Relatieproblemen... Graag advies.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:45

studiemiep schreef:
Avalanche81 schreef:
Ik zou ex mooi in z'n sop gaar laten koken.


TS kan beter het motto houden dat ze met stroop meer vliegen vangt dan met azijn. Zolang het huis nog niet is verkocht en de overdracht bij de notaris is geweest kan ex nog heeel lang dwars liggen. Beter wat empathie tonen en zo ex welwillend houden.... immers de gevolgen zijn groot als Ex ineens besluit om dwars te gaan liggen

Mee eens. Alles een beetje in het midden houden, diep in en uit ademen en verder gewoon vriendelijk blijven. Zolang het huis niet verkocht is hang je eraan vast...

pmarena

Berichten: 48316
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 08:43

En het is sowieso gezonder om een beetje vriendelijk / normaal met een ex om te gaan dan om er een heel punt van te maken, want daar heb je ook alleen jezelf maar mee :j

Duimen draaien hoor dat er een koper bij zit, dat zou wel geweldig zijn +:)+

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 09:42

pmarena schreef:
En het is sowieso gezonder om een beetje vriendelijk / normaal met een ex om te gaan dan om er een heel punt van te maken, want daar heb je ook alleen jezelf maar mee :j

Duimen draaien hoor dat er een koper bij zit, dat zou wel geweldig zijn +:)+


Absoluut we zijn allemaal toch volwassen mensen...maar je ziet in de rechtbank een hoop kommer en kwel langs komen als het om bezittingen /geld en kinderen gaat.

Avalanche

Berichten: 16272
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 14:48

Oh, zo bedoel ik het niet, niet dat je niet vriendelijk kunt zijn, maar persoonlijk zou ik me er niet heel druk over maken om hoe hij zich eronder voelt, zeg maar.

Anoniem

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:56

Ik probeer het wel vriendschappelijk/zakelijk te houden, maar soms..... Dit weekend ook weer raak bijvoorbeeld.

Ik ben dit weekend verhuisd. En heb weken van tevoren aangegeven dat ik dan ook het bed uit ons koophuis zou weghalen. Anders kan ik niet slapen :P Er stond ook nog een loveseat van mij, en twee bureaus. Die heb ik weggehaald. Overlegd met de makelaar, was geen probleem voor de bezichtigingen. Medegedeeld aan ex. Was prima.

Nou dit weekend dus gedaan. Ex was niet blij. Woorden zoals "teleurgesteld", "sabotage" en "vernieling" kwamen voorbij. Mijn telefoon is helaas kapot dus ik moest hem bellen ipv een simpel appje, puur uit netheid ook nog, om te vertellen dat ik nog terug zou komen voor de volgende bezichtiging om alles een beetje netjes te maken. En toen begon hij dus zo :( Heb gewoon opgehangen. Ik zei: "Je was en bent altijd teleurgesteld in mij dus.. doei (naam)".

Vervolgens dacht hij dat ik hem negeerde (ivm kapotte foon) en kreeg ik kort daarna Facebookberichten.. Volgens hem had hij helemaal geen vernieling genoemd.. Uiteraard. Ik snap hem wel. Er zijn ineens nog meer spullen weg. Het huis is weer ietsje leger. Er zijn nog één week bezichtigingen. Maar doe gewoon normaal tegen mij, in plaats van zulke heftige woorden altijd. Dan strijk je mij juist tegen de haren in (wie niet, overigens?).

Over bezichtigingen gesproken: de 4 van vorige week waren allen geïnteresseerd, we hebben er vandaag nog 2, en vrijdag nog 2. De dinsdag erop krijgen we een envelop van de makelaar met alle biedingen.. En dan kiezen we het mooiste aanbod.

Ben erg benieuwd. :)

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 15:04

Adem in adem uit :-). Hopelijk komt er een mooi realistisch bod

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 15:05

Vervelend zo met je ex... maargoed houd het zakelijk en vriendelijk... hopelijk krijgen jullie een top bieding!

Urbiezira

Berichten: 2919
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 15:05

Hoe verdrietig ik word van de situatie waar je in zit, TS, hoe blij ik word van hoe jij je als dappere, sterke vrouw opstelt. Wát een verandering heb jij doorgemaakt in een korte tijd, ontzettend knap! Respect daarvoor hoor.

Hopelijk is het huis snel en met een mooi aanbod verkocht zodat jullie beide verder kunnen. Zal wellicht nog wel heftig worden voor je ex, maar jij laat je in ieder geval duidelijk niet meer in de maling nemen. Goedzo!

Maflinger_S
Berichten: 12176
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 15:25

Het ís ook vervelend voor je ex, een steeds leger wordend huis. Nog afgezien van het ongemak dat je hebt als er een essentieel meubelstuk zoals een bed gaat missen, is het ook enorm confronterend. Dat ie dat ventileert is ook prima. Maar dan moet ie wel ophouden. Hij heeft het zelf (mede) veroorzaakt en jullie waren het eens over de te varen koers.

Jij doet het trouwens super zo te lezen. Petje af!

Avalanche

Berichten: 16272
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 16:36

En dit is dus wat ik bedoel met: laat hem in zijn sop gaar koken. Je moet idd gewoon je eigen spullen halen, en hou het contact puur zakelijk, huis moet verkocht en dat is dat. Verder niet op ingaan hoor, dat zuigt alleen maar jouw energie weg, en je schiet er totaal niets mee op.

pmarena

Berichten: 48316
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 09:22

Je doet het prima zo te lezen +:)+

Het klinkt ook alsof je niet "speelt" dat het je niet meer raakt, maar dat het echt zo is.
Dat je gewoon normaal en fatsoenlijk met hem om blijft gaan is ook een teken van je kracht.
Aan jou zal het niet liggen +:)+

Hij had zelf wel een ander bed achter de hand toch, neem ik aan? :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 18:48

pmarena schreef:
Je doet het prima zo te lezen +:)+

Het klinkt ook alsof je niet "speelt" dat het je niet meer raakt, maar dat het echt zo is.
Dat je gewoon normaal en fatsoenlijk met hem om blijft gaan is ook een teken van je kracht.
Aan jou zal het niet liggen +:)+

Hij had zelf wel een ander bed achter de hand toch, neem ik aan? :))



Haha ja zeker, hij woont niet meer in het huis. Dus wat dat betreft mist hij mijn spullen niet. Ik snap wel dat het moeilijk blijft, maar ik heb mijn blik al lang naar voren gericht en kan/wil hem niet meer steunen dus ja.. He needs to let goooo.

Oeh lekker nummertje op de radio! Lang geleden dat ik daarvan kon genieten hihi. (Casanova!)

Maflinger_S
Berichten: 12176
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 20:49

O, hij woont er ook niet meer.

Inderdaad, let it goooooo.

pmarena

Berichten: 48316
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 08:14

Dat is wel top dat hij er ook niet meer woont! Bij nieuwe vriendin ingetrokken ofzo....? :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:26

pmarena schreef:
Dat is wel top dat hij er ook niet meer woont! Bij nieuwe vriendin ingetrokken ofzo....? :))



Bij z'n moeder, haha.

We hebben vandaag een bod geaccepteerd boven de vraagprijs. De kopers moeten nog wel hun eigen huis verkopen. Dat kan heel snel gaan, maar we hebben er wel een maximum tijd aan vastgemaakt. We willen niet een half jaar daarop wachten namelijk.

Dus even aanzien hoe snel het loopt nu. Ik hoop retesnel. ~~}>

Maflinger_S
Berichten: 12176
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:32

*\o/*

pmarena

Berichten: 48316
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:45

Okee joh, terug naar mams...! Kan hij niet voor zichzelf zorgen dan ofzo....? :o

Mooi zeg, een bod boven de vraagprijs +:)+
Waren die andere biedingen zoveel lager dan dat je onder deze voorwaarde akkoord gegaan bent?

En waren er nou eigenlijk ook nog mensen die (flink) onder de vraagprijs geboden hebben? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:14

pmarena schreef:
Okee joh, terug naar mams...! Kan hij niet voor zichzelf zorgen dan ofzo....? :o

Mooi zeg, een bod boven de vraagprijs +:)+
Waren die andere biedingen zoveel lager dan dat je onder deze voorwaarde akkoord gegaan bent?

En waren er nou eigenlijk ook nog mensen die (flink) onder de vraagprijs geboden hebben? :)


Er was maar één persoon die onder de vraagprijs had geboden, die had 200.000 geboden. Vraagprijs was 225.000.

Er zat ook nog een kerel tussen uit Zwitserland, die bood 230.000, maar de makelaar wist van hem dat hij zelf geen geld op de bankrekening had, dus het geld moest hij via derden bij elkaar sprokkelen... Dat leek ons en de makelaar een risico dus dat hebben we niet gedaan. Er was nog iemand die de vraagprijs heeft geboden, de 4e weet ik niet meer en degene die we geaccepteerd hebben die heeft dus nog meer dan de Zwitser geboden.

Als we voor de Zwitser hadden gekozen was het én de vraag of hij het geld überhaupt bij elkaar kreeg en de vraag wanneer. De andere biedingen waren dusdanig lager dat we bewust hebben gekozen voor de max 5 maanden wachttijd. Maar we hebben al even gekeken naar de andere huizen in dezelfde buurt van de kopers, die werden ook binnen een paar weken verkocht, dus eigenlijk verwachten we dat het vrij snel gaat.

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:16

pmarena schreef:
Okee joh, terug naar mams...! Kan hij niet voor zichzelf zorgen dan ofzo....? :o


Nou zeg is dat nodig? TS is toch ook terug gegaan haar ouders. Lijkt me niet meer dan normaal en juist fijn als iemand zo'n vangnet heeft.

Fijn TS dat alles zo soepel verloopt, hopelijk is het huis van de kopers snel verkocht en ben je snel van je ex af :D

pmarena

Berichten: 48316
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:24

Goed dat je daar naar gekeken hebt +:)+ Hopelijk gaat het snel, tot nu toe zit het in ieder geval absoluut niet tegen in ieder geval, houden zo zou ik zeggen :j

Yonker: ik bedoel het niet zo rot als jij schijnt te denken :) Vind het gewoon apart dat de achterblijver in een samenwoon-huis, er voor kiest om ook te vertrekken. Maar er zijn natuurlijk genoeg mensen die zich graag laten verzorgen / geen zin of tijd hebben of nemen om alleen voor zichzelf te koken, of gewoon moederskindjes, of.... ik ben gewoon nieuwsgierig waarom hij ook uit het huis vertrokken is, hele banale nieuwsgierigheid :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:34

Of vanwege de herinneringen die er zijn? Omdat hij niet goed alleen kan zijn? Zijn zoveel meer redenen dan ‘onderhouden’ willen worden. Je bedoelt het misschien niet zo maar het komt vrij kleinerend over.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:35

'Kan hij niet voor zichzelf zorgen ofzo'. Wat heeft die knul jou ooit aangedaan? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:10

pmarena schreef:
Goed dat je daar naar gekeken hebt +:)+ Hopelijk gaat het snel, tot nu toe zit het in ieder geval absoluut niet tegen in ieder geval, houden zo zou ik zeggen :j

Yonker: ik bedoel het niet zo rot als jij schijnt te denken :) Vind het gewoon apart dat de achterblijver in een samenwoon-huis, er voor kiest om ook te vertrekken. Maar er zijn natuurlijk genoeg mensen die zich graag laten verzorgen / geen zin of tijd hebben of nemen om alleen voor zichzelf te koken, of gewoon moederskindjes, of.... ik ben gewoon nieuwsgierig waarom hij ook uit het huis vertrokken is, hele banale nieuwsgierigheid :=


Deed hem teveel zeer qua herinneringen en de stilte.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:14

Genoeg dertigers die na een verbroken relatie weer thuis gaan wonen.

Er is zo'n krapte op de betaalbare huizenmarkt dat je soms wel moet. Ik zie daar het probleem niet van.

Wel gefeliciteerd met de verkoop. Lekker hoor

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:16

Anoniem schreef:
pmarena schreef:
Goed dat je daar naar gekeken hebt +:)+ Hopelijk gaat het snel, tot nu toe zit het in ieder geval absoluut niet tegen in ieder geval, houden zo zou ik zeggen :j

Yonker: ik bedoel het niet zo rot als jij schijnt te denken :) Vind het gewoon apart dat de achterblijver in een samenwoon-huis, er voor kiest om ook te vertrekken. Maar er zijn natuurlijk genoeg mensen die zich graag laten verzorgen / geen zin of tijd hebben of nemen om alleen voor zichzelf te koken, of gewoon moederskindjes, of.... ik ben gewoon nieuwsgierig waarom hij ook uit het huis vertrokken is, hele banale nieuwsgierigheid :=


Deed hem teveel zeer qua herinneringen en de stilte.


Snap ik wel, ook al vind ik echt dat je beter af bent zonder hem omdat hij je niet goed behandelde, ik denk ook dat het nu wel allemaal even heel confronterend voor hem is.