Relatieproblemen... Graag advies.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16545
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:54

En wat is een paar 100 euro als je er duizenden mee bespaart en je goede duidelijke afspraken kan maken met ex

anjali
Berichten: 15178
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:41

pmarena schreef:
Ik zie alleen maar goede tips langskomen, die allemaal neerkomen op:
er zijn meerdere mogelijkheden, kijk hier even goed naar wat eind van de streep het meest voordelig voor je is.

Naar een goede adviseur gaan is toch gewoon een logisch gevolg.
Jammer dat er zo negatief op gereageerd moet worden weer.

Ik ben benieuwd TS wat het nieuwe jaar je gaat brengen :)

De Boktfora staan helemaal vol met gratis adviezen.Daar is het juist voor.

Rocamor

Berichten: 10950
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:47

anjali schreef:
pmarena schreef:
Ik zie alleen maar goede tips langskomen, die allemaal neerkomen op:
er zijn meerdere mogelijkheden, kijk hier even goed naar wat eind van de streep het meest voordelig voor je is.

Naar een goede adviseur gaan is toch gewoon een logisch gevolg.
Jammer dat er zo negatief op gereageerd moet worden weer.

Ik ben benieuwd TS wat het nieuwe jaar je gaat brengen :)

De Boktfora staan helemaal vol met gratis adviezen.Daar is het juist voor.


Waarbij meer dan de helft van-horen-zeggen is of ik-brauw-een-ander-ongegeneerd-na waarbij dus veel nonsens de wereld wordt ingeholpen. Voorbeelden zat...

Ts, complimenten aan jou. Van tam grietje naar sterke vrouw. Ga zo door!

CalipsoLover

Berichten: 5585
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:58

Blij om dit alles te lezen TS, veel succes en een heel gelukkig nieuwjaar! :))

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:05

TS: dat 2019 maar een mooi jaar mag worden waarin je de vrijheid ontdekt om jezelf te worden en je gezamenlijke verleden steeds wat verder van je af komt te staan.

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:06

Ik wens je ook het allerbeste voor 2019! Dat je maar een fijn nieuw eigen plekje mag vinden en weer rust hebt :j

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:40

Goed bezig TS! You go girl!

Anoniem

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:27

Hoi iedereen!

Bedankt voor de lieve berichtjes en de tips.

Het gaat met mij heel goed, met mijn ex helaas niet. Hij appt me regelmatig. Vanmiddag belde hij me ook weer, compleet in paniek. Hysterisch huilen.. Ik kan er nog steeds slecht tegen. Hij was alleen in ons huis en de herinneringen werden hem teveel. Morgen begint zijn programma, ik hoop echt dat hij er iets aan heeft. Hij is nu op mijn advies weer bij vrienden en zijn moeder thuis.

Hij heeft bij de bank nagevraagd of hij de hypotheek kan overnemen, maar neigt zelf meer naar verkopen. Dus ik gok dat we binnenkort ons huis op de markt zetten.

Deze week hoor ik als het goed is meer over een eventueel huisje. Ik ben erg enthousiast! Vind het bijna een mooier huis dan mijn koophuis :=

Groetjes! :)

CalipsoLover

Berichten: 5585
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:32

Anoniem schreef:
Hoi iedereen!

Bedankt voor de lieve berichtjes en de tips.

Het gaat met mij heel goed, met mijn ex helaas niet. Hij appt me regelmatig. Vanmiddag belde hij me ook weer, compleet in paniek. Hysterisch huilen.. Ik kan er nog steeds slecht tegen. Hij was alleen in ons huis en de herinneringen werden hem teveel. Morgen begint zijn programma, ik hoop echt dat hij er iets aan heeft. Hij is nu op mijn advies weer bij vrienden en zijn moeder thuis.

Hij heeft bij de bank nagevraagd of hij de hypotheek kan overnemen, maar neigt zelf meer naar verkopen. Dus ik gok dat we binnenkort ons huis op de markt zetten.

Deze week hoor ik als het goed is meer over een eventueel huisje. Ik ben erg enthousiast! Vind het bijna een mooier huis dan mijn koophuis :=

Groetjes! :)


Klinkt als goed nieuws, op je ex na dan. Hopelijk is het eventueel huisje een match! Ik zou hem zoveel mogelijk proberen mijden wel, antwoord enkel op hetgeen dat echt nodig is. Hopelijk gaat het ook snel beter met hem.

Avalanche

Berichten: 16203
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:41

Het lijkt mee idd wijs om het contact op een minimum te houden. Hou het zakelijk. Het enige wat nog moet is ofwel jou uitkopen, of het huis verkopen. Focus idd daar op. Niet teveel ingaan op zijn emotie, dat brengt je nergens.

Jolien87

Berichten: 17500
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:45

Ik zou het contact ook puur zakelijk proberen te houden.
Het is vervelend voor hem dat hij nu zo wordt geconfronteerd met de leegte in het huis maar des te meer reden voor hem om snel het huis te verkopen en een nieuwe woning te regelen die hij niet met jou hoeft te associëren. ;)

BigOne
Berichten: 38409
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:00

Jolien87 schreef:
Ik zou het contact ook puur zakelijk proberen te houden.
Het is vervelend voor hem dat hij nu zo wordt geconfronteerd met de leegte in het huis maar des te meer reden voor hem om snel het huis te verkopen en een nieuwe woning te regelen die hij niet met jou hoeft te associëren. ;)

Inderdaad, ik snap dat jij er slecht tegen kunt, des te meer redenen om het kort en zakelijk te houden. Ga niet mee in zijn ellende, ook dat kan een manier zijn om je medelijden op te wekken alhoewel ik geloof dat hij het er moeilijk mee heeft.
Fijn dat je misschien al een plekje hebt , hoop voor je dat het doorgaat.

Avalanche

Berichten: 16203
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:06

bigone schreef:
ook dat kan een manier zijn om je medelijden op te wekken

Dit is idd wat ik ook dacht. Het probleem is imo dat je hem daarin niet kunt vertrouwen, en ervaringen uit het verleden wijzen erop dat hij het heeft gebruikt om je te manipuleren. Er is werkelijk geen enkele garantie dat hij dit nu niet doet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik best wel medelijden heb gehad met mijn ex toen. En nog wel, want hij maakt het zichzelf zo ontzettend moeilijk, en dat is de reden dat mensen steeds uit zijn leven verdwijnen, en hij doet het zichzelf allemaal aan. En ik vind dat oprecht erg. Ik geloof oprecht dat hij daaronder lijdt, maar je kunt hem niet helpen, want dan ben je het volgende slachtoffer.

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:00

Goed nieuws over je huis TS.

Hou jezelf vooral voor dat je ex in een nieuwe rol is gestapt. Je hoeft alleen vanaf de zijlijn of als publiek bewonderend Oh en Ah te roepen en na de voorstelling weer door te gaan met je eigen leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:37

Avalanche81 schreef:
bigone schreef:
ook dat kan een manier zijn om je medelijden op te wekken

Dit is idd wat ik ook dacht. Het probleem is imo dat je hem daarin niet kunt vertrouwen, en ervaringen uit het verleden wijzen erop dat hij het heeft gebruikt om je te manipuleren. Er is werkelijk geen enkele garantie dat hij dit nu niet doet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik best wel medelijden heb gehad met mijn ex toen. En nog wel, want hij maakt het zichzelf zo ontzettend moeilijk, en dat is de reden dat mensen steeds uit zijn leven verdwijnen, en hij doet het zichzelf allemaal aan. En ik vind dat oprecht erg. Ik geloof oprecht dat hij daaronder lijdt, maar je kunt hem niet helpen, want dan ben je het volgende slachtoffer.


Dat denk ik ook, maar je zegt het inderdaad: het is moeilijk om ernaar te kijken. Een break up is niet leuk, nee, maar hij maakt het zichzelf heel erg moeilijk. Het is net alsof 'dit soort mensen' (niet denigrerend bedoeld) hun lijden nog veel zwaarder maken of in elk geval ervaren (en dat ook willen??) dan het lijden van andere mensen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33850
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:39

Dat is natuurlijk een heel veilige manier van denken. Heel vervelend voor mensen die in zo’n denkspiraal zitten. :)

Avalanche

Berichten: 16203
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:48

Anoniem schreef:
Het is net alsof 'dit soort mensen' (niet denigrerend bedoeld) hun lijden nog veel zwaarder maken of in elk geval ervaren (en dat ook willen??) dan het lijden van andere mensen.

Denk dat je daar de spijker op de kop slaat. Hij maakt idd zijn eigen lijden veel zwaarder, en zijn totale onvermogen om te relativeren, maakt dat hij het ook als zwaarder ervaart. Ik weet niet eens of mijn ex zich er wel bewust van is dat anderen ook lijden onder zijn gedrag, of dat andere mensen überhaupt leed ervaren. Zijn vermogen tot empathie is denk ik ook gewoon niet zo ontwikkeld.
Ik weet dat ik weleens dingen naar hem spiegelde en vroeg: hoe zou jij je voelen als iemand dat bij jou deed? Daar kwam geen reactie op, of boosheid dat ik mijn mond moest houden. Ik denk werkelijk niet dat mijn ex tot empathie in staat is, al zegt hij dat hij heel empathisch is. Ergens is dat nog wel grappig ook, mensen die werkelijk empathisch zijn, hoeven dat niet te zeggen. Dat weten anderen zo ook wel.

Wat hij wel weet, is hoe hij medelijden kan uitlokken bij anderen en daarop kan kapitaliseren. En dat noemen wij dan manipulatie, want het is natuurlijk vreselijk oneerlijk. Als je je in ieder ander geval niet tot die persoon aangetrokken zou voelen, en alleen uit medelijden erheen gaat, en die persoon lokt dat bewust uit, met als doel je vast te houden in een situatie waar je niet in vast wilt zitten, is dat een vorm van gijzeling, en emotionele chantage.

Anoniem

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:59

Ik vind mijn ex ook totaal niet empatisch. En dat hoor ik van heel veel andere mensen. Maar hij zegt inderdaad dat hij zich altijd verplaatst in anderen en nooit aan zichzelf denkt.


Nou.... Dat beleven we toch anders. :P

Avalanche

Berichten: 16203
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:30

Precies. :Y)

BigOne
Berichten: 38409
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:03

Anoniem schreef:
Nou.... Dat beleven we toch anders.

Daar ben ik blij mee dat je dit goed door hebt.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:05

gewoon wat iedereen zegt redelijk zakelijk blijven.

Ook benadrukken dat je alles netjes wil af handelen zonder veel gedoe. Vraag anders of er alvast een makelaar langs kan komen?

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:42

Wat doorzie je het goed. Wat kan letterlijk afstand al een boel schelen.
Ik wens je veel sterkte en een lange adem. Ik geloof niet dat je nog valt voor zijn praatjes en emoties.Je klinkt al zo emotioneel onafhankelijk, ik ben blij voor je :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:02

justkid schreef:
Wat doorzie je het goed. Wat kan letterlijk afstand al een boel schelen.
Ik wens je veel sterkte en een lange adem. Ik geloof niet dat je nog valt voor zijn praatjes en emoties.Je klinkt al zo emotioneel onafhankelijk, ik ben blij voor je :)



Me too :-)

Tuurlijk, ik vind het vervelend dat hij het wel héél erg zwaar heeft. Maar ik voel me absoluut niet meer verantwoordelijk. Het gevoel dat het aan mij ligt of dat ik ervoor moet zorgen dat hij zich goed voelt is er niet meer. Thank god!

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:12

Best herkenbaar. Mijn ex deed dit dus ook bij mijn vriendin. Ik was zo naïef om het niet te zien wat er allemaal gebeurde. Ik woonde nog niet samen maar ik was wel veel samen met hem maar achteraf bleek het dat als ik weg was zij alweer in zijn huis rond liep. Ik kreeg anonieme telefoons van mensen die mij waarschuwden. Maar nog trapte ik in zijmijn praatjes en haar praatjes. Ik had met haar hele verhalen over ons dat de relatie niet goed liep. Kwam haar alleen maar goed uit natuurlijk. Zij woonde achteraf gezien al een poosje bij hem.ik heb haar betrapt toen ze aan het schoonmaken was in zijn huis natuurlijk had ze daar ook wel een antwoord op. Ben blij dat ik bij hem weg ben. Heb nu zoveel meer rust. Niet meer elke keer oper mijn tenen hoeven te lopen omdat hij het anders wilde of zag of de stress over het nadenken van wat doet hij nu? Stuurt hij weer berichtjes naar elkaar?. Heb nu de allerliefste man van de hele wereld en ben nu zoveel Gelukkiger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:04

Hmm nou we zijn een poosje verder. Ik ga morgen weer bij een huisje kijken. Hopen dat het lukt! Tot nu toe was het aanbod niet echt iets. Eén huis was meeeeeega klein en oud en hartstikke duur.. En anderen waren zo duur dat ik geen huurtoeslag meer kon krijgen en daar ben ik toch wel aan gebonden.

Maar die van morgen is een hele goede optie! Fingers crossed.

Met ex gaat het ook goed. Die is ook alweer aan het daten. Dikke prima.. Blij dat hij doorgaat.