Eerste woord baby: waf, waf

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Eerste woord baby: waf, waf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 10:51

Mijn zoontje zei al heel op tijd ‘Poes!’ En vervolgens maaaaaaanden niks anders. Toen kwam ‘Papa’ en ‘die’ en ‘deze’. Inmiddels is hij bijna 20 maanden en komt mama ook voor in zijn vocabulaire. Hij verwart papa en mama (of mapa) nog wel vaak met elkaar :P

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 10:54

Mijn jongste, inmiddels een puber, had selectief mutisme. Haar echte eerste woordje was het niet, thuis praatte ze al wel wat, maar in het openbaar niet. We zaten op een verjaardag en de kinderen waren boven aan het spelen. Jongste zat rustig in een hoekje van de kamer beneden, je had er geen erg in dat ze er was. Mijn broer, werkend bij de Rotterdamse recherche, niet heel fijnbesnaard zeg maar, zat te vertellen: ja, en die teri...leier... Dochterlief sprak haar eerste woordje in het openbaar, uit dat schattige kleine mondje kwam goed verstaanbaar: tejjingleier! Gelukkig sprak ze op de peuterspeelzaal nog niet :n :D .

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Eerste woord baby: waf, waf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 11:12

Mijn dochter haar eerste woordje was pama een mix van papa en mama. Wel makkelijk want als ze het zei reageerde altijd wel 1 van de 2 hahahaha

__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: Eerste woord baby: waf, waf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 12:36

Mijn dochter’s eerste woord was NEE! :+
Van mijn zoon bal ;)

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: Eerste woord baby: waf, waf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:43

Geweldig!
Mijn dochtertje is nu 11 maanden, ze zegt al een tijdje poe of pss (poes) en mamamama papapapapa, nog niet echt los mama of papa helaas :D verder brabbelt ze een hoop onverstaanbaars met af en toe er iets tussen dat je denkt, zei ze nou...?

Sinds een week of 3 is aap favoriet, het liefst met wijzend vingertje naar iemand in het openbaar :+

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:53

piiiiiiii pard :D ze keek uit de box naar mijn schreeuwende hengst, daarna mama nou ik kan je vertellen dat hoorde ik heel lang :+

Rochiril

Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Born

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 21:03

Hier was t zoals het de zoon van een loonwerker betaamt: tractor! -O-
Kort gevolgd door papa...
Mama duurde langer, en werd ook snel opgevolgd door: nee ik verzin het niet... bietenrooier (maar dan op zn Limburgs: ‘kroterooier’.
Ik dacht nog even dat ik t niet goed gehoord had en hij iets zei van kl*te weer... maar nee. :wow:

Nu nog geen 2 jaar oud, maar hij wijst en benoemd feilloos tractors, bietenrooier, combines en hakselaars. Praat over diesel tanken, wiel kapot, enz. Papa trots :=

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Eerste woord baby: waf, waf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 08:45

Haha een echt jongetje dus Rochiril :))

Die van ons was dan weer druk met aanhangers, een kapotte band van iemand die hem maar leeg liet staan, en dat de accu van de mamma auto leeg was (doordat van fleppenstein zelf een lampje aan had gezet >;) ) nou-nou dat bleef erg een hot topic, hij raakte nog een half jaar bijna in paniek als we een lampje of de radio aandeden :P Of dat de kleine tractor een keer zonder diesel stond dat maakte ook een diepe indruk :D

Zit nu in de lampen en stoplichtenfase, zit onderweg commentaar te geven op stoplichten, richtingaanwijzers en welke lamp wanneer aanmoet, wie mag / moet gaan rijden en gaat mopperen als een auto geen richting aangeeft enzo :')

En je krijgt complimenten als je het goed doet _O-

Dagmar80

Berichten: 1851
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 09:54

@Pmarena: Dat is dan wel weer heel goed van je zoontje, dat hij óók complimenten geeft als je het goed doet :) :D

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:32

Mijn dochter haar eerste woordje was: die! Met uitgestoken vingertje erbij.
Wel duidelijk :')

marjannuh
Berichten: 138
Geregistreerd: 21-03-07
Woonplaats: urk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:48

Arethe schreef:
Mijn dochter haar eerste woordje was: die! Met uitgestoken vingertje erbij.
Wel duidelijk :')


Die fase hebben wij nu laat haar nu zelf naar 'die' lopen om aan te wijzen wat ze bedoelt en dan noem ik de naam ervan

Lindsey_99
Berichten: 2496
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:00

soesie schreef:
Mijn nichtje zei als eerste woord 's.h.i.t " ...
Was een nakomelingetje en haar oudere broer en zus waren al tieners...tjsa...



_/-\o_ _O- _O- éééén bedankt...

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:09

Mijn eerste woord was “eten”.
Het is me nog aan te zien _O-

Succes met je bijzondere puppy TS :D

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Re: Eerste woord baby: waf, waf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:56

Haha leuke opening post ts!

Wij hebben een tweeling (die nog niet heel veel woordjes) die nu leert praten. Maar wel tweetalig worden opgevoed. Van de 1 was het eerste woordje 'water' (in Engels) en van de tweede 'oma' (nederlans uiteraard). Verder zij waren allebei heel snel met het heel dramatische zeggen van : 'oooooo nooooooo!!!! :oo' bij alles dat misgaat of kapot gaat of wat ze niet leuk vinden _O- Dat krijgen we er nu niet meer uit >;) met dank aan de televisie serie van hun oudere broer & zus |o verder zeggen ze niet zoveel nog dus dat 'ooooo nooooooo' is best irritant 8)7

cp112

Berichten: 14736
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:01

IJsco_Love schreef:
Haha leuke opening post ts!

Wij hebben een tweeling (die nog niet heel veel woordjes) die nu leert praten. Maar wel tweetalig worden opgevoed. Van de 1 was het eerste woordje 'water' (in Engels) en van de tweede 'oma' (nederlans uiteraard). Verder zij waren allebei heel snel met het heel dramatische zeggen van : 'oooooo nooooooo!!!! :oo' bij alles dat misgaat of kapot gaat of wat ze niet leuk vinden _O- Dat krijgen we er nu niet meer uit >;) met dank aan de televisie serie van hun oudere broer & zus |o verder zeggen ze niet zoveel nog dus dat 'ooooo nooooooo' is best irritant 8)7





Hier ook een tweeling en die konden ook heel dramatisch bij allea oooooh jeeeeeee roepen :')

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:30

cp112 schreef:
IJsco_Love schreef:
Haha leuke opening post ts!

Wij hebben een tweeling (die nog niet heel veel woordjes) die nu leert praten. Maar wel tweetalig worden opgevoed. Van de 1 was het eerste woordje 'water' (in Engels) en van de tweede 'oma' (nederlans uiteraard). Verder zij waren allebei heel snel met het heel dramatische zeggen van : 'oooooo nooooooo!!!! :oo' bij alles dat misgaat of kapot gaat of wat ze niet leuk vinden _O- Dat krijgen we er nu niet meer uit >;) met dank aan de televisie serie van hun oudere broer & zus |o verder zeggen ze niet zoveel nog dus dat 'ooooo nooooooo' is best irritant 8)7


Hier ook een tweeling en die konden ook heel dramatisch bij allea oooooh jeeeeeee roepen :')


In dat kader: https://www.youtube.com/watch?v=DginLKRXV-k
*\%/*

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:34

cp112 schreef:
IJsco_Love schreef:
Haha leuke opening post ts!

Wij hebben een tweeling (die nog niet heel veel woordjes) die nu leert praten. Maar wel tweetalig worden opgevoed. Van de 1 was het eerste woordje 'water' (in Engels) en van de tweede 'oma' (nederlans uiteraard). Verder zij waren allebei heel snel met het heel dramatische zeggen van : 'oooooo nooooooo!!!! :oo' bij alles dat misgaat of kapot gaat of wat ze niet leuk vinden _O- Dat krijgen we er nu niet meer uit >;) met dank aan de televisie serie van hun oudere broer & zus |o verder zeggen ze niet zoveel nog dus dat 'ooooo nooooooo' is best irritant 8)7





Hier ook een tweeling en die konden ook heel dramatisch bij allea oooooh jeeeeeee roepen :')



Haha wat een toevallig _O-

cp112

Berichten: 14736
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Eerste woord baby: waf, waf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:39

Oh hemel die sudocrem :=

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 18:31

Mijn zoontje van bijna 15 maanden heeft 2 papa's. Mijn vriend en ik. Ik oefen elke dag maar er komt gewoon echt geen mama uit :roll: :+ pss = poes. Dat dan weer wel!

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 18:08

Dit topic haha, hilarisch _O-
Maar dat komt vast nog goed verwacht ik, zolang de kleine meid niet met puppy ogen je aankijkt en begint te piepen als ze haar zin niet krijgt. :')

Pastis

Berichten: 241
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Leuven - Belgïe

Re: Eerste woord baby: waf, waf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 20:57

Mijn dochter haar eerste woord was koek, daarna het woordje nu. Mijn zoontje zei koe, en heeft enkele weken tegen alles en iedereen koe gezegd, inclusief het wijzende vingertje. Heerlijk :')

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 21:02

Pastis schreef:
Mijn dochter haar eerste woord was koek, daarna het woordje nu. Mijn zoontje zei koe, en heeft enkele weken tegen alles en iedereen koe gezegd, inclusief het wijzende vingertje. Heerlijk :')

Dit doet me denken aan mijn neefje net (2 jaar), ik liet een foto aan mijn zus zien van mijn bonte pony.
Dus ze roept mijn neefje erbij en zegt: wat is dat?
Roept hij vol overtuiging KOE!!!! Waarna we allemaal begonnen te lachen, hij raakte in twijfel en zei ineens ohnee ohnee tante patty paard!!!! :')
Heerlijk

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 00:00

Pastis schreef:
Mijn dochter haar eerste woord was koek, daarna het woordje nu. Mijn zoontje zei koe, en heeft enkele weken tegen alles en iedereen koe gezegd, inclusief het wijzende vingertje. Heerlijk :')


_O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 09:03

O heerlijk haha tegen iedereen koe zeggen }:0 :')

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 09:24

Omdat ik alleen maar moeders en verhalen ken waarin men de kleine als eerst 'mamma' wil laten zeggen, wilde ik persé dat die van ons 'pappa' als eerste zou aanleren. Gelukkig werkte ik in die tijd minder lang dan mijn man en had ik meer kans op slagen. Onze zoon zei namelijk alleen maar 'babba', wat dus nog alle kanten op kon. Mijn man bleef juist heel hard met hem oefenen om 'mamma' te zeggen. Uiteindelijk heb ik gewonnen!!!! :D Het is me gelukt om hem als eerste 'pappa' aan te leren. Dat het daarna razend snel ging, had ik niet verwacht. Hij sprak alleen de 'k' uit als 't', wat het dan weer heel schattig maakte. Met twee jaar kende hij bij het zien van de meeste auto's al het merk en het model, wat hij dan wel weer vloeiend uitsprak... :')