December ergernis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:31

colunder schreef:
De hele december maand, incl. Mijn verjaardag(23e).

Alleen oliebollen, daar ben ik gek op, heeeerlijk



Ik ben ook 23 december jarig, een grote ergernis..
Iedereen is druk met kerst en haast niemand heeft echt tijd voor je verjaardag

Leo4ever
Berichten: 86
Geregistreerd: 09-02-06

Re: December ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:53

Leuk topic! Vanaf half november al de kerstmuziek, ieder jaar weer dezelfde ouwe meuk. Ik ben een muziekliefhebber en bijvoorbeeld de Top 2000 vind ik geweldig. De keerzijde is dan wel weer dat er aan veel nummers herinneringen zitten die pijnlijk zijn. Die zet ik tegenwoordig hard, kom maar binnen. Want al met al is kerst zo’n periode waarin extra duidelijk is wie er niet meer zijn. Vooral ouders.... ik heb jaren geleden al in goed overleg een punt gezet achter de verplichtingen, mijn dochters en ik gingen op 1e kerstdag manegepaarden rijden die toch wel even moesten bewegen, heerlijk met zn drietjes bezig op een uitgestorven manege, onze eigen paarden waren ook een goed excuus. Of bijvoorbeeld met de honden naar het strand. Nu zijn mijn dochters volwassen en de kinderen van mijn man ook, ik hamer er op dat ze hun eigen ding moeten doen als ze dat willen, voel je niet verplicht, ik wil niet zo’n (schoon) moeder zijn, mijn kalkoen komen ze voor naar huis maar als je klem loopt kan dat ook in januari, het gaat om de gezelligheid en dat moet geen plicht zijn, alsjeblieft niet, ik vermaak me wel hoor.

Leo4ever
Berichten: 86
Geregistreerd: 09-02-06

Re: December ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:06

En oh ja, mijn jongste dochter jarig op 16 december. Het was best een klus om een balans te vindenmet Sinterklaas. Leuk vieren met familie, echt leuk hoor. Wil je dochtertje een Baby Born pop, belachelijk duur ding. Hoor je, gelukkig op tijd, dat je zus haar dochtertje wel zo’n ding geeft, ja wat moet je dan??!! Weer een nieuwe balans maken en dat kreng kopen, want je krijgt je kind niet uitgelegd waarom zij het niet krijgt. Ik ben zo blij dat dit allemaal achter de rug is

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:07

Voor het grootste deel vind ik de decembermaand geweldig. Ik hou van de versieringen en kerstmuziek, het gezellige eten, de kerstborrels, kerstdiners etc, etc.

Maar een paar puntjes van ergenis:

-de zwarte pietendiscussie. En voor mij met stip op 1 het pro-zwartepietenkamp. De pro-zwartenpietenclub heeft voor mij het Sinterklaasfeest echt verpest.

-wintertijd. Veel te vroeg donker. Ik voel me net een mol.

-vuurwerk.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: December ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:11

Wie is de mol begint in januari pas Natasja :oo

Leo4ever
Berichten: 86
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:14

En vuurwerk ja...... al die arme beestjes die het niet snappen. Je honden aangelijnd houden en hopen dat je een rustig rondje kan lopen al 2 weken voor oudjaar. Ze zijn nu nog niet bang maar ik weet uit ervaring hoe dat op kan bouwen. Ik zeg vuurwerkverbod, behalve misschien op een daarvoor aangewezen plek als men nou echt niet zonder kan.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:16

Magrathea schreef:
Wie is de mol begint in januari pas Natasja :oo


:') dat zijn januari ergernissen

Ander molletje


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 13-11-18 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:18

FatCat schreef:
de extra kilos

Dit in combinatie met je username. _O-

Wij zijn jaren geleden begonnen met verkondigen dat wij eerste kerstdag met alle liefde op bezoek komen bij beide families maar dat tweede kerstdag voor onszelf is. Niemand heeft daar ooit moeilijk over gedaan.

Ik ben gek op kerst en alles daaromheen, alleen vuurwerk mag van mij afgeschaft worden.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:28

Dat winkels allerlei dingen tijdelijk niet hebben vanwege het kerstassortiment dat in de winkel ligt. En dat 3 maanden lang. Oke, dat is eigenlijk meer een oktober/november-ergernis.

En de pietendiscussie natuurlijk, of eigenlijk vooral het geschreeuw eromheen. Als de discussie fatsoenlijk en inhoudelijk gevoerd zou worden zou ik het nog wel interessant vinden. Ik erger me dood aan de oneigenlijke argumenten, als je ze al zo wilt noemen, die er zoal gebezigd worden.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:29

Niwla schreef:
FatCat schreef:
de extra kilos

Dit in combinatie met je username. _O-


Plot twist- ik ben eigenlijk maatje 36... ;)

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: December ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:32

Drukte in de supermarkten, weinig daglicht zien, de dieren alleen voeren in het donker...., Zwarte Pieten discussie := , verplicht gezellig doen, walgelijke kerstliedjes :').

Nee, december is niet mijn maand. Geef mij het voorjaar maar! :D

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: December ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:56

2 hyperactieve kinderen. Eerst heb je 11 nov waar ze door gaan stuiteren, dan heb je sinterklaas, dan komt kerst en dan nog een keer oud en nieuw. Ze stuiteren hier dus bijna 2 maanden lang door. Op zich ook wel weer heel leuk maar ben altijd blij als het weer januari is en de rust weer terug komt in de kinderen.

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: December ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:15

Leuk topic!

Ik ben gek op december en de feestdagen en zie kerst ook niet als verplichting omdat ik het heerlijk vind. Wil ik in mn pyjama komen is dat prima, gaat niemand om huilen.

Maar ik erger me wel aan een paar dingen:
- stressende mensen in de supermarkt
- de pietendiscussie, van beide kanten!!
- vuurwerk, mijn katten hebben er niet zo heel veel van maar ponylief is als de dood. Hebben helaas al een keer gehad dat er vuurwerk het terrein op is gegooid.
- mensen die zich aan mij ergeren als ik luidkeels meezing met mariah carey :+

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:19

xxxMarleen schreef:
colunder schreef:
De hele december maand, incl. Mijn verjaardag(23e).

Alleen oliebollen, daar ben ik gek op, heeeerlijk



Ik ben ook 23 december jarig, een grote ergernis..
Iedereen is druk met kerst en haast niemand heeft echt tijd voor je verjaardag


Ik 26dec... ook een prachtige datum

Alja

Berichten: 25603
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: December ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 22:22

Mijn nichtje de dag naar kerst, weet eigenlijk niet zo goed wat ze ervan vind

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:50

De (meestal) valse hoop op sneeuw en/of een witte kerst.

Ik MOET sneeuw.. :')

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: December ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 12:02

Ik heb juist echt onwijze zin in december.

3 december verwachten wij ons 2e kindje.
5 december sinterklaas
22 december de verjaardag van mijn zoontje.
25 december verjaardag van mijn vader
25/26 december kerst
En dan 31 december oudjaarsdag.

Heerlijk vind ik het al die gezelligheid :)

Enige waar ik over val is vuurwerk wat je nu overal al hoort, brr ben der geen fan van..en natuurlijk de kou, geef mij maar een graadje of 20

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 12:08

san4nie schreef:
December IS mijn grootste ergernis..

Verplicht opgelegde gezelligheid en verplichtingen. Waar we al 2 maanden van tevoren moeilijk over moeten doen.

Vooral dit, al die planningen... :j

Verder de onnodige pietendiscussie van voor- en tegenstanders, de kou, het gebrek aan licht.

Overconsumptie doen wij gelukkig niet aan.

diesel83

Berichten: 1182
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 12:13

Het gestress van iedereen rondom de feestdagen...Ik voel dat gewoon echt heel erg en als ik ergens niet tegenkan is dat gevoel van haasten en stressen. Ik word er voor mijn beleving in meegezogen. Ben altijd blij als het weer voorbij is . Sint heb ik niet zoveel meer mee (doordat het zo verpest wordt de laatste jaren door de zgn 'tegen zwarte pieten'). Kerst vind ik op de dagen zelf wel leuk. Oud en nieuw vindt ik vreselijk. Ik ben bang voor vuurwerk en vind het daarbij zoooo overdreven dat iedereen je ineens gelukkig nieuwjaar gaat wensen. Dat de hele week door bleh...

Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 13:19

komone schreef:
Gimme_Joy schreef:
Ik ben precies 10 dagen na Sinterklaas en 10 dagen voor Kerst jarig. Niemand kan ooit op mijn verjaardag komen tussen alle kerstborrels door (ik was zelfs te laat op mijn eigen feestje vorig jaar door een verplichte borrel op werk) en mijn kerstkaarten zijn tegelijk mijn verjaardagskaarten. Alle cadeaus komen ineens en omdat het toch al een dure maand is krijg ik echt minder dan iemand die in augustus jarig is. Dat was vooral vroeger een ding. Noem me een zeikerd, maar jarig zijn in december is mijn december ergenis! {:)-:( :+


Ik ben op dezelfde dag jarig. Het klopt precies wat je zegt. Krijg jij qua cadeau ook vaak Kerstgerelateerde dingen? Als ik weer waxinelichthoudertjes krijg ga ik gillen -O-


Lotgenoten! Ik ben ook de 15e jarig :D Ik ben ook niet de enige in de familie die in december jarig is, dus ik zie de familie in december meer dan in de rest van het jaar bij elkaar. Ik ga ook niet meer iedereen langs met nieuwjaar hoor, ik heb dan echt niks meer te vertellen. Een berichtje in de familie-app volstaat prima :Y) Ook op het werk zie ik het nut van de nieuwjaarszoenen niet in, iedereen de week erop verkouden, lekker hoor!

Ik houd verder wel heel erg van de kerst, de lichtjes, de warme chocomel, zelfs de kerstliedjes... Ik breng de kerst ook graag door met mijn familie. Maar het gestress eromheen mag wel wat minder haha. Maar ik mag niet klagen, ik kan dit jaar weer lekker aanschuiven bij mijn ouders met eerste kerst en hoef zelf weinig te regelen behalve cadeautjes haha. Daarbij houdt mijn familie ook allemaal niet zo van die verplichtingen, dus zijn we bij elkaar omdat we dat echt willen en dat scheelt een hoop!

Over de zwartepietendiscussie wil ik het gewoon niet eens meer hebben := Ik word zo moe van al het "Ze pakken onze Nederlandse cultuur af"- gejammer. Ik heb op facebook zoveel mogelijk van die pagina's met plaatjes om te delen geblokkeerd, ik hoef het niet te zien :evaw: Ik snap de discussie van beide kanten maar het is zo zachtjes aan wel eens leuk geweest met al dat gedoe...

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: December ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:22

ik krijg meestal oudejaarsloten :')

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: December ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:26

Het werken in een callcenter tijdens de drukste periode van het jaar. Kill me :k

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:29

Dat in december bijna alles op koppels gericht is. Ik ben best prima met mijn single situatie maar in December voel ik me spontaan alleen bij alle romantische reclame spotjes ed _O-

Eline_S_S

Berichten: 3524
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: December ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:38

Alle verplichte etentjes/borrels. Ik zit vanaf vorige week tm de eerste week van januari elk weekend met een eindejaars etentje/gourmetten en feestjes/borrels volgepland. Ook vond mijn opleiding het een goed idee om examens in december te plannen, dus daar mag ik me ook nog aan wagen -:)

Mijn schoonzus is op de dag na kerst jarig, dus ik zit altijd met familie op kerstavond, 1e kerstdag, 2e kerstdag en die dag daarna dus weer familie ivm verjaardag... Ik kan ze dan echt niet meer zien, maar helaas, met oud en nieuw zitten ze er weer ^)

charrr91

Berichten: 929
Geregistreerd: 14-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:40

Die vreselijke irritante kerstliedjes.
Ik werk bij een tuincentrum en daar horen we vanaf begin november iedere dag dezelfde kerstliedjes, en dan meerdere malen per dag dezelfde. Dit gaat natuurlijk nog wel ff door maar ik word er langzaamaan paranoia van. Zelfs als ik thuis ben hoor ik die irritante liedjes nog in mijn hoofd |o