Om niet het VV topic te kapen schrijf ik het hier even uit.
Een tijdje geleden won ik een vakantieveiling voor 4 dagen Marrakech, ik was sowieso van plan te gaan om een vriendin te bezoeken dus dit kwam mooi uit!
Bon betaald, allemaal prima. Verder werd alles geregeld bij de externe firma die deze vakantie dus aanbood op VV. Ben zelfstandige dus een hoop gedoe om personeel te vinden voor de 4 dagen dat ik weg ben en dan ook nog op de dagen dat je de bon mág boeken (want dat mag natuurlijk niet gewoon elke dag, dat snap ik).
Wij kwamen uit op 26 november; datum was beschikbaar bij deze firma en ik kon hier vervanging regelen dus ik heb de reis geboekt.
De dag erna krijg ik een mail van de firma dat de prijzen ondertussen gestegen waren en dat mijn bon dus eigenlijk niet meer kon op die datum. Raar, ik moest nochtans eerst mijn waardebonnummer ingeven dus zij hadden prima kunnen weten hoeveel ik betaald had en dat die reis dus niet meer ging, echter kon ik gewoon verder gaan met boeken.
Op mijn vraag of ze dan geen toeslag konden rekenen zodat ik toch kon gaan kreeg ik als reactie dat er op de gekozen datum geen vluchten meer beschikbaar waren. (Wat is het nu?) met excuses en het aanbod om mijn reis te verplaatsen naar 19/12 of gratis te annuleren.
Maar ik had mijn personeel al ingepland, en ik kan ook gewoon niet weg zo vlak voor de feestdagen, ik werk in de horeca.
En gratis annuleren wilt niet zeggen dat je je geld terug krijgt, dat is ‘niet gebruikelijk’.
Dus ik vraag of het dan gebruikelijk is dat ik een reis kan boeken die achteraf niet meer beschikbaar blijkt want dat lijkt me ook niet?
Toen moest ze overleggen met VakantieVeilingen zelf en dat verdict heb ik nog niet gekregen.
Heb ik hier kans om mijn geld terug te krijgen?
Ik begrijp dat ik de bon aan VakantieVeilingen heb betaald en niet aan de firma, ik heb de bon ook gekocht zonder beschikbare data te weten dus op de goede hoop dat er een datum tussen zou zitten dat ik we kon.
Maar ik heb zelf hotel en als mensen hier boeken via VakantieVeilingen en ik blijk geen kamers te hebben, moet ik het toch ook oplossen en niet Valantieveilingen?
Of is het mijn eigen schuld dat ik de bon maar niet moest kopen terwijl ik niet kon vertrekken wanneer het hun uit komt

Voor alle duidelijkheid, het is hier niet VakantieVeilingen die de fout maakte, maar de andere firma die de beschikbaarheid niet correct had bijgewerkt.
Hopelijk heeft iemand tips! Ik wacht nog steeds op reactie maar verwacht dat dat ten vroegste voor morgen zal zijn.