een verhaal over hoe gelukkig hij met mij was en dat hij eigenlijk niet meer wilde dat ik weg zou gaan na onze vakantie. En toen vroeg hij of ik bij hem in wilde trekken <3 wij waren toen 9 maanden samen

TinkerTreas

Berichten: 3719
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Samenwonen, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:26

Hier vanaf de 2e date onafscheidelijk en woonden we zo goed als samen. Na een maand of 8 heeft hij zijn huis opgezegd. Daarna getrouwd en 3 kinderen gekregen (in de tussentijd van een flat naar een eengezinswoning verhuist).
En inmiddels bijna een jaar officieel gescheiden, 8 jaar getrouwd geweest.

Niet het ideaal plaatje, maar wel hoe het is.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Samenwonen, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:31

Wij hebben elkaar leren kennen toen we 16 waren. Met bijna 18 gaan samenwonen omdat we gingen studeren en op kamers gingen. Samen een grote kamer gehuurd. Daarna in een heel klein huur appartement, daarna ons eerste koophuis, een rijtjeshuis en sinds maart van dit jaar wonen wij in ons vrijstaande jaren 30 huis aan het bos, wat echt ons droomhuis is. Wij wonen dus 16 jaar samen en zijn beiden 34 jaar. Elkaar vrij laten vind ik de beste tip. Ik hoor soms van die afspraken als ; we gaan altijd dezelfde tijd naar bed, we eten altijd met elkaar aan tafel, etc etc. ik vind dat grote onzin. Als het goed zit, zit het goed. Ook als de een om 22:00 uur naar bed gaat na een avond bankhangen en de ander om 05:00 uur binnen komt omdat ie lekker is gaan stappen met vrienden of vriendinnen.

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:42

Samen eten vind ik wel gezellig (alleen avond, vriend ontbijt in de trein), omdat je elkaar dan ook ff ziet voordat de een aan school bezig gaat en de ander gaat gamen.

Samen naar bed gebeurd hier zelden :') . Vaak zit ie dan nog in het gamehok als ik naar bed wil.

jaime_andrea
Berichten: 542
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:53

Snorlex schreef:
Even een tegenhanger :+

Ik ben 27, vriend 30, 5 jaar samen maar we wonen nog steeds niet samen :')


Hier nog 1.. 9 jaar samen en niet samenwonend. En het bevalt mij / ons prima,maar ben de vraag keer op keer wel zat wanneer we nou eens gaan samenwonen en waarom je niet samenwoont. Alsof het een geschreven regel is dat je na een bepaalde tijd moet gaan samenwonen.. pfff vermoeiend hoor.