Relatieproblemen... Graag advies.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luuntje

Berichten: 13984
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:18

Ik vind je heel dapper.
En een goed moment is er nooit om een relatie te beeindigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:22

sanso schreef:
Maar -ik denk dat ik even een stukje gemist heb- heeft hij niet door dat er veel van jouw spullen weg zijn?

Misschien kan je het algemene nummer (dus niet 112) bellen van de politie en daar je verhaal uit leggen en vraag stellen. Hun kunnen het beste antwoord geven. Je mag de politie gewoon bellen voor dat soort vragen.



Dat denk ik niet, heb alleen wat boeken weggehaald van zolder die in een ingebouwde kast stonden. Daar komt hij bijna nooit en hij kijkt nooit in die kast. Heb alleen spullen weggehaald die niet in het zicht stonden. En mocht hij iets afvragen dan heb ik enkele smoesjes gereed.



khirshanta schreef:
Mocht hij je buiten sluiten, dan kun je misschien wanneer hij werkt spullen ophalen? Geen idee hoezoiets werkt, en of je kunt 'inbreken' in je eigen huis. Lijkt mij haast niet...maar het algemene politie nummer is inderdaad een goede, die kunnen je daar vast ook vantevoren over inlichten (of op het moment dat het zo is; als dat al gebeurt)


Inbreken in eigen huis kan niet, tenzij de sloten verwisseld zijn denk ik, want dan breek je echt letterlijk in. Ik heb gewoon een sleutel. Het is maar een theorie, ga er niet van uit dat hij me buitensluit. Maar het kwam eventjes in me op. :P Krijg soms gekke ideeën.

zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:25

Je zou altijd op voorhand contact op kunnen nemen met de politie voor de vragen die je hebt, je kan ook een melding maken van de situatie zodat als de situatie uit de hand loopt ze weten dat het menens is.

Ik vind je echt onwijs stoer! Nog even een paar dagen doorzetten en de laatste dingetjes regelen.

Anoniem

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:37

Op voorhand contact zoeken met de politie zou ik niet doen. Je partner heeft tot nu toe geen signalen gegeven van fysiek geweld en ik vind de politie van tevoren op de hoogte stellen een beetje 'er vanuit gaan dat', wat niet helemaal eerlijk is richting hem. Daarnaast denk ik niet dat politie er heel veel mee gaat doen, als zij elke keer gebeld zouden worden als twee partners uit elkaar gaan zou half NL zich wel mogen laten omscholen.

Ik zou wel zeggen, zorg dat je je telefoon bij de hand houdt (in je zak oid) op het moment dat je het vertelt en bel de politie als je je bedreigd of geïntimideerd voelt of je hebt het idee alsof het uit de hand gaat lopen. Dan zijn ze er snel zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:42

Emmaa_ schreef:
Op voorhand contact zoeken met de politie zou ik niet doen. Je partner heeft tot nu toe geen signalen gegeven van fysiek geweld


Euhm.. Jawel. Die zijn er zeker wel geweest. Ik hou inderdaad mijn mobiel dichtbij en ik wil eigenlijk ook het gesprek gaan opnemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:47

Anoniem schreef:
Emmaa_ schreef:
Op voorhand contact zoeken met de politie zou ik niet doen. Je partner heeft tot nu toe geen signalen gegeven van fysiek geweld


Euhm.. Jawel. Die zijn er zeker wel geweest. Ik hou inderdaad mijn mobiel dichtbij en ik wil eigenlijk ook het gesprek gaan opnemen.

Excuses, dan heb ik die gemist. Uiteindelijk moet je doen waar jij je het prettigst bij voelt, als je wel bang bent dat hij fysiek geweld gaat uiten zou ik misschien kijken of er iemand in het huis of bij de voordeur aanwezig gaat zijn als je het gaat vertellen.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:48

Anoniem schreef:
Ik hou inderdaad mijn mobiel dichtbij en ik wil eigenlijk ook het gesprek gaan opnemen.


Als je het op wilt nemen, is het vaak handig om eerst te controleren hoe goed je telefoon het gesprek opneemt. Vaak is het zo dat in een drukke omgeving de opname niet meer zo duidelijk is, of als je de telefoon bij je houdt, het niet goed wordt opgenomen wat hij zegt

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:49

Politie zou ik ook niet al bij voorbaat doen. Ik zou wel echt zorgen dat je niet alleen bent.
Ook zou ik het niet doen in het openbaar op een dagje weg. Stel hij wordt wel agressief. Dan moet je maar hopen dat een vreemde ingrijpt.
Zorg er voor dat er iemand bij je is die een sterke rustige uitstraling heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:50

Dat je het gesprek wilt gaan opnemen vind ik al heel veelzeggend, en in het geval van een narcist (als hij dat daadwerkelijk is) ook zekers verstandig. Ben je oprecht bang dat hij jou wat zou willen gaan aandoen (omdat je het in het openbaar wilt vertellen en opnemen) of ben je meer bang voor manipulatie (dat hij zijn woorden gaat ontkennen en jou woorden gaat verdraaien)?

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:54

Zijn je diertjes enzo al veilig dan? Je ouders al terug? Die kwamen van de week toch als ik het goed heb, is het niet beter even te wachten?

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:56

Ik zou toch ook echt kijken om je dieren er al weg te hebben voordat je het gesprek aangaat, het zou wat zijn als hij zich daarop uitleeft neemt om jou te kwetsen

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:57

Ik lees je verhaal nu voor het eerst, echt petje af TS. :(:) Zo´n situatie is natuurlijk hartstikke poedersuiker en vanaf de zijlijn roepen is altijd makkelijk. Je pakt het echt heel goed aan, dapper van je!

Ik zou juist wel kiezen voor een openbare plek. Omdat er dan andere mensen bij zijn waardoor hij waarschijnlijk minder snel fysiek zal worden, maar ook omdat áls hij wel fysiek word er andere kunnen ingrijpen. Ik geloof ook echt wel dat stel het moet zo ver komen er mensen zijn die het voor jou opnemen of ingrijpen. :j Telefoon meenemen voor het geval dat. Opnemen kun je doen, weet zelf niet hoeveel je daar aan gaat hebben, jij kent hem het beste.

Natuurlijk denk je bij je eigen, het is toch van de zotte dat ik niet gewoon rustig thuis op een normale manier hem kan vertellen dat ik er klaar mee ben, maar de situatie is nou eenmaal zo en hoe eerder je van hem af bent, hoe beter. Om even grof te verwoorden.

Ik wil je veel sterkte wensen TS, en succes! Ik ben heel benieuwd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:59

khirshanta schreef:
Anoniem schreef:
Ik hou inderdaad mijn mobiel dichtbij en ik wil eigenlijk ook het gesprek gaan opnemen.


Als je het op wilt nemen, is het vaak handig om eerst te controleren hoe goed je telefoon het gesprek opneemt. Vaak is het zo dat in een drukke omgeving de opname niet meer zo duidelijk is, of als je de telefoon bij je houdt, het niet goed wordt opgenomen wat hij zegt


Heb ik al gecheckt, heb goede app gevonden. :)


daantjuhhh schreef:
Politie zou ik ook niet al bij voorbaat doen. Ik zou wel echt zorgen dat je niet alleen bent.
Ook zou ik het niet doen in het openbaar op een dagje weg. Stel hij wordt wel agressief. Dan moet je maar hopen dat een vreemde ingrijpt.
Zorg er voor dat er iemand bij je is die een sterke rustige uitstraling heeft.


Hij vindt het erg belangrijk wat anderen denken en vooral zien. Dus denk juist dat openbaar wel safe is.


Shanna schreef:
Dat je het gesprek wilt gaan opnemen vind ik al heel veelzeggend, en in het geval van een narcist ook zekers verstandig. Ben je oprecht bang dat hij jou wat zou willen gaan aandoen (omdat je het in het openbaar wilt vertellen en opnemen) of ben je meer bang voor manipulatie (dat hij zijn woorden gaat ontkennen en jou woorden gaat verdraaien)?


Ik denk vooral manipulatie. Misschien ook bedreigingen. Ligt eraan of hij boos wordt of dat hij zich afsluit.

Blue_Monday schreef:
Zijn je diertjes enzo al veilig dan? Je ouders al terug? Die kwamen van de week toch als ik het goed heb, is het niet beter even te wachten?


Nee die zijn eind deze week terug, en ik ga vandaag ook nog niets zeggen. Pas als we een dagje weg gaan, dat wordt niet dit weekend maar wss het weekend erop. Misschien doe ik het al eerder, gewoon thuis. Ben er nog niet helemaal over uit. Ik wil namelijk wel een vriendin dichtbij hebben en stand by en dat kan niet echt als we weg gaan natuurlijk. Mja die kan ik dan wel weer appen en zeggen dat ze bij mij thuis moeten wachten.

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:02

Ik zou het wel deze week doen, zodra je ouders terug zijn. Van uitstel komt afstel.. En al 2/3 weken dat je het uit gaat maken en schone schijn ophouden is ook niet helemaal fair natuurlijk. Die kogel moet door de kerk, hoe moeilijk ook!

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:07

Dat vind ik ook.
Niet uitstellen. Je houdt niet meer van m en je wil niet verder met m. Dus moet je stoppen.

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:14

Ts, ouders appen of je een poosje met de dieren bij hun kunt blijven en dan miet die dagen vrij afwachten maar gewoon donderdag de boel inladen en weg. Vind het net even te toevallig dat hij dit weekend vrij is. Het is een ITC jongen dus maak je geen illusies over het feit dat hij niets weet . Kennis zat ook in zo
‘n relatie. Achteraf bleek dat haar ex nog steeds alles wist, had gewoon een programma op haar pc en telefoon gezet waardoor hij alles wist.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:15

Ik weet dat het moeilijk is maar inderdaad toch het liefst zo snel mogelijk..
Hoe eerder je dit doet, des te eerder ben je ook weer van al het gezeik wat je er van krijgt af. Des te sneller kun je lekker je eigen leventje gaan leiden en weer écht gelukkig worden. :)

Anders blijf je nu nog een week er tegenaan hikken en heb je continu stress, wat ook niet echt goed voor je is.

Anoniem

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:18

Ja I know. Ik ben wel een beetje een uitsteller. Inderdaad de stress is af en toe echt teveel.

Maflinger_S
Berichten: 12169
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:21

Even doorpakken TS.

Je schrijft dat het gisteren voelde als een façade. Je facade is echter al minstens 3 jaar bezig en het vreet energie.

Of hij nou wel of niet iets doorheeft, er komt een moment dat jij even niet oplet en iets zegt of doet wat hem eventueel op het spoor zet van wat jij van plan bent en dan ben jij de controle kwijt. Ik zou zo snel mogelijk met je dieren bij je ouders gaan zitten en het hem daarna vertellen. Dan ben jij met je dieren veilig. Wat ie vervolgens eventueel zichzelf en de spullen in huis aan doet, is dan niet meer jouw pakkie-an.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:21

Maar hoe meer uitstel hoe meer stress.

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:45

Shaggy09 schreef:
Ik zou juist wel kiezen voor een openbare plek. Omdat er dan andere mensen bij zijn waardoor hij waarschijnlijk minder snel fysiek zal worden, maar ook omdat áls hij wel fysiek word er andere kunnen ingrijpen. Ik geloof ook echt wel dat stel het moet zo ver komen er mensen zijn die het voor jou opnemen of ingrijpen. :j Telefoon meenemen voor het geval dat. Opnemen kun je doen, weet zelf niet hoeveel je daar aan gaat hebben, jij kent hem het beste.

Natuurlijk denk je bij je eigen, het is toch van de zotte dat ik niet gewoon rustig thuis op een normale manier hem kan vertellen dat ik er klaar mee ben, maar de situatie is nou eenmaal zo en hoe eerder je van hem af bent, hoe beter. Om even grof te verwoorden.

Ik wil je veel sterkte wensen TS, en succes! Ik ben heel benieuwd :j

Ik heb een keer een auto ongeluk gehad waarbij niemand stopte.... Sta je daar smorgens op je 20ste, niet wetende wat te doen...
Nee. Ik reken niet meer op hulp van vreemden. Hoewel ik zelf altijd zou helpen

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:47

Ik begrijp dat je alles zo goed mogelijk wilt plannen met je dieren (belangrijkste) en je spullen. Maar hij gaat ook aanvoelen dat er iets aan de hand is. Misschien niet vandaag maar volgende week. Of pas de dag dat jij het uitmaakt. En als hij dan even terugkijkt op de laatste weken en jaren zal er bij hem dingen op zijn plek vallen (hij zal ook niet gek wezen) en dan loop je nog meer risico dat hij kwaad wordt omdat je dus al weken met het plan rondloopt om het uit te maken.

Ik zou zeggen, zorg dat je het vrijdag uitmaakt en dan gelijk naar je ouders kan. Dat hij een dagje weg wil met jou, tsja, dat is toeval. En als hij zegt dat je het expres doet om zijn weekend te verpesten kan jij hem rustig vertellen dat iedere dag dat jij een toneelstuk moet spelen als je bij hem bent, een dag te veel is. Je wil hem niet aan het lijntje houden en je hebt er ontzettend lang over nagedacht en geprobeerd en het gewoon niet meer werkt.

Als er dan iemand buiten op je wacht en met je mee kan rijden naar je ouders zou dat fijn zijn.


En na het uitmaken, nooit maar dan ook noooooit alleen naar hem toe gaan. Ook niet als hij smeekt of je nog iets wilt geven. Waarom ik dit zeg? Precies zo’n zelfde situatie, slechte afloop.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:14

daantjuhhh schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik zou juist wel kiezen voor een openbare plek. Omdat er dan andere mensen bij zijn waardoor hij waarschijnlijk minder snel fysiek zal worden, maar ook omdat áls hij wel fysiek word er andere kunnen ingrijpen. Ik geloof ook echt wel dat stel het moet zo ver komen er mensen zijn die het voor jou opnemen of ingrijpen. :j Telefoon meenemen voor het geval dat. Opnemen kun je doen, weet zelf niet hoeveel je daar aan gaat hebben, jij kent hem het beste.

Natuurlijk denk je bij je eigen, het is toch van de zotte dat ik niet gewoon rustig thuis op een normale manier hem kan vertellen dat ik er klaar mee ben, maar de situatie is nou eenmaal zo en hoe eerder je van hem af bent, hoe beter. Om even grof te verwoorden.

Ik wil je veel sterkte wensen TS, en succes! Ik ben heel benieuwd :j

Ik heb een keer een auto ongeluk gehad waarbij niemand stopte.... Sta je daar smorgens op je 20ste, niet wetende wat te doen...
Nee. Ik reken niet meer op hulp van vreemden. Hoewel ik zelf altijd zou helpen


Dat is zeker rot en het kan inderdaad voorkomen dat iedereen te egoistisch is om hulp te bieden. Heb dat ook weleens meegemaakt. :)
Maar ik kijk vaak naar hufterproef op de NPO en zie dan toch wel dat er ook mensen zijn die wél ertussen springen als het escaleert. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:15

xGoldenHero schreef:
Ik begrijp dat je alles zo goed mogelijk wilt plannen met je dieren (belangrijkste) en je spullen. Maar hij gaat ook aanvoelen dat er iets aan de hand is. Misschien niet vandaag maar volgende week. Of pas de dag dat jij het uitmaakt. En als hij dan even terugkijkt op de laatste weken en jaren zal er bij hem dingen op zijn plek vallen (hij zal ook niet gek wezen) en dan loop je nog meer risico dat hij kwaad wordt omdat je dus al weken met het plan rondloopt om het uit te maken.

Ik zou zeggen, zorg dat je het vrijdag uitmaakt en dan gelijk naar je ouders kan. Dat hij een dagje weg wil met jou, tsja, dat is toeval. En als hij zegt dat je het expres doet om zijn weekend te verpesten kan jij hem rustig vertellen dat iedere dag dat jij een toneelstuk moet spelen als je bij hem bent, een dag te veel is. Je wil hem niet aan het lijntje houden en je hebt er ontzettend lang over nagedacht en geprobeerd en het gewoon niet meer werkt.

Als er dan iemand buiten op je wacht en met je mee kan rijden naar je ouders zou dat fijn zijn.


En na het uitmaken, nooit maar dan ook noooooit alleen naar hem toe gaan. Ook niet als hij smeekt of je nog iets wilt geven. Waarom ik dit zeg? Precies zo’n zelfde situatie, slechte afloop.


Weet eigenlijk niet of ze vrijdag al terug zijn, ze zitten in Afrika dus dat is best een reis. Anyways ze zijn wel as weekend terug. Ik wil ze eerst bellen om te kijken of ze er überhaupt op zitten te wachten. Van daaruit trek ik mijn plan. Komt goed. Thnx voor de tip, zal niet in m'n eentje terug gaan.

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:26

Ik zou bijna zeggen TS, je ouders niet bellen maar gewoon gaan. En als ze het er niet mee eens zijn kijk je van daaruit maar verder, beter dan deze toxische situatie en dat begrijpen je ouders ook heus wel. Je wilt hier niet langer blijven. Zeg eens JA tegen jezelf :j En nee tegen de rest :o

Heb je geen huissleutel van je ouderlijk huis, of familie die die heeft? Dan kan je misschien eerder als je wil/als dat lukt.