Relatieproblemen... Graag advies.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 19:34

Ik ben ook zeer benieuwd. Ik hoop dat alles goed met je gaat.

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:25

Zelfde hier. Knuf!

Rivendell

Berichten: 6847
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 22:48

Ik hoop ook dat alles goed gaat. Ben stille meelezer, maar ik wens je heel veel sterkte met alles

Anoniem

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:17

Hey iedereen,

Het werd me even teveel om een update te plaatsen.. Ik ervaar veel druk vanuit eigenlijk alle hoeken en natuurlijk heb ik dit topic zelf geopend en kan ik 'm zelf weer verwijderen, maar ik had even een adempauze nodig.

We praten veel en goed met elkaar, maar niets wordt er makkelijker op. Heb een keer een meltdown gehad waarin ik in paniek raakte. En ik weer totaal andere dingen voelde dan ik de meeste dagen voel. Ik ben heel erg moe en wil niet eens meer paardrijden (waar ik me ook nog weer slecht over voel).

Zowel blijven als weggaan voelt niet als een goede optie. Wat me erg beangstigt is dat het zo definitief is als ik besluit weg te gaan en dat ik dan ook DIRECT weg moet gaan. Vind ik gewoon erg moeilijk zoniet onmogelijk. Ik ben en voel me vaak alleen en weet dat er heus een leven is zonder hem, maar als ik hem zie vind ik het moeilijk om een leven zonder hem voor te stellen.

Ik word dus nog enorm heen en weer geslingerd en dat zuigt best wel alle energie uit me. Jullie zullen ook wel gek worden van mijn besluiteloosheid.

Gisteren voor het eerst Sint gevierd zonder vriend erbij. Miste z'n aanwezigheid niet, maar vond het wel vervelend. Hij wil de stress van Sint vieren (lootjes, surprises, gedichten..) vermijden (moet stress vermijden van z'n coach) en is gaan poolen met vrienden. Ik ben het er niet mee eens maar ik kan me er ook niet druk meer om maken (energie daarvoor is op).

Ik vind mijzelf gewoon nu heel raar. Ben elke dag de hele dag bezig met de vraag 'wat wil ik nou'.

Lynn_Nikita

Berichten: 25531
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:18

je wilt rust volgens mij, en bedenk voor jezelf of je die rust en geluk kan vinden met hem samen, of nu even door de zure appel heen moet en vanaf daar rust en geluk kan vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:20

Maar juist het besluiteloze vreet energie, zoals je zelf al zegt in je laatste zin.. Het er continu mee bezig zijn is killing en gaat ook niet over, zolang je geen besluit neemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:21

Relaxed schreef:
Maar juist het besluiteloze vreet energie, zoals je zelf al zegt in je laatste zin.. Het er continu mee bezig zijn is killing en gaat ook niet over, zolang je geen besluit neemt.


Ja dat besef ik me maar al te goed..

Lynn_Nikita schreef:
je wilt rust volgens mij, en bedenk voor jezelf of je die rust en geluk kan vinden met hem samen, of nu even door de zure appel heen moet en vanaf daar rust en geluk kan vinden


Ik snak inderdaad naar rust.. De momenten dat ik alleen ben laad ik me zo goed mogelijk weer op. Ik zit ook abnormaal veel in bad de laatste tijd als hij wel thuis is (kan echt uren dobberen) of ga een lange wandeling maken met de honden. Niet echt goed gedrag.. mja.

Lynn_Nikita

Berichten: 25531
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:25

maar het onbekende is ook eng en die stap moet je durven nemen om het erna beter te krijgen. Voor nu is het zeker niet ok, maar we bekend en dat is makkelijker dan opnieuw te beginnen , tenminste zo voelt dat vaak. Maar dat is iets wat je zelf in moet gaan zien, dat het doorhobbelen is tot je het echt niet meer trekt en zo veel tijd weggegooid hebt of kiezen om het vanaf nu gewoon anders te doen
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 03-12-18 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:25

Ik snap hoe moeilijk het is...is er een kans dat je zelf even een paar weekjes weggaat? Op vakantie of bij een vriendin logeren? van een afstand krijg je meer rust en alles ook wat meer helder voor je.

Sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:28

Anoniem schreef:
Lynn_Nikita schreef:
je wilt rust volgens mij, en bedenk voor jezelf of je die rust en geluk kan vinden met hem samen, of nu even door de zure appel heen moet en vanaf daar rust en geluk kan vinden


Ik snak inderdaad naar rust.. De momenten dat ik alleen ben laad ik me zo goed mogelijk weer op. Ik zit ook abnormaal veel in bad de laatste tijd als hij wel thuis is (kan echt uren dobberen) of ga een lange wandeling maken met de honden. Niet echt goed gedrag.. mja.


Klinkt alsof je er misschien goed aan doet om voor een korte periode iig even weg te gaan.. Weg van alles om echt zelf je rust te kunnen pakken en goed de tijd te kunnen nemen om na te denken. Dan hoef je helemaal nog niks te beslissen, maar neem je er iets meer afstand van.

Anoniem

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:32

Ja misschien is dat wel een goed idee..

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:00

Wellicht is het een idee om samen met een vriendin een weekendje weg te boeken. Dan ben je er even tussenuit om alles op een rijtje te zetten en vanuit daar kun je weloverwogen keuzes maken.

Temeraire

Berichten: 3539
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:31

Anoniem schreef:
Ik snak inderdaad naar rust.. De momenten dat ik alleen ben laad ik me zo goed mogelijk weer op. Ik zit ook abnormaal veel in bad de laatste tijd als hij wel thuis is (kan echt uren dobberen) of ga een lange wandeling maken met de honden. Niet echt goed gedrag.. mja.


Ik pak dit stukje er even uit. Ik heb het gevoel dat je erg streng voor jezelf bent en je van alles moet van jezelf. Waarom is het geen goed gedrag om even lekker met de honden te wandelen of in bad te gaan? Als die rustpunten nu even nodig zijn, dan is dat maar even zo.
Wat ik probeer te zeggen is dat je misschien iets milder voor jezelf kan zijn. Je doet je best.
Misschien doe je niet alles perfect, maar dat doet niemand, je vriend ook zeker niet.

Ik vind het eigenlijk heel lastig/erg om te lezen dat je ondanks alles toch nog steeds niet weg bent, aan de andere kant snap ik wel hoe moeilijk en onwerkelijk die stap nu voor je lijkt.

Nogmaals succes.

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:35

Stille meelezer hier, je zegt dat als je weggaat het definitief is. Dat hoeft toch helemaal niet? Je kan ook een tijdje weggaan en dan weer terugkomen, als je dat zou willen. Dat is volledig je eigen keuze. Maar, dan moet je niet 3 dagen weggaan en dan al weer terugkomen, maar écht een tijdje.

Of, zoals Relaxed zegt, een weekendje weg met iemand waar je goed mee kan praten, zodat je het leuk kan hebben maar ook alles op een rijtje kan zetten..

Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:36

Klinkt alsof je bang bent voor het onbekende en het alleen zijn. Het zal ook niet makkelijk zijn maar de vraag die je jezelf moet stellen is of je gelukkig gaat worden met hem. Als het nee is, dan moet je het niet langer uitstellen en houd je jezelf voor de gek.

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:38

Kom maar een paar weekjes bij mij :)

MarjanB

Berichten: 16554
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:39

Ik weet uit ervaring dat het enorm veel energie kost om niet jezelf te zijn en je constant aan te passen aan een ander. Voor jou nu goed om te kijken wat wil je zelf, hoe deel jij graag je dag in en waar wordt jij blij van. Wat gebeurt er als je wat meer je eigen ding gaat doen en niet alles aanpast voor hem? Kan zijn dat je dan je antwoord hebt, eerst even op jezelf richten rest volgt vanzelf.

Succes en sterkte!

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:46

TS, probeer zelf ook grenzen aan te geven en jouw ruimte af te bakenen, zodat je niet door iedereen van hot naar her geslingerd wordt. Is goede oefening voor je :)
En lief, uiteindelijk moet je zelf een besluit nemen, dat kan niemand voor je doen. Als je een paar weekjes weg wilt, mag het, ik krijg dan wel pb van je :)

zigranta
Berichten: 3256
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:18

Maar het probleem is toch ook, dat ts niet zomaar een paar weekjes er tussenuit kan? Omdat partner heeft aangegeven dat ze dan sowieso niet terug hoeft te komen?
TS, ik hoop dat je snel voor jezelf duidelijkheid hebt en er aan kan gaan werken om echt gelukkig te worden! :(:)

BigOne
Berichten: 38438
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:38

zigranta schreef:
Maar het probleem is toch ook, dat ts niet zomaar een paar weekjes er tussenuit kan? Omdat partner heeft aangegeven dat ze dan sowieso niet terug hoeft te komen?
TS, ik hoop dat je snel voor jezelf duidelijkheid hebt en er aan kan gaan werken om echt gelukkig te worden! :(:)

Zodra een partner dit zegt dan geeft dat de onwil om er uit te komen al weer. Wanneer je echt om je partner geeft dan gun je hem/haar de ruimte om de beslissing weloverwogen te nemen, ook in je eigen belang vind ik.

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 19:00

Nou idd. Mijn eerste gedachte is, dat als ik met een paar weekjes weg niet terug hoef te komen, de beslissing snel gemaakt is......

maar goed, dat riep ik ook niet toen ik in zo'n situatie zat.

zigranta
Berichten: 3256
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 19:00

Citaat:
Bij een time-out idee zegt hij dat ik weg kan blijven. Hij wil er niet aan beginnen. Dat was althans enkele jaren geleden zo. Ik weet niet hoe hij er nu over denkt. Kan me voorstellen dat er niet veel veranderd is over zijn ideeën daarover.


Dit schrijft ts ergens redelijk in het begin van het topic........

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 10:28

Met dingen uitstellen bereik je niks ts. Als je bij hem wilt blijven is dat ook prima het is jou leven jou keuze. Hier probeert iedereen ervoor te zorgen dat je je bewust bent van de opties die je hebt en men weet vaak uit ervaring dat het blijven hangen in besluiteloosheid de situatie niet beter maakt. Die onzekerheid gaat steeds meer en rol spelen zowel bij jou als bij je partner. Wees dapper en verstandig in het maken van je keuze!

CharleyT
Berichten: 4010
Geregistreerd: 12-03-06

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 10:45

Wat we ook kunnen afspreken met TS dat we haar de komende weken gewoon volledig met rust laten. kan zij weer proberen alles op een rij te krijgen. Hoewel dat nog een klus lijkt te worden, ongeveer alles is wel gezegd, uitgelegd, naar voren gebracht en nog eens uitgekauwd.
Nu is toch echt TS aan zet.

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 11:48

Waarom zouden wij kunnen afspreken dat we TS de komende weken gewoon volledig met rust laten? Dit is een forum, aan TS de keuze om er wel of niet op te kijken.

Ik hoop wel dat TS een keuze maakt, welke dan ook. Dat vreet wellicht minder energie dan tussen 2 gedachten heen en weer geslingerd te worden. Hoe dan ook, ik wens haar alle goeds toe.