Relatieproblemen... Graag advies.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 15:27

Nikass; lees wat je schrijft. JIJ hebt de knoop doorgehakt. Niemand anders. Jij hebt dat moedige besluit genomen. Credits to you.

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 15:28

rien10 schreef:
Nikass; lees wat je schrijft. JIJ hebt de knoop doorgehakt. Niemand anders. Jij hebt dat moedige besluit genomen. Credits to you.


Amen _/-\o_

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 15:35


Avalanche

Berichten: 16114
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 15:41

Nikass schreef:
Avalanche ik vind wat jij schrijft heel sterk en realistisch.
Enige kanttekening is dat ts niet persé trauma/ptss hoeft te hebben ontwikkeld hierdoor. Ik herken heel veel, en ik heb soms nog verdriet van mijn ex relatie, maar ik ben er redelijk ongeschonden uit gekomen uiteindelijk (vind ik zelf)

Alleen het eruit stappen zèlf, dat is gewoon heel moeilijk. Ik had wel steun van een vriendin en goede adviezen genoeg, maar toch deed ik het niet. En dat is een keuze, maar het is ook onmacht. Daarin ben ik het heel erg eens met je berichten.
Bij mij heeft uiteindelijk een externe factor ervoor gezorgd dat de knoop werd doorgehakt. Ik vraag me wel eens af of ik anders nog met hem was geweest: waarschijnlijk wel.

Nee, niet iedereen ontwikkelt PTSS, dat is zonder meer waar, de een is er gevoeliger voor dan de ander. PTSS is ook post traumatische stoornis. Trauma is er altijd.

Goed gedaan meid <3 trots op je, dat je het hebt gedaan. Het is idd heel, heel moeilijk.

Avalanche

Berichten: 16114
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 15:43


rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 15:59

Die tekst vooral.....

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:07

PinkPrincess schreef:
rien10 schreef:
Nikass; lees wat je schrijft. JIJ hebt de knoop doorgehakt. Niemand anders. Jij hebt dat moedige besluit genomen. Credits to you.


Amen _/-\o_


Dank je. Het voelde alles behalve moedig ;)

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:09

PinkPrincess schreef:
rien10 schreef:
Nikass; lees wat je schrijft. JIJ hebt de knoop doorgehakt. Niemand anders. Jij hebt dat moedige besluit genomen. Credits to you.


Amen _/-\o_


Dank je. Het voelde alles behalve moedig ;)[/quote]


Herken ik mij wel in :(:) Maar ik ben nu heeeeeeeel blij met mijn doorgehakte knoop :+

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:11

Ja dat wel. Nooit spijt gehad.
Maar ook geen rancuneuze gevoelens naar ex.

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:16

Nope! wel andersom :+

Avalanche

Berichten: 16114
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:17

rien10 schreef:
Die tekst vooral.....

Ja echt :+: hij staat nu bij mijn favorieten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 20:30

Hoe gaat het nu TS?

Anoniem

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:10

Het gaat redelijk, we hebben gisteren een gesprek gehad en besloten om er een punt achter te zetten. Er is veel begrip dus dat is fijn (en onverwacht heel eerlijk gezegd). Hij denkt nog steeds dat het goed gaat komen en is vooral bang dat hij het nu niet gaat redden omdat hij me wel echt ziet als hetgeen wat hem nog op de rails houdt. Maar hij snapt ook dat hij mn gevoel niet kan dwingen. Het was een moeilijk gesprek met enorm veel tranen maar toch ook wel een fijn gesprek..

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:12

Anoniem schreef:
Het gaat redelijk, we hebben gisteren een gesprek gehad en besloten om er een punt achter te zetten. Er is veel begrip dus dat is fijn (en onverwacht heel eerlijk gezegd). Hij denkt nog steeds dat het goed gaat komen en is vooral bang dat hij het nu niet gaat redden omdat hij me wel echt ziet als hetgeen wat hem nog op de rails houdt. Maar hij snapt ook dat hij mn gevoel niet kan dwingen. Het was een moeilijk gesprek met enorm veel tranen maar toch ook wel een fijn gesprek..


Dikgedrukte is reinste manipulatie, nog steeds.
Wat fijn dat je er een punt achter hebt gezet, nu doorpakken en wegblijven, zoals het nu klinkt voor mij, zal hij nog steeds proberen je te gaan manipuleren, echt, contact verbreken lijkt mij de beste optie voor je.

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:13

fijn om te horen TS. ik hoop je het nu voor jezelf een plekje kan geven allemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:18

Wat fijn dat het alsnog met het nodige respect is gegaan. Ik hoop dat je hier sterker uit komt en alsnog veel sterkte.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:19

Heel goed TS :(:) Vind het erg knap en sterk van je. Nu volhouden en lekker voor jezelf gaan. Probeer in je achterhoofd te houden dat je er beter uit komt. Kijk naar de toekomst en leuke dingen :)
Veel sterkte!

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:20

Goed zo TS. En nu... GENIET!

BigOne
Berichten: 38349
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:23

Anoniem schreef:
Het gaat redelijk, we hebben gisteren een gesprek gehad en besloten om er een punt achter te zetten. Er is veel begrip dus dat is fijn (en onverwacht heel eerlijk gezegd). Hij denkt nog steeds dat het goed gaat komen en is vooral bang dat hij het nu niet gaat redden omdat hij me wel echt ziet als hetgeen wat hem nog op de rails houdt. Maar hij snapt ook dat hij mn gevoel niet kan dwingen. Het was een moeilijk gesprek met enorm veel tranen maar toch ook wel een fijn gesprek..


Zo kun jij het in ieder geval goed afsluiten. En wanneer hij je nodig heeft om hem op de rails te houden , tja, zo'n opmerking is imo manipulatief. Maar ik snap hem wel, ook op hem komt natuurlijk veel af, huis in de verkoop, ander plekje zoeken, doorgaan met leven. Ondanks dat hij nu eindelijk doorheeft dat jij het niet meer ziet zitten en jullie in goed overleg er uit zijn gekomen, laat je door dit vriendelijke meegaande gedrag niet een rad voor ogen draaien. Het is voor alle twee moeilijk en jij hoeft nu niet ook nog eens zijn moeilijkheden op te knappen.

Lieszje
Berichten: 7182
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:24

Wat fijn om te lezen dat het gesprek goed verlopen is!
Nu lekker genieten en je eigen leven lekker opbouwen :)

Mer1980

Berichten: 18884
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:31

Gefeliciteerd TS< je kan nu beginnen aan een gelukkig leven. Al begrijp ik dat jullie nog wel het eea af te handleen hebben ivm het huis etc...

senna21

Berichten: 11875
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:35

PureSG schreef:
Anoniem schreef:
Het gaat redelijk, we hebben gisteren een gesprek gehad en besloten om er een punt achter te zetten. Er is veel begrip dus dat is fijn (en onverwacht heel eerlijk gezegd). Hij denkt nog steeds dat het goed gaat komen en is vooral bang dat hij het nu niet gaat redden omdat hij me wel echt ziet als hetgeen wat hem nog op de rails houdt. Maar hij snapt ook dat hij mn gevoel niet kan dwingen. Het was een moeilijk gesprek met enorm veel tranen maar toch ook wel een fijn gesprek..


Dikgedrukte is reinste manipulatie, nog steeds.
Wat fijn dat je er een punt achter hebt gezet, nu doorpakken en wegblijven, zoals het nu klinkt voor mij, zal hij nog steeds proberen je te gaan manipuleren, echt, contact verbreken lijkt mij de beste optie voor je.

Dat kun je inkleuren als manipulatie, maar ook als gewoon menselijke gevoelens...of een mix van beide.
Iemand, ook iemand met psychische problemen, is meer dan zijn ziekte.
Sterkte TS, je doet het goed.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:39

Wat fijn voor jullie dat er een knoop is door gehakt. Hopelijk geeft dat jullie allebei de rust die jullie nodig hebben. En ik hoop dat je snel stappen het huis uit kunt zetten zodat jullie allebei echt rust krijgen.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:47

sanso schreef:
Goed zo TS. En nu... GENIET!


Het is heus niet meteen genieten hoor!! Er is ook pijn en verdriet want er is ook liefde (geweest)..

Avalanche

Berichten: 16114
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:51

Goed gedaan. En nu volhouden, ook als hij opeens weer belachelijk gaat doen.