Je beste vriendin pikt spullen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Re: Je beste vriendin pikt spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:46

Ik krijg best wel zin in milkyways trouwens, al eeuwen niet gehad :')

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Je beste vriendin pikt spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 23:07

Als mijn beste vriendin zon topic op bokt aanmaakte en k kwam erachter was de vriendschap meteen over

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 23:13

Misschien moet je gewoon zeggen dat je het fijn vind als ze even aangeeft wat ze wil eten/snacken als ze bij je op zoek is.

Anders is er geen andere optie dan deze chocola in huis te halen:

Afbeelding

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 23:16

Iinge_ schreef:
Misschien moet je gewoon zeggen dat je het fijn vind als ze even aangeeft wat ze wil eten/snacken als ze bij je op zoek is.

Anders is er geen andere optie dan deze chocola in huis te halen:

[ [url=m/d6DWD1.jpg]Afbeelding[/url] ]


_/-\o_

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 23:20

App haar 'krijg ik nog ff een nieuwe zak milky ways van je, snoepkont?'

Of 'weet jij waar die bus haarspray is voor mn haar? Kan hem nergens meer vinden'.

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Re: Je beste vriendin pikt spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 23:54

Als ik mijn vrienden me niet eens zou kunnen vragen waarom ze m'n milky-way's opgegeten hebben en waar m'n nieuwe zakken chocolade blijft... Dan zou ik in een eenzaam wereldje terecht komen denk ik. En ik krijg er meteen een chocoladevrij dieet bij :') :')

TS, als vriendinnen moet je zoiets toch echt aan elkaar kunnen vragen, misschien denkt zij hier totaal niet bij na, niet op de manier hoe jij dat doet in ieder geval. En er is maar 1 manier om daarachter te komen, trek je mond open. Daar krijgt niemand wat van, hooguit duidelijkheid. :)*

Thea_Ste
Berichten: 716
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: Zonhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 23:59

TS,

Probeer dit topic, en zijn reacties, te zien als een leermoment.

Kijk eens naar de vriendschapsrelatie die je hebt, en wees hierbij eerlijk. Is die er nog? Naar wat ik uit je teksten haal lijkt het mij dat je je aan een aantal punten ergert.

Ook, communicatie is een belangrijk iets, als het correct gebeurt. Haar nu nog confronteren over de haarspray en de chocolade daar is het misschien te laat voor ondertussen. Maar probeer uit dit voorval te leren om haar de volgende keer wel onmiddellijk je grenzen aan te geven.
Als ze hierop dan slecht reageert dan is dat haar probleem, jouw huis, jouw regels. Goede vriendinnen begrijpen dat.

Het gedrag van een ander heb je niet in de hand, de manier hoe jij met de situatie omgaat wel. Kijk goed naar hoe jij zelf communiceert, en geef op tijd je grenzen aan als je het gevoel hebt dat iemand daar over gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:15

Nou TS, ik zal over de milkyways maar niet beginnen.. :+

Allereerst wil ik eigenlijk even vragen, je noemt haar je beste vriendin maar ik maak er echt uit op dat je eigenlijk geen vriendinnen wil zijn? Heeft het feit dat je haar eigenlijk niet meer vertrouwd, maar toch ook de vriendschap niet wil verbreken misschien te maken met dat je misschien niet zo veel andere vrienden hebt? En dat je bang bent om geen vrienden meer te hebben?

Mijn beste vriendin en ik zijn eigenlijk twee handen op 1 buik. Er is maar weinig waar we niet hetzelfde over denken en vaak zijn we hetzelfde, maken we dezelfde dingen mee tot aan een slechte gezondheid (longproblemen) aan toe. Ze heeft ook een sleutel van mijn huis zodat ze er (ook) in kan als ik niet thuis ben, ondanks dat ze zo'n 40km weg woont. Haar eten is mijn eten en andersom. We lenen onderling ook vaak spullen uit (of geven ze gewoon) en daar wordt ook niet moeilijk over gedaan. Uiteraard wordt daar wel over gepraat, dus wat dat betreft is dat niet hetzelfde als wat jij meemaakt.

Wat mijn punt is, is dat ik me afvraag of je haar wel als beste vriendin moet beschouwen. Je geeft aan dat je overal hard voor werkt en dat je graag je eigen spulletjes hebt en die eigenlijk niet wil delen. Ook geef je aan dat je als je bij die vriendin komt niks krijgt en bijna moet smeken om water met iets te eten. Dat klinkt mij niet als een 'beste vriendinnen' vriendschap. Eerder als een prille of misschien wel geforceerde vriendschap.

Wil je nog wel vrienden met haar blijven? Dan zou ik toch echt adviseren om een andere kijk los te laten op jullie vriendschap. Ik zou ook het gevalletje haarspray loslaten.

Ik had als kind ook zo'n vriend die alles bij elkaar loog en jatte. Had ik van mijn spaarcentjes en zakgeld net mooie nieuwe pokemonkaarten ( :+ ) gekocht, dan waren ze na een keer spelen kwijt. Als ik dan bij hem thuiskwam had 'ie toevallig ineens precies dezelfde kaarten, maar ze waren echt van hem hoor! Kijk maar, zijn naam staat erop! Aldus zijn (niet zo snuggere) moeder. Sure, die heeft ie er niet toevallig net op gezet.. :j Ik heb ze uiteraard nooit teruggekregen want ik kon het immers niet bewijzen. De vriendschap was wel snel daarna klaar, al dat gelieg en bedrieg, ik werd inmiddels oud en wijs genoeg om zo iemand niet meer als vriend te beschouwen.

Punt is: Je doet er niets aan. Als je besluit verder te gaan met de vriendschap, mag en kan je het die vriendin eigenlijk niet kwalijk (meer) nemen wat er is gebeurd met de spray en milkyways. Als je dat niet kan moet je er een punt achter zetten.


Mijn enige andere raad is misschien toch erover te praten waar je je wel en niet goed bij voelt bij die vriendin. Als het misschien al eens is uitgesproken dat jullie 'beste vriendinnen' zijn dan heeft jouw vriendin misschien een ander beeld van 'beste vriendinnen' als jij, eerder een beeld dat de medebokkers en ik schetsen en zoals het ook vaak op sociale media wordt geschetst.


Succes!

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:32

xPareltje schreef:
Ik denk dat een heleboel mensen mijn tekst totaal niet goed begrijpen. Wel kritiek geven en afkrakende reacties, ipv even duidelijk te vragen hoe het zit? Het gaat mij niet om de milky ways, maar het gaat er om dat ik met regelmaat wel wat kleine spulletjes kwijt ben nadat zij hier is geweest. En als er zo sneaky gedaan word over een paar snoepjes, ben ik bang dat het de volgende andere zaken zijn. Het vertrouwen is gewoon weg. En dat hier mensen zijn die het 'onzin' vinden en die zelf de hele kast leegroven bij andere, prima maar bij mij is het gewoon even vragen.


Heb je dat ook aan haar duidelijk gemaakt? Of ga je er van uit dat iedereen zo is als dat jij bent? Bij een goede vriendin moet je daar over kunnen praten en wordt jou mening geaccepteerd. Is dat niet zo dan is het niet de beste vriendschap die er is.

Als er bij ons mensen komen logeren( 1 nacht of 2 weken) is het gezegde van ons: ons huis is jouw huis zolang je bij ons bent. Dan mogen ze ook de snoeppot op tafel leeg eten en de koek voorraad in de kast en wat er verder in huis is.
Mijn zus komt regelmatig over uit het buitenland en dan verblijft ze 2 weken bij ons. Ik geef van te voren al aan dat ik daar niets voor wil hebben, heel simpel omdat ik weet dat als ik bij haar ben zij er ook niets voor wilt hebben. Ik ga er van uit dat het normale dingen zijn die worden gebruikt als mensen bij ons zijn. Dat ze niet op zoek gaan naar mijn sieraden of andere waardevolle dingen/informatie. Als ik daar geen vertrouwen in had dan lag dat achter slot en grendel of kwamen ze niet voor een overnachting maar bleef het bij een avondje visite.

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:39

Ok, ik lees hier vooral irritatie ten opzichte van die vriendin en een enorme berg aannames. Je hebt een paar keuzes.

- Je maakt het bespreekbaar
- Je verbreekt de vriendschap

Heb je er al eens aan gedacht dat het zou kunnen dat je vriendin ook zo'n bus met haarspray kan hebben gekocht nadat ze zag dat het bij jou zo goed werkte? Wie weet komt jouw bus nog wel een keer ergens uit een tas.

Ik ben ooit beschuldigd door iemand dat ik mogelijk iets zou hebben weggenomen. Allereerst was dat op dat moment onmogelijk omdat ik nooit alleen ben geweest en daarnaast zou ik nooit wat meenemen wat niet van mij is.

achteraf bleek dat het gene wat was "weggenomen" van de plank was gevallen en onder het bed terecht was gekomen. Op dat moment was het leed al geschied en wilde ik niks meer met die persoon te maken hebben, gewoon simpelweg omdat er werd aangenomen dat ik iets had gestolen.

Dus ik denk dat het belangrijk is dat je jezelf afvraagt of deze vriendschap echt een vriendschap is. Of de voordelen ervan nog opwegen tegen de nadelen.

Succes ermee, want het is nooit leuk.

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:19

Iinge_ schreef:
Misschien moet je gewoon zeggen dat je het fijn vind als ze even aangeeft wat ze wil eten/snacken als ze bij je op zoek is.

Anders is er geen andere optie dan deze chocola in huis te halen:

[ [url=m/d6DWD1.jpg]Afbeelding[/url] ]

WAT. Waarom zie ik deze nu pas? Ik ga NU kijken waar ik die kan krijgen. En Milkyways.

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:31

Ik dacht serieus heel even dat je een grapje maakte.

Volgens mij moet je het woordje 'beste' weg laten en is het gewoon een vriendin.
Als mijn beste vriend / vriendin bij mij thuis alle kasten leeg vreet zal ik daar echt geen moment iets van denken, daar ben je toch besties voor?
Ik haal juist altijd lekker wat te snacken in huis als ik hen uitnodig.
Heb je wel iets te snaaien aangeboden, of alleen de maaltijd en het ontbijt en verder niets? Ik kan mij voorstellen dat sommige mensen behoefte hebben aan meer. Ik zou daar ook niet genoeg aan hebben, ik zou nog wel een stuk fruit of iets anders daarbij nodig hebben.

Als tip zou ik voorstellen om de volgende keer te vragen of zij iets te snacken mee neemt. Uit je verhaal begrijp ik dat jij degene bent met een eigen huis en komt ze daarom bij jou, dan hoef jij niet altijd degene te zijn die snaai inslaat.
Maar het opeten van de Milkyways vind ik niet 'pikken'.

De fles haarspray zou ik zelf gewoon om hebben gevraagd, misschien ben je het wel bij familie of ergens anders vergeten en hebben zij het per ongeluk weg gegooid. Dan zet je haar nu wel mooi op bokt te kakken.