Aan welke kant slaap jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Aan welke kant slaap jij?

Links
218 (46%)
Rechts
187 (39%)
Maakt me niet uit
64 (13%)

Totaal aantal stemmen: 469


hagelslag
Berichten: 9038
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:02

Ik lig links, en van mijn kopkussen moet mijn vriend wegblijven ~~}>
Okee soms mag zijn hoofd ook erop liggen _O-

Ivm gebroken linker bovenarm en alleen op mijn rug kunnen slapen hebben we 3 nachten geprobeerd van plaats te wisselen.
Ik rechts hij links.
Echt dat was afgrijselijk dus euhh ja ik blijf mooi links slapen

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Aan welke kant slaap jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:07

Toen we allebei nog thuis woonden sliep ik in m'n eigen bed altijd rechts (tegen de muur aan) en bij m'n vriend thuis juist links (daar stond een hoge kledingkast naast het bed) ik vind het prettig om ergens "tegenaan" te liggen :+ geeft me een veilig gevoel ofzo.
Inmiddels wonen we samen en slaap ik nog steeds links en hij rechts. Het bed staat midden in de kamer en er staat ook geen kast oid meer naast, dat mis ik wel soms -O-

Op vakantie maakt het me niet zoveel uit maar uit gewoonte gaan we toch meestal hij rechts en ik links liggen.

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:10

Als een zeester, in het midden.
Lang leve single zijn :D

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Aan welke kant slaap jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:45

Rechts, zolang ik me kan herinneren al.

xdniesje
Berichten: 2053
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Dordrecht

Re: Aan welke kant slaap jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:54

Ik slaap aan de kant vlakbij de deur. Zijn beide kanten gelijk, dan wil ik in ieder geval aan de kant liggen die een nachtlampje heeft met een nachtkastje. Als dat bij beide kanten zo is, dan wilt mijn vriend aan de kant van het stopcontact liggen zodat hij zijn telefoon kan opladen.

Maakt het dan nog geen verschil, dan kies ik meestal links gezien vanaf het voeteneinde.

kelliiee1993

Berichten: 5836
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: --

Re: Aan welke kant slaap jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:51

Ligt er aan hoe je het bekijkt. Sta je voor het bed lig ik rechts. Lig ik in bed, is het de linkerkant.

Waarom? Geen idee eigenlijk. Het maakt ook niet uit waar de deur dichtbij zit. Deze kant ligt gewoon het lekkerst.

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Aan welke kant slaap jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:01

Ik lig altijd rechts. Nouja eigenlijk in het midden :') heb ik dan ook niet door. Als ik wakker ben vraagt m’n vriend dan of ik weer wat op wil schuiven. Als ik slaap dan duwt hij me gewoon aan de kant :+ wat niet zo makkelijk is want ik word daar niet wakker van en ik geef dus ook niet mee :') meestal duwt hij me wel opzij in de vorm van een knuffel. Het is (volgens mij) niet zo dat hij me ineens een zet geeft.

Maar het maakt mij eigenlijk niet zo veel uit aan welke kant ik slaap. Maar hij wil graag links. Wat ik bij hem ook wel fijner vindt. Dan lig ik tegen de muur aan en kan ik er dus ook niet uitvallen. Bij mij thuis lig ik juist niet aan de muurkant maar mijn bed is ook wat groter dus dat scheelt ook wel

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re: Aan welke kant slaap jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:19

Kant van de deur als die er is voornamelijk maar de zijde wisselt het gaat mij om de kant waar je het makkelijkst uit komt haha

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Re: Aan welke kant slaap jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 23:55

Ik slaap rechts, ik loop rechts, ik fiets rechts :=

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Re: Aan welke kant slaap jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 00:20

Ik lig links, mijn vriend ligt rechts van mij. Ik lig het liefst op mijn linkerzij, helemaal op de rand van het bed. Mijn vriend kruipt regelmatig naar mij toe 's nachts, maar heel af en toe kruip ik ook zijn kant op.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 00:27

Ik slaap altijd rechts (geen relatie), en als ons hondje (franse bull) bij mij is, slaapt zij links. Of nouja, heel erg dicht tegen mij aan dus eigenlijk samen rechts.

Eventuele logé's slapen ook links. Kan dat heel moeilijk veranderen, weet niet waarom. Bij een ander pas ik mij aan aan de eigenaar van het bed, maar mijn bed = mijn plek :j

't is dan wel belangrijk dat je je matras niet alleen van onder naar boven af en toe eens omdraait, maar dus ook van links naar rechts. Anders krijg je echt wel verschil qua doorzakken als je altijd alleen slaapt.

Hutcherson

Berichten: 7362
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 00:48

Ik slaap links en mijn partner slaapt aan mijn rechterkant.
Nu ik erover nadenk was dat bij mijn ex ook zo en ook in mijn eigen tweepersoons bed thuis. En als ik bij oma ging logeren lag ik ook altijd links.

Raar. Mn vriend heeft dit wel eens benoemd en wilde dan wisselen maar ik slaap dan ook prima.

Heb wel eens gehoord dat vrouwen vaker dichterbij de deur willen liggen, maar nu lig ik het verste bij de deur vandaan.

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Aan welke kant slaap jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 00:51

Ik slaap links. Was eigenlijk begonnen doordat hij altijd rechts lag in zijn bed (bed stond tegen de muur, dus links was met hoofd bij de muur). Ik sliep thuis altijd rechts en hij links. Totdat ik een dekbedovertrek had gekocht met his side / her side. Daarop stond her side links. Nu altijd links, waar we ook zijn...
Lig ik rechts van m, kan ik gewoon niet slapen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 00:54

Thuis altijd rechts als je aan het voeteneind naar het hoofdeind kijkt , verder overal links :+ (gek genoeg is dat bijna overal dichter bij de deur behalve thuis _O- dan ben ik sneller bij de wc als ik moet snachts )

Muisbal

Berichten: 2361
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Aan welke kant slaap jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 01:01

Als ik alleen slaap: midden :D
En als ik het bed moet delen of in een ander ben dan mijn eigen: de kant waaraan de meeste ruimte aan de zijkant is, vaak is dat ook het dichtst bij de deur. Beetje claustrofobische neiging heb ik. Staat het bed tegen de muur dan kan ik echt niet lekker aan de muur kant slapen brrr.

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 01:03

Ik slaap links en mijn vriend rechts, waar we ook zijn. Ook als ik alleen slaap lig ik links.

Sliep vroeger als ik bij mijn moeder in bed sliep ook al links, dus daar komt het uit denk ik.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Aan welke kant slaap jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 01:09

Man ligt het dichtst bij de deur, overal, al sinds we samen slapen. Geen idee waarom, maar traditioneel hoorde dat zo (heb ik ooit eens gelezen), zodat de man de vrouw kon beschermen bij onraad. Vind ik ook mooi. Al weet ik niet in hoeverre dat ook echt werkt. :+

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Aan welke kant slaap jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 01:13

Ik slaap alleen in een 1-persoonsbed, maar heb bij voorkeur de muur aan de rechterkant (dus lig ik "links"), voeteind richting de deur. Op het moment is de meest praktische zijde echter met de muur links, dus lig ik nu "rechts". Ik slaap echter dan wel minder goed, ook na jaren. Ik vind het dan ook erg fijn als ik na mijn komende verhuizing weer mijn muur rechts heb.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 01:14

Als kind altijd tegen de muur of dit nou links of rechts was maakte niet uit.

Bij mijn ex begon ik met links maar dat werd al snel rechts en is bijna 5 jaar zo gebleven. Nu bij huidige vriend slaap ik ook rechts van hem. Eigenlijk vanaf de eerste dag gewoon uit automatisme rechts gaan liggen van hem.
Maar merk ook dat ik voornamelijk in slaap val op mijn rechterzij en ik daarbij dan ook met mijn gezicht naar de buitenkant moet liggen. Wat daar de reden van is? Geen idee. Maar wat wel kan meespelen is mijn gehoor.
Ik hoor graag alles dus slaap ik met mijn goede oor vrij. In dit geval mijn linkse oor naar boven want rechts hoor ik maar 60% en kleine zachte geluiden hoor ik dan helemaal niet met het rechteroor. Ik kan ook niet slapen als ik niks hoor uit de omgeving, ik haat echt de doodse stilte. Geeft me een beangstigend gevoel.

Dus rechts it is :j

Franciee
Berichten: 738
Geregistreerd: 19-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 01:27

Ik lig eigenlijk altijd links maar mijn vriendin heeft onlangs het bed omgedraaid zodat we met ons hoofd naar de deur liggen. Aangezien dit totaal niet feng shui is en ik dus ook 5 dagen nauwelijks heb geslapen liggen we nu met ons hoofd aan het voeteneinde. Ik lig nog wel aan mijn eigen kant maar dat is nu dan dus rechts geworden :')

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Aan welke kant slaap jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 07:55

Links maar ik kan overal liggen. Het is meer dat mijn vriend net zo is als jij en zelf niet links kan slapen :+

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Aan welke kant slaap jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 08:16

Ik links, mijn vrouw zou rechts moeten slapen, maar dat is vaak ook links, of midden :+

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Aan welke kant slaap jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 08:21

Ik lig rechts. Zowel thuis als bij mijn vriend. :j

Voor mij maakt het niet heel veel uit, bij mijn ex sliep ik links. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 08:27

Ons bed is 1.60m, ik slaap links/in het midden en vriendlief helemaal rechts aan de rand (tegen de muur). Als ik veel eerder naar bed ga, dan slaap ik wel rechts. Hoeft ie niet over me heen te kruipen. Ben ik alleen dan lig ik bijna overdwars in bed.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Aan welke kant slaap jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 08:37

Ik slaap het liefst in het midden of links maar slaap rechts. Mijn vriend is een veel lastigere slaper dan mij dus ik heb mijn plekje afgestaan. Soms lig ik er eerder in en dan slaap ik al als hij thuis komt. Dan lig ik diagonaal in bed en dan gaat ie maar op de logeerkamer liggen :') heerlijk af en toe