Verrassing voor schoonouders: wie puzzelt er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Verrassing voor schoonouders: wie puzzelt er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 13:59

Mijn schoonmoeder is ziek en ondergaat op dit moment een zware behandeling om weer beter te worden.
We gaan ervanuit dat ze in de loop van volgend jaar weer genezen is, of in ieder geval in remissie.
Enfin, nu willen mijn vriend, schoonzusje en ik hun als kerstcadeau verrassen met een weekendje weg met elkaar zodra het weer beter gaat. We houden dit lekker dichtbij huis in het Landalpark de Lommerbergen zodat ook hun hond mee kan.
Nu heb ik de schone taak gekregen om iets te maken wat we aan mijn schoonouders kunnen overhandigen. Ik heb het idee bedacht om ze gedurende de dag/avond envelopjes te geven met hints/aanwijzingen zodat ze mogen raden wat ons cadeau is.
Ik had al gedacht om een kaartje met daarop de coƶrdinaten van het park te geven en als een-na-laatste hint een rebus waarin we de verrassing vertellen en tot slot de cadeaubon. Maarja, op dit moment ben ik niet zo briljant in het bedenken van ideeƫn dus veel verder dan dat kom ik niet echt.
En gezien er in het Secret Santa Surprise topic veel hint-bazen zitten, hoop ik eigenlijk dat er wat bokkers zijn die met mij mee willen denken.
Kortom: wie wil mij helpen? :)

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Verrassing voor schoonouders: wie puzzelt er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 01:25

Foto van het huisje? Of de omgeving?
Iets wat jullie daar zouden kunnen doen; zwemmen, bowlen whatever of gewoon een spelletje.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 03:01

Plaatje van een hond in een koffer? Omdat die mee mag.

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: Verrassing voor schoonouders: wie puzzelt er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 03:21

Leuk idee!
Lommerbergen is in het dorp waar ik ben opgegroeid :D
Hoe bekend zijn ze in de omgeving? En wil je alleen hints of wil je ook wat extra eraan uitgeven?

Hints:
Plaatje van rovers (Limburgse naam voor Reuver is Ruiver en betekend rover. Volgens legende genoemd naar het roversnest in de bossen rondom het huidige kerkhof)
Een kaart met daarop de tekst: niet IN maar OP. In het Limburgs woon je oppe Ruiver en niet in Reuver.
Een hoopje zand (de Lommerbergen is genoemd naar het natuurgebied waar het aan grenst met een grote zandverstuiving/zandberg.
Vlaai meenemen (ze hebben ook pepernoten vlaai tegenwoordig), typisch Limburgse lekkernij
Een plushe draak, het symbool van gemeente Beesel en het draaksteken dat iedere 7 jaar een topattractie is.
Foto van sinterklaas die aankomt met het veer in Reuver (het veer naar Kessel is letterlijk op 500 meter van het park).
Toeganskaartjes voor kasteel de Keverberg (net over de maas in Kessel, het park kijkt er zo goed als op uit). Sowiso een aanrader! Is geel mooi gerestaureerd.
Cadeaubon voor restaurant het Rozenhof in Kessel, of de Raadskelder in Reuver (beide echt aan te raden)
Fotootjes van een koffer, tropisch zwembad, de beer van het park, midgetgolf.

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 10:50

Bedankt voor het meedenken, ik heb veel aan jullie hints gehad. :)
Uiteindelijk hebben we 10 gouden enveloppen weten te vullen. *\o/*