Problemen met de buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 10:48

Ja, even Juridisch loket bellen en je weet genoeg. :j

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 10:50

Toch vind ik hun aanpak wel netjes. De buren hebben al eerder bewezen niet zo netjes te zijn en als je zulke stunts uit gaat halen denk ik dat het hek helemaal van de dam is.
Ook al is het van hun, ik zou dan liever wat langer wachten.
Buren hoeven niet je beste vrienden te worden maar je moet er wel langs wonen

Merexa

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 10:55

Bij de rijdende rechter moeten de buren ook akkoord gaan daarmee volgens mij :P

Vind het echt vervelend TS. Het gaat om een behoorlijk stuk en men denkt tegenwoordig maar ikke ikke en de rest kan stikken.
Ik zit zelf in een situatie waarin vorige bewoners van een stuk land dat ik gekocht heb spullen hebben laten staan. Dit wil ik dan wel naar de stort brengen zodat ik er af ben, maar het is niet van mij ondanks dat het wel op mijn land staat. Het hek is ook niet van TS dus ik denk dat ze er wel problemen mee krijgt als ze het zomaar sloopt. Hoe erg je handen ook gaan jeuken.
Zelf ben ik naar het Juridisch loket gestapt, maar heb ze eerst nog dit weekend gegeven om het weg te halen. Als ik jou was TS zou ik een termijn opstellen waar men te tijd krijgt om het weg te halen met een Jurist. Als ze het dan niet binnen dan en dan weg halen dat je het op hun kosten laat verwijderen. Alles goed zwart op wit zetten. Ik las dat je al foto's van voor de koop van het huis hebt (geen idee hoe oud die zijn?) maar dan heb je een stevige poot om op te staan.
Laatst bijgewerkt door Merexa op 21-12-18 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 10:56

ik zou ze nog wel even schriftelijk wat op een rijtje zetten en ze de keuze geven, als ze de grond niet teruggeven dat er een rechtzaak komt en uitgekeken wat het hun gaat kosten bij verlies. je hoeft niet al je bewijzen al te geven, maar wel even duidelijk op een rijtje zetten hoe sterk je staat en dat het ze heel veel geld gaat kosten als ze niet meewerken

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 10:57

rainbow8 schreef:
Waarom moeilijk doen?? Sloop dat hek en zet het op de goede lijn neer en klaar is Klara.. Vind het echt zo'n geneuzel dat alles met zijden handschoentjes aanpakken.. Het is van jullie, dus neem.je het terug..


En jezelf in de voet schieten, ja lijkt me heel handig!

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 11:13


Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 11:18

We gaan inderdaad niet aan het hek en hun spullen zitten totdat het duidelijk is. Er is nu natuurlijk al gedoe maar een echte escalatie zit ik niet op te wachten. En zal onze zaak ook niet helpen ben ik bang.

We gaan nu eerst een advocaat in de arm nemen. Zat net ook nog te denken om ze dan nog eenmalig een brief te sturen waar we aangeven wat verjaring precies betekend en dat het daar niet onder valt. En als ze het dan nog niet terug willen we geven dat we dan naar de rechter zullen en stappen en de kosten op hun verhalen. Betwijfel of het nut heeft maar kan mij ook voorstellen dat ze gister voor het blok stonden met het kadaster en toen snel maar verjaring geroepen hebben. Misschien hebben ze nu ook door hebben dat het daar niet onder valt, na wat onderzoek. En dan geef je ze op die manier nog 1x de kans om een rechtszaak te vermijden.

Die brief zouden we dan laten opstellen door jurist/advocaat.

Schuur_

Berichten: 4890
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:22

Juist, laat die brief versturen door je advocaat om ze nog 1 kans te geven het niet voor te laten komen bij de rechtbank.

Daarna zou ik er niet te flauw mee zijn en toch de gerechtelijke procedure opstarten. De relatie is nu toch al helemaal verstoord dus dan kan je er maar beter 900m2 grond bijkrijgen :D Ongelofelijk zo een mensen

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:29

TS, compliment dat je je nog steeds netjes opstelt naar de buren. Is ook in jullie eigen belang dus je doet het goed. Ondertussen leef ik met je mee en hoop dat de buren binnenkort het licht gaan zien zodat jullie toch nog in relatieve stilte en harmonie naast elkaar verder kunnen leven.

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 12:49

Maflinger_S schreef:
TS, compliment dat je je nog steeds netjes opstelt naar de buren. Is ook in jullie eigen belang dus je doet het goed. Ondertussen leef ik met je mee en hoop dat de buren binnenkort het licht gaan zien zodat jullie toch nog in relatieve stilte en harmonie naast elkaar verder kunnen leven.

Dankjewel! Ik hoop het ook. Dit is voor iedereen vervelend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:02

Moonfight schreef:
We gaan inderdaad niet aan het hek en hun spullen zitten totdat het duidelijk is. Er is nu natuurlijk al gedoe maar een echte escalatie zit ik niet op te wachten. En zal onze zaak ook niet helpen ben ik bang.

We gaan nu eerst een advocaat in de arm nemen. Zat net ook nog te denken om ze dan nog eenmalig een brief te sturen waar we aangeven wat verjaring precies betekend en dat het daar niet onder valt. En als ze het dan nog niet terug willen we geven dat we dan naar de rechter zullen en stappen en de kosten op hun verhalen. Betwijfel of het nut heeft maar kan mij ook voorstellen dat ze gister voor het blok stonden met het kadaster en toen snel maar verjaring geroepen hebben. Misschien hebben ze nu ook door hebben dat het daar niet onder valt, na wat onderzoek. En dan geef je ze op die manier nog 1x de kans om een rechtszaak te vermijden.

Die brief zouden we dan laten opstellen door jurist/advocaat.


Zeker eerst een brief laten opstellen door een advocaat waarin je je buren sommeert het hek te verwijderen en de erfgrens, zoals bepaald door het Kadaster, in acht te nemen. Daarna pas procederen. Weet dat procederen heel wat geld gaat kosten en dat gaan je buren niet allemaal vergoeden.

luuntje

Berichten: 13988
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:10

Ts klinkt als een goed plan.
Advocaat die een brief opstelt maakt meer indruk dan wanneer je dat zelf doet.
Aan je buren daarna de keus, meewerken of rechtzaak.

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:38

Je pakt het verstandig aan en verlaagt jezelf niet tot het niveau van de buren. Succes!

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:40

Zou mooi zijn als de buren eieren voor hun geld kiezen wanneer de eerste brief van de advocaat op de mat rolt.

Sanet

Berichten: 7978
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:47

Jemig wat een situatie zeg.
Wel fijn dat jullie in je goed recht zijn volgens kadaster. En klinkt als een degelijke aanpak die jullie nu bedacht hebben. Wel jammer dat het zo moet allemaal, was toch veel fijner geweest als ze wat minder “zo” deden...

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 14:28

M_D_H schreef:
rainbow8 schreef:
Waarom moeilijk doen?? Sloop dat hek en zet het op de goede lijn neer en klaar is Klara.. Vind het echt zo'n geneuzel dat alles met zijden handschoentjes aanpakken.. Het is van jullie, dus neem.je het terug..

Het punt is dat je in Nederland niet voor eigen rechter mag spelen ook al sta jij in je recht.

Als je in Nederland overhangende takken boven je erf mag afhakken, mag je ook een hek wat op.jou terrein staat weghalen.. Heeft niets met eigen.rechter spelen te maken.. Als je het daarna op de erfgrens zet is er dus niets aan de hand..

verootjoo
Berichten: 35657
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 14:36

Maflinger_S schreef:
Zou mooi zijn als de buren eieren voor hun geld kiezen wanneer de eerste brief van de advocaat op de mat rolt.


Tja, dat zou je hopen. Maar ik vrees dat TS hier te maken heeft met mensen met een betonnen plaat voor hun kop.
Als je na de meting van het kadaster nog steeds vindt dat het jouw grond is ben je toch wel een beetje dom hoor -O-

Jolien87

Berichten: 17476
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 14:39

rainbow8 schreef:
Als je in Nederland overhangende takken boven je erf mag afhakken, mag je ook een hek wat op.jou terrein staat weghalen.. Heeft niets met eigen.rechter spelen te maken.. Als je het daarna op de erfgrens zet is er dus niets aan de hand..


Maar ook het weghalen van overhangende takken moet in overleg met de buren gaan. Zo moet het niet zo zijn dat de boom of struik ervan te lijden heeft dat je er klakkeloos takken af gaat halen. En hetzelfde geldt voor de erfafscheiding. Dat het bij TS op het erf staat betekent niet dat zij per definitie eigenaar is van de schutting.

Maar als ik TS zo inschat, is zij fatsoenlijk genoeg om niet zomaar de schutting om te gooien.

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:08

Moonfight schreef:
bridgetF schreef:
Ik vraag me af of je niet kunt uitzoeken wanneer die ouders van die broers zijn vertrokken of overleden.
Waarschijnlijk is toen pas het kavel gesplitst voor beide broers en zou je dus kunnen kijken of dit dus binnen of buiten het verjaringstermijn is geweest. Dat geeft je zaak waarschijnlijk iets meer houvast en zicht op verlies / winst kansen.

Ook vind ik dat met zulke grote oppervlakten je het niet met het oog kunt beoordelen en je dus uitgaat van wat er op de papieren staat volgens kadaster en koopcontract. Ik zou zeker een advocaat of rechtsbijstand in schakelen, het is te veel grond en te veel waarde om zo maar voorbij te laten gaan. Een beetje makelaar zou wel oog moeten hebben of het een beetje klopt, ik neem aan dat deze wel vaker grote percelen verkoopt.

Bovendien vraag ik me af, toen je kwam kijken voor overname heb je toen foto's gemaakt? Heb je het idee dat tussen kijken en overdracht de schutting is verplaatst?


Klinkt voor jou positief, want dan heb je ten goede trouw gekocht en is het zeker niet verjaard, omdat er geen duidelijk erfafscheiding was. Sterker nog, het zou zelfs beschouwd kunnen worden als bewuste landje pik omdat er snel een afscheiding in tussen tijds is gemaakt ten nadele van jullie.
Tussen koop en overdracht zijn de schuttingen geplaatst. Daarom ook dat de makelaar niet ingegrepen heeft. Toen wij tekende was alles nog open tussen de percelen. Toen wij de sleutel kregen was het dichtgebouwd. Wij hebben heel wat fotos van de bezichtigingen waar duidelijk op te zien is dat er toen nog geen erfafscheiding was.

daantjuhhh

Berichten: 26878
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:24

Jolien87 schreef:
rainbow8 schreef:
Als je in Nederland overhangende takken boven je erf mag afhakken, mag je ook een hek wat op.jou terrein staat weghalen.. Heeft niets met eigen.rechter spelen te maken.. Als je het daarna op de erfgrens zet is er dus niets aan de hand..


Maar ook het weghalen van overhangende takken moet in overleg met de buren gaan. Zo moet het niet zo zijn dat de boom of struik ervan te lijden heeft dat je er klakkeloos takken af gaat halen. En hetzelfde geldt voor de erfafscheiding. Dat het bij TS op het erf staat betekent niet dat zij per definitie eigenaar is van de schutting.

Maar als ik TS zo inschat, is zij fatsoenlijk genoeg om niet zomaar de schutting om te gooien.

Ik schat TS ook zo in.

Ik denk als je zelf gaat klooien je jezelf alleen maar meer ellende op de hals haalt.
Via een rechtzaak komt TS er ook wel.
Andere buren zien dan ook dat TS het eerlijk gespeeld heeft.

hagelslag
Berichten: 9071
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:22

Jeetje dat is gewoon bijna 1 hectare grons.

Wat een vervelende situatie zeg

Anoniem

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:28

Nee, dat is 9/100ste van een hectare :)

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 16:28

hagelslag schreef:
Jeetje dat is gewoon bijna 1 hectare grons.

Wat een vervelende situatie zeg

Het is wel veel maar niet zoveel ;) een hectare is 10.000 vierkante meter

hagelslag
Berichten: 9071
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:30

Moonfight schreef:
hagelslag schreef:
Jeetje dat is gewoon bijna 1 hectare grons.

Wat een vervelende situatie zeg

Het is wel veel maar niet zoveel ;) een hectare is 10.000 vierkante meter


How crap t was vroeg vanmorge _/-\o_

Maar alsnog een flink eind

BigOne
Berichten: 38338
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:37

Wel ter grootte van een mooie rijbak!!!!