Operatie en gelnagels

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:01

Banyu schreef:
BlijNijn schreef:
Ik zit de reacties van TS ook met verbazing te lezen. Je gezondheid is toch wel belangrijker dan een paar gelnagels?

Drie weken terug heb ik oorbellen laten schieten. Afgelopen vrijdag kreeg ik een auto-ongeluk en moest er een CT-scan van mijn nek en rug gemaakt worden, heb er geen seconde over nagedacht mijn oorbellen niet uit te laten doen. En ja, ik zal ze nu opnieuw moeten laten schieten. Jammer dan. Ze doen het niet om je te pesten. ;)


Groeien die zo snel bij je dicht dan?


Als je ze pas net hebt laten schieten wel. Dan is het nog een wond die snel heelt.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Operatie en gelnagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:02

Je moet de oorbellen die geschoten worden minimaal 6 weken in houden, anders groeien ze inderdaad vrij snel dicht. Na 12 uur konden ze er al niet meer in. De oorbellen die ik al langer heb uiteraard wel.

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re: Operatie en gelnagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 18:59

De redenen waarom staan al duidelijk in het topic, ik hoop dat je niet zonder contact op te nemen zomaar naar je operatie gaat. Straks gooi je daardoor het strakke ziekenhuis schema in de war moet je niet willen TS. Wat is de moeite om even te bellen en de mensen die erover gaan erover te vragen in plaats van op bokt.

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Operatie en gelnagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 19:50

Ik snap TS op zich wel, als je twee weken voor de operatie geld uitgeeft aan een mooie, nieuwe set nagels en die moet je er vervolgens weer afslopen is nogal banketstaaf. Maar als het aankomt op je gezondheid, zou ik netjes mijn nagels er af laten halen.
Als je dat echt niet wil / aandurft, zou ik even bij het ziekenhuis informeren wat zij zeggen. Het is toch je gezondheid die voorop staat daar.
En anders een afspraak in plannen een dag of twee na je operatie? Zodat je niet weken zonder hoeft :p

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 19:56

Het zijn maar nagels :+ ik zou zorgen dat je goed de tijd neemt om de nagels door een professional te laten verwijderen. Kunnen je eigen nagels even bijtrekken tot na de operatie. Ik zou zelf de gok niet durven nemen. Als je operatie niet doorgaat vanwege je eigenwijsheid sla je jezelf ook voor je kop. En ik kan me voorstelen dat een wachttijd daarna een beetje langer duurt omdat je door eigen schuld je kans hebt verkeken.

En als je eigen nagels zo slecht worden van deze nepdingen waarom heb je ze er dan op? Kun je beter voor iets anders kiezen of je eigen nagels goed vertroetelen

scrabbel

Berichten: 948
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Operatie en gelnagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:13

Als je een arts tegenkomt die geen goede bui heeft kun je zo weer naar huis zonder operatie.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:21

Irisjeeh1999 schreef:
Ik snap TS op zich wel, als je twee weken voor de operatie geld uitgeeft aan een mooie, nieuwe set nagels en die moet je er vervolgens weer afslopen is nogal banketstaaf. Maar als het aankomt op je gezondheid, zou ik netjes mijn nagels er af laten halen.
Als je dat echt niet wil / aandurft, zou ik even bij het ziekenhuis informeren wat zij zeggen. Het is toch je gezondheid die voorop staat daar.
En anders een afspraak in plannen een dag of twee na je operatie? Zodat je niet weken zonder hoeft :p


Maar meestal weet je toch redelijk optijd wanneer je operatie gepland staat? Tenzij het met spoed is natuurlijk. Dus als je weet dat je over 4 weken een operatie hebt en over 2 weken een nagelafspraak,dan kan je besluiten om bij die afspraak geen nieuwe nagels te laten zetten.

TS, ik zou morgen gewoon even bellen om te vragen hoe het precies zit. Ik ben zelf helemaal niet van zulke nagels, maar ik kan wel enigzins begrijpen waarom sommige mensen ze wel graag hebben. Het mag natuurlijk niet zo zijn dat je de operatie daardoor gaat hinderen. Ze geven zulke regels puur voor je eigen veiligheid. Dus om alles zeker te weten zou ik gewoon even bellen. Dan is het probleem opgelost.

Morganlefay

Berichten: 8704
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:22

karuna schreef:
Het zijn maar nagels :+ ik zou zorgen dat je goed de tijd neemt om de nagels door een professional te laten verwijderen. Kunnen je eigen nagels even bijtrekken tot na de operatie. Ik zou zelf de gok niet durven nemen. Als je operatie niet doorgaat vanwege je eigenwijsheid sla je jezelf ook voor je kop. En ik kan me voorstelen dat een wachttijd daarna een beetje langer duurt omdat je door eigen schuld je kans hebt verkeken.

En als je eigen nagels zo slecht worden van deze nepdingen waarom heb je ze er dan op? Kun je beter voor iets anders kiezen of je eigen nagels goed vertroetelen

Plus het feit dat er vermoedelijk weer een nieuw DBC in rekening wordt gebracht en gaat ook nog eens als je het helemaal slecht treft vanwege het nieuwe jaar een volledig Eigen Risico erover heen
En dat voor een beetje ijdelheid. :D of de andere kant, hoezo hoge medische kosten en mauwen over de premies.

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Operatie en gelnagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:54

Heerlijk topic! Maar zou even overleggen eene anastesist is de andere niet! Heb inderdaad wel eens gehoord dat je ze ter plekken af moeten halen naar ok dat ok geschrapt werd en je weer achteraan op de wachtlijst moet gaan staan!

Naast functie controle heeft het namelijk ook met hygiëne te maken zeker als je erna zelf de wond moet gaan verzorgen!

Vinden ze het prima om er 1 te doen in het ziekenhuis prima! Zou jammer zijn als ze je er niet door willen helpen

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:58

leeneliefje schreef:
Meestal heb je bij een operatie toch altijd voorbereidende gesprekken? Ook met een anesthesist.
Misschien dan checken en anders ff bellen wat zij zeggen.

Ik zou me echt kapot schamen als ik aankom met gelnagels (9 of 10 ;) )
En ze gaan niet opereren daardoor. :o?

‘ he jij zou toch geopereerd worden’ ‘nee ging niet door werd uitgesteld’ ‘oh balen wattan’
‘ wilde Mn gelnagels er niet afhalen’ _O- _O-

Heb je wel weer een mooi verhaal voor in de kroeg dat wel :’)

Succes ts met je operatie! Als alles goed geslaagd is jezelf maar trakteren op een nieuw setje :D



Vindt ook echt dat ze die kosten van het stil staan van een Ok door mogen berekenen aan degene die zich (bewust) niet aan de regels houdt. Weet echt niet of mensen beseffen wat zo geintje kost...


Zou gewoon even bellen voordat soort vragen heb je als het goed is Een telefoon nummer meegekregen. Weet dat ze bij ons er redelijk streng in zijn

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:23

Ik ben in april dit jaar geopereerd aan een nekhernia en het was geen enkel probleem. Solarnagels met gellac op eigen nagel. Had het over het hoofd gezien door de zenuwen!!!!
Ook al eens eerder bij de KNO onder zeil geweest en die gaven aan dat ze ook naar je tenen kunnen kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 10:59

Nou lieve mensen, de nagellak van mijn tenen is er sinds gisteren sowieso af, dus dat probleem is uit de wereld :+
Grappig dat ik hier nu word beoordeeld als een trutje dat alleen maar met dr nagels bezig is, zal mijn omgeving echt enorm om lachen, aangezien ik totaal geen meisje-meisje ben :') Ik vind de gelnagels juist enorm praktisch, hoef nooit op te letten of mijn nagels vies zijn (want ook na een dag op kantoor krijg je zwarte randen :n ) Ze zijn hard, scheuren en breken niet, gelijke lengte en vorm. Ik zie alleen voordelen en jullie doen hier alsof het iets enorm onpraktisch en kakkerigs is :')

Verder, ik heb deze week dus bij de anesthesist gezeten, deze heeft NIETS gezegd over mijn nagels.. Ik lees het later toevallig in het foldertje (en die had ik net zo goed niet kunnen lezen, want meestal doe ik dat niet :+ ) In het foldertje staat dat gelnagels zijn toegestaan, mits de natuurlijke nagel zichtbaar is.. Is het dan heel raar dat ik het in eerste instantie niet heel serieus neem en hier eens uit nieuwsgierigheid vraag waar het voor nodig is?

Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Operatie en gelnagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:13

Heb je nu het ziekenhuis al gebeld? Want wat Bokt er van vind lijkt me helemaal niet relevant namelijk. Wellicht heeft de anesthesist het niet gezien, het vergeten te zeggen.. noem het maar. En aangezien het weekend nu voorbij is kun je gewoon even bellen en heb je direct zekerheid :)

Anoniem

Re: Operatie en gelnagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:16

Ik heb idd gebeld en 1 nagel vrij laten is voldoende :D

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:38

Relaxed schreef:
Ik heb idd gebeld en 1 nagel vrij laten is voldoende :D


Voila!

Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Operatie en gelnagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:51

Opgeloooost :D :D

Anoniem

Re: Operatie en gelnagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:53

Ach het was een vermakelijk topic voor het weekend :')