Zomaar een pakket ontvangen

Moderators: ynskek, Polly, Ladybird, Princesj, Hanmar, Mondy, Mjetterd

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SavannahNx

Zomaar een pakket ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-19 17:55

Zojuist is er bij ons thuis een electrische tandenborstel met een hoge ter waarde van afgeleverd. Op mijn moeders naam. Maar we hebben geen van allen dit besteld. Op de vactuur staat “GRATIS”.

Moet je dit terugsturen? Kun je dit gewoon houden? Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? Pakje is geleverd door UPS.

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Suzanne F.

Re: Zomaar een pakket ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:00

Afzender? Even contact opnemen lijkt me.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:03

Niet toevallig van zorgverzekering over gestapt? Bij de overstap website (zorgkiezer) zou je er namelijk een gratis oral B tandenborstel bij krijgen.
Laatst bijgewerkt door Happiness91 op 11-01-19 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:04

Staat er geen nummer of website op de factuur, dat je daar even contact opneemt, of via ups.

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:05

Zo kregen wij ineens een grote Led TV van Samsung binnen aantal jaren terug. Hadden we gewonnen :+

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:17

Zou eerst even controleren of het niet iets is wat je echt gratis gekregen/gewonnen hebt op de een of andere manier.

En verder zou ik zelf zo paranoïde zijn dat ik ergens zou verwachten dat het een of andere scam is? Dat is wel een ding namelijk := Als je echt geen enkele reden kan vinden waarom je een gratis pakket zou hebben gekregen, dan zou ik het iig goed uitzoeken waar het vandaan komt, afzender, alle info etc nagaan, en even kijken of er geen gekke dingen op jouw naam/via je bankrekening zijn gebeurd voordat je zomaar iets houd of terugstuurt.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 20:47

Happiness91 schreef:
Niet toevallig van zorgverzekering over gestapt? Bij de overstap website (zorgkiezer) zou je er namelijk een gratis oral B tandenborstel bij krijgen.

Dat :j

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 21:18

Wat je ongevraagd toegestuurd krijgt, mag je houden en hoeft je niet te betalen.
Proficiat met jullie nieuwe tandenborstel :D

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 21:27

Mwaha dit heb ik ooit een keer gehad met sporen van BR. Gewoon met mijn naam erop, maar geen factuur erbij. Weet ook niet waar het wegkomt. Sporen zitten nog altijd in verpakking :') Denk dat ik ze over een tijdje met m'n huidige paard wel ga gebruiken. Het zijn best wel luxe sporen.

Mijn knappe bonte merrie Doressa! <3 (Lotti x Elcaro)
L1 + 12

Paardenmeisje Romy geboren op 18-10-2020

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-19 04:35

Pluttersput schreef:
Happiness91 schreef:

Dat :j

Ah dan zal mn moeder wel zijn overgestapt denk ik!

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 08:21

Er worden momenteel ook pakje verstuurd met andere naam op jouw adres en die worden dan later opgehaald door iemand aan de deur. Geef het niet mee want de rekening komt wel bij jou. Het is een soort oplichting/diefstal.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 16:50

Als je iets ongevraagd thuisgestuurd krijgt (op jouw naam) mag je het houden. Ze mogen dan niet daarna alsnog met een factuur komen.

https://www.consuwijzer.nl/thema/ongevraagde-toezending

Dus ook als je moeder niet overgestapt is, hoef je je geen zorgen te maken :P
Als het op jouw adres komt met een andere naam dan wel inderdaad! Is een bekende vorm van oplichting.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie