Operatie en gelnagels

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lughnassadh

Berichten: 1809
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 13:21

Relaxed schreef:
Ik had pure aceton :+

Maar ik laat er gewoon 1 afhalen :)

Divers :') niemand mag aan mijn tenen komen hoor :')


Houd er echt maar rekening mee dat ze daar ook niet mee akkoord gaan en dat alles er af moet. Of dat ze je dus wegsturen. Ze zijn daar echt gewoon heel streng op. Bij mij moest ook van het protocol worden afgeweken, om medische redenen en niet zoiets als dit, en dat is al lastig voor elkaar te krijgen.

Ik vind het overigens onbegrijpelijk dat je over iets wat in wezen heel onbelangrijk is zo'n heisa maakt. Het zijn maar nagels en dan ziet het er maar even minder mooi uit. Dit zijn gewoon de nadelen die er bij horen als je nepnagels hebt.

Tanald
Berichten: 115
Geregistreerd: 03-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 13:22

Het makkelijkste is om 1 nagel zelf te verwijderen. Door nagellak kan de zuurstofmeting onbetrouwbaar zijn. In dit is meestal in jouw nadeel. Ikzelf maak er geen probleem van omdat wij ook zuurstofmeters hebben die we op het oor of neusvleugel kunnen plaatsen, maar ik weet niet of dat in andere ziekenhuizen ook is.

Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 13:23

Er moet minimaal één nagel verwijderd worden, omdat er een vinger nodig is voor metingen.

Het zou zonde zijn als je in het ziekenhuis aankomt en je te horen krijgt dat ze je niet opereren, puur omdat je jouw gelnagels niet wilde verwijderen :)

fientje07
Berichten: 197
Geregistreerd: 30-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 13:23

Ik ben al 5x geopereerd aan mijn knie, alle keren met ruggenprik (zonder reisje, dus volledig bij bewustzijn alle 5 keren), in verschillende ziekenhuizen/privékliniek. Heb bij een aantal operaties had ik acrylnagels met gellak. In de boekjes stonden ook dat het niet mocht, maar gevraagd bij het opname gesprek en hun zeiden geen probleem. Op de dag van de operaties, waren ze er toch niet heel blij mee, de waardes waren gelukkig te lezen met nagel, maar anders slopen ze het er echt af werd mij ook verteld. Heb bij 2 operaties kunstnagels gehad, bij de andere 3 heb ik mijn nagels maar netjes vrij gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 13:31

In het foldertje staat letterlijk: "Gelnagel mag alleen wanneer de natuurlijke nagel zichtbaar is" Dus daar gaat de theorie over niet kunnen meten met het klemmetje.. Dan gaat het dus echt om de kleur kunnen zien..
Ik laat er 1 kaal/leeg maken en dan vind ik het wel goed.. :j

fientje07
Berichten: 197
Geregistreerd: 30-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 13:36

Klopt volgens mij gaat het echt om kleur, als je te weinig zuurstof heb en jou nagels lopen blauw aan en je heb er kleur op zitten is het natuurlijk niet te zien, maar als je doorzichtige kleur heb en ze lopen blauw aan kunnen ze het wel zien, volgens mij is dat het idee achter de kleur dacht ik.

vilheide

Berichten: 1480
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 13:37

Relaxed schreef:
In het foldertje staat letterlijk: "Gelnagel mag alleen wanneer de natuurlijke nagel zichtbaar is" Dus daar gaat de theorie over niet kunnen meten met het klemmetje.. Dan gaat het dus echt om de kleur kunnen zien..
Ik laat er 1 kaal/leeg maken en dan vind ik het wel goed.. :j


Ik vraag me af waarom je er zo'n probleem van maakt om je gelnagels er even voor een paar dagen af te halen?

Anoniem

Re: Operatie en gelnagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 13:40

Dat heb ik al uitgelegd, nagels komen er verrot onder vandaan, zijn gevoelig, scheuren af.. Is niet vergelijkbaar met een nagellakje eraf halen ;)
En als er andere opties zijn gebruik ik die.. :j

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 13:43

Ik vraag mij eigenlijk vooral af waarom je überhaupt gelnagels of wat voor nepnagels zou willen. De enige reden die ik zou kunnen bedenken is als je klassiek gitarist bent en een nagelgroeiprobleem hebt, en zelfs dan nog alleen rechts. Voor ieder ander lijkt mij dat lange nagels bij vrijwel iedere handeling eerder een belemmering zijn dan dat ze echt van pas komen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Operatie en gelnagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 13:45

Toch horen natuurlijke nagels niet gehavend onder kunstnagels vandaan te komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 13:47

oomens schreef:
Ik vraag mij eigenlijk vooral af waarom je überhaupt gelnagels of wat voor nepnagels zou willen. De enige reden die ik zou kunnen bedenken is als je klassiek gitarist bent en een nagelgroeiprobleem hebt, en zelfs dan nog alleen rechts. Voor ieder ander lijkt mij dat lange nagels bij vrijwel iedere handeling eerder een belemmering zijn dan dat ze echt van pas komen.


Waar haal jij het idee vandaan dat het lange en onhandige nagels zijn? :')

vilheide

Berichten: 1480
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 13:48

Relaxed schreef:
Dat heb ik al uitgelegd, nagels komen er verrot onder vandaan, zijn gevoelig, scheuren af.. Is niet vergelijkbaar met een nagellakje eraf halen ;)
En als er andere opties zijn gebruik ik die.. :j

Is toch maar voor een paar dagen.

Anoniem

Re: Operatie en gelnagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 13:52

Waarom toch zo doordrammen hier :')

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 13:54

Ik zou het ziekenhuis naar de reden vragen. Volgens mij is die nl. dat de anaesthesist aan de kleur van de nagels kan zien of alles wel goed gaat, met bv. je zuurstof. Dan is 1 nagel echt niet genoeg, hij/zij wil ze gewoon allemaal zien. Dan kan je inderdaad alsnog in de weer met aceton of ze weigeren gewoon te opereren. Wil je dat riskeren?

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 13:55

Ik spreek als nagelstylist: Gewoon ff de kleur eraf laten vijlen en de gel wat dunner. Doen ze niet moeilijk over! Snap heel goed dat je de gel er niet af wil halen met kwestbare nagels. Hartstikke zonde als je nu een redelijke lengte hebt gespaard.

Oja. Gel gaat er niet af met aceton, voor iedereen die dat geopperd heeft. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:00

Paris_ schreef:
Ik spreek als nagelstylist: Gewoon ff de kleur eraf laten vijlen en de gel wat dunner. Doen ze niet moeilijk over! Snap heel goed dat je de gel er niet af wil halen met kwestbare nagels. Hartstikke zonde als je nu een redelijke lengte hebt gespaard.

Oja. Gel gaat er niet af met aceton, voor iedereen die dat geopperd heeft. :')


Fijn, dacht al dat het aan mij lag van die aceton :')

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:07

Relaxed schreef:
Waarom toch zo doordrammen hier :')

Ik sta gewoon perplex dat je er nog over nadenkt om de regels van het ziekenhuis m.b.t jóuw gezondheid aan je laars te lappen.

Stel je voor dat op de ochtend van je operatie je het er alsnog af mag halen in het ziekenhuis. Kan iedereen op jou wachten, met een beetje pech. Alsof ze geen schema's hebben.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:08

Gellak gaat er af met aceton, maar als je gelnagels hebt, dus echt met verlenging/versteviging gaat dat niet werken.

Ik zou ze er af laten halen, als is het maar voor even. Gezondheid gaat voor nagels. Mijn nagels waren niks toen ik met gel begon, toen ik ze er af liet halen waren ze veel dikker en steviger. Kan het zijn dat jouw natuurlijke nagel te veel wordt afgeslepen? Dus te dun wordt gemaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:11

Palmera schreef:
Relaxed schreef:
Waarom toch zo doordrammen hier :')

Ik sta gewoon perplex dat je er nog over nadenkt om de regels van het ziekenhuis m.b.t jóuw gezondheid aan je laars te lappen.

Stel je voor dat op de ochtend van je operatie je het er alsnog af mag halen in het ziekenhuis. Kan iedereen op jou wachten, met een beetje pech. Alsof ze geen schema's hebben.


Heb je al mijn posts gelezen? Ik lap hun regels niet aan mijn laars ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:12

RoosG schreef:
Gellak gaat er af met aceton, maar als je gelnagels hebt, dus echt met verlenging/versteviging gaat dat niet werken.

Ik zou ze er af laten halen, als is het maar voor even. Gezondheid gaat voor nagels. Mijn nagels waren niks toen ik met gel begon, toen ik ze er af liet halen waren ze veel dikker en steviger. Kan het zijn dat jouw natuurlijke nagel te veel wordt afgeslepen? Dus te dun wordt gemaakt?


Nee hoor, blijft altijd een gellaag opzitten. Denk dat het meer gewenning is dat ze zonder gevoeliger zijn..

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:12

Relaxed schreef:
Ik kreeg van de verpleging een folder mee en hierin staat dat gelnagels niet mogen..

Niet? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:14

Palmera schreef:
Relaxed schreef:
Ik kreeg van de verpleging een folder mee en hierin staat dat gelnagels niet mogen..

Niet? ;)


Daarom vraag ik ál mij posts.. Ik heb later namelijk letterlijk geciteerd uit de folder ;)

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Operatie en gelnagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:21

En wat is dan de vraag? Dan is het toch duidelijk?
Of ze genoegen nemen met één zichtbare nagel, zoals jij oppert, is een tweede.

Mijn meest recente operatie, spanje half juni, was echt alles verboden en dat werd gecontroleerd. En terecht, ze hebben er toch geen tijd voor om te wachten, er word niet voor niets tevoren geinformeerd.

Anoniem

Re: Operatie en gelnagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:22

Ik had allang antwoord op mijn vraag ;)

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Operatie en gelnagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:32

Zorg wel dat die ene nagel die je weg haalt/eraf laat wel aan de juiste hand zit... Ik weet niet wat voor operatie je krijgt, en waar, maar zou banketstaaf zijn als je net de verkeer hand vrij laat...

Neus- of oorclip kan soms ook, maar die metingen zijn van veel minder betrouwbaar. Dus als er vingers beschikbaar zijn is dat veel fijner.